quote:Op zondag 17 april 2011 23:49 schreef QCC het volgende:
Minder dan een maand dat ik ga.. Planning voor nu is:
Dag 1: 's middags aankomen, naar hotel, ergens in de stad eten, beetje rondwandelen > ga naar Times Square, heb je dat alvast gehad en zo spectaculair is het eerlijk gezegd niet. Waarschijnlijk kom je er nog vaker om wat te eten.
Dag 2: Lower Manhattan, Vrijheidsbeeld, Ellis Island, > ik zou dan ook meteen Ground Zero en Wall Street aandoen, is allemaal op loopafstand en heb je vrij snel bekeken. 's avonds naar Yankees
Dag 3-4-5: Weekend dus beter om echte toeristische dingen te vermijden? Shoppen, misschien governors island, roosevelt island, chinatown, ground zero, wall street, musea
Dag 6: Empire State & the village > Washington Square Park is leuk
Dag 7: Central Park & Upper east side
Dag 8: Midtown (Times Square etc)
Dag 9: vliegen pas laat 's avonds terug, dus 's ochtends kan er nog wat gedaan worden.
Avondprogramma is ook nog niet besloten, wil eigenlijk wel naar een stand-up of improv gaan, misschien een broadway musical, uitgaan (meatpacking district of wat is hip?).
Tips zijn welkom..
Hmm ja, want ik las vandeweek hier dat er twee verschillende sites blijkbaar beschikbaar voor zijn.quote:
Gewoon met ideal/internetbankieren.quote:Op maandag 18 april 2011 21:53 schreef CarOnline het volgende:
Even een vraagje, via dit topic kreeg ik de tip voor een Neteller kaart. Iemand daar bekend mee?
Inmiddels heb ik die, na een heel gedoe. Kreeg wel mail maar geen telefoon en dat soort dingen.
Nu is me niet helemaal duidelijk hoe dat met betalingen gaat. Ik wil daar tzt mijn NY tripje van betalen. Maar hoe zorg ik dat ik dat geld op die kaart krijg?![]()
Ik moet nog een 'testbedrag' krijgen, dus het kan best zijn dat dat nog niet kan.
Maar echt duidelijk krijg ik het niet.
Ja maar welke van de opties moet ik nemen?quote:Op maandag 18 april 2011 23:05 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Gewoon met ideal/internetbankieren.
Ah dank je!quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:02 schreef zeebeschuit het volgende:
[ afbeelding ]
gewoon deposit, dan ideal, dan je bank selecteren en storten maar. Daarna staat het op je account en kan je het overal mee gebruiken. Met virtual card of gewoon met je echte creditcard van Neteller/MC.
Maar voordat je alle opties ziet moet je wel eerst alles geverifieerd hebben etc. ja.
Er zullen hier vast ook mensen zijn met een leuke dagindeling, maar ik kan je ook dit boekje 100% New York van harte aanbevelen! Ik heb al vaker boekjes uit deze serie gebruikt en daar staan per wijk logische dagprogramma's en stadswandelingen in. Alles is gesorteerd op eten en drinken / bezienswaardigheden / leuk om te doen/ uitgaan / etc. Zo kun je zelf inschatten wat je graag wil zien op basis van hun suggesties van wat logisch isquote:Op dinsdag 19 april 2011 15:03 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ik ga ook binnenkort
Zou iemand mij een goede dagindeling kunnen geven wat te doen in New York? Ik ben er nog nooit geweest. Aangezien ik maar 5 dagen ga, heb ik een goede indeling nodig van de dagen.
Ik wil natuurlijk de bekendste dingen zien, wil graag naar Chinatown/Little Italy en ik wil graag een musical zien.
Ik kom maandag in de middag aan (rond 12 uur) op JFK en vertrek op vrijdagavond, Ik verblijf in een hotel bij Times Square,
Alvast bedankt!
Als iDeal er niet bijstaat nadat alles is geverifieerd even e-mailen. Aangezien het alleen Nederlands is staat het er soms niet automatisch bij.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:10 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ah dank je!
Nou ik wacht nog even op mijn 'bedrag' wat ik moet doorgeven wat zij gestort hebben.
Pas en pincode en zo heb ik al.
Daarna zal het wel goed zijn.
Nogmaals bedankt!
Want? Die gaan vaak achter slot en grendel dus zo'n groot probleem is dat niet hoorquote:Op zondag 24 april 2011 14:23 schreef ClioSporT het volgende:
KLM heb je nu voor 550 euro retourtjes (begin/half mei). Wel redelijk lijkt mij.
Zouden jullie de terugreis het liefst zo laat mogelijk in de avond doen of juist vroeg in de middag ? Halve dag al je koffers meesleuren lijkt mij niet zo fijn. Achterlaten in het hotel vind ik ook niet echt fijn eigenlijk..
Omdat de koffers vaak ook gewoon naast de balie worden neergezet totdat je ze komt ophalen. Dus niet echt achter slot en grendel.quote:Op zondag 24 april 2011 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want? Die gaan vaak achter slot en grendel dus zo'n groot probleem is dat niet hoorWij vliegen nu rond 18.00u 's avonds terug. betekend dat je toch zo rond 13/14u richting vliegveld moet.
Meeste hotels waar ik geweest ben hadden dat wel goed geregeld.quote:Op zondag 24 april 2011 14:44 schreef Felixa het volgende:
Ik heb het echt nog nooit meegemaakt dat er koffers naast de balie worden neergezet. Altijd in een afgesloten bagageruimte.
Hoe zou het dan nog beter kunnen dan in een bagageruimte?quote:Op zondag 24 april 2011 16:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Meeste hotels waar ik geweest ben hadden dat wel goed geregeld.
Dan heb je wel een pauper hotel als ze dat doen. Anders check je het op de website daar staat het wel meestal aangegeven of ze een aparte bagage ruimte hebbenquote:Op zondag 24 april 2011 14:40 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Omdat de koffers vaak ook gewoon naast de balie worden neergezet totdat je ze komt ophalen. Dus niet echt achter slot en grendel.![]()
Misschien toch maar laat in de avond de vlucht terug boeken, heb je nog een halve middag "extra"
Waarom zou je vooraf dollars willen halen?quote:Op maandag 25 april 2011 14:44 schreef Fargo het volgende:
Welke banken hebben een gunstige valutakoers om daar vooraf dollars te halen?
Vandaag over drie weken! Negen nachten in Country Inn & Suites...quote:
Gewoon om wat cash geld op zak te hebben bij aankomst. Voor zo'n metrokaart (ja, kan ook met CC, weet ik), wat dingetjes op het vliegveld wellicht, een eerste hapje en drankje her en der... De rest trekken we met de CC wel uit de muur, maar ik vind het een fijn gevoel om wat dollars mee te nemen vanuit hier. En naar het GWK ga ik niet meer, daar is het verschil minimaal 10 cent.quote:Op maandag 25 april 2011 15:28 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Waarom zou je vooraf dollars willen halen?
Waarom met CC? Ik kon gewoon met mijn bankpas geld pinnen daar.quote:Op maandag 25 april 2011 15:59 schreef Fargo het volgende:
De rest trekken we met de CC wel uit de muur
Lol! Daar heb ik nog nooit van gehoord.quote:Op zondag 24 april 2011 14:40 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Omdat de koffers vaak ook gewoon naast de balie worden neergezet totdat je ze komt ophalen. Dus niet echt achter slot en grendel.![]()
Omdat wij met onze CC in de 'plus' staan, en volgens mij is pinnen dan gratis, of in elk geval stukken voordeliger dan geld uit de muur trekken met je reguliere bankpas.quote:Op maandag 25 april 2011 16:16 schreef Justinn het volgende:
[..]
Waarom met CC? Ik kon gewoon met mijn bankpas geld pinnen daar.Ik heb speciaal voor NY toen een CC aangeschaft, maar heb die uiteindelijk alleen voor eventuele extra hotelkosten nodig gehad.
