Ik weet precies wat je bedoeld, ook met dat bruiloftfeest hoorquote:
Heb jij even mazzel dat je iedere dag kan uitslapenquote:
Zeker.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:38 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Heb jij even mazzel dat je iedere dag kan uitslapen
Dat is generaliserenquote:Op maandag 28 maart 2011 18:38 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Heb jij even mazzel dat je iedere dag kan uitslapen
Voor op wat?quote:Op zondag 27 maart 2011 20:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hou er ook niet van. Het is zo onnatuurlijk.
Trouwens in de winter staat de klok al 40 minuten voor. Dat hadden de Duitsers in WOII gedaan.
Nu staat ie dus 100 minuten voor![]()
Dat laatste is zeker niet gegeneraliseerd.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:41 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is generaliserenWedden dat ik iedere dag eerder mijn bed uit ben dan jij? Dat kan ik je op een briefje geven. Sowieso is uitslapen voor luie mensen..
Oké, helemaal duidelijk! Bedankt.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:04 schreef Auti het volgende:
[..]
Bijna niemand in dit topic gebruikt medicijnen, en als er dan iemand medicijnen gebruikt dan is dat niet voor ASS maar voor comorbide stoornissen, zoals depressie of ADHD.
Er is ook geen medicijn voor Asperger, PDD-NOS e.d.
Tuurlijk kan er gewoon over gesproken worden, maar om het nu in de OP mee te nemen? Dat lijkt mij erg overbodig. Dat het wel in de OP van het ADHD topic staat dat komt omdat er voor ADHD medicatie is en veelvuldig gebruikt wordt, in diverse soorten en zo krijg je dus ook gebruikerservaringen en behoefte om die info te delen of vragen te stellen. In dit topic geldt dat niet.
Ik was om 2:00 nog op en dan is het opeens 3:00, dat is wel raar en onlogisch. Zondagmorgen merkte ik dat verschil ook wel, vooral omdat de ene klok wél goedstaat en de andere weer niet.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:24 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik weet precies wat je bedoeld, ook met dat bruiloftfeest hoorMaar daar had ik niet over gepost, maar ook als ik jouw filmpjes zie dan denk ik dat wij best wel veel van hetzelfde last hebben.
Het komt wel weer goed, met die kut klok, maar die switch is gewoon vervelend. En ik wil ook niet nadenken over de reden of de oorzaak en alles, ik moet er gewoon maar in meegaan.. maar ik merk het gewoon en ik word er onrustig van en dat soort dingen, het klopt niet.. dat is de enige juiste uitleg of omschrijving.. Er klopt iets niet. En dat is dus die "kut klok"
En dat klopt, want die klopt niet maar die tikt
Voor op wat eigenlijk de juiste tijd is (dus dat het moment waarop de zon het hoogst staat, 12 uur 's middags is).quote:
Ik kan mij niet voorstellen dat het belangrijk is eigenlijkquote:Op maandag 28 maart 2011 19:20 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Voor op wat eigenlijk de juiste tijd is (dus dat het moment waarop de zon het hoogst staat, 12 uur 's middags is).
Ik stond er eerlijk gezegd niet bij stil in de context, maar ik bedoelde het wel met een knipoogje.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:48 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Dat laatste is zeker niet gegeneraliseerd.![]()
Of was het een grap?![]()
Ik heb de switch ook meegemaakt, ik werd juist om 0200 uur wakker en toen ik keek was het dus 0200 uur, en een half uur later was het inene 0330 uur.. en het duurde echt even voordat ik het door had. Maar waar ik echt last van heb is dat het nu nog steeds licht is, dat klopt niet. Dat duurt even voordat ik daar aan gewend ben. Voor mijn gevoel ik is het nu rond een uur of 6, maximaal half 7.. Dat zegt mijn gevoel, maar ik zit er dus naast en dat klopt niet. Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegdquote:Op maandag 28 maart 2011 18:51 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik was om 2:00 nog op en dan is het opeens 3:00, dat is wel raar en onlogisch. Zondagmorgen merkte ik dat verschil ook wel, vooral omdat de ene klok wél goedstaat en de andere weer niet.
Zet je raam open en luister eens naar de vogels, dit had je 2 weken terug niet.. vogels fluiten nu heel apart omdat ze ook in de war zijn. Maar dat valt bijna niemand op. Ik merk het heel erg.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat het belangrijk is eigenlijk
Die link zou ik niet gelegd hebben.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:20 schreef Auti het volgende:
[..]
Zet je raam open en luister eens naar de vogels, dit had je 2 weken terug niet.. vogels fluiten nu heel apart omdat ze ook in de war zijn. Maar dat valt bijna niemand op. Ik merk het heel erg.
Dat is ook wel zo, vogels kunnen immers geen klok kijken. Maar nu, heel actueel, ik zit onder mijn open raampje, het begint nu pas te schemeren en de vogels hoor ik daar op reageren, kijk ik op de klok.. is het half 9.. huh? En ook met de lentezon de afgelopen dagen is alles inene zomaar anders, dat is een harde schakelingquote:Op maandag 28 maart 2011 20:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Die link zou ik niet gelegd hebben.Ik dacht eigenlijk dat het warmer werd en ze daardoor actiever worden die vogels
Euh, vogels kijken geen klok hoor, en zeker de vogels buiten die hebben weinig te maken met menselijke rariteiten als klokken. Vogels leven volgens licht en donker. En dat wordt weliswaar anders doordat de daglengte verandert (het is langer licht) maar niet doordat wij de klok verzetten. Dus ik denk niet dat de vogels in de war zijn door de zomertijd.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:20 schreef Auti het volgende:
[..]
Zet je raam open en luister eens naar de vogels, dit had je 2 weken terug niet.. vogels fluiten nu heel apart omdat ze ook in de war zijn. Maar dat valt bijna niemand op. Ik merk het heel erg.
zie bovenquote:Op maandag 28 maart 2011 20:32 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Euh, vogels kijken geen klok hoor, en zeker de vogels buiten die hebben weinig te maken met menselijke rariteiten als klokken. Vogels leven volgens licht en donker. En dat wordt weliswaar anders doordat de daglengte verandert (het is langer licht) maar niet doordat wij de klok verzetten. Dus ik denk niet dat de vogels in de war zijn door de zomertijd.
Of bedoel je het anders?
Nu pas? woon je in het noorden ofzo?quote:Op maandag 28 maart 2011 20:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik werd op nog geen kilometer 2 x op de fiets door automobilisten gesneden. Dit land wordt met de dag steeds huftiger
Het hele concept van tijd is onnatuurlijkquote:Op maandag 28 maart 2011 20:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is ook heel onnatuurlijk om een klok te verzetten.
relatiefquote:Op maandag 28 maart 2011 20:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het hele concept van tijd is onnatuurlijk
8 seconden verschil in posting dus die had ik nog niet gezien. Ik typ snel, maar zó snel ook weer niet hoor, hahahahaquote:
Het is een benaming voor een fenomeen waar eigenlijk niemand raad mee weet. Nou ja, Einstein misschien. Die zei iets verstandig: het verschil tussen verleden, heden en toekomst berusten op een illusie .quote:Op maandag 28 maart 2011 20:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het hele concept van tijd is onnatuurlijk
Nee, niet nu pas. Het is al zo lang aan de gang, maar de laatste tijd is het wel heel erg aan het wordenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |