abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:31:10 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94133766
Bij Oscar was het ook altijd dik drama, maar met een andere tandpasta was het ineens een heel ander verhaal. :Y
pi_94133800
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
Bij Oscar was het ook altijd dik drama, maar met een andere tandpasta was het ineens een heel ander verhaal. :Y
Welke tandpasta hebben jullie nu dan?
Niels vindt zijn tandpasta (Elmex) wel lekker op zich, hij zuigt het direct uit zijn tandenborstel.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:33:27 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94133820
Ik had prodent teletubbiespul, vond Sasha altijd prima.
Toen eens bij toeval een keer van de Etos meegenomen en sindsdien vind Oscar het poetsen geen probleem meer. :o :?
pi_94133893
Rienk heeft ook de oranje van Elmex. Ik wil eigenlijk niet aan een andere omdat ik die te zoet vindt :@

Ben iig erg opgelucht dat ik Rienk het niet als enige heeft. :o
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 10:42:27 #180
5428 crew  miss_sly
pi_94134081
Ik vind het al knap dat het lukt zoals jullie beschrijven, want Senna klemt haar kaken stijf op elkaar en ik kom er met de borstel amper tussen. Vind het heel moeilijk, maar ik vind haar samen in de houdgreep nemen om te poetsen dan wer net te erg. Vind het wel een lastig probleem.
wij hebben trouwens de Etos tandenpasta.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94134152
Rienk huilt zo hard dat zn mond open staat *) Dan zijn we snel klaar.
Ik geef hem wel adempauzes trouwens. En zelf poetsen vind hij de bom. Met míjn tandenborstel }:|
pi_94134241
Hier is het met vlagen ook een drama geweest.. Maar nu geef ik Timo altijd óf een extra tandenborstel, of iets om mee te spelen.. En dan gaat het meestal wel goed.. Omdat ik zelf een vreselijk slecht gebit heb ben ik de strijd altijd aangegaan.. Ik vind het heel belangrijk zn tanden goed te poetsen. Soms, als hij zn kaken telkens op elkaar houdt, gebruik ik de ene tandenborstel om zn mond mee open te houden en de ander om te poetsen.. Klinkt misschien wat onaardig, maar hij vind het niet eens erg gelukkig :) En als hij écht niet wil, dan huilt hij ook zo hard dat zn mond openstaat en is het ook zo klaar :P
pi_94134395
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:44 schreef Vlindur het volgende:
Rienk huilt zo hard dat zn mond open staat *) Dan zijn we snel klaar.
Niels ook.
Hij vindt het ook reuze interessant als wij onze tandenpoetsen. Maar we mogen dan echt neit bij hem poetsen hoor. Hij vindt het wel heel erg leuk om bij ons te poetsen :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:53:23 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94134431
Oscar houdt echt zijn mondje open en ik doe dan een soort van lollig poetsen-poetsen-poetsen-poetsen en hij moet echt heel erg had lachen meestal. :D
pi_94134467
Tandenpoetsen vind Mart leuk. Met name door het muziekapparaatje van Tikkitik :) (www.tikkitik.nl of .com) Hij mag hem dan zelf aanzetten en geeft dan een grote smiley! Hij vind het echt leuk!

Dat Mart op dit moment niet lekker in orde is, is duidelijk. Hij ligt weer op bed met een zetpil erin. Krijsen! Rode wangen en ik hoor zn buikje af en toe. Dus wellicht ook buikpijn. Met een beetje pech hebben we samen het zelfde virusje te pakken, want ook bij mij veel buikpijn. En dat is niet handig als je zoon ook niet lekker in orde is.

Ik heb het er met manlief over gehad en we gaan maar eens een spiegel opbouwen met paracetamol. Heeft hij nog niet veel gehad, maar nu lijkt het te helpen, dus waarom niet.
Als hij zich er beter door voelt!
pi_94134492
Wat wel apart is, is dat Niels wel vrolijk naar mij toe komt als ik zeg dat we gaan tandenpoetsen en ook zijn mond vast open doet. Hij vindt alleen het poetsen zelf maar niets. Liedjes zingen en poetsenpoetsenpoetsen heb ik ook een hele tijd geprobeerd.
Gelukkig is hij direct weer vrolijk als het klaar is.
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 10:59:33 #187
5428 crew  miss_sly
pi_94134652
Bij Senna krijg ik het niet goed voor elkaar. Zal vanavond nog eens vragen hoe goed het schaap lukt. Ik heb wel eens gezegd dat ze haar tandjes goed moet aaien met de tandeborstel en dan lijkt de beweging al best wel wat, maar ze komt lang niet overal en zeker niet lang genoeg.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:03:20 #188
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_94134762
He hallo,

Ik val ook nog eens binnen, net terug van de Wibra! 8-) O+ :P
Tandenpoetsen is hier geen probleem.....totdat er een kies ofzo op doorbreken staat, dan is het huilen! Wel handig, want dan weten we dat er weer iets aan zit te komen! *)
Wij gebruiken trouwens de etos junior tandpasta.

Asy, zat je Harry achterna ofzo?! Wat een haast! Maar echt mega schattig hoe 'ie loopt rent! O+ Met die handjes in de lucht en vingertjes gespreid, cool!

Ik ben gisteren ook even met Tirza gaan wandelen. Ze wilde wel aan 1 vinger lopen, ze durfde nog niet zo goed los op haar nieuwe schoenen! O+
Ze liep maar de hele tijd "bah" "bah" "bah" bij elk steentje of moddertje of takje dat ze zag liggen!
En toen er een hond langs kwam "woe woe woe woe woe!"
Straks maar weer fijn een stukje lopen!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_94135156
Poeh wat een geluk heb ik dan als ik dat allemaal zo lees! Isabeau heeft wel tijden gehad dat ze het niet wilde en niet meewerkte. Dan liet ik haar gewoon een beetje op de borstel kauwen en probeerde her en der een beetje zelf te poetsen. Ik heb er echt nóóit een strijd van gemaakt. Ik weet niet of mijn aanpak goed is, maar mijn gedachte was dat ik liever nu een paar keer niet/slecht poetste en dat ze dan geen echte hekel aan de tandenborstel kreeg, dan dat ik haar helemaal over de zeik zou jagen door haar te dwingen. En na een paar weken begon ze het echt leuk te vinden. Nu mag ik alles uitgebreid poetsen. Ik moet wel een paar keer AAAH zeggen, zodat ze haar mond opnieuw openspert en ze wil ook altijd zelf even napoetsen. Ze begint al met ZELF roepen na tien seconden, maar als ik dan uitleg dat mama eerst even goed moet poetsen vindt ze het prima.

(stiekem vind ik het helemaal te gek dat er iets is waar Isabeau redelijker in is dan Senna :P )
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 11:18:12 #190
5428 crew  miss_sly
pi_94135269
whahaha Sorbootje :D
Ik maak er ook geen drama van, vandaar ook dat ik niet samen mt schaap wil poetsen en haar in een houdgreep nemen ofzo. Alleen heeft het nog niet echt geleid tot verbetering. Wij blijven steken in het kauwen en intussen proberen de tanden een enkele veeg te geven :')
pi_94135348
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:14 schreef Sorbootje het volgende:
Poeh wat een geluk heb ik dan als ik dat allemaal zo lees! Isabeau heeft wel tijden gehad dat ze het niet wilde en niet meewerkte. Dan liet ik haar gewoon een beetje op de borstel kauwen en probeerde her en der een beetje zelf te poetsen. Ik heb er echt nóóit een strijd van gemaakt. Ik weet niet of mijn aanpak goed is, maar mijn gedachte was dat ik liever nu een paar keer niet/slecht poetste en dat ze dan geen echte hekel aan de tandenborstel kreeg, dan dat ik haar helemaal over de zeik zou jagen door haar te dwingen. En na een paar weken begon ze het echt leuk te vinden. Nu mag ik alles uitgebreid poetsen. Ik moet wel een paar keer AAAH zeggen, zodat ze haar mond opnieuw openspert en ze wil ook altijd zelf even napoetsen. Ze begint al met ZELF roepen na tien seconden, maar als ik dan uitleg dat mama eerst even goed moet poetsen vindt ze het prima.

(stiekem vind ik het helemaal te gek dat er iets is waar Isabeau redelijker in is dan Senna :P )
_O- _O-

Ja, maar ik vind het wel belangrijk dat ie goed poetst. En we slaan ook heus wel eens een dagje over, als het heel laat is of we zijn niet thuis. Maar ja. Ik hoop maar dat ie gewoon ooit het licht ziet en dat ie stopt met drammen -O-
pi_94135411
Natuurlijk wel Vlindur. Maar dat kan gewoon nog wel even duren. Hij is vast niet de eerste en vast ook niet de laatste die er moeilijk over doet. In dat opzicht maar blij zijn dat het een melkgebit is :D
pi_94135431
volgens onze cb arts is het in deze leeftijdsgroep meer 'wennen aan tandenpoetsen' en minder 'echt effect van tandenpoetsen'. uiteraard zit daar meer achter, maar ik zie zijn redenatie wel. ravi hoeft nog geen tanden te poetsen (geen tanden nog). bij selene was het erg wisselend op deze leeftijd. soms ging het een tijdje goed, soms was het een tijdje elke keer drama. we doen altijd: eerst papa of mama even poetsen en daarna mag ze zelf.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94135553
Thijs vindt tandenpoetsen gelukkig ook niet erg!

H doet het meestal, en dan zegt Thijs na 2 minuten 'mama', en komt de tandenborstels brengen. dan biedt ie zich aan voor een kusje en loopt naar de trap. Hoezo rituelen :D

Ymme, geen aandacht aan het niet eten schenken.

Sly, ik vind het moeilijk om te zeggen, maar misschien is die houdgreep geen slecht plan. Het gaat om haar gebit, iets waar ze haar hele leven mee moet (ja, idd, want als het melkgebit slecht wordt, tast het de vaste tanden aan). Kinderen kunnen veel in te brengen hebben, maar op het gebied van tandenpoetsen ben ik toch echt de baas in huis.

En voor wat betreft broodbeleg.... de verhalen over hoe slecht smeerkaas / leverpastei / appelmoes / whatever is neem ik altijd maar met een korreltje (smelt)zout. Je moet wel zo ongelofelijk veel van dat soort dingen eten voor je een nier- of leverbeschadiging hebt, dat is gewoon niet reëel. Of eet een dreumes/peuter 4 kuipjes smeerleverworst of 4 kuipjes smeerkaas per dag leeg?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_94135601
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:22 schreef simmu het volgende:
volgens onze cb arts is het in deze leeftijdsgroep meer 'wennen aan tandenpoetsen' en minder 'echt effect van tandenpoetsen'. uiteraard zit daar meer achter, maar ik zie zijn redenatie wel. ravi hoeft nog geen tanden te poetsen (geen tanden nog). bij selene was het erg wisselend op deze leeftijd. soms ging het een tijdje goed, soms was het een tijdje elke keer drama. we doen altijd: eerst papa of mama even poetsen en daarna mag ze zelf.
Klopt, en volgens mijn tandarts moeten kinderen vanaf 2 jaar 2 keer per dag poetsen. Maar voor die tijd is poetsen ook echt wel noodzakelijk als er tanden zijn, ivm tandbederf etc.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 11:30:28 #196
5428 crew  miss_sly
pi_94135694
Dat een slecht melkgebit leidt tot een slecht vast gebit is lang niet altijd waar. Ik had een vreselij kslecht melkgebit waarin alle kiezen gevuld waren (!) en ik heb nu een dusdanig goed gebit dat mijn tandarts me bijna schriftelijk durft te garanderen dat er nooit iets hoeft te gebeuren.

Er wordt hier ook gepoetst, ze kauwt zelf op de tandeborstel en als wij poetsen wil ze vaak ook poetsen en dan krijgt ze altijd haar tandenborstel. Maar hoe belangrijk ik het ook vind, ik vind het nu nog geen houdgreep en drama nodig :N
pi_94135793
Dan heb je geluk gehad geloof ik, als ik mijn tandarts moet geloven.

En het is ook belangrijk dat de tandpasta in haar mond komt, en zo te lezen gaat dat best!
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 11:34:57 #198
5428 crew  miss_sly
pi_94135854
Ja hoor, de tandpasta vindt ze heerlijk, dus die sabbelt ze meteen op :D

Ik weet niet of ik geluk heb gehad. Mijn zusje had door het vele gebruik van peniciline ook een slecht melkgebit en heeft ook een heel sterg, goed vast gebit.

Nou ja, iig denk ik er niet licht over, hoor, maar ik wil nog niet echt aan de drama, dat vind ik nog te vroeg.
pi_94135888
Drama's lijken me averechts werken. Ik denk dat je 't goed doet Miss.
pi_94136801
Niels is duidelijk erg moe van vannacht. Hij is nu al twee keer wakker geworden maar is ook twee keer weer in slaap gevallen :o En hij ligt er al vanaf 9 uur in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')