Ah, fijn er zitten ook Pret's in NYquote:Op maandag 25 april 2011 23:40 schreef Toad het volgende:
Een willekeurige vestiging van Europa Café, Starbucks, Pret A Manger.
Bij aankomst hebben ze ook automaten hoorquote:Op maandag 25 april 2011 15:59 schreef Fargo het volgende:
[..]
Vandaag over drie weken! Negen nachten in Country Inn & Suites...
[..]
Gewoon om wat cash geld op zak te hebben bij aankomst. Voor zo'n metrokaart (ja, kan ook met CC, weet ik), wat dingetjes op het vliegveld wellicht, een eerste hapje en drankje her en der... De rest trekken we met de CC wel uit de muur, maar ik vind het een fijn gevoel om wat dollars mee te nemen vanuit hier. En naar het GWK ga ik niet meer, daar is het verschil minimaal 10 cent.
Er zit er eentje naast Bryant Park / 42nd avenue. Ik raad je aan om bij Pret een lunch uit te zoeken en dit dan in Bryant Park op te eten. Een gezonde lunch op een interessant plek.quote:Op maandag 25 april 2011 23:51 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Ah, fijn er zitten ook Pret's in NY(wordt ik erg blij van in Londen)
Dan zit ik er tegelijkertijd met jou, wij arriveren 14 mei in Country Inn & Suitesquote:Op maandag 25 april 2011 15:59 schreef Fargo het volgende:
[..]
Vandaag over drie weken! Negen nachten in Country Inn & Suites...
[..]
Heel veel kleinere zaken zijn 24/7 geopend.quote:Op maandag 25 april 2011 23:35 schreef daanski82 het volgende:
Op 21 juni (t/m 26 juni) kom ik voor het eerst in "the Big Apple" :-D ben dan nog klets nat achter mijn oren. Ik ben opzoek naar een plekje in NY waar ik in de ochtend kan zitten (evt. Buiten) en dan naar de forenzen kijken. Weet iemand een restaurant/cafe die dus ral rond 7 uur open is?
Bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:26 schreef jaco het volgende:
[..]
Er zit er eentje naast Bryant Park / 42nd avenue. Ik raad je aan om bij Pret een lunch uit te zoeken en dit dan in Bryant Park op te eten. Een gezonde lunch op een interessant plek.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:20 schreef staticdata het volgende:
[..]
Bij aankomst hebben ze ook automaten hooren Amerika is het land van de CC. zelfs de kleinste zaken heb ik er mee afgerekend.
quote:Op maandag 25 april 2011 15:59 schreef Fargo het volgende:
Gewoon om wat cash geld op zak te hebben bij aankomst. Voor zo'n metrokaart (ja, kan ook met CC, weet ik), wat dingetjes op het vliegveld wellicht, een eerste hapje en drankje her en der... De rest trekken we met de CC wel uit de muur, maar ik vind het een fijn gevoel om wat dollars mee te nemen vanuit hier. En naar het GWK ga ik niet meer, daar is het verschil minimaal 10 cent.
Voor ons de eerste keer dat we een hotel buiten Manhattan hebben. Maar ja, voor die prijzen laat ik zo'n kamer echt niet liggen. Jij al eens in dat hotel geslapen?quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zit ik er tegelijkertijd met jou, wij arriveren 14 mei in Country Inn & Suites
Ik ga zelf volgende week voor de derde keer hierheen:quote:Op woensdag 27 april 2011 10:54 schreef TJLinden het volgende:
Heeft iemand een goede tip voor een hostel/goedkoop hotel in New York (liefst Manhattan natuurlijk)? Locatie en goede prijs-kwaliteit zijn belangrijker dan luxe of comfort. Dus gewoon functioneel slapen op een centrale plek, zo veel zullen we er toch niet rondhangen.
Prima, hoop alleen niet dat als je hier je dollars koopt de ongunstige wisselkoers je een minder fijn gevoel zal gevenquote:
Nee, nog nooit. Ben erg benieuwd. Prijs/locatie verhouding is iig top. Vanaf welk vliegveld arriveer jij?quote:Op woensdag 27 april 2011 11:00 schreef Fargo het volgende:
[..]
Voor ons de eerste keer dat we een hotel buiten Manhattan hebben. Maar ja, voor die prijzen laat ik zo'n kamer echt niet liggen. Jij al eens in dat hotel geslapen?
JFK. Vliegen we eigenlijk altijd wel op. Heeft prima verbindingen naar dat hotel, zag ik. Ben inderdaad ook erg benieuwd. Nu voor het eerst trouwens met een vrij 'onbekende' maatschappij de lucht in, Jet Airways. Toch nog allemaal lekker spannend dusquote:Op woensdag 27 april 2011 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, nog nooit. Ben erg benieuwd. Prijs/locatie verhouding is iig top. Vanaf welk vliegveld arriveer jij?
Ok, wij komen vanaf Newark dus hebben wel een aardige kostenpost met de taxi. Maar ja, het gesjouw met de koffer door de metro vind ik het niet waard.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:11 schreef Fargo het volgende:
[..]
JFK. Vliegen we eigenlijk altijd wel op. Heeft prima verbindingen naar dat hotel, zag ik. Ben inderdaad ook erg benieuwd. Nu voor het eerst trouwens met een vrij 'onbekende' maatschappij de lucht in, Jet Airways. Toch nog allemaal lekker spannend dus
Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 27 april 2011 11:02 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik ga zelf volgende week voor de derde keer hierheen:
http://chelseahostel.com/
Bevalt altijd prima!
Vond het sjouwen met de koffer eigenlijk reuze meevallen. prijs trouwens ook wel 30 dollar voor een retourtje.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ok, wij komen vanaf Newark dus hebben wel een aardige kostenpost met de taxi. Maar ja, het gesjouw met de koffer door de metro vind ik het niet waard.
Kan, als je goed plant wat je wilt zien.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:34 schreef sanger het volgende:
Nog niet hele topic gelezen, vanavond maar eens doen.
Is NY te doen in een lang weekend? Ik en mijn ega willen een korte vakantie doen zonder de kids maar hebben geen idee nog waar we heen willen.
quote:Op woensdag 27 april 2011 11:44 schreef Felixa het volgende:
Kan, als je goed plant wat je wilt zien.
Gelukkig nooit last van jetlag, maar het is inderdaad wel lang voor een lang weekend/weekjequote:Je moet ook overwegen of het de lange reis en eventuele jetlag waard is.
Probleem is dat wij minstens 3,4 keer over moeten stappen met onze koffers voor we bij ons hotel in Queens zijn. Ik stap dan liever een taxi in en laat me voor de deur afzetten. Gaat ons (3 personen) waarschijnlijk zo'n 100 dollar kosten, maja...quote:Op woensdag 27 april 2011 11:40 schreef Kruitdampje het volgende:
[..]
Vond het sjouwen met de koffer eigenlijk reuze meevallen. prijs trouwens ook wel 30 dollar voor een retourtje.
Taxi is veel fijner. Vraag is of je het geld er voor over hebt.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:14 schreef ClioSporT het volgende:
Wat doen de meeste om in midtown te kopen vanaf JFK. Gewoon taxi ?
Vanaf grand central station is het max 10 minuten lopen naar hotel. Toch de trein doen dan ? Wil eigenlijk niet sjouwen met koffers.
Wat kost een treinticket?quote:Op woensdag 27 april 2011 12:54 schreef Fukjoeman het volgende:
[..]
Taxi is veel fijner. Vraag is of je het geld er voor over hebt.
De trein vanaf JFK stopt niet in Grand Central Station, maar alleen maar in Penn Station.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:14 schreef ClioSporT het volgende:
Vanaf grand central station is het max 10 minuten lopen naar hotel. Toch de trein doen dan ? Wil eigenlijk niet sjouwen met koffers.
Is best goed te doen hoor.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:34 schreef sanger het volgende:
Nog niet hele topic gelezen, vanavond maar eens doen.
Is NY te doen in een lang weekend? Ik en mijn ega willen een korte vakantie doen zonder de kids maar hebben geen idee nog waar we heen willen.
Best te doen, maar ik zou het vliegticket er niet voor over hebben om 2.5 dag door NYC te kunnen lopen eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:54 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Is best goed te doen hoor.
Vrijdagochtend vliegen, dan ben je 's middags in NY, even inchecken/opfrissen en dan heb je nog wat tijd om iets te ondernemen. 's Avond ergens een hapje eten en dan gewoon naar bed gaan op de tijd waarop je normaal naar bed gaat. Zaterdag heb je dan de hele dag vrij om te doen wat je wil. Zondagochtend/middag kan je dan ook nog wat doen voordat je naar het vliegveld gaat (eventueel late check-out afhankelijk van je terugvlucht). Paar uurtjes slapen in het vliegtuig en je bent 's maandag weer terug in NL.
Is dit nou realistisch ? Als je bijv. om middernacht naar bed gaat in NYC , dan is het wat je lichaam betreft 6 am. Alleen voor mensen die regelmatig zo lang doorhalen, lijkt me.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:54 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Is best goed te doen hoor.
Vrijdagochtend vliegen, dan ben je 's middags in NY, even inchecken/opfrissen en dan heb je nog wat tijd om iets te ondernemen. 's Avond ergens een hapje eten en dan gewoon naar bed gaan op de tijd waarop je normaal naar bed gaat.
Dat vroeg hij niet.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:14 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Best te doen, maar ik zou het vliegticket er niet voor over hebben om 2.5 dag door NYC te kunnen lopen eerlijk gezegd.
Persoonlijk vond ik het goed te doen, maar ik heb niet veel slaap nodig. Mensen met een vast slaappatroon zullen er meer moeite mee hebben. Ik ken de vraagsteller niet en ik geef enkel mijn persoonlijke mening.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:22 schreef jaco het volgende:
[..]
Is dit nou realistisch ? Als je bijv. om middernacht naar bed gaat in NYC , dan is het wat je lichaam betreft 6 am. Alleen voor mensen die regelmatig zo lang doorhalen, lijkt me.
Taxi is prijzig en je bent lang onderweg. Wel de makkelijkste en meest luxieuze manier.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:14 schreef ClioSporT het volgende:
En de tijd. Zou minimaal 4 nachten gaan.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:14 schreef Omnifacer het volgende:
Best te doen, maar ik zou het vliegticket er niet voor over hebben om 2.5 dag door NYC te kunnen lopen eerlijk gezegd.
Je klinkt alsof je dit 5x per jaar doetquote:Op woensdag 27 april 2011 19:35 schreef Drive-r het volgende:
Voor een weekendje weg denk ik meer aan goed uit eten twee avonden, beetje clubben en misschien een show. Overdag een wedstrijd van het een of andere, wat shoppen in leuke wijken en goed brunchen in Soho bijvoorbeeld. Dan heb ik een top weekend en hoef ik geen extra nacht, hoewel meer natuurlijk altijd beter is...
Ik woon in Londen, dus dat scheelt niet heel veel. Ik doe vaker dit soort weekendjes (ook naar andere locaties) aangezien ik toch al in het buitenland zit en mijn vriendin in Zweden zit. Naar NY ben ik al een tijdje niet meer geweest, maar de afgelopen 5 jaar ben ik zo 3-4 keer geweest. Ook omdat ik er eerder een keer twee maanden voor werk heb gezeten, etc.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:21 schreef matthijst het volgende:
[..]
Je klinkt alsof je dit 5x per jaar doet
Benieuwd hoe vaak je al echt voor 2 nachten op en neer naar NY bent gevlogen... Of woon je niet in Nederland?
De trein pakken naar Penn station New York, dan de downtowm metro naar brooklyn.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:34 schreef Spockjuh_ het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet moet ik van Newark naar Brooklyn, omgeving queensboro metro station. Iemand suggesties hoe daar te komen? Taxi is uitgesloten, busje of o.v. geen probleem..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |