quote:
Op woensdag 16 maart 2011 07:55 schreef DeRakker. het volgende:Is niks nieuws...
Gebeurd al miljoenen jaren, alleen omdat er steeds mensen op aarde wonen maakt het niet uit waar zoiets gebeurd.. de schade/doden is altijd maximaal.
Sowieso hebben we hier geen dodelijke aardbevingen dus snap niet waar je druk over maakt?
Ow, ik denk ook niet dat deze aardbeving het einde der tijden in zal luiden. Maar het zet me wel aan het nadenken.
We zijn van energie afhankelijk, en wat een quick fix, leek om zonder ons al te veel CO2 uitstoot van energie te voorzien heeft zo ook zijn nadelen. Terecht of niet, deze aardbeving zal de bouw van tientallen andere kerncentrales uitstellen of afstellen, en daarvoor komen kolencentrales in de plaats.
Dat bedoel ik met 'tegen onze grenzen aanlopen'.
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 12:27 schreef deelnemer het volgende:[..]
Dat lijkt mij een slechte reden.
Wil je jezelf niet in een positie brengen, waarin je veel waarde hecht aan anderen, omdat je ze weer kwijt kunt raken?
Ja.
Nouja , ik ga niet zeggen dat ik hierom geen kinderen op aarde zet, maar ik had gister wel weer iets van: Blij dat ik geen 'stukje van mezelf buiten mezelf heb rondlopen'.
Klinkt zweverig, maar zo zei mijn moeder altijd dat het voelde om kinderen te hebben.