Vanmorgen een NL-er op de radio die in Tokio woont. Die trok de informatie van de NL ambassade ook in twijfel en had het idee dat de informatie van de Canadese en Amerikaanse ambassade veel betrouwbaarder is. De Amerikaanse ambassade heeft overigens een informatie bijeenkomst opgezet en dat is wel erg sterk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Volgens mibuza is het vannacht wel wat veiliger gewordenReisadvies is van 5 naar 3 gegaan.
De huidige situatie, hoe slecht ook, is nog altijd tig keer beter dan zes complete meltdowns. Dus ja, het maakt wel degelijk uit.quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
En wat willen ze hiermee bereiken? Nog meer geld verspelen aan iets wat toch niet meer te redden valt. Je kan dit geen jaar volhouden, de kosten schieten zo de pan uit
Tuurlijk hoopt iedereen dat het beter gaat...maar of dit veel uit maakt....
Inderdaad vreemd dat die experts hier nog niet zijn opgeroepen om in Japan te gaan helpenquote:Op woensdag 16 maart 2011 09:40 schreef jpjedi het volgende:
Jij hebt er meer verstand van dan de experts ter plaatse?
Die dingen blijven natuurlijk stralen als een malle.quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:42 schreef Rikketik het volgende:
[..]
De huidige situatie, hoe slecht ook, is nog altijd tig keer beter dan zes complete meltdowns. Dus ja, het maakt wel degelijk uit.
-----
Vraagje in het algemeen: Zodra die reactors zover afgekoeld zijn dat de kans op een meltdown tot het laagst mogelijke gereduceerd is, dan moeten die plutoniumstaven (of wat zijn het) nog wel gekoeld blijven, neem ik aan. Is dat dan nog makkelijker omdat ze in afgekoelde toestand geen straling meer genereren of blijft het, zoals nu, behelpen?
Dat zeg ik niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:40 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Jij hebt er meer verstand van dan de experts ter plaatse?
quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:41 schreef avw1982 het volgende:
Update 09:37: Persbureau Kyodo meldt dat het stralingsniveau in Fukushima Daiichi vanmorgen 10 millisievert per uur was. 20 millisievert per jaar (!) is de maximale acceptabele dosis voor een professional die in een kerncentrale werkt.
Een vriend van mij zit in Tokio, en die kreeg enkel het advies te vertrekken. Per trein naar Osaka.quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:40 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Vanmorgen een NL-er op de radio die in Tokio woont. Die trok de informatie van de NL ambassade ook in twijfel en had het idee dat de informatie van de Canadese en Amerikaanse ambassade veel betrouwbaarder is. De Amerikaanse ambassade heeft overigens een informatie bijeenkomst opgezet en dat is wel erg sterk.
Tegelijkertijd lees ik op Nu.nl dat de situatie bij #2 weer enigszins onder controle is. #3 hadden ze gisteren nog onder controle, maar die schijnt dus door brand en explosies weer in gevaar te zijn gebracht.quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:45 schreef TommyGun het volgende:
◦ Kyodo: UPDATE4: Fukushima No. 3 reactor's container feared damaged: Edano http://goo.gl/zR6cf #japan
Nu.nl loopt minstens een halve dag achter bij deze ramp.quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:52 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Tegelijkertijd lees ik op Nu.nl dat de situatie bij #2 weer enigszins onder controle is. #3 hadden ze gisteren nog onder controle, maar die schijnt dus door brand en explosies weer in gevaar te zijn gebracht.
Echt om wanhopig van te worden. Hebben ze net de ene reactor onder controle, gebeurt er bij een andere weer iets ernstigs. En dan heb je dus ook nog 5 en 6, waarvan de temperaturen gisteravond/vannacht ook (licht?) omhoog gingen. Ik snap wel dat ze niet onnodig levens in gevaar willen brengen, maar hebben ze aan 50 man dan wel genoeg daar?
Naoto Kan vertrouw ik nog wel. Als die president van Tepco dit had beweerd, dan had ik me zorgen gemaakt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:52 schreef phileine het volgende:
woordvoerder van Japanse premier op CNN "I wouldnt say the situation is out of control, we are just facing some challenges"
Kan hoort natuurlijk ook lang niet alles, dat was al duidelijk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:55 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Naoto Kan vertrouw ik nog wel. Als die president van Tepco dit had beweerd, dan had ik me zorgen gemaakt.
Of zoals Mr Burns het ooit zei:quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:55 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Naoto Kan vertrouw ik nog wel. Als die president van Tepco dit had beweerd, dan had ik me zorgen gemaakt.
quote:Oh, hello, Kent. [as loud rhythmic buzzing continues in the background]
Right now, skilled nuclear energy technicians are calmly correcting
a minor, piffling malfunction. [rapid-fire shots of havoc in the plant]
But I can assure you and the public that there is absolutely no danger
whatsoever. [air raid siren wails] Things couldn't be more ship-shape.
[cut to Burns' office, where he is busy donning a radiation suit]
Het is nog steeds jongleren met 8 ballen zoals iemand gister posttequote:Op woensdag 16 maart 2011 10:01 schreef Temlin het volgende:
Reactor 2 hebben ze dus onder controle gekregen. Goed bezig de Japanners.
Het vergelijken van Fukushima met Tsjernobil wordt hier door velen toch een beetje gezien als het vergelijken van Wilders met Hitlerquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:01 schreef SemperSenseo het volgende:
[ afbeelding ]
versus
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |