abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 augustus 2000 @ 19:23:02 #1
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_296030
Zijn hier nog andere mensen die deze geweldige serie volgen.
Stewie kicks ass.

En voor de mensen die niet weten waar het over gaat kijk naar fox zondag 18:30 of dl een afl.

pi_296033
Ik heb het een paar keer gezien. Maar om eerlijk te zijn: Het is één grote dikke SOUTHPARKKLOON! Niet vanwege de tekenstijl, maar vanwege het taalgebruik. Maar ja, dat schijnt tegenwoordig in te zijn ofzo.

...

Vroeger had je tenminste nog He-Man.

The FOK!ker Formerly Known As Stranger In The Night
  vrijdag 11 augustus 2000 @ 20:11:09 #3
2281 Squatt
*slaapt waarschijnlijk*
pi_296054
Ik vind het ook geweldig !

Jammer dat in de latere afleveringen Stewie wat minder bezig is Lois te vermoorden

Ik vraag me af of het weer verdwijnt als Futurama en the Simpsons weer terug komt, hopelijk maken ze er dit van:

19:00 Family Guy
19:30 Futurama
20:00 Simpsons

Super avondje !

Alcohol and calculus don't mix - PLEASE don't drink and derive.
  vrijdag 11 augustus 2000 @ 20:28:38 #4
2281 Squatt
*slaapt waarschijnlijk*
pi_296064
quote:
Op 11 augustus 2000 19:31 schreef stranger_in_the_night het volgende:
Ik heb het een paar keer gezien. Maar om eerlijk te zijn: Het is één grote dikke SOUTHPARKKLOON! Niet vanwege de tekenstijl, maar vanwege het taalgebruik. Maar ja, dat schijnt tegenwoordig in te zijn ofzo.
Hoe vaak is een paar keer? Family Guy heeft helemaal niet het grove taalgebruik wat in Southpark voorkomt. En hoezo lijkt dat taalgebruik in te zijn ?

Ik weet maar weinig tekenfilms die zulke grove taal gebruiken, en ook in Southpark wordt 'Shit' en 'Fuck' nog weggepiept, ook al weet iedereen wat er bedoeld wordt. Er wordt inderdaad wel te pas en te onpas met 'Bitch' etc. gegooid, maar het is ook niet bedoeld voor kindjes.

Anyway, Family Guy heeft geen grove taal nodig om grappig te zijn, de meest stupide acties van de vader, de parodieën op van alles en de absurde flashbacks zorgen daar wel voor.

(P.S. He-man roeleerde zwaar!)

vrijdag 11 augustus 2000 @ 20:41:10 #5
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_296072
I wou dat net zeggen over het taalgebruik, maar me comp chrashde.

En dat avondje als daar nog south park achteraan kan ben ik helemaal tevreden.

Er zijn nu geloof ik 28 afl van family guy, dus waarschijnelijk is het afgelopen wanneer futurama en the simpsons terug komen.

vrijdag 11 augustus 2000 @ 21:34:47 #6
5260 Stewie
March on down the field !
pi_296107
ja uiteraard vind ik deze serie ook briljant...
Maarre , stranger , wat is in hemelsnaam de overeenkomst tussen southpark en Family Guy ??? waarom noem je het dan geen simpsons rip-off.....
  vrijdag 11 augustus 2000 @ 22:03:47 #7
2281 Squatt
*slaapt waarschijnlijk*
pi_296130
quote:
Op 11 augustus 2000 21:34 schreef Stewie het volgende:
waarom noem je het dan geen simpsons rip-off.....
Inderdaad, bepaalde dingen lijken wel wat op de simpsons.

Vooral Peter (de vader in FG) doet me vaak aan Homer denken, bijvoorbeeld:

- Peter heeft soms ook van die compleet gestoorde opmerkingen zoals Homer ook wel eens doet.
- Peter heeft ook wel eens een maffe actie, waardoor heel de familie boos op hem is, maar aan het eind vergeven ze hem toch.
- En alhoewel die maffe acties meestal zijn familie kwetsen, doet ie op het einde toch 'the right thing', maar dan minder zoet dan in bijv. Full House

Hmmm meer kan ik zo snel ff niet bedenken. Toch vind ik FG genoeg 'eigen' humor hebben, het is zeker geen rip-off.

vrijdag 11 augustus 2000 @ 22:13:45 #8
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_296132
Ik heb het een paar keer gezien en het is best grappig.

Is er ook nog eens uitgelegd in de serie waarom de baby en de hond kunnen praten? Zelf vind ik dat erg vreemd en om eerlijk te zijn niet erg grappig.

Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_296137
quote:
Op 11 augustus 2000 22:03 schreef Squatt het volgende:
Inderdaad, bepaalde dingen lijken wel wat op de simpsons.

Vooral Peter (de vader in FG) doet me vaak aan Homer denken, bijvoorbeeld:

- Peter heeft soms ook van die compleet gestoorde opmerkingen zoals Homer ook wel eens doet.
- Peter heeft ook wel eens een maffe actie, waardoor heel de familie boos op hem is, maar aan het eind vergeven ze hem toch.

- Peter is ook dik net als Homer.
- Peter houdt net als Homer van bier en veel eten
- Peter is dom, net als Homer
- Peter heeft een vergelijkbaar suf baantje in een fabriek
- Peter is egoïstisch, en bekommert zich niet om het welzijn van anderen, net als Homer.
- Lois is net als Marge de stabiele factor in het gezin.

Meer weet ik even niet... BLAST!

quote:
Op 11 augustus 2000 22:03 schreef Squatt het volgende:

- En alhoewel die maffe acties meestal zijn familie kwetsen, doet ie op het einde toch 'the right thing', maar dan minder zoet dan in bijv. Full House

Hmmm, ben ik niet met je eens...
- bij de pianocontest wint hij toch de trofee, en die wordt hem niet afgenomen doordat hij dronken was...
pi_296140
quote:
Op 11 augustus 2000 22:13 schreef Kipman het volgende:

Is er ook nog eens uitgelegd in de serie waarom de baby en de hond kunnen praten? Zelf vind ik dat erg vreemd en om eerlijk te zijn niet erg grappig.

WHAAT!! Stewie is de grappigste cartoon-figuur sinds Cartman... Damn you...
  vrijdag 11 augustus 2000 @ 22:32:20 #11
2281 Squatt
*slaapt waarschijnlijk*
pi_296143
quote:
Op 11 augustus 2000 22:18 schreef MaxPower het volgende:
Hmmm, ben ik niet met je eens...
- bij de pianocontest wint hij toch de trofee, en die wordt hem niet afgenomen doordat hij dronken was...
Nou 'the right thing' is misschien een verkeerde term, wat ik bedoelde is dat hij het op het eind toch goed probeert te maken.

Zoals in de aflevering dat hij undercover op school is, aan het einde maakt hij Meg toch wat populairder of in die aflevering dat ze veel geld en een huis erven, aan het eind beseft hij toch dat dat geld niet gelukkig maakt, maar zijn familie wel.

Sowieso, doet hij het zelf niet altijd iets, zoals in de aflevering dat hij plastische chirurgie krijgt, daar wordt hij door een ongeluk weer normaal, maar het spijt hem dan wel dat hij zich zo gedroeg.

'the right thing doen' beschrijft inderdaad niet zo goed wat ik bedoelde, meer dat hij aan het eind altijd weer spijt heeft van zijn daden en blij is met zijn familie, zoals ook in de simpsons voor komt.

vrijdag 11 augustus 2000 @ 22:36:26 #12
2281 Squatt
*slaapt waarschijnlijk*
pi_296146
quote:
Op 11 augustus 2000 22:13 schreef Kipman het volgende:
Dat wordt dacht ik niet uitgelegd, er wordt alleen een keer verteld dat Brian (de hond) de enige hond in zijn familie is die kan praten.

Persoonlijk vind ik het wel grappig, en ik heb er eigenlijk niet over nagedacht of het vreemd is. Ik accepteer het blijkbaar klakkeloos !

pi_296148
Aah gatsie néé,
Futurama? Dat vind je leuk?

Wansmaak

Geef mij maar: DUCKMEN!!!!

Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
pi_296153
quote:
Op 11 augustus 2000 22:36 schreef Squatt het volgende:
Dat wordt dacht ik niet uitgelegd, er wordt alleen een keer verteld dat Brian (de hond) de enige hond in zijn familie is die kan praten.
Ergens heb ik gezien dat iemand vraagt: "So, what's with the baby? Can the family understand what he's saying? Is dat in de serie zelf (een parodie op hunzelf dus?) Of heb ik het gewoon op een website gelezen?
quote:
Op 11 augustus 2000 22:40 schreef Priscella het volgende:
Aah gatsie néé,

Wansmaak

Wat is er mis met Futurama? We gaan toch niet de aloude welles/nietes kwesties herinvoeren? Ik persoonlijk vind bijna alle cartoons leuk, van Futurama tot DuckmAn...
pi_296159
Van mij mag Family Guy om 19:30 komen... Net na die 1ste aflevering van Goudkust... Nar family Guy Simpsons...
  vrijdag 11 augustus 2000 @ 23:05:37 #16
5260 Stewie
pi_296163
lekker belangrijk waarom een baby kan praten , het is een TEKENFILM ppl !!!!
en een goede ook nog........
  vrijdag 11 augustus 2000 @ 23:06:38 #17
5260 Stewie
  vrijdag 11 augustus 2000 @ 23:12:22 #18
1358 Xhorder
He's back...
pi_296168
quote:
Op 11 augustus 2000 23:06 schreef Stewie het volgende:
en blijkbaar is Futurama alleen te pruimen voor die hard Simpson fans....
Nah... ik heb veel gemist van Futurama omdat Buffy op ongeveer hetzelfde tijdstip zat op een andere zender, maar Futurama is een leuke serie. Leuker dan ik had verwacht... Simpsons is ook wel leuk natuurlijk, maar na een tijdje gaat de lol ervan af.. Hoewel de nieuwere aflveringen steeds beter worden.. En Bart opgehouden is met het zeggen van "Have a cow man"
... na vijf jaar
  zaterdag 12 augustus 2000 @ 15:42:56 #19
5260 Stewie
pi_296426
ja volgens mij is Bart ook veel minder asociaal geworden , hij sloopt de boel niet meer zo vaak...
  zaterdag 12 augustus 2000 @ 19:33:13 #20
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_296514
Lois de stabiele factor, ach na zo'n sm scene ga je toch twijfelen.

Ik vind futurama trouwens leuker dan the simpsons,van futurama heb ik dan ook alle afl gezien. Ben daardoor simpsons meer gaan kijken.

Wat ik ff wou weten is er in nederland al een kerstmis special op tv geweest van family guy?

zaterdag 12 augustus 2000 @ 23:27:13 #21
5260 Stewie
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 augustus 2000 @ 23:30:39 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_296600
quote:
Duckman roelt!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 13 augustus 2000 @ 00:39:43 #23
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_296634
Ik heb de eerste jaargangen van FG al gezien, en het schopt kont , vooral die aflevering die laatst op TV was, over die opa, die was geniaal. (in de VS heeft de serie daarna een tijdje stil gestaan omdat er zoveel commentaar op die aflevering was).
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zondag 13 augustus 2000 @ 05:34:31 #24
2281 Squatt
*slaapt waarschijnlijk*
pi_296706
quote:
Op 12 augustus 2000 19:33 schreef Tweek het volgende:
Wat ik ff wou weten is er in nederland al een kerstmis special op tv geweest van family guy?
quote:
Op 12 augustus 2000 23:27 schreef Stewie het volgende:
Volgens mij niet.... Squatt , help me out here !..........
* Squatt to the rescue !

* Squatt probeert de kleine lettertjes in de tv-gids te lezen........dat lukt al niet

Hmm, uit het hoofd dan maar: volgens mij zijn we bij Fox8 nog niet zover dat die episode zou moeten komen, alhoewel ik er sowieso niets van snap, want als ik die kerstmis aflevering probeer te downen krijg ik 'There's something about Paulie' die ook leuk is daar niet van...

quote:
Op 12 augustus 2000 19:33 schreef Tweek het volgende:
Lois de stabiele factor, ach na zo'n sm scene ga je toch twijfelen.
Ja, ik viel ook bijna van mijn stoel van het lachen toen ik dat voor het eerst zag ! Zeker omdat ze het zo over een veilige omgeving voor hun kinderen hadden.
quote:
Aah gatsie néé,

Wansmaak

quote:
Op 12 augustus 2000 23:30 schreef Ulx het volgende:
Duckman roelt!
Futurama vind ik zeker leuk !
En Duckman is zeker weten briljant. (Ik kan nog steeds geen Seinfeld kijken zonder aan Duckman te denken)
  zondag 13 augustus 2000 @ 14:51:55 #25
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_296922
quote:
Op 13 augustus 2000 05:34 schreef Squatt het volgende:
Hmm, uit het hoofd dan maar: volgens mij zijn we bij Fox8 nog niet zover dat die episode zou moeten komen, alhoewel ik er sowieso niets van snap, want als ik die kerstmis aflevering probeer te downen krijg ik 'There's something about Paulie' die ook leuk is daar niet van...
Dat bedoel ik volgens fox bestaat ie wel, daar heet hij 'A Very Special Family Guy Freakin' Christmas'. Maar de volgorde die ze daar hebben staan klopt niet met die van sites. Ook missen er een paar afl.

Erg leuk alle afl dlden met traagsema .

In Amerika hebben ze eerst 7 afl laten zien, toen kwam er commentaar en zijn ze gestopt en in september verder gegaan. De meeste sites zien die eerste 7 afl nu als het eerste seizoen, maar bij fox zeggen ze dat het 1ste seizoen 14 afl is(eigenlijk 15 maar 10 is er geloof ik niet) en dan begint seizoen 2 die heeft 13 afl ofzo.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')