tepels die je aankijkne n hoi zeggenquote:
ik zal eens goed kijken volgende keerquote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:28 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Maar dat wil niet zeggen dat het hangtieten zijn toch?![]()
Al vind ik de mijne niet echt pront
Pratende tepels lijken me best engquote:
de sociale werkplaats meldt zich weerquote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:28 schreef Panda72 het volgende:
Note to collega: duw je nooit te hard af van jouw buro(of waar dan ook) als je op een burostoel zit met wieltjes. Voordat je het weet stuiter je zo tegen een muur.
Ooooooh en je hoeft niet boos te kijken als jouw collega(ik dus) dan zegt miep miep zzzzzzzoefffffff.
prima joh het zal allemaal welquote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:28 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee hoor ik wil het niet, ik weet het gewoon
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:28 schreef Pien85 het volgende:
Please kill me!
Zitten nu al ruim een uur in een lokaal... NIETSInloggen... Einde verhaal, uur verder... nog steeds een deel van ons niet ingelogd... Kill me!!!!!!!
peinquote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:28 schreef Pien85 het volgende:
Please kill me!
Zitten nu al ruim een uur in een lokaal... NIETSInloggen... Einde verhaal, uur verder... nog steeds een deel van ons niet ingelogd... Kill me!!!!!!!
quote:
quote:
WEES NIET BANGquote:
parmantig dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:29 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
![]()
maaruh... pront... zegt me nog steeds niks...
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:29 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
![]()
maaruh... pront... zegt me nog steeds niks...
Niet hangend dusquote:pront bn, bw monter, flink; parmantig
quote:
Ik rol aan tijden zo van archiefkast naar buro en weer terug en zij doet mij 1 keer na 1 keer maar en ze gaat te hard.quote:
Tegelijk?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:30 schreef PeZu het volgende:
[..]
WEES NIET BANG![]()
ik snoer ze wel de mond met mijn mond
maar flinke... die kunnen toch ook hangen?quote:
rollenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:31 schreef Panda72 het volgende:
[..]
Ik rol aan tijden zo van archiefkast naar buro en weer terug en zij doet mij 1 keer na 1 keer maar en ze gaat te hard.
de ander knijp ik wel dicht met mijn hand danquote:
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:32 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
maar flinke... die kunnen toch ook hangen?
quote:Het woord is waarschijnlijk afgeleid van prompt. Pront en prompt delen dan ook een aantal betekenissen: vlot, snel, stipt, nauwkeurig, zonder aarzelen, op korte termijn. Bij pront horen dan verder nog de betekenissen: knap, mooi, trots, parmantig. Zo kon je vroeger spreken van een pronte vrouw. Maar de reden dat het echt jammer is dat het woord aan het verdwijnen is, is door een uitdrukking waar in het Nederlands geen goed equivalent voor is. Het gaat om het gebruik van het woord pront in de uitdrukking 'pronte borsten'. Het Nederlands kent helaas geen ander woord dat zo goed de staat van de betreffende borsten aanduidt.
Ja, maar flink in dit geval in de betekenis van 'met opgeheven hoofd'quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:32 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
maar flinke... die kunnen toch ook hangen?
Jaquote:
Ah, een man die kan multitaskenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:32 schreef PeZu het volgende:
[..]
de ander knijp ik wel dicht met mijn hand dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |