abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94643382
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:51 schreef Merkie het volgende:
Nee, dan zijn mijn tentamens.
Fuck dat, ik zat midden in m'n eindexamenperiode toen ze in Tivoli optraden in 2007 :').
pi_94644045
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:47 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Het blijft gissen, maar ik reken op eind juni in Nederland.
HMH zeker ? ;(
pi_94644091
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:17 schreef Leonos het volgende:

[..]

HMH zeker ? ;(
Nee, nee. Juist niet. Kan me niet voorstellen dat ze helemaal geen arena-tournee doen, maar dat zal dan toch op z'n vroegst september worden.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:19:24 #105
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_94644098
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:55 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Fuck dat, ik zat midden in m'n eindexamenperiode toen ze in Tivoli optraden in 2007 :').
Eindexamens zijn makkelijker :P .
2000 light years from home
pi_94644189
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nee, nee. Juist niet. Kan me niet voorstellen dat ze helemaal geen arena-tournee doen, maar dat zal dan toch op z'n vroegst september worden.
Paradiso formaat dan? :o
Eind juni zou wel goed uit komen, heb ik mn eindexamens gedaan :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 18:46:06 #107
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94647077
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:55 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ben erachter gekomen dat ik allicht een examen heb vrijdagochtend 10 juni, dus dat is ook nog een probleem :')
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_94647985
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:46 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ben erachter gekomen dat ik allicht een examen heb vrijdagochtend 10 juni, dus dat is ook nog een probleem :')
LOL. Ja, en nu?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 19:10:30 #109
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94648023
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

LOL. Ja, en nu?
Donderdagavond een vriendelijke dokter zoeken die mij een doktersbriefje wilt geven :P Dit klinkt alweer als een hopeloos plan, maar ik ga echt geen vliegtuigticket + concertticket weggooien :D
pi_94648085
_O-

Nou, 't is dit weekend een jaar geleden, dus het mag wel weer eens.
pi_94681690
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:12 schreef Aisumasen het volgende:
_O-

Nou, 't is dit weekend een jaar geleden [..]

Legendarisch optreden. Met afstand de beste "Humbug"-show die ik van ze gezien heb. Hoe veel verschil de locatie, het publiek en kleine setlist-aanpassingen (misser "The Jeweller's Hands" voor hoogtepunt "Catapult" bv.) wel niet kan maken. Must-see:

zondag 27 maart 2011 @ 19:12:07 #112
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94682339
Nahh, ik vond de dag erna echt legendarischer _O_ Maar RAH was ook episch ja. Maar met een beetje geluk worden de Sheffield gigs nog beter :9
pi_94686717
Laat ik zelf dan ook maar even een duit in het zakje doen. Een van de weinige momenten waarin het mogelijk was om het een en ander vast te leggen. Maar zoals je vrij duidelijk kunt zien vond ook op dat moment een aardbeving plaats door fangirls die hun lichaam aan mij opdrongen.

zondag 27 maart 2011 @ 21:01:48 #114
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94686995
Niet mijn filmpje maar om toch nog iets van de Shepards Bush gig te posten.. Verrassing van de avond _O_
pi_94689411
Doet me er aan denken, het enige wat mij tegenviel van Arctic Monkeys in de Royal Albert Hall was dat het duidelijk werd dat ze hun verfrissendheid aan het verliezen waren. Ik had tenminste één verrassing verwacht, en dat bleef uit. De utopische akoestische set zal er nooit van komen.

Zeker omdat het zo'n speciale gelegenheid was in een iconische zaal, iets wat wél duidelijk aan de jongens te zien was. Kan me niet herinneren dat ik eerder hun manager in de weer zag op het podium. Ook hun familie had speciale boxen tegenover het podium, na afloop liepen pa en ma Turner trots als een pauw langs me door de gangen, en vlak daarna glipte ook Miles Kane langs.

Komt zo heel wat boven aan herinneringen, heel willekeurig, maar nu ik toch bezig ben: Hun tourmanager was op beide dagen in Londen irritant opvallend aanwezig rond het podium, elk lid 'ophalen' en naar hun plek begeleiden, zulke dingen. Toen een paar weken later bleek dat dit zijn allerlaatste optredens voor de jongens waren, begreep ik het al wat beter. Alex zong tijdens het speciale "Humbug"-optreden (als ik me niet vergis) "Pretty Visitors" richting hem.

Als laatste: Mijn tenen kromden toen de band met o.a. Matt's vriendin naast het podium stond te kijken naar Anna Calvi, en haar geluid werd overstemd door fangirls die hun namen riepen, waarop ze zo snel mogelijk weer van het podium vluchtten :|W.

Krijg zo wel zin in Sheffield, en ben benieuwd wat ons deze week te wachten staat, los van de voor de hand liggende aankondigingen...
pi_94689619
Hoe weet jij nou weer wie pa & ma Turner zijn :P
pi_94689824
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:42 schreef Aisumasen het volgende:
en ben benieuwd wat ons deze week te wachten staat, los van de voor de hand liggende aankondigingen...
Inderdaad, denk dat het een leuk weekje wordt :)
Misschien deze week al wel de single? Als we Zane Lowe moeten geloven moet het wel een dezer weken gebeuren :)
pi_94692797
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:42 schreef Aisumasen het volgende:
Doet me er aan denken, het enige wat mij tegenviel van Arctic Monkeys in de Royal Albert Hall was dat het duidelijk werd dat ze hun verfrissendheid aan het verliezen waren. Ik had tenminste één verrassing verwacht, en dat bleef uit. De utopische akoestische set zal er nooit van komen.

Dat ze hun verfrissendheid aan het verliezen zijn, gaat me wat ver. Ik vind het wel jammer dat hun setlist wat voorspelbaar werd. Maar dat komt natuurlijk omdat ze veel nummers hadden afgeschreven en zo maar een select aantal nummers overhielden. Dat ze aan het einde van de tour "Nettles" als afsluiter gebruikten was wel een leuke, verrassende toevoeging. Maar van dat soort toevoegingen hadden ze in 2007 meer.. Ik verwacht vanaf de aankomende tour weer meer variatie omdat ze dan natuurlijk meer nummers hebben waar ze tevreden over zijn.

En dat zo een utopische akoestische set er nooit meer van zal komen ben ik blij mee. Dat zou het hele tempo uit een concert halen, imo.
pi_94710480
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:45 schreef Xrenity het volgende:
Hoe weet jij nou weer wie pa & ma Turner zijn :P
Paparazzi shots van Alex, z'n ouders en Alexa, die heb ik ook gezien.
  maandag 28 maart 2011 @ 20:06:09 #120
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94729754
Niet geheel ontopic maar.. Gaat er iemand naar The Violet May zien? Lijkt me op zich wel geinig maar niet echt dichtbij.
pi_94730953

quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:12 schreef Arn0 het volgende:
Nahh, ik vond de dag erna echt legendarischer _O_ [..]
Heel toevallig vanavond een jaar geleden. Been there, done that, bought the shirt, bought the poster ;).
pi_94731315
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 20:06 schreef Arn0 het volgende:
Niet geheel ontopic maar.. Gaat er iemand naar The Violet May zien? Lijkt me op zich wel geinig maar niet echt dichtbij.
Het duurde even voordat het kwartje viel, maar het klinkt wel tof.
Maar inderdaad, Duitsland is wel een beetje overdreven.
  maandag 28 maart 2011 @ 20:31:42 #123
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94731493
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 20:29 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Het duurde even voordat het kwartje viel, maar het klinkt wel tof.
Maar inderdaad, Duitsland is wel een beetje overdreven.
Hehe nee, ook naar Amsterdam en Brussel:
quote:
Hi/bonjour/hallo/hello, our EUROPEAN TOUR starts on wednesday night in Hamburg and we're passing through GERMANY, the NETHERLANDS, BELGIUM and SWITZERLAND in the next week or so - here's the dates you'll need my European friends/amis/freundes/vriendens : 30/03/11 - HAMBURG, Molotow*, DOORS 8PM, TCF 10PM 31/03/11 - BERLIN, Comet*, DOORS 8PM, TCF 10PM 01/04/11 - MUNICH, Atomic Cafe*, DOORS 9PM, TCF 1030PM 03/04/11 - AMSTERDAM, Upstairs at Paradiso, (stagetime TBC) 04/04/11 - COLOGNE, Luxor*, DOORS 8PM, TCF 10PM 05/04/11 - ZURICH, Mascotte, (stagetime TBC) 06/04/11 - BRUSSELS, Botanique Bar, (stagetime TBC) TICKET LINKS : http://on.fb.me/eunQBN * with support from a brilliant fuzzy feedbacky band called The Violet May from Sheffield : www.myspace.com/thevioletmay It's our first time over in mainland Europe for over a year and a half so we're all massively looking forward to it - please come and watch us if you can. We'll give the shows everything we've got to make up for the amount of time we've negleted our sea divided strange speaking neighbours. LET'S DO THIS EUROPE! BRÛLEZ VOTRE VILLE / BRENNEN SIE IHRE STADT / BRAND UW STAD [Photo by Kane Howie] NOUS VOUS AIMONS TOUT WIR LIEBEN SIE ALLEN WIJ HOUDEN VAN U ALLEN WE LOVE YOU ALL
pi_94731506
Ben trouwens benieuwd of ze morgen bekend worden gemaakt voor Sziget?
Zou ik helemaal niet erg vinden *O*
pi_94734041
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 20:23 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Heel toevallig vanavond een jaar geleden. Been there, done that, bought the shirt, bought the poster ;).
Dit was eigenlijk het startschot waarna Arn0 honderduit had moeten praten over hoe legendarisch het een jaar geleden was ;).

Kijken of dit fragment uit de diepste krochten van mijn eigen archief iets bovenhaalt 8-):

pi_94734475
quote:
6s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dit was eigenlijk het startschot waarna Arn0 honderduit had moeten praten over hoe legendarisch het een jaar geleden was ;).

Kijken of dit fragment uit de diepste krochten van mijn eigen archief iets bovenhaalt 8-):

Ik wou net vragen of dit filmpje toch niet van jou was, maar dus toch wel :P.
Hoezo was het nog zo ontzettend leeg, en kon je dit filmen?
Ik had ook een beetje het idee dat je bepaalde mensen uit de tent wil lokken :D
  maandag 28 maart 2011 @ 21:42:28 #127
192683 AMDB
Visionair.
pi_94736390
Aisumasen is een cryptogram voor beginners.
  maandag 28 maart 2011 @ 21:50:19 #128
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94736933
Hehe er valt zoveel te vertellen, helaas laat mijn geheugen me een beetje in de steek. Ik heb er spijt van dat ik niet meteen een verslag heb opgeschreven.. Dat wordt sowieso anders met de Sheffield gigs :P

Maar goed; Om te beginnen is het nog steeds het concert waar ik het langste voor in de lijn heb gestaan, van 2 tot 7. Best gek als je er zo over nadenkt maar na de verschrikkelijke ervaring bij de Royal Albert Hall gig (tweede rij en eerste keer dat ik van voor stond bij een echt rockconcert, Paul McCartney kan ik niet echt meetellen) wou ik echt wel een bar om me aan vast te houden ipv het achterste van een fangirl.. Frontrow dus. En dat lukte ook, zoals Aisumasen wel kan beamen stonden we echt perfect voor Alex. Toen kwam Anna Calvi en om eerlijk te zijn hoefde dat van mij niet, de avond ervoor had ze me echt niet kunnen bekoren. Grappig genoeg zijn alle reviews die ik lees van haar debuutalbum het absoluut tegengestelde van wat ik toen ervaarde.. Een enorme wall of sound, blegh. En ik vind ook echt geen filmpjes terug van haar van een van beide avonden op Youtube. Ik ga voor de theorie dat ze die allemaal heeft laten verwijderen omdat ze zo slecht was :')

