quote:Op maandag 14 maart 2011 21:24 schreef wickie het volgende:
Bij ons op de kdv geven ze vegetarische smeerworst. Had het laatst voor thuis gekocht en dat smaakte best ok vond ik. Misschien een alternatief Groof?
Boursin en Philadelpia bijvoorbeeld zijn volgens mij vegetarische roomkazenquote:Op maandag 14 maart 2011 21:28 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, Claudia, was het goed te doen, jullie spontane etentje met twee kids?
Groof, die vegetarische smeerworst is prima te eten!
Geven jullie wel eens roomkaas? Nils koopt regelmatig smeerkaas en daar wil ik vanaf, maar het feit dat het smeerbaar is, is toch wel erg handig. Dus zat ik aan roomkaas met bieslook oid te denken. Zit daar minder zout in?
Geitensmeerkaas is geen optie, zowel Nils als ik vinden het niet lekker, dus we kunnen elke keer meer dan een half bakje weggooien.
Ze eet ' s ochtends al een boterham met appelstroop en met pindakaas (en soms ook met jam). 's Middags krijgt ze nu een boterham met vegetarische leverpastei en met kaas, maar die eet ze eraf om d'r brood te laten liggen. Vandaar smeerbare kaas.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
Maar er zijn zoveel smeerbare dingen, Ssserpente: pindakaas, jam, appelstroop... Waarom moet het per se kaas zijn? Eten jullie zelf geen pindakaas/jam/appelstroop?
Het eten ging trouwens ontzettend makkelijk. Lena heeft lekker gedronken, geslapen en om zich heen gekeken en Ivan speelde met zijn neef.
Ja hoor, erg gezond juist. Dat ontken ik toch ook niet?quote:Op maandag 14 maart 2011 21:37 schreef miss_sly het volgende:
Maar appelstroop (of andere stropen, bijvoorbeeld van Frutesse zijn zonder suiker), jam en pindakaas zijn toch prima beleg?
Nope, nooit geprobeerd, Oek. Zal zaterdag eens kijken, thanks!quote:Op maandag 14 maart 2011 21:38 schreef oeke het volgende:
Heb je al eens tartex geprobeerd Sserpente? Vooral de chamignon-variant vind ik goed te doen, of beter: alleen te doen. En bij de natuurwinkel hebben ze ook eens soort hartig smeerspul wat ik best lekker vind, maar weet nu de naam niet meer.
Jullie kdv zit toch bij dezelfde organisatie als de onze, Claudia? En zij geven wel smeerworst? Trouwens zo achtergesteld hoeft een kind zich niet te voelen toch, er zijn genoeg andere opties.
Hoe moet een kind met allergieen zich dan wel niet voelen. Op het kdv bij ons zijn ook kindjes die soyamelk krijgen ipv melk. Ach ja...
Tip van Stiemie, even onder de grill, je boterham met kaas, dan plakt het vast.
Oh, bij jullie geven ze dus geen smeerworst? Interessant.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:38 schreef oeke het volgende:
Jullie kdv zit toch bij dezelfde organisatie als de onze, Claudia? En zij geven wel smeerworst? Trouwens zo achtergesteld hoeft een kind zich niet te voelen toch, er zijn genoeg andere opties.
Hoe moet een kind met allergieen zich dan wel niet voelen. Op het kdv bij ons zijn ook kindjes die soyamelk krijgen ipv melk. Ach ja...
Hmm misschien vindt ze het niet meer zo lekker?quote:Op maandag 14 maart 2011 21:50 schreef miss_sly het volgende:
Ow Karin, maar dat kan ik me wel voorstellen. Dat is bij Lars toch iets anders dan "ik zie liever niet dat ie dat eet", maar dat is echt slecht voor hem.
ow ja, vraagje: Senna weigert de laatste tijd de yoghurt. Niet alleen als toetje, maar ook als ik het tussendoor wil geven. Ik ga het morgen eens bij hetontbijt proberen, maar ergens moet die yoghurt er wel in, want dat is de enige zuivel die ze op een dag krijgt. iemand een goede tip, of anders een andere optie voor zuivel? Ze hoeft van mij geen 300 ml te halen, maar helemaal geen zuivel is toch niet wat ik voor ogen had.
en ik ga zo slapen, want Senna slaapt ook en eventjes dus ik ga ook een paar uur maken...hoop ik
Hier sluit ik me bij aan!quote:Op maandag 14 maart 2011 22:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ohjee, een hoop zware nachten dreigen hier. Dat morgen maar mag blijken dat het mee is gevallen voor Niels, Senna en Mette!
Het is wel lekker zacht weer buiten, maar een zomerjas vind ik nog wel echt te koud!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:57 schreef mefke79 het volgende:
mijn kleine hummel is in zijn nieuwe zomerjas naar het kdv.
Er waren heel veel broertjes en zusjes van kinderen die dus daar al op school zitten, in 2009 geboren.+ dus al een behoorlijk aantal op de wachtlijst voor het geval er kinderen afvielen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:30 schreef oeke het volgende:
Nouja, dat is raar zeg! En er kunnen toch nog kinderen afvallen door verhuizingen ofzo?
Jeetje mina. Is er maar 1 Jenaplanschool daar?
He dat vind ik echt raar.![]()
Hier in Amsterdam kun je je pas inschrijven voor een school als ze 2 zijn volgens mij. Ga het ook maar even checken zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En Rienk mag nu alles wat los en vast zit. Met brood doe ik al helemaal niet moeilijk, want hij eet toch niks![]()
Mn schoonmoeder mocht afgelopen zondag eindelijk een lange vinger aan hem kwijtDat wil ze al vanaf hij 4 maanden is. Hij heeft er ook chips gehad, van die chipito dingen. Hij vond het heerlijk en brullen toen hij niet meer mocht. Hij heeft er zo'n 5 tot 7 gehad. Ik vind het goed hoor. Krijgt hij alleen daar zn chips. Mijn ouders geven dat gelukkig niet. Die hebben meer kindvriendlijker spul in huis. Maar wij nemen eigenlijk altijd zn eten en drinken mee.
Thuis krijgt Rienk geen chips, teneerste omdat wij het overdag niet eten en hij slaapt als wij trek hebben in dat zulks. en ten tweede omdat ik doodsbang ben dat hij alleen nog maar dat wil eten.
Hij wil alleen maar potjes, als ik een keer voor hem kook eet hij nog slechter dan uit potjes. Dus nou ja. Keuze snel gemaakt hoor![]()
Gister heeft hij dan wel weer mango gehad. Hij vond het heerlijk! Hij heeft zeker wel 6 stukjes gehad. Dat is een record!Bij Sorboo had hij vorige week ook al bijna een halve banaan op!
Ik zit met een probleem. Rienk en tandenpoetsen is drama. Hij wil niet en het is elke keer een gevecht als ik poetsen moet. Hij krijgt eerst de tandenborstel, eet dan de tandpasta er af en keilt hem dan weg. Omdat hij zn hele gebit haast al heeft vind ik wel belangrijk dat ik ze goed poets en dus leg ik hem op de commode, hou met links zn handen tegen en met rechts poets ik dan gauw goed. Rechtop wil niet, omdat hij dan nog verder weg kan worstelen. Staand werkt ook niet, want dan krijg ik alleen een paar voortanden gedaan. Zijn we hier de enige met die strijd? Of is het normaal dat hij doet alsof ik hem vermoord![]()
Zodra het klaar is is Rienk ook klaar met huilen trouwens. Dan is alles weer goed en springt hij zo in mijn armen. Het is echt het poetsen zelf. Dat hij zelf een tandenborstel vasthoudt werkt ook niet. (we hebben er 2)♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Welke tandpasta hebben jullie nu dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
Bij Oscar was het ook altijd dik drama, maar met een andere tandpasta was het ineens een heel ander verhaal.
Niels ook.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:44 schreef Vlindur het volgende:
Rienk huilt zo hard dat zn mond open staatDan zijn we snel klaar.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:14 schreef Sorbootje het volgende:
Poeh wat een geluk heb ik dan als ik dat allemaal zo lees! Isabeau heeft wel tijden gehad dat ze het niet wilde en niet meewerkte. Dan liet ik haar gewoon een beetje op de borstel kauwen en probeerde her en der een beetje zelf te poetsen. Ik heb er echt nóóit een strijd van gemaakt. Ik weet niet of mijn aanpak goed is, maar mijn gedachte was dat ik liever nu een paar keer niet/slecht poetste en dat ze dan geen echte hekel aan de tandenborstel kreeg, dan dat ik haar helemaal over de zeik zou jagen door haar te dwingen. En na een paar weken begon ze het echt leuk te vinden. Nu mag ik alles uitgebreid poetsen. Ik moet wel een paar keer AAAH zeggen, zodat ze haar mond opnieuw openspert en ze wil ook altijd zelf even napoetsen. Ze begint al met ZELF roepen na tien seconden, maar als ik dan uitleg dat mama eerst even goed moet poetsen vindt ze het prima.
(stiekem vind ik het helemaal te gek dat er iets is waar Isabeau redelijker in is dan Senna)
Klopt, en volgens mijn tandarts moeten kinderen vanaf 2 jaar 2 keer per dag poetsen. Maar voor die tijd is poetsen ook echt wel noodzakelijk als er tanden zijn, ivm tandbederf etc.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:22 schreef simmu het volgende:
volgens onze cb arts is het in deze leeftijdsgroep meer 'wennen aan tandenpoetsen' en minder 'echt effect van tandenpoetsen'. uiteraard zit daar meer achter, maar ik zie zijn redenatie wel. ravi hoeft nog geen tanden te poetsen (geen tanden nog). bij selene was het erg wisselend op deze leeftijd. soms ging het een tijdje goed, soms was het een tijdje elke keer drama. we doen altijd: eerst papa of mama even poetsen en daarna mag ze zelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |