Top, aardige bron wel, toegevoegd aan de OP.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:26 schreef Perrin het volgende:
Die Yahoo timeline is vrij uitgebreid.. de url verandert alleen soms bij updates..
Dat valt nou ook wel weer mee. 90% wat hierboven staat komt van de NRC live blog. Vind het zelfs vrij irritant worden dat wat ik daar lees, ik 10 seconden later hier gepost zie worden. Dubbelfeed.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:32 schreef eriksd het volgende:
Fok lijkt wel de enige samenhangende bron van nieuwe info. Nieuwssites falen zoals gewoonlijk weer
vanuit helikopter niet, vanaf de reactor zelf niet... wat rest er dan nog?quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:32 schreef kawa4 het volgende:
nrc:
Update 10:30 De minister van Defensie van Japan zou volgens zender NHK gezegd hebben dat een helikopter geen water heeft kunnen droppen boven Fukushima Daiichi. Waarschijnlijk door de hoge straling
Nee, maar een oproep dat er niets aan de hand is KLINKT als de Irakeese Minister van Informatie die roept dat er GEEN Amerikaanse tanks in Bagdad staan!quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:27 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom sommige mensen het leuk vinden om er dingen bij te gaan verzinnen. Is het niet spannend genoeg voor je?
Er zijn daar tientallen mensen bezig om levensgevaarlijke truken uit te halen in een poging om de reactors te stabiliseren. Maar het is pas 'compleet' als er een complot bij verzonnen wordt en heel Japan in driekoppige aliens muteert van de straling.
Straling kan iedere boerenlul met een apparaatje van ¤25 meten, er zijn ook diverse Japanners die hun metingen al 24/7 posten op internetquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:34 schreef Jumparound het volgende:
Nee, maar een oproep dat er niets aan de hand is KLINKT als de Irakeese Minister van Informatie die roept dat er GEEN Amerikaanse tanks in Bagdad staan!
straling hebben ze niet nodig, het zijn al aliens vanzichzelf..quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:27 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom sommige mensen het leuk vinden om er dingen bij te gaan verzinnen. Is het niet spannend genoeg voor je?
Er zijn daar tientallen mensen bezig om levensgevaarlijke truken uit te halen in een poging om de reactors te stabiliseren. Maar het is pas 'compleet' als er een complot bij verzonnen wordt en heel Japan in driekoppige aliens muteert van de straling.
Straling is alleen zeer plaatselijk, In reactor 2 wordt de hoge straling gemeten terwijl in de reactor daarnaast maar een tiende van die stralingsdodis is gemeten aldus een expert op de BBC. De overheid is echt niet verkeerd bezig en is het publiek niet aan het bespelen maar echt geruststellen. Dat lukt niet heel goed omdat de mensen het gewoon niet snappen omdat het zo'n complex onderwerp is.quote:
Radioactiviteit is natuurlijk ook een heel "eng" ongrijpbaar onderwerp. Je kunt het niet zien, maar het doet wel hele enge dingen. Een beetje science fiction achtig. Ik denk dat daar ook die speculaties en die onzekerheid vandaan komen. Net als met die griep-panieken de afgelopen jaren, je kunt de dreiging niet goed genoeg bevatten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:38 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Straling is alleen zeer plaatselijk, In reactor 2 wordt de hoge straling gemeten terwijl in de reactor daarnaast maar een tiende van die stralingsdodis is gemeten aldus een expert op de BBC. De overheid is echt niet verkeerd bezig en is het publiek niet aan het bespelen maar echt geruststellen. Dat lukt niet heel goed omdat de mensen het gewoon niet snappen omdat het zo'n complex onderwerp is.
Kijk eens 3 posts naar boven.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:39 schreef Darklight het volgende:
NRC:
Update 10:13: Regeringswoordvoerder Yukio Edano heeft zojuist in een persconferentie (nogmaals) gezegd dat er geen direct stralingsgevaar is in de omgeving van de kernreactor.
Update 10:30 De minister van Defensie van Japan zou volgens zender NHK gezegd hebben dat een helikopter geen water heeft kunnen droppen boven Fukushima Daiichi. Waarschijnlijk door de hoge straling.
Kwestie van verschillende afstanden tot de bron van de straling..quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:39 schreef Darklight het volgende:
NRC:
Update 10:13: Regeringswoordvoerder Yukio Edano heeft zojuist in een persconferentie (nogmaals) gezegd dat er geen direct stralingsgevaar is in de omgeving van de kernreactor.
Update 10:30 De minister van Defensie van Japan zou volgens zender NHK gezegd hebben dat een helikopter geen water heeft kunnen droppen boven Fukushima Daiichi. Waarschijnlijk door de hoge straling.
kan natuurlijk zo zijn dat de straling de lucht in gestuurd wordt i.p.v. naar de zijkanten door een gat ofzoquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:37 schreef Rp2009 het volgende:
Maar wat ik nog niet helemaal snap is dit:
10:01 The Japanese cabinet secretary says radiation levels around the nuclear plant are not at sufficient levels to cause an immediate health risk.
10:16 Kyodo is reporting that the defence minister says it has not been possible to drop water from helicopter onto the reactor. It says this appears to be due to high radiation levels.
Zo spannend dat je er niet van kon slapen zeker?quote:
Idd, eigenlijk zouden mensen op school meer moeten leren van kernenergie op het moment van een ramp geloven mensen heel veel dingen niet meer door de angst. En wordt het allemaal een beetje teveel. De japanse overheid doet het naar mijn idee echt wel goed maarja het is een slecht moment om mensen college te geven.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:40 schreef phileine het volgende:
[..]
Radioactiviteit is natuurlijk ook een heel "eng" ongrijpbaar onderwerp. Je kunt het niet zien, maar het doet wel hele enge dingen. Een beetje science fiction achtig. Ik denk dat daar ook die speculaties en die onzekerheid vandaan komen. Net als met die griep-panieken de afgelopen jaren, je kunt de dreiging niet goed genoeg bevatten.
Via NRC.quote:Update 10:50: Het liveblog van de Volkskrant meldt dat zender NHK meldt dat de helikopter inderdaad wegens te hoge radioactieve straling moest omkeren.
Iedereen kan zichzelf onderwijzen door de informatie op internet op te zoeken of een boek erover te kopen. Je hoeft niet te wachten tot de overheid of school 't je voorschotelt..quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:51 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Idd, eigenlijk zouden mensen op school meer moeten leren van kernenergie op het moment van een ramp geloven mensen heel veel dingen niet meer door de angst. En wordt het allemaal een beetje teveel. De japanse overheid doet het naar mijn idee echt wel goed maarja het is een slecht moment om mensen college te geven.
Moet je Natuur en Techniek kiezen. Ik heb precies geleerd hoe zon kernreactor werkt enzo.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:51 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Idd, eigenlijk zouden mensen op school meer moeten leren van kernenergie op het moment van een ramp geloven mensen heel veel dingen niet meer door de angst. En wordt het allemaal een beetje teveel. De japanse overheid doet het naar mijn idee echt wel goed maarja het is een slecht moment om mensen college te geven.
is er dan ook al een dreigend tekort aan boorzuur?quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:57 schreef Aether het volgende:
Update 10:47: Zuid-Korea stuurt vijftig ton boorzuur naar Japan, meldt Yonhap News Agency. Het spul helpt de brand vertragen en dempt de radioactieve straling.
Heb jij dat zo liggen dan?quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:00 schreef mschol het volgende:
[..]
is er dan ook al een dreigend tekort aan boorzuur?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |