Tegen een kern van een paar honderd graden? Werkt prima.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:17 schreef Trance_X het volgende:
[..]
Ja dat zal helpen water van 37 graden celcius...
Het te koelen onderdeel is honderden graden warmer.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:17 schreef Trance_X het volgende:
[..]
Ja dat zal helpen water van 37 graden..
Batterijen en accu's bestaan niet uit electronica.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:13 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Electro Magnetic Pulse. Alle elektronica is dan kapot. Die werken dus niet
Bron?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:20 schreef Disana het volgende:
Legerhelicopters gaan water op de centrales gooien
Ik zou ook best nerveus zijn als ik temidden van ontploffende kerncentrales en aardbevingen zou wonen en intussen het nieuws moet lezen zonder dat ik weet hoe het met mijn familie is, om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:11 schreef Michael-H het volgende:
Ligt het aan mij, of is die vent op NHK zo nerveus??
wind draait naar pacific toequote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:21 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
die tellers zijn b.t.w. stukken hoger als gisteren .. wil dat zeggen dat de straling dus niet tijdelijk was ?
Gaat dat afkoelen dan niet te langzaam?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:18 schreef NJ het volgende:
[..]
Tegen een kern van een paar honderd graden? Werkt prima.
Alle beetjes helpenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:22 schreef Trance_X het volgende:
[..]
Gaat dat afkoelen dan niet te langzaam?
Je koelt een kernreactor van een paar honderd graden. Niet een rosé op een zonnige lentemiddag. Die paar graden verschil maakt niet bijster veel uit.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:22 schreef Trance_X het volgende:
[..]
Tja... dat hoort bij het werken in een onveilige nucleaire reactor...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:52 schreef Dale. het volgende:
[..]
Idd de kans dat er nu een aardbeving in japan optreed is hetzelfde als op 11 maart.
Maar... btw 50 mensen zijn dus nu verantwoordelijk voor 6 reactors... Ze lopen allemaal met beschermende kleding neem ik aan? En ook vet zielig voor hun... beetje hun leven riskeren...
Neem een aansteker, een bakje lauw water en een theelepel. Verwarm de theelepel totdat je je vingers brand en laat de theelepel in het water vallen. Wat hoor je dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:22 schreef Trance_X het volgende:
[..]
Onveilig?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja... dat hoort bij het werken in een onveilige nucleaire reactor...
Damn, je zou zo maar naar je werk moeten...quote:1411: The BBC's Clive Myrie in Yamagata says a man told him earlier today he was making his children shower every time they came home in an attempt to wash radiation from their skin. People are walking around wearing facemasks dipped in water in an attempt to filter the air, says our correspondent.
Ja maar als je ziet dat de reactor heel gevoelig is voor temperatuurverschillen dan maken die paar graden echt wel uit denk ik. Ik ben wel benieuwd hoeveel graden dat koelwater moet zijn of dat het echt niets uitmaakt om een kernreactor te koelen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:25 schreef NJ het volgende:
[..]
Je koelt een kernreactor van een paar honderd graden. Niet een rosé op een zonnige lentemiddag. Die paar graden verschil maakt niet bijster veel uit.
Zijn we nu serieus aan het discussiëren of het met zijn allen tegen een kernreactor pissen helpt tegen het smelten van de core?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:30 schreef Trance_X het volgende:
[..]
Ja maar als je ziet dat de reactor heel gevoelig is voor temperatuurverschillen dan maken die paar graden echt wel uit denk ik.
Ik ben wel benieuwd hoeveel graden dat koelwater moet zijn of dat het echt niets uitmaakt om een kerneactor te koelen.
quote:USA lost many lives on 9-11-01. Now, Japan has lost more lives on 3-10-11. Add the 2 dates together and you'll get 12-21-12.
Gaat nu meer om de temp van het koelwaterquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:31 schreef Freudie het volgende:
[..]
Zijn we nu serieus aan het discussiëren of het met zijn allen tegen een kernreactor pissen helpt tegen het smelten van de core?
De politie in Fukushima is al onderweg om met de bus een paar notoire wildplassers op te halen..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:31 schreef Freudie het volgende:
Zijn we nu serieus aan het discussiëren of het met zijn allen tegen een kernreactor pissen helpt tegen het smelten van de core?
Zolang het koelwater vloeibaar is, zal het werken als koelmiddel. Daarnaast kan het water voorzien worden van een moderator, zodat er neutronen die anders de kettingreactie in gang houden kunnen worden afgevangen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:32 schreef Trance_X het volgende:
Gaat nu meer om de temp van het koelwater
Er is even wat minder nieuws.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:31 schreef Freudie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |