Veel brood, weinig groentes, geen zuivel. vervang misschien 1 T door yoghurt of kwark? Eigenlijk is alles tot aan je D brood met vlees, niet erg gevarieerd imo. Maar goed dit is slechts 1 dag, ik weet niet waar je van komt en hoe je eet op andere dagenquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:24 schreef Murmeli het volgende:
Even kopie uit het vorige topic. Ik zoek weer advies
Mijn planning:
O: 2 volkeren crackers met appelstroop (kwam vriendje mee aan)
T: 1 of 2 bammen met ....? Weet nog niet, vlees denk ik.
L: 2 bammen met grillworst (ja, vet, weet ik, ik zal dunner beleggen)
T: dubbel roggebrood met kaas
D: stukkie vlees met ehm.... moet nog kopen. Iemand tips?
En nog ergens tussendoor appel en mandarijnen
En good morning! Heb ik al verteld dat ik gisteren voor 200 euro bij lush heb besteld? Is voor 5 personen hoor hihi
@marmar: bah, die zakjes vezels. Sterkte daarmee
Waarom zou het niet onbeperkt mogen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit avocado gehad.
Spinazie zou ik niet zo snel op een boterham doen. Dat lust ik nml ook graag bij het avondeten en als ik het dan op m'n brood ga doen, mag ik het niet ook nog bij het avondeten eten (je mag niet onbeperkt spinazie eten voor zover ik weet)
Denk dat het kipfilet wordt. Paprika heb ik wel voor erbij, verder niet veel in huis. Vanmiddag schapjes halen. Zal wat brood-groente halen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:31 schreef V1z0R het volgende:
Murmel, ik zou op die eerste 2 boterhammen rosbief met rucola en tomaat doen omdat je daarna al vettig vlees neemt. Voor je D zou ik gaan voor een lekker wokschotel, iets met prei, broccoli bloemkool en champignons. Ennuh, wat is lush?
Vanwege nitraat. Hetzelfde geldt voor sla. Ik ben op zoek naar eten waar ik niet teveel bij na hoef te denken, dus niet: oh nu mag ik vanavond geen spinazie, want dat had ik al bij de lunch.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Waarom zou het niet onbeperkt mogen?
Spinazie kan eventueel gifstoffen uit de grond opnemen, en ze bevatten wat nitraten, maar je eet het waarschijnlijk niet elke dag spinazie?
Ik geloof wel dat toen ik geboren moest worden, er opgepast moest worden met dat soort groentes, ivm tsjernobyl. Maar die straling in wolken heeft niet de reikwijdte van japan geloof ik.
het gaat niet alleen om spinazie, maar ook om andere nitraatrijke groenten als andijvie, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, radijs, rode bieten, sla (alle soorten) en spitskool. Maximaal 2 x per week een portie is de norm geloof ik.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Waarom zou het niet onbeperkt mogen?
Spinazie kan eventueel gifstoffen uit de grond opnemen, en ze bevatten wat nitraten, maar je eet het waarschijnlijk niet elke dag spinazie?
Ik geloof wel dat toen ik geboren moest worden, er opgepast moest worden met dat soort groentes, ivm tsjernobyl. Maar die straling in wolken heeft niet de reikwijdte van japan geloof ik.
Ik ben eigk overdag alleen gewend brood te eten. Ook al houd ik er niet zo van. Lekkere dingen maken is leuk, maar kost veel.tijd. maar ik zal ns over eenvoudige groente voor overdag denken. Ik lees hier wel eea aan ideeën.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:34 schreef Perruche het volgende:
[..]
Veel brood, weinig groentes, geen zuivel. vervang misschien 1 T door yoghurt of kwark? Eigenlijk is alles tot aan je D brood met vlees, niet erg gevarieerd imo. Maar goed dit is slechts 1 dag, ik weet niet waar je van komt en hoe je eet op andere dagen
Wist niet dat er zoveel groentes onder de nitraatrijken vielen!quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
het gaat niet alleen om spinazie, maar ook om andere nitraatrijke groenten als andijvie, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, radijs, rode bieten, sla (alle soorten) en spitskool. Maximaal 2 x per week een portie is de norm geloof ik.
Ik vind het een prima idee! Dan is voor nieuwelingen meteen duidelijk dat dit niet een crashtopic is.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:40 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb het trouwens al eerder in de groep gegooid, maar zullen we de TT veranderen in "Gezond slank" en in de OP nog meer de nadruk leggen op gezond eten en sporten. En dat als je gezond eet (geen troep) en sport, je normaal gesproken automatisch op je ideale gewicht zou moeten komen? En dat crashen en te weining eten dus niet gezond is?
Groenteomelet, pasta- of rijstsalade met veel groente, vegetarische sushi (is ook makkelijk mee te nemen), rauwkost met dipsaus, groente op brood, fruit op brood (appel, banaan, mango)quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:39 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik ben eigk overdag alleen gewend brood te eten. Ook al houd ik er niet zo van. Lekkere dingen maken is leuk, maar kost veel.tijd. maar ik zal ns over eenvoudige groente voor overdag denken. Ik lees hier wel eea aan ideeën.
Ja ik keek net ook even en ik vind het een prima OPquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:43 schreef MarMar het volgende:
Gezond Slank is een goed plan wat mij betreftDe OP vind ik zelf wel heel duidelijk.
Juist. Daarom dus. Ik merk iig bij mezelf dat ik echt heel veel moeite heb met -vooral jonge meisje- die structureel te weinig eten om af te vallen. Maar dat is natuurlijk geen reden om de TT aan te passenquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vind het een prima idee! Dan is voor nieuwelingen meteen duidelijk dat dit niet een crashtopic is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |