(Trein/bus/vlieg)kaartjes kunnen wat tijd kosten en wat lastig zijn, maar het is een populair backpackers land. Even wennen aan de gebruiken en dan ga je als een speer.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:21 schreef Zihuatanejo het volgende:
*Kick*
Ik zit te denken om in december voor zo'n 3.5 weken naar India te gaan. Ik vroeg me af hoe backpacken daar gaat? Is het een beetje te doen ivm bijvoorbeeld Vietnam of Brazilie?
Of soms gewoon vragen bij je ontbijtje in een restaurant. Genoeg lokale mensen die het systeem kennen en wat tijd hebben die voor een paar Rupiah het voor je willen regelen.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:47 schreef MCH het volgende:
Alleen treinkaartjes is soms moeilijk maar daar heb je ook wel weer bureautjes voor.
Aha thanks.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:53 schreef Individual het volgende:
[..]
(Trein/bus/vlieg)kaartjes kunnen wat tijd kosten en wat lastig zijn, maar het is een populair backpackers land. Even wennen aan de gebruiken en dan ga je als een speer.
Het ja-nee-rondje hoofd schudden zag ik als een teken dat ze je niet echt kunnen helpen, dat ze je niet begrepen hebben, dat ze het niet weten of dat ze wat zenuwachtig zijn geworden. Er zit een heleboel nuance in die voor sommigen makkelijker te begrijpen is, helemaal als je er langer zit.
Niet iedereen, maar de basis is er wel bij veel mensen. Het culturele verschil is bijna groter dan de taalbarrière.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:59 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Aha thanks.
Spreken ze daar in het algemeen wel Engels? Ik kan voorstellen met de armoede dat de meeste mensen daar niet naar school gaan, als is het een engelse kolonie geweest....
Als je tot het laatst wacht dan heb je kans dat ze uitverkocht zijn. Je kan misschien een bureautje zoeken die het voor jou regelt maar dan vragen ze waarschijnlijk wel meer meer geld. Al kost een kaartje misschien maar 2 euro. Dus je kunt de gok wagen en hopen dat er nog een treinkaartje beschikbaar is als je daar bent. Zo niet, dan pak je gewoon de bus naar Agra. Dat hebben wij ook gedaan.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:39 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik arriveer 2 dec in Delhi en wou meteen de trein richting Agra pakken. Hoe kan ik het best treinkaartjes kopen? Is dit mogelijk online (ik kwam op het erail.in uit) of is het beter ter plekke te kopen...??
Ook algemene reisadviezen worden gewaardeerd.![]()
Thanks! Heb misschien ook wat adviezen hoe online bus/trein online te regelen is?quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Als je tot het laatst wacht dan heb je kans dat ze uitverkocht zijn. Je kan misschien een bureautje zoeken die het voor jou regelt maar dan vragen ze waarschijnlijk wel meer meer geld. Al kost een kaartje misschien maar 2 euro. Dus je kunt de gok wagen en hopen dat er nog een treinkaartje beschikbaar is als je daar bent. Zo niet, dan pak je gewoon de bus naar Agra. Dat hebben wij ook gedaan.
Ja, niet doen. Bussen zijn er genoeg. Online boeken van treinen is een crime. Wat je wel kunt doen ter plaatse is een route uitstippelen waar sowieso nog kaartjes voor beschikbaar zijn en een betrouwbaar bureau opzoeken die het voor jou boekt. Als je geen zin hebt in moeilijke omstandigheden op stations ten minste. Zoek wel even zelf uit via internet wat je kaartje moet kosten zodat het bureau je niet onredelijk hoog charged. Een euro per kaartje toeslag is acceptabel.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:58 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Thanks! Heb misschien ook wat adviezen hoe online bus/trein online te regelen is?
Puh wat een gedoe. Bedankt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:02 schreef MCH het volgende:
[..]
Ja, niet doen. Bussen zijn er genoeg. Online boeken van treinen is een crime. Wat je wel kunt doen ter plaatse is een route uitstippelen waar sowieso nog kaartjes voor beschikbaar zijn en een betrouwbaar bureau opzoeken die het voor jou boekt. Als je geen zin hebt in moeilijke omstandigheden op stations ten minste. Zoek wel even zelf uit via internet wat je kaartje moet kosten zodat het bureau je niet onredelijk hoog charged. Een euro per kaartje toeslag is acceptabel.
Ik had in gedachten om mijn eerste dag in India vanuit Delhi door te reizen naar Agra - omdat mijn vertrek ook vanuit Delhi is. Is dat te doen, misschien eerst een paar dagen in Delhi vertoeven..? Aangezien ik vanuit Nederland niet veel kan regelen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:29 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat gedoe is nou juist wat India supermooi maakt.
DOE HET NIET. Besteed je geld elders. Het is de Hel op Aarde, India.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:52 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Ik had in gedachten om mijn eerste dag in India vanuit Delhi door te reizen naar Agra - omdat mijn vertrek ook vanuit Delhi is. Is dat te doen, misschien eerst een paar dagen in Delhi vertoeven..? Aangezien ik vanuit Nederland niet veel kan regelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op woensdag 6 november 2013 03:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
DOE HET NIET. Besteed je geld elders. Het is de Hel op Aarde, India.
En dan ruik je nog niet eens hoe het is.
Een gore stinkende achterbakse mensonterende kankerbende, dat land.Haha!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Onwijze hollander. Jij zit liever op je reet aan de Spaanse costa zeker? Het is een prachtig land, je moet er alleen aan wennen en wat avontuurlijk zijn. Ik heb er drie maanden rondgereisd en ga het in de toekomst zeker nog een keer doen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
Klein vraagje: hoe kun je het best met de trein naar Agra (welke station, kaartjes regelen). Ik kom s' ochtend aan en wil gelijk door naar Agra, want ik ga pas mijn laatste week Delhi verkennen. Dus ik ben bang dat ik niet zoveel tijd heb daar om alles uit te checken hoe alles werkt.quote:Op woensdag 6 november 2013 04:06 schreef KNAK het volgende:
Ik heb het er 6 jaar prima naar mn zin gehad. Dat het soms niet fris is klopt wel, maar zat zaken die wel de moeite waard zijn.
In Delhi verblijven is prima, heb na lange tijd weer eens op deze reeks geklikt en alleen de laatste 3 reacties terug gelezen, ken dus je verdere schema als je die hebt niet. Delhi zat te doen, en dan vrolijk met de trein naar Agra, genoeg mooie hotelletjes, even Taj, even Fatepur Sikri (wellicht foutje in naam) en dan nog wat ander gebeuren, tuinen oid.
Verblijf in Delhi kan ranzig of redelijk. Bharaganj (fout geschreven), nabij 1 van de stations, kamer voor paar 100rs (8 jaar geleden), maar daar wil je denk ik niet zitten. Connaught Place/Circle is wel prima voor hotels e.d. maw, als je toch in Delhi ben, gelijk dat maar aandoen, daarna naar Agra.
ik mis India wel een beetje
Ik heb je toch al precies uitgelegd wat je opties zijn.quote:Op woensdag 6 november 2013 14:26 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Klein vraagje: hoe kun je het best met de trein naar Agra (welke station, kaartjes regelen). Ik kom s' ochtend aan en wil gelijk door naar Agra, want ik ga pas mijn laatste week Delhi verkennen. Dus ik ben bang dat ik niet zoveel tijd heb daar om alles uit te checken hoe alles werkt.
[..]
Een gore stinkende achterbakse mensonterende kankerbende, dat land.En Mexico is wel gezellig met al die drug wars?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Een gore stinkende achterbakse mensonterende kankerbende, dat land.Het is anders dan jij gewend bent. En jij haat het, blijf dus lekker weg (je hebt niet eens vermeld dat het er ook HEEEEL erg druk is in de grote steden. Al die bezwete mensen die tegen je aan drukken, yech!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar waarom je in dit topic post snap ik daarmee dus ook niet
Poeh, ik zou zo weer terug willen naar Mumbai. Mooie stad waar met een beetje geld veel kanMIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
Ben in 2006 van India naar Bangladesh verhuisd en het zal nu allemaal wel wat makkelijker te regelen zijn (via internet zal dat nu wel mogelijk moeten zijn). Ik ging naar het station en haalde zo m'n kaartjes. Soms alleen, soms met een lokale vriend en dan gaat het helemaal makkelijk :pquote:Op woensdag 6 november 2013 14:26 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Klein vraagje: hoe kun je het best met de trein naar Agra (welke station, kaartjes regelen). Ik kom s' ochtend aan en wil gelijk door naar Agra, want ik ga pas mijn laatste week Delhi verkennen. Dus ik ben bang dat ik niet zoveel tijd heb daar om alles uit te checken hoe alles werkt.
Nee dus. Ik ben in veel landen geweest, ook in Soedan, Iran, Armenie, Georgie, etc. maar niets zo afgrijselijk als India. Qua armoede is het hemeltergend, en met name de manier waarop die stinkindiers er zelf tegenaan kijken; niet.quote:Op woensdag 6 november 2013 07:58 schreef Skv het volgende:
[..]
Haha!![]()
Onwijze hollander. Jij zit liever op je reet aan de Spaanse costa zeker? Het is een prachtig land, je moet er alleen aan wennen en wat avontuurlijk zijn. Ik heb er drie maanden rondgereisd en ga het in de toekomst zeker nog een keer doen.
Ik postte hier omdat ik mijn filmpje es terugkeek en om onze Mexicaan graag naar India wil. Ik zou zeggen; als je zoveel geld hebt voor een reis, GA ERGENS ANDERS HEEN, HET IS HET NIET WAARD.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:20 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Het is anders dan jij gewend bent. En jij haat het, blijf dus lekker weg (je hebt niet eens vermeld dat het er ook HEEEEL erg druk is in de grote steden. Al die bezwete mensen die tegen je aan drukken, yech!)
Maar waarom je in dit topic post snap ik daarmee dus ook niet
Poeh, ik zou zo weer terug willen naar Mumbai. Mooie stad waar met een beetje geld veel kan
Die vinden alleen plaats in het noorden, heb je als buitenlandse toerist geen last van en is geen onderdeel van de cultuur van Mexico. Het land lijdt zelf vreselijk (en onterecht) onder die zinloze door de VSAmerikanen gestarte oorlog. Mexico is erg divers en 1000 keer schoner, moderner, vriendelijker (niet achterbaks zoals die Indiers), lekkerder ruikend, etc. als India.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:11 schreef MCH het volgende:
[..]
En Mexico is wel gezellig met al die drug wars?
Ik heb er 6 maanden gewerkt, uit treinen gehangen omdat het er stervensdruk was, en soms uit de rikshaw gesprongen omdat we al 15 minuten stilstonden om, al laverende langs de toeterende vrachtauto's en suicidale automobilisten, naar mijn werk te lopen.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee dus. Ik ben in veel landen geweest, ook in Soedan, Iran, Armenie, Georgie, etc. maar niets zo afgrijselijk als India. Qua armoede is het hemeltergend, en met name de manier waarop die stinkindiers er zelf tegenaan kijken; niet.
[..]
Ik postte hier omdat ik mijn filmpje es terugkeek en om onze Mexicaan graag naar India wil. Ik zou zeggen; als je zoveel geld hebt voor een reis, GA ERGENS ANDERS HEEN, HET IS HET NIET WAARD.
Wellicht als je a la Eat Pray Love in yoga-enclaves blijft, ver weg van de inderdaad vreselijke drukte, de smerigheid (OVERAL waar je kijkt; afval. Tot op het terrein van een "biologisch" instituut aan toe), de stank, het getoeter.
Het enige positieve wat ik te melden heb over India is het eten. Dat is geweldig. Maar; eet veilig en bijna vegetarisch. Een collega van me heeft een week (!) in een ziekenhuis gelegen daar. Ik wil me niet voorstellen hoe dat is; de Hel in de Hel op Aarde.
Ik heb India dan ook niet gezien zoals de gemiddelde toerist (geen haast, lekker yoga'en en weg van de kankerzooi teruggetrokken "India" beleven), maar ik heb er gewerkt. 2 keer geweest, 5 weken in totaal.
Het allerergste naast de stank, het verkeer en het afval (OVERAL!) zijn de mensen/de cultuur. Het kastenstelsel is het ziekste op Aarde, waar letterlijk mensen uit een lagere kaste behandeld worden als beesten, nee, minder. Stromen straatkinderen die aan je trekken, waar de hogere kaste Indier zijn neus voor ophaalt (logisch dat ie dat letterlijk doet, figuurlijk is een ander verhaal).
87% van het land leeft onder de armoedegrens en "goed" ook. De rijke Elite zijn over het algemeen regelrechte klootzakken, veel meer dan in andere landen.
Mumbai; verschrikkelijk. Tussen de luxe hotels liggen de kinderen en anderen op straat te slapen, het is een groot open riool, met verkeer (zie filmpje) dat nergens op slaat en veel doden veroorzaakt.
Die lui kunnen ook niets zelf. Je moet ook echt tegen ze schreeuwen en ze als uberdom behandelen, wil er iets uitkomen.
Voorbeeldje: ik liet bij een "goede" kleermaker (niet bij Sunil Sharma op straat) 4 overhemden en een broek op maat maken. Bij oplevering wisten die lui gewoon 3 overhemden en de broek te verkloten; maten klopten niet, dingen zaten scheef, het was vies, slecht afgewerkt, etc. Let wel, dit was een winkel waar de elite komt, niet Rajiv met de Pet.
Ik zal iedereen overal en altijd afraden om naar India te gaan, vandaar mijn post hier en met name aan iemand die voor het eerst die Hel gaat bezoeken, en dan nog "vol goeie moed". Er zijn 200 landen in de wereld, waarom je uitgerekend naar India wil, als je het niet weet, dan snap ik het nog wel. Maar als je het weet, blijf je er weg.
Dan heb ik het nog niet eens over de behandeling van vrouwen gehad. Zeker als westerse vrouw kun je nog beter naakt in Egypte over het centrale plein gaan lopen dan je begeven in die verkrachtersbende die India is.
Het is ook een keer goed een andere kant te horen lijkt me. Het hoeft niet allemaal hosanna te zijn.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:34 schreef MCH het volgende:
Er is hier iemand gefrustreerd van hier tot Delhi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |