2009 kan je niet meer corrigeren, dat kan met terugwerkende kracht tot juli van het daaropvolgende jaar, 2010 dus. Dat is ook de denkfout die jij maakte; met terugwerkende kracht geldt voor de maanden wanneer je eroverheen ging, als het vanuit DUO komt voor het hele jaar als een soort straf.quote:Op zondag 24 april 2011 14:30 schreef Westhil het volgende:
Ook ik heb een fors bedrag binnen; ¤ 2.740
Ik vind dit echt niet normaal meer. Mij was wel bekend dat je het stop moest zetten maar met de veronderstelling dat ik alleen de maanden moest terug betalen waar ik de bijverdiengrens over ben gegaan. Dus laten we zeggen drie termijnen uitwoonende beurs = 750 euro ongeveer.
Met deze gedachten heb ik het gewoon door laten lopen..
Of is dit een hele rare gedachten?
2009 word dan ook helelmaa leen drama. Komt eropneer dat ik 6000 euro mag gaan betalen intotaal.. Je word lekker afgemaakt als student zijnde die werkt.
Is er nog een manieer om 2009 te corrigeren?
Dit is iig een lekker domper voor zo'n paasweekend.
Weet iemand wat het beste is om te doen en of de 2e kamer hier nou al definitief iets over besloten heeft?
Bezwaar en beroep hé.quote:Op zondag 24 april 2011 20:11 schreef Oksel het volgende:
Ik ga dinsdag de Nat. Ombudsman bellen, en nog even wat rondmailen.
Nog andere mensen met goede ideeen?
Dan gaat men wachten op het antwoord van de beleidsfunctionaris (Zijlstra) die weer moet wachten op zijn ambtenaren. En dan nog maar kijken hoe en wat er uitgevoerd gaat worden.quote:Op zondag 24 april 2011 20:26 schreef Oksel het volgende:
Ja, die motie die ingediend is. Hoe werkt dat verder? Geen verstand van.
yoshi je mag toch nog 3 jaar na je 4 jaar directe stufi van je ov gebruik maken?quote:Op maandag 25 april 2011 09:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat hele OV heeft mij ook genaaid ik snap er geen zak van. Er werd mij toen verteld dat je nog 2 jaar na die 4 jaar stufi gebruik mocht maken van je OV. Ik heb m'n studiefinanciering netjes stop gezet. Maar wat ze dus niet zeggen is dat als je die OV-kaart nog hebt, dat het dan ook gewoon mee telt voor het verzamelinkomen. En dan zou ik er nog mee akkoord gaan om dan die maanden dat ik de OV had en geen stufi die ¤80 per maand te betalen, maar ik vind het zo flauw dat je dan ineens het hele jaar terug moet gaan betalen...
En al helemaal omdat m'n vader bij de NS werkt, ik kon al gratis met de treingebruikte dat ding ook nauwelijks, alleen heel soms met de bus. Was meer een luxe-probleem maar had daarom juist even ingelezen of het geen kwaad kon om dat ding te houden maar blijkbaar dus niet goed gelezen
Oh 3 jaar zelfs... nou ja, whateverquote:Op maandag 25 april 2011 10:35 schreef j1985j het volgende:
[..]
yoshi je mag toch nog 3 jaar na je 4 jaar directe stufi van je ov gebruik maken?
http://www.ib-groep.nl/pa(...)g_en_toch_reizen.asp
quote:Op maandag 25 april 2011 17:03 schreef Nitwit82 het volgende:
Hallo allemaal![]()
Ik heb me op mijn 18de voor 100% laten afkeuren... Ik ben psychisch niet in staat om vroeg op te staan. Laat staan te gaan werken. Echt niet nooit niet. Uiteraard werk ik wel gewoon zwart in een shop. Beetje bijbeunen etc. Mijn vraag is dus blijft de wajong gewoon hetzelfde de aankomende jaren ?
Zal ik jou even 100% afkeuren? Lichamelijk dan welteverstaan......quote:Op maandag 25 april 2011 17:03 schreef Nitwit82 het volgende:
Hallo allemaal![]()
Ik heb me op mijn 18de voor 100% laten afkeuren... Ik ben psychisch niet in staat om vroeg op te staan. Laat staan te gaan werken. Echt niet nooit niet. Uiteraard werk ik wel gewoon zwart in een shop. Beetje bijbeunen etc. Mijn vraag is dus blijft de wajong gewoon hetzelfde de aankomende jaren ?
Op de site van de Ombudsman:quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:23 schreef CodeCaster het volgende:
Vergeten de mensen hier niet dat het pas zin heeft om naar andere organisaties te stappen wanneer de mogelijkheid bezwaar te maken is uitgeput?
Mijn bezwaarschrift rolt nu uit de printer, vanavond verstuur ik 'm. Pas als daar negatief bericht op terugkomt kun je naar de Ombudsman en consorten stappen.
Mijne:quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:43 schreef Oksel het volgende:
Toch heeft de Ombudsman wel actief klachten verzamelt.
Is er hier iemand die een opzetje-bezwaarschrift hier wil plaatsen? Kan ik hem simpel wat aanpassen en versturen..
En voordat mensen hierover vallen: ik heb in 2010 exact hetzelfde gedaan. Niet alleen mijn school raadde het aan, ook de DUO zei het: "je hebt tot en met augustus betaald dus je mag je stufi tot en met augustus laten doorlopen". Je lesgeld terugvragen gaat tot en met april. En dan krijg je 250 euro terug, terwijl vier maanden stufi al snel een veelvoud hiervan is.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:33 schreef bvduijv het volgende:
Ik ben in mei afgestudeerd, het studiejaar duurde tot augustus, die heb ik laten doorlopen omdat ik netto toch nooit boven het max bijverdienbedrag zou komen. Bruto gaat dat bij een wat hoger inkomen een stuk sneller! Dan maakt die 1200 euro bruto extra echt geen bal uit!
Als ik wat netto zou zijn uitgegaan zou ik onder de grens blijven, bruto ga ik er 2700 euro overheen! Nu kan ik 2700 die ik bruto heb bijverdiend NETTO gaan uitbetalen!
Inderdaad, lijkt mij trouwens niets mis mee.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:41 schreef CodeCaster het volgende:
[..]
En voordat mensen hierover vallen: ik heb in 2010 exact hetzelfde gedaan. Niet alleen mijn school raadde het aan, ook de DUO zei het: "je hebt tot en met augustus betaald dus je mag je stufi tot en met augustus laten doorlopen". Je lesgeld terugvragen gaat tot en met april. En dan krijg je 250 euro terug, terwijl vier maanden stufi al snel een veelvoud hiervan is.
Als DUO erachter komt dat je over de bijverdiengrens heen bent gegaan, vorderen ze 80 euro per maand over het hele jaar! Als je het zelf aangeeft, betaal je de verhoogde vordering (weet niet meer of het 130 of 160 euro is) voor de maanden waarin je er overheen bent gegaan.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:17 schreef CodeCaster het volgende:
@Lucky_Lovely: wellicht irrelevant maar daarom niet minder irritant: als je zelf je stufi op tijd stopzet maar wel je OV behoudt, betaal je 130 euro per maand, maar als de DUO achteraf komt aankloppen om geld vorderen ze zo'n 80 euro per maand OV.
Hoe bedoel je krom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |