abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94180267
Ik woon al 5 jaar in een appartement welke ik bij oplevering voorzien heb van houten vloerdelen met daaronder een dempende ondervloer. Ik woon daar al 5 jaar en heb ik al die tijd nooit een klacht gehad van geluidsoverlast. Nu nadat mijn huis na een lange periode te koop staan eindelijk definitief is verkocht komt er een klacht.

De buurman heeft vernomen dat ik ga verhuizen en vanwege dit feit wil hij het bestuur een klacht onder de aandacht brengen. Hij heeft al 5 jaar geluidsoverlast zoals ie zelf zegt :{

Beetje vaag, waarom komt ie nu pas met een klacht als hij er al 5 jaar last van heeft, ik heb hem er nooit over gehoord. Altijd even vriendelijk goedemorgen goede middag.....

Nu moet ik aantonen dat ik destijds een ondervloer heb gebruikt die 10db geluid dempt.

Iemand enig idee hoe ik dit kan aantonen?
Die vloer is 6 jaar geleden gekocht bonnen heb ik nu niet meer....
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:38:50 #2
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_94180468
Decopeerzaag pakken en een stuk eruit zagen..
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 16 maart 2011 @ 08:40:34 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_94180504
Wie eist bewijst?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_94180506
Daarom moet je in appartementen dus duidelijk die bonnen bewaren...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_94180518
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:40 schreef Netsplitter het volgende:
Wie eist bewijst?
En dat, inderdaad. Maar dan zal uiteindelijk toch de vraag bij TS komen om de gegevens mbt die ondervloer te overleggen.
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 maart 2011 @ 08:42:57 #6
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_94180546
Je buurman is gewoon geen zeikerd. Die dacht, dit is een prima moment omdat er toch nieuwe mensen inkomen om eindelijk eens van die mongolenvloer bij de buren af te komen.
pi_94180552
Nu moet ik aantonen dat ik destijds een ondervloer heb gebruikt die 10db geluid dempt.

Van wie moet je dat aantonen ?

Lijkt me dat je buur dan ook aan moet tonen dat hij inderdaad geluidsoverlast heeft ?
Aangezien je er vijf jaar lang niks van hebt vernomen.

En als ze inderdaad onder de vloer willen kijken, zou ik vooraf zwart op wit laten zetten dat kosten die daaruit ontstaan op rekening komen van bestuur of buur
pi_94180617
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:42 schreef Kreator het volgende:
Je buurman is gewoon geen zeikerd. Die dacht, dit is een prima moment omdat er toch nieuwe mensen inkomen om eindelijk eens van die mongolenvloer bij de buren af te komen.
Dat denk ik IDD ook!

Er staat in het huishoudelijk regelement dat ik moet kunnen aantonen dat de vloer 10db dempt bij een klacht.
Maar denk ook dat hij moet aantonen dat hij geluidsoverlast heeft ja, ik heb hem immers nog nooit over iets dergelijks gehoord.

Het kromme is juist dat het huis is verkocht en dat ie nu ineens een klacht indient.
pi_94180630
quote:
En dat dan ook weer een beetje. De meeste mensen zijn behoorlijk egoïstisch aangelegd in ons schattige landje, en moeten zonodig zelfs houten vloeren, of erger nog, dat pauperige kutlaminaat, hebben in appartementen, maar de hand moet wel op de knip als het op kosten voor de ondervloer aankomt... je hoort het zo vaak, gezeik over herrie door vloerbedekking. Neem gewoon tapijt als je onderburen hebt.
pi_94180641
Boeiend. Laat je buurman maar lekker. Hij komt achteraf met een klacht, had hij daar maar eerder mee moeten komen. Plus hij heeft jouw nooit benaderd, dus ik zou me als ik jouw was niet druk om maken. Het is eerder een probleem van de nieuwe bewoners en jouw oude buurman.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 16 maart 2011 @ 08:48:11 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_94180651
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:47 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

En dat dan ook weer een beetje. De meeste mensen zijn behoorlijk egoïstisch aangelegd in ons schattige landje, en moeten zonodig zelfs houten vloeren, of erger nog, dat pauperige kutlaminaat, hebben in appartementen, maar de hand moet wel op de knip als het op kosten voor de ondervloer aankomt... je hoort het zo vaak, gezeik over herrie door vloerbedekking. Neem gewoon tapijt als je onderburen hebt.
Tapijt als je partner een allergie heeft.
Lijkt me geen optie.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_94180667
In veel appartementen complexen staat beschreven in de regels van de vereniging van eigenaren, waar je verplicht lid van moet zijn, dat bij toepassing van een houten vloer of parket of laminaat er een geluiddempende ondervloer moet worden gebruikt.
De eisen aan die geluiddempende ondervloer zijn vaak 10 dB geluidsreductie. Als je onderbuurman nu klaagt is dat weliswaar een beetje vreemd maar ben jij gezien je verbintenis aan de VvE verplicht om aan te tonen dat jouw ondervloer aan die eis voldoet.
Succes met het terugvinden van het type ondervloer etc.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:48:58 #13
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_94180670
vraag of de nieuwe eigenaar de vloer wil laten liggen (in principe moet je het leeg opleveren, tenzij je de vloer mee verkocht hebt).
pi_94180674
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:46 schreef lander het volgende:

[..]

Dat denk ik IDD ook!

Er staat in het huishoudelijk regelement dat ik moet kunnen aantonen dat de vloer 10db dempt bij een klacht.
Maar denk ook dat hij moet aantonen dat hij geluidsoverlast heeft ja, ik heb hem immers nog nooit over iets dergelijks gehoord.

Het kromme is juist dat het huis is verkocht en dat ie nu ineens een klacht indient.
Dat is een interessante uitdaging voor je. En voor de volgende keer, mocht je dit nog een keer doen in een appartement, vraag altijd om een stukje van het ondervloermateriaal, verpak het luchtdicht, en leg het ergens te vegeteren, voor het geval je een zeikerd als je onderbuur gaat tegenkomen. :) En bewaar de bonnen. Ook van belang voor eventuele toekomstige bewoners, dat blijkt hier ook wel.
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:50:07 #15
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_94180688
quote:
Als TS echt een 10db dempende vloer heeft liggen, en niet heel de dag op z'n naaldhakken loopt en dingen uit z'n handen laat vallen, is buurman wel een zeikerd.
Ik woon al 6jr in een flat gebouwd in 1965. Een flat met zogehete "Zwevende vloeren". Betonnen dwars liggers met broodjes er tussen en een dekvloer.
Dit zijn lichte vloeren kwa gewicht, en klinken erg door wanneer je stampvoetend loopt.
Hierop heb ik 10db dempende platen voor laminaat liggen, en daarop met flexibele tegellijm en voegsel tegels gelijmd. Deze tegels raken nergens de wanden uiteraard.
Mijn onderbuurvrouw hoort mij nooit lopen, en muziek hoort ze al helemaal niet. Alleen het rijden met stoelen over de ribbelige tegels. Maar dat doe ik nooit, ik til ze altijd op, en heb kleden onder de tafels liggen.

M.a.w. het kan dus wel, en TS z'n buurman is "te" laat met klagen lijkt me.

PS1: ik loop meestal op m'n sokken/pantoffels, maar ook bij een verjaardag heb ik nooit ene klacht gehoord, terwijl ik daar wel naar gevraagd heb achteraf.

PS2: Mijn bovenbuurman heeft ook laminaat met dempendevloer, en contactgeluiden zijn nauwelijks waarneembaar. Allen het doordreunen van de lichte vloer, maar dat had je ook bij stoffe vloerbedekking gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 16-03-2011 08:57:55 ]
pi_94180689
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:48 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Tapijt als je partner een allergie heeft.
Lijkt me geen optie.
Dat is lastig, inderdaad. Maar daar hoeft een ander geen overlast door te hebben, toch?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 16 maart 2011 @ 08:52:37 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_94180749
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:50 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Dat is lastig, inderdaad. Maar daar hoeft een ander geen overlast door te hebben, toch?
Klopt, maar!! dan had die knakker meteen aan de bel moeten trekken.
Niet pas na 5 jaar.
pi_94180750
TS ben je na de verkoop nog wel lid bij de vve? Lijkt me vanzelfsprekend dat dit niet zo is, en dus ook niet jou probleem?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_94180786
Tips voor de volgende keer:
• Van alles wat in je huis zit en je eventueel mee wilt verkopen de bonnen bewaren. Keuken, vloer, ventilatie, badkamer
• Als je weer een appartement koopt, lees de huisregels goed door voor je besluit te kopen er kunnen best rare regels in de reglementen staan (bijvoorbeeld ten aanzien van huisdieren, verplichting mee te doen aan bepaald onderhoud etc etc.

Als service aan de kopers zou je ook informatie als electrische schema's, indeling van de groepenkast, planten in je tuin, kleurcodes van de door jou gebruikte verf noteren.
Dit wordt bij de verkoop zeer gewaardeerd en levert jou een klein onderhandelingsvoordeel op omdat de mensen zich zo fijn behandeld voelen.
Supra Groningam Nihil
pi_94180848
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:52 schreef Chinless het volgende:
TS ben je na de verkoop nog wel lid bij de vve? Lijkt me vanzelfsprekend dat dit niet zo is, en dus ook niet jou probleem?
Tuurlijk wel. Zolang je er nog woont en het huis nog niet is overgedragen ben jij eiegenaar en verantwoordelijk. Verder kan dit zelfs reden zijn voor de verkoop om niet door te gaan of om opnieuw over de prijs te onderhandelen aangezien de nieuwe bewoners mogelijk de vloer moeten vervangen.
Supra Groningam Nihil
pi_94180873
Heb net de firma gesproken die destijds de vloer geleverd heeft. Deze gaat mij even via de mail bevestigen dat ik destijds een vloer gekocht heb met een ondervloer welke TNO goedgekeurd is :Y
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:59:48 #22
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_94180905
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:58 schreef lander het volgende:
Heb net de firma gesproken die destijds de vloer geleverd heeft. Deze gaat mij even via de mail bevestigen dat ik destijds een vloer gekocht heb met een ondervloer welke TNO goedgekeurd is :Y
Kijk, probleem opgelost. Buurman gewoon gedag blijven zeggen nu he. Juist nu >:) .
pi_94180906
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:52 schreef Chinless het volgende:
Dit is geen VVE issue. Op dit moment is het een 'conflict' tussen twee buren.

Maar de buurman zal een klacht historie moeten kunnen overleggen, die kan niet opeens uit het niets gaan roepen dat hij al jaren last heeft. Er is geen rechter die daar in zal trappen, dus wat dat betreft, misschien direct juridisch verweer opzoeken, vaak schrikt dat direct wel af, TS.
pi_94180918
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:59 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Kijk, probleem opgelost. Buurman gewoon gedag blijven zeggen nu he. Juist nu >:) .
En zeikt ie door, direct je rechtsbijstand opschakelen en een tik uitdelen. Vaak stopt het dan direct. Helemaal als jij je netjes aan de regeltjes hebt gehouden.
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:00:50 #25
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_94180923
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:59 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Dit is geen VVE issue. Op dit moment is het een 'conflict' tussen twee buren.

Maar de buurman zal een klacht historie moeten kunnen overleggen, die kan niet opeens uit het niets gaan roepen dat hij al jaren last heeft. Er is geen rechter die daar in zal trappen, dus wat dat betreft, misschien direct juridisch verweer opzoeken, vaak schrikt dat direct wel af, TS.
Wanneer 1 v.d. 2 bewoners zicht niet aan het huisregelement/statuuten houd is het wel een V.v.E. kwestie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')