Welke tandpasta hebben jullie nu dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
Bij Oscar was het ook altijd dik drama, maar met een andere tandpasta was het ineens een heel ander verhaal.
Niels ook.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:44 schreef Vlindur het volgende:
Rienk huilt zo hard dat zn mond open staatDan zijn we snel klaar.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:14 schreef Sorbootje het volgende:
Poeh wat een geluk heb ik dan als ik dat allemaal zo lees! Isabeau heeft wel tijden gehad dat ze het niet wilde en niet meewerkte. Dan liet ik haar gewoon een beetje op de borstel kauwen en probeerde her en der een beetje zelf te poetsen. Ik heb er echt nóóit een strijd van gemaakt. Ik weet niet of mijn aanpak goed is, maar mijn gedachte was dat ik liever nu een paar keer niet/slecht poetste en dat ze dan geen echte hekel aan de tandenborstel kreeg, dan dat ik haar helemaal over de zeik zou jagen door haar te dwingen. En na een paar weken begon ze het echt leuk te vinden. Nu mag ik alles uitgebreid poetsen. Ik moet wel een paar keer AAAH zeggen, zodat ze haar mond opnieuw openspert en ze wil ook altijd zelf even napoetsen. Ze begint al met ZELF roepen na tien seconden, maar als ik dan uitleg dat mama eerst even goed moet poetsen vindt ze het prima.
(stiekem vind ik het helemaal te gek dat er iets is waar Isabeau redelijker in is dan Senna)
Klopt, en volgens mijn tandarts moeten kinderen vanaf 2 jaar 2 keer per dag poetsen. Maar voor die tijd is poetsen ook echt wel noodzakelijk als er tanden zijn, ivm tandbederf etc.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:22 schreef simmu het volgende:
volgens onze cb arts is het in deze leeftijdsgroep meer 'wennen aan tandenpoetsen' en minder 'echt effect van tandenpoetsen'. uiteraard zit daar meer achter, maar ik zie zijn redenatie wel. ravi hoeft nog geen tanden te poetsen (geen tanden nog). bij selene was het erg wisselend op deze leeftijd. soms ging het een tijdje goed, soms was het een tijdje elke keer drama. we doen altijd: eerst papa of mama even poetsen en daarna mag ze zelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |