Dan ligger er dus nog iets van 600.000 van die oude fuel rods daar te plaatsen, volgens het bericht boven je..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:01 schreef mschol het volgende:
[..]
yup
http://en.wikipedia.org/wiki/Spent_nuclear_fuel
Jep en als die allemaal in de hens gaan hebben we pas echt de poep in de ventilator zittenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan ligger er dus nog iets van 600.000 van die oude fuel rods daar te plaatsen, volgens het bericht boven je..![]()
Maar verder is het alleen maar een media hype, toch?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Jep en als die allemaal in de hens gaan hebben we pas echt de poep in de ventilator zitten
quote:BREAKING NEWS: TEPCO unable to pour water into No. 4 reactor's storage pool for spent fuel
Zijn ze nog niet bezig met emmertjes om die staven 1 voor 1 weg te halen en in zee te gooien? Ik zou van al die paniekberichten bijna gaan denken dat dit nog de meest veilige oplossing isquote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Jep en als die allemaal in de hens gaan hebben we pas echt de poep in de ventilator zitten
Nee, water wordt niet meer gekoeld, dus is gaan koken en verdamptquote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:10 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Zou die 'pool' lek zijn dan?
Telegraafquote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:11 schreef Aether het volgende:
Tokio in paniek om radioactiviteit (Telegraaf)
Inwoners van Tokio ontvluchten dinsdag de metropool of slaan aan het hamsteren. Ze slaan massaal voedsel, water, mondkapjes en noodvoorraden in uit angst dat ze binnen afzienbare tijd hun huis niet uit kunnen door verhoogde radioactiviteit. Een gevaarlijke radioactieve wolk zal naar verwachting binnen acht uur de stad bereiken, nadat er in twee reactoren van de Fukushima-kerncentrale problemen ontstonden.
Dat denk ik niet. Meer dat de poging om via de gaten in de hal water naar binnen krijgen, niet gaat werken, en dat er wat anders bedacht moet worden.quote:
Grotere problemen gaan wel ontstaan als ze de spent fuel rods in reactor 4 niet gekoeld kunnen houden. Dat is op dit moment wel het grootste probleem. Reactor 1 en 3 zijn op dit moment volgens mij redelijk stabiel.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:14 schreef eleusis het volgende:
Even snel bekeken is er geen wijziging aan de kritieke problemen van de centrale, wel is de radioactiviteit op het complex met een factor 10 gedaald sinds de kapotte suppression chamber rond middernacht (onze tijd). Dat is relatief goed nieuws want het kan erop duiden dat de lekkage vannacht een 'one-off' event was, maar geen reden voor gejuich; zolang de centrale niet koel is kan er op vele plaatsen nieuwe lekkage optreden.
lol, mn berichtje is aangepast.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:15 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
gaan ze het evacueren evalueren?
True. Vooralsnog zie ik dat opslagbad nog wel als een kleiner probleem. Volgens mij is het meer een logistiek issue dat dit nog niet bestreden is, omdat ze meer prio aan unit 2 geven. Maar goed, your guess is as good as minequote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:16 schreef frenkck het volgende:
Grotere problemen gaan wel ontstaan als ze de spent fuel rods in reactor 4 niet gekoeld kunnen houden. Dat is op dit moment wel het grootste probleem. Reactor 1 en 3 zijn op dit moment volgens mij redelijk stabiel.
Het kan aan mij liggen. maar ik heb het idee dat de berichten over de desbetreffende kernreactoren ernstiger en ernstiger worden. Ik heb niet het gevoel dat ze de situatie onder controle hebben, maar ik kan het mis hebben. Probleem is dat de informatie zo vaag isquote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:14 schreef eleusis het volgende:
Even snel bekeken is er geen wijziging aan de kritieke systemen van de centrale, wel is de radioactiviteit op het complex met een factor 10 gedaald sinds de kapotte suppression chamber rond middernacht (onze tijd). Dat is relatief goed nieuws want het kan erop duiden dat de lekkage vannacht een 'one-off' event was, maar geen reden voor gejuich; zolang de centrale niet koel is kan er op vele manieren nieuwe lekkage optreden.
Hoe kunnen ze nou een schaarste aan mankracht hebben dat er prio aan unit 2 moet worden gegeven? Ik zou alles uit de kast halen wat mankracht betreftquote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:19 schreef eleusis het volgende:
[..]
True. Vooralsnog zie ik dat opslagbad nog wel als een kleiner probleem. Volgens mij is het meer een logistiek issue dat dit nog niet bestreden is, omdat ze meer prio aan unit 2 geven. Maar goed, your guess is as good as mine
inderdaad lijkt het er steeds meer op dat ze grip op situatie aan het verliezen zijn teveel problemen, de zee is troebel enzovoortquote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:21 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen. maar ik heb het idee dat de berichten over de desbetreffende kernreactoren ernstiger en ernstiger worden. Ik heb niet het gevoel dat ze de situatie onder controle hebben, maar ik kan het mis hebben. Probleem is dat de informatie zo vaag is
Het wordt ook ernstiger en ernstiger. Bij vrijwel elke knoop in de beslisboom is de 'worst case' aftakking genomen. De situatie is geheel niet onder controle. Dit is een "eens-in-100-jaar" scenario waar de regels en technieken on the spot moeten worden bedacht.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:21 schreef SemperSenseo het volgende:
Het kan aan mij liggen. maar ik heb het idee dat de berichten over de desbetreffende kernreactoren ernstiger en ernstiger worden. Ik heb niet het gevoel dat ze de situatie onder controle hebben, maar ik kan het mis hebben. Probleem is dat de informatie zo vaag is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |