abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:41:03 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94220841
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:35 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Een paar weken terug hoorde je dat zijn "kliek" hem massaal in de steek liet (ambassadeurs in het buitenland, onderdelen van het leger, mensen uit zijn regering). Ook daar hoor ik nu niets meer over,
Ik hoor nog steeds over overlopers (soms inclusief vliegtuig, soms in de vorm van een kamikaze-actie)
quote:
als Ghadaffi op het randje van de afgrond staat zou je toch verwachten dan juist dan z'n getrouwen hem in de steek laten.
Dat doen ze waarschijnlijk ook, maar dat zullen ze niet op de staats-tv bekend maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94220867
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:35 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Een paar weken terug hoorde je dat zijn "kliek" hem massaal in de steek liet (ambassadeurs in het buitenland, onderdelen van het leger, mensen uit zijn regering). Ook daar hoor ik nu niets meer over, als Ghadaffi op het randje van de afgrond staat zou je toch verwachten dan juist dan z'n getrouwen hem in de steek laten.
Ik ben bang dat je gelijk hebt, op een paar soldaten na, loopt er helemaal geen man van importantie meer over.
Lijkt me ook logisch, het is wedden op 2 paarden en de antie's staan er nu niet echt rooskleurig voor.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:42:52 #203
pi_94220912
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:34 schreef Ulpianus het volgende:
Ik denk niet dat hij aan het verliezen is maar wel dat hij 'deterrence strategy' in werking zet. Ik denk dat als Benghazi niet valt dat het dan afgelopen is.
Gezien de moeite die het kostte om Zawya kapot te krijgen, denk ik dat ie tegen Benghazi geen kans maakt.

Ik ben benieuwd naar de situatie is Misrata.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:46:04 #204
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_94221048
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik hoor nog steeds over overlopers (soms inclusief vliegtuig, soms in de vorm van een kamikaze-actie)
Zoals gezegd, dat zijn over het algemeen mensen van minder importantie dan de hoge functionarissen die eerder nog overliepen.

quote:
Dat doen ze waarschijnlijk ook, maar dat zullen ze niet op de staats-tv bekend maken.
Ik denk niet dat de "belangrijke" overlopers van enkele weken terug ook op de staats-tv bekend gemaakt werden, maar als iemand naar het westen overloopt dan zal dat ook buiten de staats-tv om bekend worden. En zoals Mr_Memory zegt, het aantal overlopers is erg minimaal te noemen.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gezien de moeite die het kostte om Zawya kapot te krijgen, denk ik dat ie tegen Benghazi geen kans maakt.

Als hij slim is dan laat Ghadaffi Benghazi links liggen en marcheert op Tobruk, vervolgens kan hij een omsingeling om Benghazi leggen, de nutsvoorzieningen onderbreken en zo de mensen tot overgave dwingen. Daarvoor hoeft hij de stad / rebellen zelf niet eens aan te vallen.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:46:06 #205
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94221050
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:32 schreef von_Preussen het volgende:
Dat Ghadaffi aan het verliezen is horen we nu al sinds weken, toch zit hij er nog steeds.....
Verstopt met angst voor eigen leven.
pi_94221091
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zou kunnen dat hij Benghazi alsnog inneemt maar op een veel smerigere manier. Denk aan massa-bombardementen en misschien wel gifgas.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:49:36 #207
123170 alors
zlata1234
pi_94221211
Ik kan het helaas nog steeds nauwelijks volgen allemaal, als ik al tijd heb om nieuws te checken dan zie ik voornamelijk Japan staan...

Ik hoop maar dat het geen bloedbad wordt..
know'm sayin?
word? word.
pi_94221219
De strijd om Benghazi zal een waar bloedbad worden. :{
Voor de meeste rebellen is het de dood of de gladiolen in de leterlijke zin des woord.

Voor de meeste rebellen (en overgelopen soldaten) is er geen weg meer terug...
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:49:49 #209
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_94221220
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:46 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Verstopt met angst voor eigen leven.
Maar nog steeds aan de leiding, terwijl de oppositie wegkwijnt onder druk van z'n offensief.
pi_94221279
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:49 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maar nog steeds aan de leiding, terwijl de oppositie wegkwijnt onder druk van z'n offensief.
Je moet wel snappen dat hij nooit meer echt kan winnen. Het land waar hij complete authoriteit had en in alle rust zijn gang kon gaan is dood en begraven.

Hij heeft al verloren, de rebellen kunnen nog beide kanten op.
- Horace Walpole
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:55:30 #211
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_94221488
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:51 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Je moet wel snappen dat hij nooit meer echt kan winnen. Het land waar hij complete authoriteit had en in alle rust zijn gang kon gaan is dood en begraven.

Hij heeft al verloren, de rebellen kunnen nog beide kanten op.
Only op Fok!, waar zich duidelijk een overwinning aftekent probeert men nog bij hoog en laag te beweren dat het toch een nederlaag is, onvoorstelbaar dat mensen zo kneiterhard de feiten proberen te ontkennen en om te buigen omdat het niet in hun straatje past. :')

Mischien is het wel een dubbele overwinning, niet alleen heeft Ghadaffi het land weer in zijn macht, maar nu kan hij alle sluimerende oppositie keihard de kop indrukken. Verder heeft hij door zijn overwinning weer zijn status als machthebber bevestigen waardoor het volk juist banger voor hem is geworden dan voor de opstand.

Verder hoeft Ghadaffi zich nu helemaal geen zorgen meer te maken over zijn volk, de betrekking met het westen zijn zo beschadigd dat dit geen reden meer vormt om een kalme binnenlandse politiek te voeren. Omdat hij nu eerder naar Rusland / China toetrekt kan hij zijn binnenlandse politiek nog straffeloos veel harder vormgegeven.

Nee, Ghadaffi krijgt steeds meer bewegingsvrijheid, het zijn juist de rebellen die geen kant meer op kunnen (doodvechten of vluchten naar het buitenland).
pi_94221891
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:55 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Only op Fok!, waar zich duidelijk een overwinning aftekent probeert men nog bij hoog en laag te beweren dat het toch een nederlaag is, onvoorstelbaar dat mensen zo kneiterhard de feiten proberen te ontkennen en om te buigen omdat het niet in hun straatje past. :')
Ik probeer alleen maar realistisch te zijn. Dat jij nou niks van ons als waarheid aanneemt omdat je zonodig tegenstander in discussie moet zijn.

En overwinning? Lijkt me dat je daar pas van kunt spreken als je in de buurt van de status quo komt van voor de gevechten. Hij zit daar nu dik onder.
- Horace Walpole
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:05:21 #213
pi_94221961
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:55 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

De hele wereld ziet hem als de oorlogsmisdadiger en terrorist die die is. Ook al slacht hij iedereen af, hij kan zich onmogelijk handhaven.
pi_94222012
Het zijn alleen de economische gevolgen die Ghaddafi zou kunnen merken, maar daar merkt hij niets van ze hebben genoeg reserve. Goed dat von_Preussen het van de andere kant bekijkt, anders zouden we straks mogelijk een mega kater krijgen van de hoopvolle twitterberichtjes, ja we hopen allemaal op een goede afloop. Mja de feiten kunnen ook anders zijn, vooral aangezien we zo weinig harde feiten voorgeschoteld krijgen op het moment.
pi_94222302
@ von_preussen
Nu ga je echt in de fout, Ghaddafi heeft wel degelijk afgedaan als leider in de wereld en in Libie.
Hij kan deze revolutie neerslaan, maar het zal altijd blijven sluimeren.
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:14:28 #216
155616 Proximo
For god, king & country
pi_94222329
En de VN discusieert nog uren door over een NFZ :N
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_94222458
Op de VN hoeven ze niet te rekenen, niemand durf zijn vingers te branden
pi_94222505
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:17 schreef Mr_Memory het volgende:
Op de VN hoeven ze niet te rekenen, niemand durf zijn vingers te branden
De VN is ook gebouwd op situaties waarin heel de wereld met neuzen dezelfde kant op staan. Bij controversiële gebeurtenissen/onderwerpen kan er niks gebeuren.
- Horace Walpole
pi_94222674
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:18 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

De VN is ook gebouwd op situaties waarin heel de wereld met neuzen dezelfde kant op staan. Bij controversiële gebeurtenissen/onderwerpen kan er niks gebeuren.
Ben ik met je eens, daarom kunnen ze ook nooit adrem reageren in een crises.
Teveel belangen, teveel landen maakt ze vleugellam.
pi_94222699
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:23 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, daarom kunnen ze ook nooit adrem reageren in een crises.
Teveel belangen, teveel landen maakt ze vleugellam.
Klopt, de unilaterale beslissingen zijn ook nog lang de wereld niet uit.
Dat had ik het liefst gezien, dat de EU verkondigde de misstanden niet te accepteren, de ECJ inschakelde en op basis daarvan (wat het oordeel is van de ECJ) actie ondernemen.
- Horace Walpole
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:25:59 #221
pi_94222773
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:18 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Daarom kunnen de revoluties in het MO alleen slagen als de rest van de wereld mee verandert. En dat is al begonnen met o.a. de UK- en US-Uncut bewegingen.

Er is nog nooit zo veel belangstelling geweest voor het MO (dan heb ik het over burgers, zoals wij hier op Fok!) als nu. Steeds meer mensen krijgen door hoe alles in de wereld met elkaar samenhangt.

En je hebt maar 5% nodig voor een revolutie.
pi_94222825
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daarom kunnen de revoluties in het MO alleen slagen als de rest van de wereld mee verandert. En dat is al begonnen met o.a. de UK- en US-Uncut bewegingen.

Er is nog nooit zo veel belangstelling geweest voor het MO (dan heb ik het over burgers, zoals wij hier op Fok!) als nu. Steeds meer mensen krijgen door hoe alles in de wereld met elkaar samenhangt.

En je hebt maar 5% nodig voor een revolutie.
Ben het alleen hier niet mee eens, met de rest wel.
- Horace Walpole
pi_94223271
Idd, we kunnen best wel vaststellen dat het MO oudestijl heeft afgedaan, vele landen hebben problemen, en andere landen zullen snel volgen.

Of het allemaal positief uitpakt weet niemand, maar spannend is het wel. :Y
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:44:17 #224
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94223420
Dat wordt zo dus letterlijk een dode(n) stad. Bedankt VN, plak er gerust nog een praat maandje, voor riant salaris, aan vast!

BBCWorld BBC Global News
Red Cross pulls out of Benghazi http://bbc.in/fNeLXj
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:51:02 #225
pi_94223614
quote:
Libya no-fly zone plan creates divisions between Britain and US

Britain and the US appear to be at odds over the imposition of a no-fly zone over Libya as the UK joined forces with France and Lebanon to press for a fresh UN security council resolution.

Hillary Clinton, the US secretary of state, played down the prospects of a no-fly zone when she declared that there were "other ways" to help the opposition as she warned against unilateral action.

The intervention by Clinton, in an interview on BBC Radio 4's PM programme, came shortly after William Hague said that Britain was prepared to impose a no-fly zone without the authority of the UN.

Meanwhile, Britain summoned the Libyan ambassador to the Foreign Office to emphasise its "profound concern" over reports of the Libyan regime's attacks on civilians.

An FCO statement read: 'We emphasise that perpetrators of violence against civilians will be held to account. We reiterate that the UK and many others in the international community believe Qadhafi must relinquish power immediately."

The different messages were voiced as diplomats from Britain, France and Lebanon in New York sought to win the support of six other members of the security council – and avoid a veto by Russia and China – for a new resolution that would authorise a no-fly zone. The resolution would also tighten the arms embargo on Libya.

Clinton, who said the US "greatly appreciated" the leadership of Britain, France and the Lebanon, admitted that the international community needed to act soon as Muammar Gaddafi's forces recapture large parts of Libya.

"We are well aware that the clock is ticking," the secretary of state said as she praised the Arab League for its "courageous stand" over the weekend in calling for a no-fly zone.

But Clinton made clear the US was highly sceptical about the merits of a no-fly zone. Asked whether there was still time to impose one, she said: "There will be other things considered in addition to a no-fly zone. That will certainly be one of the actions considered. But there are other ways to assist the opposition. All of those are on the table and are being examined."

The secretary of state insisted that an international consensus was necessary as she made clear that no country – or no group of countries – could act alone. "It is important that we get international authorisation through the security council. This cannot be a unilateral action by anyone in Europe or the US or, frankly, anyone in the Arab League. It has to be international and authorised. And then we have to be very clear about what Arab leadership and participation will be.

"We want to get something that will do what needs to be done and can be passed. It won't do us any good to consult negotiate and then have something vetoed or not have enough votes to pass it.

"We are prepared to join an international consensus that comes out of the security council. It is important to underscore that unilateral action is not an option. International action must be the route we take."

The cautious stance of Clinton contrasted with Hague who raised the possibility of imposing a no-fly zone without authorisation from the UN. The foreign secretary told the Commons foreign affairs select committee: "Are there some circumstances in which countries have the right to act and it is legal even without a security council resolution? From all the legal advice I have received, there are circumstances."

Sir Menzies Campbell, the former leader of the Liberal Democrats, asked Hague whether Britain accepted the doctrine of "duty to protect" which could be invoked without a new UN security council resolution if there is an overwhelming humanitarian need. Asked by Campbell whether the doctrine is on the table, Hague said: "It is on the table."

David Cameron urged leaders of countries with seats on the UN security council, most notably Barack Obama, to show some leadership. "Of course there are a wide range of views in the UN," the prime minister told MPs. "I urge all to take the right steps so that we show some leadership on this issue and make sure that we can get rid of this regime."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')