Echte spanning werd pas opgebouwd toen eindbaas Big Nige (nee, niet Big Nigel :( ) het podium opkwam uiteraard. Het gebruikelijke klaarzetten van het materiaal leek wel een eeuwigheid te duren maar dan waren ze er dan toch. Ik had al een half jaar lang zitten beargumenteren dat ze gewoon Humbug integraal moesten spelen en hier stonden ze dan. Een meter van m'n neus, beginnend met My Propeller. Fuck yeah, ze gaan 'm volledig chronologisch spelen, daar hoopte ik al voor, als albumpurist. De afgelopen maanden hadden ze de meeste tracks al vaak live gespeeld, waardoor de nummers deze avond goed tot z'n recht kwamen. Het hielp wel dat het een publiek was dat echt uit hardcore fans (uit België, Nederland, Frankrijk, Kroatië en Italië oa, doet de fanbase weer aardig) bestond die alle nummers volledig kende en supportte. Ook fijn was dat daardoor er heel wat minder "English lads" (je weet wel, types die met bier gooien en voetbalsjalen bij concerten dragen) waren in tegenstelling tot de avond ervoor. Maar er was natuurlijk een Humbug nummer dat ze die avond voor het eerst speelde. En met verve, wow. _O_

Ik zei eerder dat ik blij was dat ze het album chronologisch speelden en daar was ik uiteraard blij om, maar het nadeel daarbij was dat killeropener Dance Little Liar nu geen opener meer was. Maar alsnog zeker een van de hoogtepunten die avond, en dit nummer moet gewoon in de setlist blijven de komende tour.. En vrees dat ik een te grote Humbug fanboy ben om hierover objectief te zijn maar ik vond elk nummer van het album erg goed uitgevoerd. Trouw aan het originele arrangement maar toch net dat tikkeltje extra wat een live performance nodig heeft. Na The Jeweller's Hand (oké: die track was misschien niet zo sterk live) gaan ze af het podium en ik wacht in spanning voor de encore. Net toen ik aan het hopen was dat ze gewoon alle Humbug b-sides spelen komen ze terug onstage en.. What the hell! Ze beginnen gewoon Nettles te spelen, helden _O_ Net die ene verrassing die de verder (uiteraard!) voorspelbare avond nodig had. Het klonk geweldig. In mijn geheugen gaat de Nettles encore eeuwig door O+ Sketchead hadden ze van mijn part voor een My Propeller b-kantje mogen vervangen en Red Right Hand was ik tegen die tijd al beu gehoord dus dat vond ik ook zonde dat ze die nog steeds speelden, zelfs als afsluiter. Nee, ik hoopte voor Fright Lined Dining Room als afsluiter. Dat had het echt het perfecte einde geweest. Allicht de grootste teleurstelling, dat ze die niet live speelden. Maar Nettles maakte dat ruimschoots goed.

Grappig hoe een jaar later ik me vooral de sub-evenementen herinner :D Een van de leukere momenten was toch wel hoe Aisumasen de security guy bijna smeekte( :P ) voor een plectrum en toen die kerel het eindelijk opraapte, ik het uit zijn handen nam :@ Verder ook nog een setlist gescoord. En als er een iets is waarvan ik enorm veel spijt heb, is dat ik die setlist heb weggeven.. Zo'n uniek en mooi (nuja, verfrommeld maar goed) document :'(

Al met al een long overdue verslag dit, en best een slecht ook want heb niet veel van de nummers zelf kunnen beschrijven :')
pi_94737727
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:50 schreef Arn0 het volgende:
Verder ook nog een setlist gescoord. En als er een iets is waarvan ik enorm veel spijt heb, is dat ik die setlist heb weggeven.. Zo'n uniek en mooi (nuja, verfrommeld maar goed) document :'(
Waarom? :o
Zoiets zou ik nooit van mn leven weggeven :D
Voor de rest leuk verslag om te lezen, word er wel erg jaloers van zeg :'(
  maandag 28 maart 2011 @ 22:01:25 #130
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94737824
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:00 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Waarom? :o
Zoiets zou ik nooit van mn leven weggeven :D
Voor de rest leuk verslag om te lezen, word er wel erg jaloers van zeg :'(
Aan een van de Kroatische meisjes gegeven, je moet toch wat om uit de friendzone te geraken he :P
pi_94738020
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:01 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Aan een van de Kroatische meisjes gegeven, je moet toch wat om uit de friendzone te geraken he :P
Haha, krijgen we dat verhaal weer :D .
Maar alsnog zou ik het niet geven, al denk je er op dat moment misschien wel heel anders over :P
  maandag 28 maart 2011 @ 22:08:37 #132
192683 AMDB
Visionair.
pi_94738414
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:01 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Was 't nou een drumstok, had je er nog wat aan gehad.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 22:22:26 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94739494
Jeez hier weer veel te lang niet gepost :@ En dat voor iemand die bij alle eerste concerten in Nederland aanwezig was. Op de een of andere manier was ik door Humbug teleurgesteld en een beetje van AM afgeraakt, terwijl ik het album laatst weer eens opzette en het fantastisch vond :o Nu lees ik hier dat er een soloproject is van Turner en ga ik me toch maar weer eens vol verdiepen in deze band die altijd een van mijn favorieten is geweest :)

* MaJo zet Humbug op O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 28 maart 2011 @ 22:25:42 #134
192683 AMDB
Visionair.
pi_94739764
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:22 schreef MaJo het volgende:
Jeez hier weer veel te lang niet gepost :@ En dat voor iemand die bij alle eerste concerten in Nederland aanwezig was. Op de een of andere manier was ik door Humbug teleurgesteld en een beetje van AM afgeraakt, terwijl ik het album laatst weer eens opzette en het fantastisch vond :o Nu lees ik hier dat er een soloproject is van Turner en ga ik me toch maar weer eens vol verdiepen in deze band die altijd een van mijn favorieten is geweest :)

* MaJo zet Humbug op O+
Zet Submarine op, iets zegt me dat je dat fantastisch gaat vinden :)
  maandag 28 maart 2011 @ 22:27:32 #135
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94739905
http://twitter.com/#!/jonathanb1088/status/51704500322443264

quote:
@matthelders were the arctics driving round the peak district in a pink cadillac yesterday? or do i need to see a doctor
:D
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 22:36:56 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94740530
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:25 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zet Submarine op, iets zegt me dat je dat fantastisch gaat vinden :)
Die heb ik nu aanstaan inderdaad :Y Had niet verwacht hem zo snel binnen te hebben :D Heerlijk om weer iets nieuws te horen O+ Ben erg benieuwd naar de nieuwe plaat en heb zin om ze op Werchter te gaan zien *O* Wordt volgens mij mijn achtste keer Arctic Monkeys :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_94741044
10 juni Arctic Monkeys Sheffield *O* . Ik kijk er echt zo naar uit.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 22:48:34 #138
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94741273
Submarine is me toch wat langzaam zo bij de eerste luisterbeurt, ik hou juist meer van wat steviger :@
pi_94741906
Heel dit topic gemist, maar ik ben er weer :')
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 22:58:47 #140
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94742004
Zit nu Humbug te luisteren en men die is echt goed :o Het gekke is dat ik het album heel goed vond toen die uitkwam, platgedraaid heb, ze op Lowlands toen vond tegenvallen en op de een of andere manier daardoor bedacht heb dat ik het album maar niks vind :?
  maandag 28 maart 2011 @ 23:08:22 #141
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94742586
Nu alle Sheffield-gangers bij elkaar zijn.. Vergeet niet jullie treintickets op tijd te boeken! Deze website lijkt het goedkoopste:
http://www.thetrainline.com

Weet de tijden niet precies vanbuiten maar Piles, denk dat we rond de 14 pond al een ticket heen en terug kunnen krijgen :)
pi_94744728
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:15 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Ik wou net vragen of dit filmpje toch niet van jou was, maar dus toch wel :P.
Hoezo was het nog zo ontzettend leeg, en kon je dit filmen?
Ik had ook een beetje het idee dat je bepaalde mensen uit de tent wil lokken :D
Je hebt waarschijnlijk een ander filmpje gezien, want dit is een FOK!-exxxxxclusive voor vanavond. Maar wat bedoel je precies met dat het leeg was?

En inderdaad, uit de tent gelokt werd hij...

quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:50 schreef Arn0 het volgende:
Hehe er valt zoveel te vertellen, helaas laat mijn geheugen me een beetje in de steek. Ik heb er spijt van dat ik niet meteen een verslag heb opgeschreven.. Dat wordt sowieso anders met de Sheffield gigs :P [..]
Kijk! Ik heb waar ik op hoopte! ;) Het heeft een jaar gekost, maar ik denk dat we ons avontuur nu eindelijk wel zo'n beetje tot het bot toe hebben uitgemolken. Bijzonder was ook die zondagavond zeker, na de onvergetelijke zaterdagavond in de Royal Albert Hall. De ongedwongen sfeer onder de bandleden was erg tof om van dichtbij mee te maken. Alex deed ook ongekend cool, en communiceerde zelfs met het publiek. De sommige ietwat ongeoefende nummers ("Cornerstone", oef!!!) droegen alleen maar bij aan die sfeer. Dit was eenmalig.

En de hele ambiance was gewoon relaxed, inclusief de uiterst sympathieke beveiligers die voor de verandering behulpzaam en grappig waren, al vanaf het begin van de dag in de rij. Denk dat ze ingehuurd waren door het management, ze stonden er ook bij de Royal Albert Hall. Ook petje af over hoe de kaartverkoop geregeld was. De zwarthandelaren stonden buiten spel, zo streng was de procedure. Arn0 was niet binnengekomen zonder mijn ID-kaart en CreditCard. Eén voor één werd iedereen naar binnen gelaten.

Het was ook erg handig dat er die dag iemand voor mij in de rij stond, zodat ik een uurtje voor aanvang zo kon aanschuiven O-). Weet alleen niet of het plectrum-verhaal helemaal op die manier gebeurd is, maar dat geheel ter zijde.
  maandag 28 maart 2011 @ 23:56:31 #143
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_94744794
Schrijf een boek.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_94745708
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:08 schreef Arn0 het volgende:
Nu alle Sheffield-gangers bij elkaar zijn.. Vergeet niet jullie treintickets op tijd te boeken! Deze website lijkt het goedkoopste:
http://www.thetrainline.com

Weet de tijden niet precies vanbuiten maar Piles, denk dat we rond de 14 pond al een ticket heen en terug kunnen krijgen :)
Doen deze site! Scheelt minstens 10 pond.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_94749684
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:54 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Je hebt waarschijnlijk een ander filmpje gezien, want dit is een FOK!-exxxxxclusive voor vanavond. Maar wat bedoel je precies met dat het leeg was?
Naja, het was weer zon fok-exclusive dus ik ging er wel van uit dat ie van jou was :P.
Laat maar, dacht eerst dat dit van ergens achterin de zaal was gefilmd, maar bij nader inzien niet dus.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:09:42 #146
192683 AMDB
Visionair.
pi_94756157
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:56 schreef TC03 het volgende:
Schrijf een boek.
Ik denk dat Aisumasen het beste een director's cut van de volgende live dvd in kan spreken. Stof genoeg :P
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:29:52 #147
230345 conobram
is neit lam
pi_94761266
Zo ik heb vandaag eindelijk de 10" van My Propeller gekocht. Nog één plaat en dan is mijn Monkeys vinyl collectie compleet. Waarschijnlijk net voordat de volgende al weer uitkomt.
pi_94761377
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:29 schreef conobram het volgende:
Zo ik heb vandaag eindelijk de 10" van My Propeller gekocht. Nog één plaat en dan is mijn Monkeys vinyl collectie compleet. Waarschijnlijk net voordat de volgende al weer uitkomt.
Daarover gesproken trouwens, moet mn verzameling ook maar eens gaan uitbreiden.
Waar haal je die makkelijk/goedkoop? :)
pi_94761394

[ Bericht 100% gewijzigd door Jacobuspower op 29-03-2011 14:33:31 ]
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:37:29 #150
230345 conobram
is neit lam
pi_94761577
De reguliere platen komen bij mij overal vandaan, internet en platenzaken, de iets moeilijker te vinden dingen koop ik meestal via discogs.com.
pi_94762808
Interessant artikel in Q Magazine deze maand.
pi_94765589
Leuk artikel inderdaad.
Het album wordt half pop, half rock volgens het artikel. "The sweeter, soft-focus, chimey side" en "Fuzzy Rock & Roll side".
Allemaal wat luchtiger en met meer humor dan "Humbug" dus. :-)
pi_94765785
Iemand toevallig een scan O-)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 17:02:52 #154
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94767392

pi_94768002
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:02 schreef Arn0 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt :)!
Interessant artikel zeg, moest vooral lachen om dit stukje:
"This is going to sound really dumb, but we just started playing the othet three strings, We've always played on the bottom three strings"
Ook erg herkenbaar bij Arctic Monkeys nummers (als gitarist).
Zijn er hier trouwens meer mensen die gitaar spelen en dan vooral AM natuurlijk? :9
pi_94769510

Here we go!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:07:21 #157
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_94769666
Waarom probeert Alex op Miles Kane te lijken :') .

Zouden de interviews betekenen dat de single er aan gaat komen? De PR-machine is in ieder geval al aangezet...
pi_94769680
Ik dacht ook even dat het Miles was. :')
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 18:14:53 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94769949
Ik snap nooit dat mensen zeggen dat Humbug steviger was dan de eerste twee albums? Ik vond het juist het tegenovergestelde _O- Nu moet ik wel zeggen dat toen ik Humbug gisteren voor het eerst weer hoorde in een hele tijd dat ik het een stuk harder vond klinken dan ik onthouden had :@ En een stuk beter ook ^O^ Ik zit weer helemaal in de Monkeys vibe O+

Enig idee al wanneer het album uitkomt, begin juni toch? Zou wel leuk zijn als ik bij Rock Werchter de nummers al mee kan blêren :P
pi_94770373
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:14 schreef MaJo het volgende:
Enig idee al wanneer het album uitkomt, begin juni toch? Zou wel leuk zijn als ik bij Rock Werchter de nummers al mee kan blêren :P
6 juni ;)
pi_94770438
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:07 schreef Merkie het volgende:
Waarom probeert Alex op Miles Kane te lijken :') .
Inderdaad :'), maarja Alex neemt wel voor elk nieuw album een nieuwe haircut :P
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 18:29:18 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94770610
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 18:24 schreef Jacobuspower het volgende:

6 juni ;)
mooi, dat gaat wel lukken in drie weken tijd :D
pi_94773270
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:18 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Bedankt :)!
Interessant artikel zeg, moest vooral lachen om dit stukje:
"This is going to sound really dumb, but we just started playing the othet three strings, We've always played on the bottom three strings"
Ook erg herkenbaar bij Arctic Monkeys nummers (als gitarist).
Eigenlijk vind ik dit helemaal niet herkenbaar. Als je bijv de nummers van Humbug bij langs gaat, zijn (main-)riffs als die van "My Propeller", "Crying Lightning", "Dangerous Animals" en "Dance Little Liar" inderdaad gespeeld op de onderste snaren, door Alex. Of hij slaat akkoorden aan als op "Secret Door", "Fire And The Thud" en "Cornerstone". Maar Jamie brengt bijna altijd 'kleur' aan met de bovenste snaren. Dat is voor mij een beetje het beeld van een typisch AM-liedje. Het is wel moeilijk om zo nummers te generaliseren want er zijn genoeg uitzonderingen, bijvoorbeeld de riffs @ 0:38 van "A Certain Romance" is volledig op de bovenste drie snaren gespeeld. Ik snap dus niet dat Alex zegt dat ze tot nu toe altijd op de onderste drie snaren hebben gespeeld :P

[ Bericht 0% gewijzigd door hallo-daar op 29-03-2011 19:30:45 ]
pi_94773620
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 19:22 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik dit helemaal niet herkenbaar. Als je bijv de nummers van Humbug bij langs gaat, zijn (main-)riffs als die van "My Propeller", "Crying Lightning", "Dangerous Animals" en "Dance Little Liar" inderdaad gespeeld op de onderste snaren, door Alex. Of hij slaat akkoorden aan als op "Secret Door", "Fire And The Thud" en "Cornerstone". Maar Jamie brengt bijna altijd 'kleur' aan met de bovenste snaren. Dat is voor mij het beeld van een typisch AM-liedje. Het is wel moeilijk om zo nummers te generaliseren want er zijn genoeg uitzonderingen, bijvoorbeeld de riffs @ 0:38 van "A Certain Romance" is volledig op de bovenste drie snaren gespeeld. Ik snap dus niet dat Alex zegt dat ze tot nu toe altijd op de onderste drie snaren hebben gespeeld :P
Ik geef je helemaal gelijk op het punt dat de combinatie tussen de twee gitaren met hoog en laag het juist zo goed maakt :). En tuurlijk kun je de nummers niet generaliseren en zijn ze allemaal weer compleet anders, maar bij een view from the afternoon of you probably... zijn het eigenlijk alleen maar power-chords en dus vooral de 3 laagste snaren. Alex gebruikt volgens mij over het algemeen behalve in zijn solo's zn hoogste 3 snaren. Denk dat ie meer daar op doelt.
Maar wat hij eigenlijk al zegt: "This is going to sound really dumb". :P
pi_94774542
quote:
Ik snap nooit dat mensen zeggen dat Humbug steviger was dan de eerste twee albums? Ik vond het juist het tegenovergestelde _O-
Dat is wel vaker hier gezegd. Het begrip "steviger" valt gewoon op meerdere manieren te interpreteren. De eerste twee album zijn sneller, harder, springeriger dus in die zin inderdaad "steviger" dan Humbug. Maar Humbug klinkt donkerder, gelaagder, ontoegankelijker, zwaarder (noem het maar op :')) dan zijn voorgangers dus is daarom "steviger" (heavier).
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:21:07 #166
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94776615
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:07 schreef Merkie het volgende:
Zouden de interviews betekenen dat de single er aan gaat komen? De PR-machine is in ieder geval al aangezet...
Zane Lowe zei net weeral dat de volgende AM single erg binnenkort wordt gespeeld, dus lijkt me wel :9
pi_94776753
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:21 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Zane Lowe zei net weeral dat de volgende AM single erg binnenkort wordt gespeeld, dus lijkt me wel :9
Nice!
Wat zal de eerste single worden? Ik zet in op Black Treacle :9
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:24:58 #168
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94776856
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:23 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Nice!
Wat zal de eerste single worden? Ik zet in op Black Treacle :9
She's Thunderstorms lijkt me logisch, of misschien te logisch? Nja ik ga voor She's Thunderstorms :)
pi_94776985
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:24 schreef Arn0 het volgende:

[..]

She's Thunderstorms lijkt me logisch, of misschien te logisch? Nja ik ga voor She's Thunderstorms :)
Die logica ontgaat mij even...
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:27:37 #170
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_94777056
Eerste nummer. Maar het is allemaal gissen, ik ga gewoon voor The Hellcat Spangled Shalalala.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:29:40 #171
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94777213
Niet alleen dat maar ook..
- Brianstorm
- Crying Lightning
- She's Thunderstorms
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 20:33:22 #172
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94777457
Kennen jullie de nummers al dan? :o
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:34:42 #173
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94777555
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:33 schreef MaJo het volgende:
Kennen jullie de nummers al dan? :o
01. She's Thunderstorms
02. Black Treacle
03. Brick by Brick
04. The Hellcat Spangled Shalalala
05. Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
06. Library Pictures
07. All My Own Stunts
08. Reckless Serenade
09. Piledriver Waltz
10. Love is a Laserquest
11. Suck It and See
12. That's Where You're Wrong

Da's het enige wat wij weten :P
pi_94777856
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:29 schreef Arn0 het volgende:
Niet alleen dat maar ook..
- Brianstorm
- Crying Lightning
- She's Thunderstorms
Ah, op die manier.
Misschien blijkt het wel een drieluik te zijn :P
pi_94780201
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:31 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Dat ze hun verfrissendheid aan het verliezen zijn, gaat me wat ver. Ik vind het wel jammer dat hun setlist wat voorspelbaar werd. Maar dat komt natuurlijk omdat ze veel nummers hadden afgeschreven en zo maar een select aantal nummers overhielden. Dat ze aan het einde van de tour "Nettles" als afsluiter gebruikten was wel een leuke, verrassende toevoeging. Maar van dat soort toevoegingen hadden ze in 2007 meer.. Ik verwacht vanaf de aankomende tour weer meer variatie omdat ze dan natuurlijk meer nummers hebben waar ze tevreden over zijn.

En dat zo een utopische akoestische set er nooit meer van zal komen ben ik blij mee. Dat zou het hele tempo uit een concert halen, imo.
Daar doel ik op, inderdaad. Steeds meer voorspelbaar. Snap vooral niet dat de enige 2 nummers van "Humbug" die live echt knalden steeds werden afgewisseld, "Dangerous Animals" en "Potion Approaching".

En helemaal eens over een akoestisch gedeelte, het zou nooit werken. Maar daarom was het mooi geweest bij die enige kans in een theater. Kwam er laatst trouwens achter dat ze "Only Ones Who Know" op Reading/Leeds speelden in een band-versie. Erg geslaagd. Hoe kan het dat ik die nooit in levende lijve live heb gehoord?

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 20:31 schreef Jacobuspower het volgende:
Ben trouwens benieuwd of ze morgen bekend worden gemaakt voor Sziget?
Zou ik helemaal niet erg vinden *O*
Hm, niet dus... Nog steeds wel aardige kans op, eind juli wat optredens in de niet-Europese gebieden, begin augustus Noord-Amerika, en als ze verder willen beunen zou Sziget in het schema passen.
pi_94780857
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]
Hm, niet dus... Nog steeds wel aardige kans op, eind juli wat optredens in de niet-Europese gebieden, begin augustus Noord-Amerika, en als ze verder willen beunen zou Sziget in het schema passen.
Neeh jammer inderdaad.
Maarja weet ook niet precies tot wanneer ze nog in Amerika zitten.
En een beetje rust in de tour hebben ze ook nodig lijkt me

quote:
Daar doel ik op, inderdaad. Steeds meer voorspelbaar. Snap vooral niet dat de enige 2 nummers van "Humbug" die live echt knalden steeds werden afgewisseld, "Dangerous Animals" en "Potion Approaching".
Dat zeker, maar vond ook Dance Little Liar als opener ontzettend knallen, ik hoop dat die toch wel in de setlist blijft. Ben sowieso ontzettend benieuwd hoe de nieuwe setlist er uit gaat zien :9 .
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:40:20 #177
340478 JohanZethof
Muziekfreak - Voetbalfanaat
pi_94781861
quote:
Ik snap nooit dat mensen zeggen dat Humbug steviger was dan de eerste twee albums? Ik vond het juist het tegenovergestelde _O- Nu moet ik wel zeggen dat toen ik Humbug gisteren voor het eerst weer hoorde in een hele tijd dat ik het een stuk harder vond klinken dan ik onthouden had :@ En een stuk beter ook ^O^ Ik zit weer helemaal in de Monkeys vibe O+

Humbug heeft wel meer rustige nummers op het album, als Cornerstone en Secret Door. Favourite Worst Nightmare en Whatever People Say was inderdaad meer 40 minuten knallen.

Zoals in een van die interviews staat, kunnen ze nu van alles maken. Met Brick by Brick vond ik het al wat meer op een FWN-track lijken. Geen Hammond-orgel (tenminste, ik meende er één te horen op Humbug en ook al op 505) maar wel weer de aanstekelijke gitaarlick. Verrassing was wel dat Matt zingt, vraag me af of hij dat vaker doet op Suck it and See.
Fake Tales of San Francisco
pi_94782859
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:40 schreef JohanZethof het volgende:

[..]
Verrassing was wel dat Matt zingt, vraag me af of hij dat vaker doet op Suck it and See.
Ik denk het niet en ik hoop het eigenlijk ook niet.
Ik vind Alex stem gewoon veel beter.
Matt's stem vind ik gewoon veel oppervlakkiger.
pi_94784356
Ja, 't gaat nu zeker van start. 11 april radio-première van de single bij Zane Lowe. Q Magazine-artikel, volgende week het allesomvattende interview in de NME. Dan aankondiging tour, begin mei single-release, etc. Zou er nog een opwarm-optreden inzitten eind volgende maand?
pi_94784761
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:10 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, 't gaat nu zeker van start. 11 april radio-première van de single bij Zane Lowe. Q Magazine-artikel, volgende week het allesomvattende interview in de NME. Dan aankondiging tour, begin mei single-release, etc. Zou er nog een opwarm-optreden inzitten eind volgende maand?
Mooi nieuws, wat gaat het toch ook allemaal snel!
Let's hope so. Dan moet het of nog voor de US-tour gebeuren of daarna ergens in juni. :)
pi_94785452
Zane Lowe zou ook de titel genoemd hebben vanavond, "Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair".

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:15 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Mooi nieuws, wat gaat het toch ook allemaal snel!
Let's hope so. Dan moet het of nog voor de US-tour gebeuren of daarna ergens in juni. :)
Dat is het belangrijke puntje, het moet natuurlijk wel vóór de tour in Amerika in mei plaatsvinden, anders laat maar :P.

Europese zalen-tournee juni/juli inderdaad.
pi_94785762
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:25 schreef Aisumasen het volgende:
Zane Lowe zou ook de titel genoemd hebben vanavond, "Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair".

[..]

Dat is het belangrijke puntje, het moet natuurlijk wel vóór de tour in Amerika in mei plaatsvinden, anders laat maar :P.

Europese zalen-tournee juni/juli inderdaad.
Hehe, anders is het niet exclusief genoeg meer :P.
Maar verwacht je een Europese zalen-tournee al zo vroeg?
Zou eerder denken dat ze nu wat warm-up gigs doen en dan later rond november een zalen-tournee doen. Maarja ze komen weer snel genoeg naar Nederland als het goed is :D
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 22:32:38 #183
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94786000
Aisumasen, hoe vaak heb jij Arctic Monkeys nou live gezien? Ik zelf zes keer maar ik heb zo'n vermoeden dat jij ze ietwat vaker hebt gezien ;)
pi_94786877
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:29 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Hehe, anders is het niet exclusief genoeg meer :P.
Maar verwacht je een Europese zalen-tournee al zo vroeg?
Zou eerder denken dat ze nu wat warm-up gigs doen en dan later rond november een zalen-tournee doen. Maarja ze komen weer snel genoeg naar Nederland als het goed is :D
Omdat ze een album te promoten hebben, ze op tournee zijn en in de buurt van alle landen, en nog vele gaten in hun schema hebben. Eind juni Nederland, begin augustus Amerika, in de herfst de arena-tournee. Place your bets ;). Sommige dingen zijn heel voorspelbaar :P.

edit: Oh, en laten we de aanstaande festival-aankondigingen niet vergeten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aisumasen op 29-03-2011 22:57:49 ]
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:47:31 #185
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94787034
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:10 schreef Aisumasen het volgende:
Zou er nog een opwarm-optreden inzitten eind volgende maand?
En belangrijker: Wanneer kondigen ze het aan :D En hopelijk is de opwarm gig dan wel in de UK en niet in Amerika..
pi_94787356
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:32 schreef MaJo het volgende:
Aisumasen, hoe vaak heb jij Arctic Monkeys nou live gezien? Ik zelf zes keer maar ik heb zo'n vermoeden dat jij ze ietwat vaker hebt gezien ;)
10de en 11de keer komen er aan in juni.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:47 schreef Arn0 het volgende:

[..]

En belangrijker: Wanneer kondigen ze het aan :D En hopelijk is de opwarm gig dan wel in de UK en niet in Amerika..
Ja, nee, héé... Dat lijkt me nog wel het belangrijkste ;). Aankondiging 2 dagen van tevoren, hetzelfde trucje als met dat optreden waar we het gisteren nog over hadden. Bohhh... Leuke verrassingen, maar minder leuke afrekeningen :P.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:54:53 #187
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94787541
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:52 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, nee, héé... Dat lijkt me nog wel het belangrijkste ;). Aankondiging 2 dagen van tevoren, hetzelfde trucje als met dat optreden waar we het gisteren nog over hadden. Bohhh... Leuke verrassingen, maar minder leuke afrekeningen :P.
Hehe yep, als ik slim ben ga ik sowieso niet. Maar had me gewoon (tegen beter weten in!) zo verheugd dat ik de eerste gig van de nieuwe tour zou zien, weet je wel.
pi_94787649
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:54 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Hehe yep, als ik slim ben ga ik sowieso niet. [..]
Ringo zal trots op je zijn ;).
pi_94813272
Ik binnen ondertussen weer verliefd geworden op de B kanten van Humbug O+.

Overigens de 'nieuwe' Miles Kane (3 dagen uit, dus ongetwijfeld hier al mega oud ;)) Rearrange klinkt wel heeeel tof :9.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:54:24 #190
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94834728
Arctic Monkeys doen ook mee aan Record Store day! (16 april)
http://www.recordstoreday.nl/nieuws.php?id=45

quote:
30-03-2011

Dat ze voor de zomer met een nieuwe album zouden komen was niet het best bewaarde geheim, bijna alle grote festivals heeft ze deze zomer al weten te strikken. Maar dat ze op Record Store Day een tipje van de sluier oplichten is natuurlijk geweldig nieuws! Op een 7" white label single brengen de Arctic Monkeys twee nummers uit van het nieuwe album Suck It And See. Dat album zal uitkomen op 6 juni.

Tracklisting:
A. Don't Sit Down (Cause I've Moved Your Chair)
B. Brick By Brick
pi_94834821
Ja, verdómme, die 2 nummers kennen we tegen die tijd al ;).
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:56:51 #192
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94834870
quote:
12s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:55 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, verdómme, die 2 nummers kennen we tegen die tijd al ;).
Alsnog vind ik het tof dat ze meedoen.. Ben wel benieuwd naar de oplage van het vinyl.
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:57:01 #193
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_94834886
Is dat negatief? Ik dacht dat jij er dit keer voor ging om zo lang mogelijk te wachten totdat het album daadwerkelijk uit is :P .
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:00:31 #194
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94835099
3000 stuks dus! En de Engelse site zegt dat het een 12" is, maar 7" lijkt me toch logischer..
pi_94835597
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:56 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Alsnog vind ik het tof dat ze meedoen.. Ben wel benieuwd naar de oplage van het vinyl.
Natuurlijk, ik deed alleen even een Arn0-tje ;). Oplage is iets hoger dan gebruikelijk. Maar echt heel erg leuk, uit onverwachte hoek. Zag vanmiddag nog een update over de exclusieve Miles Kane-release, maar dit is vers van de pers. En Record Store Day is al over 2 weken. Plus elk Arctic Monkeys collectors item is welkom. Alhoewel, als ik kijk naar de afrekening van vorige Record Store Day... ;(

quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:57 schreef Merkie het volgende:
Is dat negatief? Ik dacht dat jij er dit keer voor ging om zo lang mogelijk te wachten totdat het album daadwerkelijk uit is :P .
Om hier serieus op in te gaan :P: Dat geldt natuurlijk niet voor officiële releases, dat gaat gewoon via het ouderwetse schema. Daar gaat het ook niet om. Ik ga alleen geen snippets, los gelekte tracks of brakke YouTube-opnames luisteren als een album-release snel volgt. Dan is het zonde. Kom d'r maar in met de "Balaclava"-verhalen ;). Maar straks bij de première van de nieuwe songs in Amerika een hele maand bij wijze van spreken met de vingers in de oren Arctic Monkeys volgen ben ik niet van plan.
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 23:29:52 #196
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94836671
quote:

[..]

Ah dat valt wel mee, dacht dat je ze echt al tientallen keren gezien had :) Was je ook bij de eerste concerten in Nederland? Ik bij de eerste twee in begin 2006, dat was echt magisch O+
pi_94842998
quote:
Toeval, op 10 en 11 juni? :o
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:48:33 #198
192683 AMDB
Visionair.
pi_94844416
Oeh, kijken of ik die exclusive op de kop kan tikken :9
pi_94848394
Op die zaterdag maar even een bezoekje aan concerto brengen :7
pi_94849386
quote:
Arctic Monkeys Announce New Single...

Arctic Monkeys are pleased to announce the release of 'Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair' as the first single from their new album 'Suck It and See'.

'Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair' will be available on an exclusive white label 7" backed with album track 'Brick by Brick' through independent retail outlets in support of Record Store Day on Saturday 16th April 2011. The single track will also be available digitally at midnight on Monday 11th April.

The single will also be available on 7", 10" and as a digital bundle on Monday 30th May, featuring brand new b-sides, that are exclusive to these formats.

Record Store Day 7"(RUG406)

1. Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
2. Brick by Brick

7"(RUG406S)

2. I.D.S.T

10"(RUG406T)/Digital Download(RUG406DI)

2. The Blond-O-Sonic Shimmer Trap
3. I.D.S.T

The album, 'Suck It and See' is released on Domino on Monday 6th June 2011.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:33:15 #201
192683 AMDB
Visionair.
pi_94849666
Hmm, weet iemand of die RSD single te reserveren is?
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:34:01 #202
230345 conobram
is neit lam
pi_94849693
Verdomme moet ik dus weer 3 releases kopen, ze weten mijn geld wel te vinden zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')