Het is mij ook volledig onduidelijk of die rods nu wel of niet onder water staan.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:45 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die opslag in het 4e reactorgebouw lijkt me het lijpst zonder water. Als dat spul in de fik vliegt dan krijg je een hoop troep in de lucht.
editorial Yomiuri Shimbunquote:The level of the cooling water decreased dramatically, exposing nuclear fuel rods and probably causing part of the fuel assembly to melt. It was the first serious nuclear incident in this country.
To deal with the situation, TEPCO decided to inject seawater into the reactor to completely cool it down. TEPCO had been reluctant to do so, because the salt and other substances in the water would made it difficult to operate the reactor in the future.
We believe this decision could have been made much earlier, given the importance of safety first.
Plus veel kanker over 20 jaar.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:45 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die opslag in het 4e reactorgebouw lijkt me het lijpst zonder water. Als dat spul in de fik vliegt dan krijg je een hoop troep in de lucht.
Ik denk dat ze terplekke ook niet meer weten hoe 't precies zit.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is mij ook volledig onduidelijk of die rods nu wel of niet onder water staan.
Alweer?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:48 schreef mouzzer het volgende:
FLASH: Fire breaks out at Japan Fukushima Daiichi No. 4 reactor -NHK quotes Tokyo Electric Power
Staat ook op reuters. Dus ik ga ervan uit dat het echt is.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:48 schreef mouzzer het volgende:
FLASH: Fire breaks out at Japan Fukushima Daiichi No. 4 reactor -NHK quotes Tokyo Electric Power
staat ook bij kyodo tijd 5.45 hun tijdquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Staat ook op reuters. Dus ik ga ervan uit dat het echt is.
Of misschien net een wisseling van ploegen of dat ze 's ochtends een nieuwe reddingsactie inzetten...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:53 schreef DemonRage het volgende:
Gisteren rond deze tijd was er een ontploffing bij reactorgebouw 2... alsof dit tijdstip van de dag een hoop onheil brengt.
Ik ben er ook erg bang voor.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:55 schreef Jojoke het volgende:
Tussen de regels door is te merken dat men bezig is met de uiterste redmiddelen om reactor 4 te redden. ISIS sluit niet uit dat deze ramp opgeschaald zal worden naar de hoogste categorie, en dat is een slecht teken. Ik vraag me of men de andere reactors nog kan bereiken en sturen als de boel vreselijk verkeerd gaat met reactor 4.
Ik denk dat geen enkel land graag laat zien hoe zn nucleaire faciliteiten in elkaar steken, ramp of niet, daar zijn economische, militaire, politieke en strategische belangen veel te groot voor.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:55 schreef capricia het volgende:
Is er geen webcam op die plant? Jammer hoor.
Pluk zojuist deze van twitter:quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:55 schreef capricia het volgende:
doet het niet bij mijquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:58 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Pluk zojuist deze van twitter:
http://www.tepco.co.jp/nu/f1-np/camera/index-j.html
In het weekend lieten ze 'm continu zien op NHK World, maar je kan er van de buitenkant niks aan zien...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:55 schreef capricia het volgende:
vlammen uit de reactorquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:00 schreef capricia het volgende:
Update 22:57 Dit is de tweede keer dat er brand is in reactor vier. Dit is de reactor waar al eerder problemen mee waren met de blootliggende staven in het bassin voor gebruikte brandstof.
Update 22:55 AP meldt dat de vlammen uit de reactor komen
er werd toch eerder vanavond gemeld dat er al scheuren zaten in het dak van de reactor?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:00 schreef capricia het volgende:
Update 22:57 Dit is de tweede keer dat er brand is in reactor vier. Dit is de reactor waar al eerder problemen mee waren met de blootliggende staven in het bassin voor gebruikte brandstof.
Update 22:55 AP meldt dat de vlammen uit de reactor komen
Even kijken thanx!!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:00 schreef eleusis het volgende:
Nieuws op NHK World, nu live: http://www.ustream.tv/channel/nhk-world-tv
Een nieuwe brand in Daiichi unit 4. Ze kunnen er niet bij komen vanwege straling.
Locatie van de spent fuel pool in paars:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |