abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:54:54 #126
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_94308884
Ik heb vandaag echt niet gekeken door de draak van een aflevering die gisteren was....

Heeft Anton nog iets noemenswaardigs gezegd/ gedaan of wat karakter getoond?
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_94309053
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:54 schreef Countess het volgende:
Ik heb vandaag echt niet gekeken door de draak van een aflevering die gisteren was....

Heeft Anton nog iets noemenswaardigs gezegd/ gedaan of wat karakter getoond?
Niet veel afgezien van het feit dat hij Lucas eens een flinke ros voor zijn bek verkocht heeft _O-
Een heer met stijl
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:14:52 #128
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_94310278
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Niet veel afgezien van het feit dat hij Lucas eens een flinke ros voor zijn bek verkocht heeft _O-
:D
Ik heb dus toch wat gemist, dat ga ik zeker terugkijken :P
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:17:01 #129
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_94310438
En terecht maar de homo kliek zou wel weer over Anton heen vallen in de serie.
Terwijl het is zijn praktijk waarschijnlijk had hij als hij een dochter had gehad en die had betrapt met haar vriendje daar hetzelfde gedaan. Je gaat toch niet een potje sex hebben in een huisartsen praktijk die man moet daar nog werken en zijn patiënten verzorgen. En dan gaan die gasten daar een potje mario zitten spelen.

Shorty gezien en ja hoor zie je wel.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_94311255
Ik heb de shortie niet gezien, op zich ook wel logisch dat mensen boos zijn, er is maar heel weinig dat het slaan van een bloedneus rechtvaardigd.
Een heer met stijl
pi_94311281
ik vind het nu toch ook wel te ver gaan met die ranzige scene dat Lucas bezig was met Edwin
ik heb niks tegen homo's maar ik hoef zoiets niet te zien ik heb Laura voorheen ook nog nooit Robert zien P ####
pi_94311351
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:30 schreef sherezade het volgende:
ik vind het nu toch ook wel te ver gaan met die ranzige scene dat Lucas bezig was met Edwin
ik heb niks tegen homo's maar ik hoef zoiets niet te zien ik heb Laura voorheen ook nog nooit Robert zien P ####
En hier zit ook een kern van waarheid in, homo's beleven nu dingen die je hetero's nooit ziet doen. Een beetje omgekeerde discriminatie als dat zo door gaat :D
Een heer met stijl
pi_94311557
Overigens heb ik weer veel te veel woorden vuilgemaakt aan dat hele Lucas-Edwin gebeuren, zoveel boeit het me ook weer niet. Ik vind het mooi om te zien dat Maxime eindelijk een mini-slagje heeft verloren, maar het pas echt goed als ze Amy aan Ludo kwijt is ^O^
Een heer met stijl
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2011 @ 21:39:02 #134
43556 miss_dynastie
pi_94311860
Ik ben helemaal misselijk van die shortie :@ Maar aan de andere kant, homohaat is wel een issue in Nederland, goed dat dit in beeld wordt gebracht. En respect voor een gerenommeerd acteur als Joep Sertons die dit wil spelen!
pi_94312613
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben helemaal misselijk van die shortie :@ Maar aan de andere kant, homohaat is wel een issue in Nederland, goed dat dit in beeld wordt gebracht. En respect voor een gerenommeerd acteur als Joep Sertons die dit wil spelen!
Ik wed dat Anton na vanavond de held is van deze categorie mensen:

Potenrammers ;)
Een heer met stijl
pi_94313461
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Potenrammers ;)
ja dat zal, maar goed ik vind ze hebben nu hun punt wel gemaakt...ik hoop dat er snel een einde aan deze verhaallijn komt
pi_94313614
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:02 schreef sherezade het volgende:

[..]

ja dat zal, maar goed ik vind ze hebben nu hun punt wel gemaakt...ik hoop dat er snel een einde aan deze verhaallijn komt
Dat zal wel niet, de makers weten hoe zeer dit onderwerp leeft bij de kijker en de mensheid, dus reken er maar op dat ze dit goed gaan uitmelken :{
Een heer met stijl
pi_94313767
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Dat zal wel niet, de makers weten hoe zeer dit onderwerp leeft bij de kijker en de mensheid, dus reken er maar op dat ze dit goed gaan uitmelken :{
ja ik had ook niet anders verwacht }:|
pi_94313965
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Potenrammers ;)
btw wat een uitdrukking zeg _O- _O- ik klikte net op die link _O-
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:36:36 #140
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94315448
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:36 schreef kwiwi het volgende:
Alsof je zomaar seks gaat hebben vlak naast de kamer waar je ouders zitten, zonder de deur op slot te doen :')
Ja, en dat je dat gestommel en gepraat op de gang negeert... te zot voor woorden.
't was een echte muilpeer die klap voor de kop. Kon een lach niet onderdrukken. Die Sertons speelt goed...
Dat ge'gay' steeds van die Lucas is wel echt overdone. Gay dit, gay dat, gay-avond...
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_94315656
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja, en dat je dat gestommel en gepraat op de gang negeert... te zot voor woorden.
't was een echte muilpeer die klap voor de kop. Kon een lach niet onderdrukken. Die Sertons speelt goed...
Dat ge'gay' steeds van die Lucas is wel echt overdone. Gay dit, gay dat, gay-avond...
Elke avond een gay-avond en hetero's mogen alleen als introducé mee :')
Ik vind Lucas een hetero-hater, stel je andersom eens voor: als je een horeca-gelegenheid alleen voor hetero's zou maken en homo's alleen als introducé zou toelaten. Dan kreeg je wederom iedereen over je heen, maar zo kan het. _O-
Een heer met stijl
  vrijdag 18 maart 2011 @ 23:19:49 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94317567
Hmnz, Gigi en Marly hebben een oorbellenlijn... wist ik niet. Maar daar komen de oorbellen in de serie dus vandaan zo te zien.

Zie www.kuisemeisjes.nl
pi_94317996
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 23:19 schreef James1988 het volgende:
Hmnz, Gigi en Marly hebben een oorbellenlijn... wist ik niet. Maar daar komen de oorbellen in de serie dus vandaan zo te zien.

Zie www.kuisemeisjes.nl
Ja alles ziet er op en top uit, ze kunnen net zo goed een Meerdijkse fotoshoot uit gaan zenden elke dag om 20.00, een groot deel bestaat toch alleen uit een beetje mooi in beeld komen.
Een heer met stijl
pi_94318318
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 23:19 schreef James1988 het volgende:

Zie www.kuisemeisjes.nl
:') ik zag het laatst op tv toen ze in een programma te gast waren, beter gezegd hun sieradenlijn aan het promoten waren :')
En het ergste is overal zie ik die ''Lorena oorbellen'' :r
pi_94318765
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:40 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Elke avond een gay-avond en hetero's mogen alleen als introducé mee :')
Ik vind Lucas een hetero-hater, stel je andersom eens voor: als je een horeca-gelegenheid alleen voor hetero's zou maken en homo's alleen als introducé zou toelaten. Dan kreeg je wederom iedereen over je heen, maar zo kan het. _O-
Je hebt op dit punt wel gelijk man. Maar ja, ze doen tegenwoordig zoveel onnozele dingen voor de kijkcijfers dat er geen ene moer meer van klopt.
pi_94319606
Twee keer op een dag betrapt worden door je (schoon)vader... only in Meerdijk. :')

Geweldig hoe Anton even moest slikken toen Lucas begon over parkeerplaatsen. Anton: "Kom jij daar dan?" Het woordje 'ook' ontbrak er nog maar net aan, het kwam er zo betrapt uit. Nu GTST toch zo op de gekunstelde toer is, sta ik er niet meer van te kijken als Anton t.z.t. door zoon en/of schoonzoon betrapt wordt tijdens het visites rijden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:30 schreef sherezade het volgende:
Het enige wat je zag, was Lucas' hoofd dat omhoog kwam. Het 'ranzige' speelt zich vooral af in het hoofd van de kijker. Voor hetzelfde geld had Lucas net z'n contactlens opgeraapt. ;) Het was wat dat betreft net zo 'expliciet' als al die keren dat je een hoofd onder de lakens ziet verdwijnen/verschijnen. Laura is trouwens een ongelukkig gekozen voorbeeld, want die is nota bene met haar bloedeigen zoon naar bed geweest. :r

Anton mag er dan wel antieke denkbeelden op nahouden over de Griekse beginselen, maar van de eed van Hippocrates heeft hij blijkbaar nog nooit gehoord:

quote:
"Ik zweer bij Apollon de genezer, bij Asclepius, Hygieia en Panacea en neem alle goden en godinnen tot getuige, om naar mijn beste oordeel en vermogen de volgende eed te houden:

Ik zal naar mijn beste oordeel en vermogen en om bestwil mijner zieken hun een leefregel voorschrijven en nooit iemand kwaad doen.
Nooit zal ik, om iemand te gerieven, een dodelijk middel voorschrijven of een raad geven, die, als hij wordt gevolgd, de dood tot gevolg heeft. Nooit zal ik een vrouw een instrument voorschrijven om een miskraam op te wekken. Maar ik zal de zuiverheid van mijn leven en mijn kunst bewaren. Het snijden van de steen zal ik nalaten, ook als de ziekte duidelijk is; ik zal dit overlaten aan hen die hierin bekwaam zijn. In ieder huis waar ik binnentreed, zal ik slechts komen in het belang van mijn patiënten.
Mijn leermeester zal ik eren en liefhebben als mijn ouders; ik zal in gemeenschap met hem leven en zo nodig mijn bezit met hem delen, de kunst leren zonder vergoeding en zonder dat daartoe een schriftelijke belofte nodig is; aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan hen allen zal ik de grondslagen van de kunst leren.
Al hetgeen mij ter kennis komt in de uitoefening van mijn beroep of in het dagelijks verkeer met mensen en dat niet behoort te worden rondverteld, zal ik geheim houden en niemand openbaren. Moge ik, als ik deze eed getrouwelijk houd, vreugde vinden in mijn leven en in de uitoefening van mijn kunst, maar moge het tegenovergestelde het geval zijn indien ik hem schend.
Ik zal mij verre houden van iedere welbewuste slechte daad en van elke verleiding, in het bijzonder van de geneugten der liefde met mannen of vrouwen, of zij vrij zijn of slaaf."

bron
pi_94319937
Tegenwoordig ligt het toch iets anders:

Artseneed van de KNMG en de VSNU van 2003
quote:
"Ik zweer/beloof dat ik de geneeskunst zo goed als ik kan zal uitoefenen ten dienste van mijn medemens. Ik zal zorgen voor zieken, gezondheid bevorderen en lijden verlichten. Ik stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn opvattingen. Ik zal aan de patiënt geen schade doen. Ik luister en zal hem goed inlichten. Ik zal geheim houden wat mij is toevertrouwd. Ik zal de geneeskundige kennis van mijzelf en anderen bevorderen. Ik erken de grenzen van mijn mogelijkheden. Ik zal mij open en toetsbaar opstellen, en ik ken mijn verantwoordelijkheid voor de samenleving. Ik zal de beschikbaarheid en toegankelijkheid van de gezondheidszorg bevorderen. Ik maak geen misbruik van mijn medische kennis, ook niet onder druk. Ik zal zo het beroep van arts in ere houden. Zo waarlijk helpe mij God almachtig / Dat beloof ik."
pi_94320854
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 00:15 schreef LWD-Godius het volgende:
Tegenwoordig ligt het toch iets anders:

Artseneed van de KNMG en de VSNU van 2003

[..]

Gelukkig is de eed in de loop der tijd aangepast, nu Anton nog. ;)
pi_94320885
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 00:08 schreef Iwan1976 het volgende:

Het enige wat je zag, was Lucas' hoofd dat omhoog kwam. Het 'ranzige' speelt zich vooral af in het hoofd van de kijker. Voor hetzelfde geld had Lucas net z'n contactlens opgeraapt. ;)

Door een scene zo te schieten, laat het niet veel aan de verbeelding over. Als de scene erover ging dat Lucas een nieuwe bril nodig had en het in een opticien plaats zou vinden was dat voorbeeld van je over die contactlens inderdaad geloofwaardig.

Maar je denkt toch niet dat die regisseurs ons niet een bepaald beeld mee wilden geven, hier hebben ze over nagedacht en ze hebben daar echt wel door hoe dit kan worden opgevat en ze bedoelen dat ook zo. :')
Een heer met stijl
pi_94322455
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 00:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Door een scene zo te schieten, laat het niet veel aan de verbeelding over. Als de scene erover ging dat Lucas een nieuwe bril nodig had en het in een opticien plaats zou vinden was dat voorbeeld van je over die contactlens inderdaad geloofwaardig.

Maar je denkt toch niet dat die regisseurs ons niet een bepaald beeld mee wilden geven, hier hebben ze over nagedacht en ze hebben daar echt wel door hoe dit kan worden opgevat en ze bedoelen dat ook zo. :')
Voor de gemiddelde kijker is het glashelder wat er gebeurd is, maar ze hebben het zo gefilmd dat een toevallig meekijkend kind er weinig achter zal zoeken, dus laat het wel degelijk alles aan de verbeelding over. Lucas' tante was in Vrouwenvleugel trouwens stukken beter van de tongriem gesneden.

GTST is wat erotiek/seks betreft behoorlijk braaf als je het vergelijkt met een programma als 'Man bijt hond' (vanaf 01:30), dat een uur eerder wordt uitgezonden... óók NCRV. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')