Hoe is het daar? Wat domineert in Japan momenteel het nieuws, de dreigende kernramp of de gevolgen van de aardbeving / tsunami?quote:
Terecht?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:06 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel terecht.. niet voor de mensen daar, wel voor de general kernenergie lobby!
Ik wil hier best tegenin gaan, maar daar heb ik de tijd niet voor.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:06 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel terecht.. niet voor de mensen daar, wel voor de general kernenergie lobby!
0.17 is normale straling *info onder die cam*, dus een kleine verhoging, kortom "nog" niks aan de hand.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:07 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Bedankt (2x), 0,19 lijkt heel erg op de 0,20 die ik op andere grafieken als normwaarde gezien heb.
We gaan er allemaal aan dus zuipen en neuken nu het nog kan. Niet vergeten je noodpakket te bestellen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:08 schreef NJ het volgende:
[..]
Hoe is het daar? Wat domineert in Japan momenteel het nieuws, de dreigende kernramp of de gevolgen van de aardbeving / tsunami?
Onzin, ik ben van mening dat kernenergie nog steeds veilig kan zijn. Kijk wat die reactors al doorstaan hebben. De enige reden waarom de reactors nu falen is omdat er bij de bouw niet rekening is gehouden met 10 meter hoge golven.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:06 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Moet je wel op rekenen gezien die gebouwen niet stabiel meer zijn door die explosies.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:07 schreef Noz het volgende:
[..]
Als dat gebeurt hebben we echt een probleem geloof ik..
Een vriend van mij die er zit maakt zich vooral druk om het feit dat alle winkels leeg gehamsterd zijn en dat er geen eten meer te vinden isquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:08 schreef NJ het volgende:
[..]
Hoe is het daar? Wat domineert in Japan momenteel het nieuws, de dreigende kernramp of de gevolgen van de aardbeving / tsunami?
Zat mogelijkheden, alleen alles draait altijd om korte termijn oplossingen en zo min mogelijk geld uitgeven (of zo veel mogelijk verdienen). Dat groenere energiebronnen op korte termijn niet allemaal rendabel zijn betekent niet dat het zich op langere termijn niet uit betaald (en dan bedoel ik niet persee in dollars natuurlijk).quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nou hé. Presenteer jij even een alternatief?
Even snel opgezocht, vorig jaar alleen al in china 2400 doden in kolenmijnen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:08 schreef frenkck het volgende:
[..]
Ik wil hier best tegenin gaan, maar daar heb ik de tijd niet voor.
Weet je hoeveel doden er per jaar vallen in kolenmijnen en fijnstof geproduceerd door kolenfabrieken?
quote:Premier haalt uit naar beheerder kerncentrale (nu.nl, di 9:25)
TOKIO - De Japanse premier Naoto Kan heeft dinsdag woedend gereageerd nadat hij veel te laat zou zijn geïnformeerd over de meest recente explosie in de kerncentrale Fukushima I.
''Tv-zenders berichtten over een explosie. Maar mijn kantoor kreeg een uur lang geen enkele informatie'', zei Kan in een overleg tegen de eigenaren van de kerncentrale.
Een verslaggever van het persbureau Kyodo was getuige van het gesprek. ''Wat gebeurt hier in godsnaam'', zou Kan hebben uitgeroepen tegen de leiding van Tepco, de onderneming die Fukushima I runt.
De regering en het publiek in Japan zijn zeer kritisch over de wijze waarop de leiding van de kerncentrale communiceert over de crisis. Sinds dinsdag werken het energiebedrijf en de regering samen vanuit een crisiscentrum, dat onder leiding staat van Kan.
Je bedoelt windmolens ofzo?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:09 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Zat mogelijkheden, alleen alles draait altijd om korte termijn oplossingen en zo min mogelijk geld uitgeven (of zo veel mogelijk verdienen). Dat groenere energiebronnen op korte termijn niet allemaal rendabel zijn betekent niet dat het zich op langere termijn niet uit betaald (en dan bedoel ik niet persee in dollars natuurlijk).
Dat is ook geen groene energie..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:08 schreef frenkck het volgende:
[..]
Weet je hoeveel doden er per jaar vallen in kolenmijnen en fijnstof geproduceerd door kolenfabrieken?
Yep daar zat ik ook al aan te denkenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Moet je wel op rekenen gezien die gebouwen niet stabiel meer zijn door die explosies.
Maar niemand wil een windmolen in zijn achtertuin hebben (zie ook veel bezwaarprocedures bij de raad van state) Zonne energie zal in Nederland niet werken.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:09 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Zat mogelijkheden, alleen alles draait altijd om korte termijn oplossingen en zo min mogelijk geld uitgeven (of zo veel mogelijk verdienen). Dat groenere energiebronnen op korte termijn niet allemaal rendabel zijn betekent niet dat het zich op langere termijn niet uit betaald (en dan bedoel ik niet persee in dollars natuurlijk).
Zat mogelijkhedenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:09 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Doden dood smog, hoeveel branden en daarmee doden er zijn door fossiele brandstoffen. an dan ook nog olielekken en economische problemen. kernenergie doet het op een andere manier maar of het minder veilig is als fossiel vraag ik me af.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:08 schreef frenkck het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:10 schreef frenkck het volgende:
[..]
Even snel opgezocht, vorig jaar alleen al in china 2400 doden in kolenmijnen.
Mijn gok over Tsjernobyl is dat er door gevolgen van de ontploffing en de fall out nog geen 500 mensen zijn gestorven.
Straks hebben ze de hulp van de wereld wel nodig ivb met het voedselvoorraad, want als het tot kernramp uit draait dan valt daar geen groente meer te plantenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Een vriend van mij die er zit maakt zich vooral druk om het feit dat alle winkels leeg gehamsterd zijn en dat er geen eten meer te vinden is
De situatie in die olieraffinaderij met grote in de fik staande opslagbollen was ook niet erg gezond voor de volksgezondheid. Vervloekt zij die raffinaderijlobby.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:08 schreef frenkck het volgende:
Nee, we laten iedereen 24 uur per dag trappen om onszelf van energie te voorzienquote:
dat is inderdaad wat belangrijker op dit moment. Kan over een uurtje anders zijn, maar veel verder vooruit kijken heeft nu ook weinig zin vrees ik.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Een vriend van mij die er zit maakt zich vooral druk om het feit dat alle winkels leeg gehamsterd zijn en dat er geen eten meer te vinden is
Waren vooral ouderen, bovendien hebben die mensen daar ook min of meer voor gekozen maakt het toch anders.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Dan gok je toch echt verkeerd. Alleen al meer dan duizend doden die niet wilde vertrekken uit het gebied en daar nog gewoond hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |