Dat ook nog een keer. "Er staan 2 reactoren in de hens! Ach, da blussen ze ze vast wel!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:05 schreef capricia het volgende:
En alsof je niet al (eer) gisteren kon weten dat er een kans is dat het daar mis zou gaan.
Misschien wel gewoon publiciteitsstunt van Libiëquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zelfs dat nog inderdaad. De Nederlanders konden gewoon het land verlaten nadat de militairen waren opgepakt.
Is het niet zo dat die reactoren een x dagen nodig hebben om echt af te koelen, maar dus wel geleidelijk aan minder warm worden? In dat geval zou tijd winnen wel nut hebben.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het lijkt er een beetje op dat er alleen nog maar tijd gewonnen wordt.
Het is een feit dat ze gewoon het land konden verlaten. Natuurlijk komt dat Libië niet slecht uit of heeft Libië misschien zelfs dat allemaal mogelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:05 schreef OmniRocket het volgende:
Misschien wel gewoon publiciteitsstunt van Libië
Als er al een mogelijkheid is bij het vliegveld te komen, dan is de eerst mogelijke commerciele vlucht die te pakken is -eventueel- over een dag of vierquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
En alsof je niet al (eer) gisteren kon weten dat er een kans is dat het daar mis zou gaan.
Als het lukt om de reactoren te koelen wel. Als dat niet lukt, kan de kettingreactie die in de splijtstaven plaats vindt echter intensiever worden en dan wordt de boel alleen maar warmer.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:06 schreef Devz het volgende:
Is het niet zo dat die reactoren een x dagen nodig hebben om echt af te koelen, maar dus wel geleidelijk aan minder warm worden? In dat geval zou tijd winnen wel nut hebben.
Maargoed, wat doet BUZA daar aan, en waarom zijn die Nederlanders niet zelf al eerder vertrokken?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Als er al een mogelijkheid is bij het vliegveld te komen, dan is de eerst mogelijke commerciele vlucht die te pakken is -eventueel- over een dag of vier
Fuel rods moeten minimaal 1 jaar in water gekoeld worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:06 schreef Devz het volgende:
[..]
Is het niet zo dat die reactoren een x dagen nodig hebben om echt af te koelen, maar dus wel geleidelijk aan minder warm worden? In dat geval zou tijd winnen wel nut hebben.
Het lijkt me vooral de taak van BUZA om tickets te regelen voor mensen die in een positie zitten waarin ze dat zelf niet kunnen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maargoed, wat doet BUZA daar aan, en waarom zijn die Nederlanders niet zelf al eerder vertrokken?
Ja oké, maar dat gaat niet over de reactor zelf. Reactor 4 was trouwens toch degene die tijdens de aardbeving niet actief was i.v.m. onderhoud? Is dan al bekend hoe deze zo heet heeft kunnen worden?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:08 schreef Dance99Vv het volgende:
afkoelen schijnt jaren te moeten kijk maar naar r eactor 4 .....
Omdat er een hele grote Tsunami was welke elke vorm van infrastructuur overhoop heeft gegooid?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maargoed, wat doet BUZA daar aan, en waarom zijn die Nederlanders niet zelf al eerder vertrokken?
Dat is misschien iets wat BUZA kan doen omdat ze daar ook meer mogelijkheden toe hebben (BUZA kan wellicht eerdere vluchten boeken). Dan nog moet iemand wel naar het vliegveld zien te komen. Ik zie niet hoe BUZA dat redelijkerwijs kan oplossen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:10 schreef electronique het volgende:
Het lijkt me vooral de taak van BUZA om tickets te regelen voor mensen die in een positie zitten waarin ze dat zelf niet kunnen.
Toen er zo'n onrust was in egypte, waren er mensen daar die ik kende en toen heeft BUZA volgensmij wel geholpen met het boeken van een vlucht (of de ambassade in ieder geval)
Wat zou BUZA daar aan moeten doen?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Omdat er een hele grote Tsunami was welke elke vorm van infrastructuur overhoop heeft gegooid?
Ze kunnen op zn minst contact zoeken met de mensen daar, mensen evt. naar de ambassade halen en van daaruit kijken wat er mogelijk is. Helicopters? Vliegtuig? Vliegtuig op militaire vliegvelden samen met bijv. andere west-europese landen? (Er zitten immers slechts 50 Nederlanders).quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is misschien iets wat BUZA kan doen omdat ze daar ook meer mogelijkheden toe hebben (BUZA kan wellicht eerdere vluchten boeken). Dan nog moet iemand wel naar het vliegveld zien te komen. Ik zie niet hoe BUZA dat redelijkerwijs kan oplossen.
ik heb ergens gelezen dat in reactor 4 ook explosie is geweest , ---->met gevolg ; brand .. wel binnen 2 uur geblust , ik weet niet of ie sindsdien weer warmer is ( sorry kan het ook niet helemaal volgen ben nog aan het bijlezen )quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:11 schreef Devz het volgende:
[..]
Ja oké, maar dat gaat niet over de reactor zelf. Reactor 4 was trouwens toch degene die tijdens de aardbeving niet actief was i.v.m. onderhoud? Is dan al bekend hoe deze zo heet heeft kunnen worden?
Typische politicus. Alles downplayen en bagatelliseren om geld te sparen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is misschien iets wat BUZA kan doen omdat ze daar ook meer mogelijkheden toe hebben (BUZA kan wellicht eerdere vluchten boeken). Dan nog moet iemand wel naar het vliegveld zien te komen. Ik zie niet hoe BUZA dat redelijkerwijs kan oplossen.
Neej dat weet ik helaas niet, ik hoop alleen dat het onder de 100 blijft want ik had ergens gelezen dat het dan heel slecht is. (tenminste nog slechter dan) En boven de 1000 was megaslecht, zeg maar. Maar dat is uit mijn hoofd hoor?????? Vrijwilligers om uit te leggen hoe we de geigertellers moeten lezen? Ik moet nu even weg voedsel halen voor het gezinnetjequote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:56 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
![]()
(weet jij misschien dan hoe ik ze kan aflezen![]()
)
snap er niet veel van - ja alleen hoe hoger hoe slechter ?
Dit zijn dingen die - voor zover ik weet - gebeuren.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ze kunnen op zn minst contact zoeken met de mensen daar, mensen evt. naar de ambassade halen en van daaruit kijken wat er mogelijk is.
Helicopters is de enige optie die hier echt zou gaan werken, gegeven de omstandigheden. Dan nog is dat een paardenmiddel.quote:Helicopters? Vliegtuig? Vliegtuig op militaire vliegvelden samen met bijv. andere west-europese landen? (Er zitten immers slechts 50 Nederlanders).
en of het redelijk is dat zij dat doen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:15 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Typische politicus. Alles downplayen en bagatelliseren om geld te sparen.
Het is niet of BuZa iets kan doen, het is of ze iets willen doen.
staat een plaatje op nrc sitequote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Neej dat weet ik helaas niet, ik hoop alleen dat het onder de 100 blijft want ik had ergens gelezen dat het dan heel slecht is. (tenminste nog slechter dan) En boven de 1000 was megaslecht, zeg maar. Maar dat is uit mijn hoofd hoor?????? Vrijwilligers om uit te leggen hoe we de geigertellers moeten lezen? Ik moet nu even weg voedsel halen voor het gezinnetje![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |