abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94115247
Bij ons op de kdv geven ze vegetarische smeerworst. Had het laatst voor thuis gekocht en dat smaakte best ok vond ik. Misschien een alternatief Groof?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_94115277
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:24 schreef wickie het volgende:
Bij ons op de kdv geven ze vegetarische smeerworst. Had het laatst voor thuis gekocht en dat smaakte best ok vond ik. Misschien een alternatief Groof?
:Y
pi_94115555
Haha, Claudia, was het goed te doen, jullie spontane etentje met twee kids?

Groof, die vegetarische smeerworst is prima te eten!

Geven jullie wel eens roomkaas? Nils koopt regelmatig smeerkaas en daar wil ik vanaf, maar het feit dat het smeerbaar is, is toch wel erg handig. Dus zat ik aan roomkaas met bieslook oid te denken. Zit daar minder zout in?
Geitensmeerkaas is geen optie, zowel Nils als ik vinden het niet lekker, dus we kunnen elke keer meer dan een half bakje weggooien.
pi_94115667
Daar heb ik ook weer een aversie tegen, namaakproducten. Dan geef ik liever het echte spul. :Y)

Het lastige eraan vind ik dat het kinderdagverblijf niet zomaar erbij is maar ook een belangrijk deel van de basis vormt. Ivan gaat er straks immers 3 dagen (!) naartoe. Maar wat heeft het voor nut om nu heel streng te zijn en daarmee het risico te lopen dat hij zich op een bepaald moment tekortgedaan gaat voelen? Ik denk namelijk dat dat geen succesrecept is voor een gezond eetpatroon voor de rest van zijn leven. Daarom probeer ik maar wat relaxter te zijn en hem met de groep mee te laten eten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 21:31:52 #107
5428 crew  miss_sly
pi_94115752
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:28 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, Claudia, was het goed te doen, jullie spontane etentje met twee kids?

Groof, die vegetarische smeerworst is prima te eten!

Geven jullie wel eens roomkaas? Nils koopt regelmatig smeerkaas en daar wil ik vanaf, maar het feit dat het smeerbaar is, is toch wel erg handig. Dus zat ik aan roomkaas met bieslook oid te denken. Zit daar minder zout in?
Geitensmeerkaas is geen optie, zowel Nils als ik vinden het niet lekker, dus we kunnen elke keer meer dan een half bakje weggooien.
Boursin en Philadelpia bijvoorbeeld zijn volgens mij vegetarische roomkazen :Y
Senna is gek op Boursin, die wil graag al beginnen met 'proeven' zodra ik het bakje openmaak :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94115812
Maar er zijn zoveel smeerbare dingen, Ssserpente: pindakaas, jam, appelstroop... Waarom moet het per se kaas zijn? Eten jullie zelf geen pindakaas/jam/appelstroop?

Het eten ging trouwens ontzettend makkelijk. Lena heeft lekker gedronken, geslapen en om zich heen gekeken en Ivan speelde met zijn neef.
pi_94115847
Ik geef weleens roomkaas en kruidenkaas en zuivelspread. Geen idee of het ok is (ik heb niet zo heel veel verstand van) maar wij houden wel van geitenkaas, dus dat eten we het meeste.
Maar Mette houdt erg van kaas, laatst had ze een stukje brie te pakken, zelfs dat vind ze lekker.
Het is ook 1 van de weinige semi woordjes die ze zegt 'Ka!', wat dus Kaas, nu! betekend.

Wij eten dan ook bijna geen jam (ik koop het nu soms voor Mette) en geen pindakaas. Appelstroop vind ze niet altijd lekker.
pi_94115854
Ik heb het kdv ook geen regels meegegeven, Claudia, om dezelfde reden die jij noemt. Het risico dat Lente zich achtergesteld voelt, vind ik niet opwegen tegen de nadelen van af en toe leverpastei oid. Als die er al zijn met twee dagen kdv.
pi_94116004
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met kaas en zout. Ik ben er niet zo mee bezig, producten met zo weinig mogelijk zout kiezen. Voor de hond kochten we vroeger wel zoutarme kaas. :')
pi_94116028
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
Maar er zijn zoveel smeerbare dingen, Ssserpente: pindakaas, jam, appelstroop... Waarom moet het per se kaas zijn? Eten jullie zelf geen pindakaas/jam/appelstroop?

Het eten ging trouwens ontzettend makkelijk. Lena heeft lekker gedronken, geslapen en om zich heen gekeken en Ivan speelde met zijn neef.
Ze eet ' s ochtends al een boterham met appelstroop en met pindakaas (en soms ook met jam). 's Middags krijgt ze nu een boterham met vegetarische leverpastei en met kaas, maar die eet ze eraf om d'r brood te laten liggen. Vandaar smeerbare kaas.
pi_94116109
Vanaf wanneer mag honing eigenlijk?
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 21:37:32 #114
5428 crew  miss_sly
pi_94116121
Maar appelstroop (of andere stropen, bijvoorbeeld van Frutesse zijn zonder suiker), jam en pindakaas zijn toch prima beleg?
pi_94116122
Philadelpia en Boursin zijn lekker! :9
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 21:37:42 #116
5428 crew  miss_sly
pi_94116131
Vanaf 1 jaar, wickie!
pi_94116160
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:37 schreef miss_sly het volgende:
Maar appelstroop (of andere stropen, bijvoorbeeld van Frutesse zijn zonder suiker), jam en pindakaas zijn toch prima beleg?
Ja hoor, erg gezond juist. Dat ontken ik toch ook niet? :D
pi_94116167
Heb je al eens tartex geprobeerd Sserpente? Vooral de chamignon-variant vind ik goed te doen, of beter: alleen te doen. En bij de natuurwinkel hebben ze ook eens soort hartig smeerspul wat ik best lekker vind, maar weet nu de naam niet meer. :P

Jullie kdv zit toch bij dezelfde organisatie als de onze, Claudia? En zij geven wel smeerworst? Trouwens zo achtergesteld hoeft een kind zich niet te voelen toch, er zijn genoeg andere opties.
Hoe moet een kind met allergieen zich dan wel niet voelen. Op het kdv bij ons zijn ook kindjes die soyamelk krijgen ipv melk. Ach ja...

Tip van Stiemie, even onder de grill, je boterham met kaas, dan plakt het vast. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_94116172
Van Philadelphia kun je bovendien de originele New York cheesecake maken.
pi_94116294
O echt! Ik geef dat nog steeds niet omdat ik dacht dat dat niet mocht, ik ben verslaafd aan honing geitenkaas, dan kan ze dat een keertje proberen.

Wij maken heel vaak tosti's, lekker met cherrytomaatjes ertussen enzo.
pi_94116296
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:38 schreef oeke het volgende:
Heb je al eens tartex geprobeerd Sserpente? Vooral de chamignon-variant vind ik goed te doen, of beter: alleen te doen. En bij de natuurwinkel hebben ze ook eens soort hartig smeerspul wat ik best lekker vind, maar weet nu de naam niet meer. :P

Jullie kdv zit toch bij dezelfde organisatie als de onze, Claudia? En zij geven wel smeerworst? Trouwens zo achtergesteld hoeft een kind zich niet te voelen toch, er zijn genoeg andere opties.
Hoe moet een kind met allergieen zich dan wel niet voelen. Op het kdv bij ons zijn ook kindjes die soyamelk krijgen ipv melk. Ach ja...

Tip van Stiemie, even onder de grill, je boterham met kaas, dan plakt het vast. ;)
Nope, nooit geprobeerd, Oek. Zal zaterdag eens kijken, thanks!

Lente is DOL op kaas, behalve als het gesmolten is... :?
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 21:41:04 #122
5428 crew  miss_sly
pi_94116374
Senna eet zo nu en dan graag een boterham met honing :Y soms met geitensmeerkaas en honing, ideale combi :P
pi_94116467
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:38 schreef oeke het volgende:
Oh, bij jullie geven ze dus geen smeerworst? Interessant.

Nou ja, ik denk dat een van de vervelendste dingen voor een kind met een allergie dus is dat 'ie niet lekker met de rest mee kan doen.
pi_94116517
Lieve mama's,

Finn en ik komen hier afscheid nemen. Met Finn gaat alles goed, verder wil ik er ook niet over uitweiden, maar ik moet mijn tijd en energie nu in andere dingen steken dan het forum.

Tot ziens :W wil een mod Finn uit de lijst halen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Flower-Ti-Amo op 14-03-2011 21:48:47 ]
  maandag 14 maart 2011 @ 21:45:09 #125
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_94116684
Haai :W (shit dit staat stom na het berichtje van FTA hierboven. Ik bedoel dus: haai, ik leef nog! Lang niet gezien!)

Ik heb het kinderdagverblijf ook gevraagd om Thomas geen leverworst of smeerkaas te geven, inderdaad vanwege de lever en de zouten. Maar Thomas jat zo nu en dan een hapje bij een van zijn buren uit het bakje, dus hij krijgt er wel eens wat van binnen. Maarja, dan zijn het maar kleine hoeveelheden dus ach...

We zijn een beetje aan het rommelen hier. Vrijdag weigerde Thomas pertinent om te eten. En ik had nog wel ravioli voor hem gemaakt, waar hij normaliter dol op is. Dus het was of uitproberen, of hij voelde zich niet lekker. Hij was ook zo van streek dat hij zijn toetje ook al weigerde, dus hij is zonder eten naar bed gegaan. Dat vonden mijn man en ik allebei moeilijk! Vooral omdat hij donderdag eigenlijk ook twee hapjes vlees en een klein kwarkje heeft gehad. Later die nacht heeft hij nog wel een fles melk gedronken toen hij wakker werd.
Zaterdag at hij weer prima, maar toen is hij wel heel vroeg naar bed gegaan (half 12 al) en heeft ook flink geslapen. Zondag was hij om 10 uur al helemaal op hebben we hem maar weer terug in bed gelegd. Allemaal wel signalen dat er 'iets' is. Maar is hij ziek aan het worden of heeft hij last van de doorkomende hoektanden?

Vandaag heeft hij op het kinderdagverblijf twee slaapjes gedaan en hij had ook koorts. Wel weer goed gegeten gelukkig. We hangen er dus een beetje tussenin...

Verder is hij wel gezellig en vrolijk, alleen merk je wel dat zijn incasseringsvermogen op een laag pitje staat. Zelfs een blokje dat niet snel genoeg in de vormenstoof wil kan al genoeg zijn voor een flinke huilbui.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_94116698
Och FTA, dat klinkt niet goed. Ik wens jullie alle goeds!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_94116799
Oh Sserpente, dat is jammer! Mijn broer haat kaas, behalve als het gesmolten is! :P

Maar Philadelphia ed lijken me ook goede opties. Ik ben eerlijk gezegd niet enorm met zout bezig. Gewoon niet op de aardappels en in de groenten enzo. Maar soms op een gekookt eitjes strooi ik weleens een ietsiepietsie zout. Gewoon voor de lekker. :D

Dat is waar hoor Claudia, maar bij ons op het kdv zitten al zoveel kindjes met eigen eetgewoontes en gedoetjes dat het meer regel dan uitzondering is dat er iemand niet mee 'kan doen'.

Hey FTA, wat jammer. We gaan je mooie zoon hier missen hoor!
Heel veel sterkte met alles, en een dikke zoen. :*
pi_94116811
Lars zal waarschijnlijk vanaf sept ook naar het kdv gaan voor 2 ochtenden, en mijn grote grote grote angst is nu al dat ze hem iets gaan geven waar hij niet tegen kan....
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 21:47:15 #129
5428 crew  miss_sly
pi_94116870
FTA, hopelijk alles wel goed enzo en heb je een postieve reden om je tijd en energie in adere dingen te stoppen. Er is nog een heel leven buiten Fok :*

Senna doet ook gewoon mee op het kdv. Tot haar eerste heb ik dat een beetje beperkt (toen er danoontjes uitgedeeld werden was ze 8 maanden ofzo en toen heb ik gezegd dat ze die niet mocht), maar tegenwoordig doet ze gewoon mee. Nou moet ik zeggen dat ze bij ons wel een goed beleid hebben. Traktaties worden niet zomaar aan de kinderen gegeven, maar aan de ouders. ze raden ook aan geen snoep te trakteren. Bij de boterham om half 5 doen ze beleg per halve boterham en kunnen de kindjes zelf kiezen uit stroop, smeerkaas, pindakaas, smeerworst en volgens mij ook chocopasta. Dat laatste krijgt ze thuis absoluut niet, maar het schijnt dat ze het op het kdv ook zelden kiest. Meestal toch stroop en pindakaas, net als thuis :D
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 21:50:41 #130
5428 crew  miss_sly
pi_94117129
Ow Karin, maar dat kan ik me wel voorstellen. Dat is bij Lars toch iets anders dan "ik zie liever niet dat ie dat eet", maar dat is echt slecht voor hem.

ow ja, vraagje: Senna weigert de laatste tijd de yoghurt. Niet alleen als toetje, maar ook als ik het tussendoor wil geven. Ik ga het morgen eens bij hetontbijt proberen, maar ergens moet die yoghurt er wel in, want dat is de enige zuivel die ze op een dag krijgt. iemand een goede tip, of anders een andere optie voor zuivel? Ze hoeft van mij geen 300 ml te halen, maar helemaal geen zuivel is toch niet wat ik voor ogen had.

en ik ga zo slapen, want Senna slaapt ook en eventjes dus ik ga ook een paar uur maken...hoop ik
  maandag 14 maart 2011 @ 21:53:00 #131
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_94117325
Thomas mag van mij thuis altijd kiezen tussen twee soorten beleg, in het weekend zit daar soms ook chocopasta tussen. Maar hij kiest heel gevarieerd, dat vind ik wel leuk om te zien. Hij moet er soms ook echt even over nadenken, en een keer was hij zelfs nog even snel van gedachten veranderd. Dat vind ik zo leuk om te zien!

Het bieden van keuzes vind ik echt fijn werken, ook op andere gebieden. Vanochtend vroeg ik Thomas om even te komen zodat ik zijn neus kon poetsen. Hij kwam wel, maar het neus poetsen was niet leuk: hij wou niet en draaide zijn hoofd weg. Toen heb ik gezegd dat zijn neus vies was (Thomas: bah!) en dat hij mocht kiezen: Je mag zelf met de zakdoek je neus poetsen, of mama doet het voor je. Wil je zelf je neus poetsen? (Thomas: nee.) Zal mama het doen dan? (Thomas: jah!). Ideaal.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_94117375
Ben je helemaal gestopt met de borstvoeding, Miss?
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 21:54:20 #133
5428 crew  miss_sly
pi_94117429
Nee, dat krijgt ze nog iedere ochtend, maar heb niet het idee dat er nog veel uitkomt, eigenlijk.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:55:42 #134
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_94117548
Anders misschien karnemelk proberen miss? Alhoewel ik er zelf niet zoveel moeite mee zou hebben als Thomas het echt niet wil, ik zie zuivel niet echt als iets essentieels. Maar dat is persoonlijk.
Ik moet bekennen dat er ook genoeg dagen zijn dat Thomas thuis helemaal geen melk te drinken krijgt. Het is maar goed dat hij nog naar het kinderdagverblijf gaat zo nu en dan ;)
pi_94117637
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:50 schreef miss_sly het volgende:
Ow Karin, maar dat kan ik me wel voorstellen. Dat is bij Lars toch iets anders dan "ik zie liever niet dat ie dat eet", maar dat is echt slecht voor hem.

ow ja, vraagje: Senna weigert de laatste tijd de yoghurt. Niet alleen als toetje, maar ook als ik het tussendoor wil geven. Ik ga het morgen eens bij hetontbijt proberen, maar ergens moet die yoghurt er wel in, want dat is de enige zuivel die ze op een dag krijgt. iemand een goede tip, of anders een andere optie voor zuivel? Ze hoeft van mij geen 300 ml te halen, maar helemaal geen zuivel is toch niet wat ik voor ogen had.

en ik ga zo slapen, want Senna slaapt ook en eventjes dus ik ga ook een paar uur maken...hoop ik
Hmm misschien vindt ze het niet meer zo lekker?
Kun je er iets aan veranderen? Een yoghurt met fruitsmaakje bijv? Of wat fruit erdoorheen doen misschien?

Ik mag Lars straks wel een sticker voor zijn hoofd plakken -GEEN MELKPRODUCTEN-
Ik zie dat zo misgaan, als er een keer een invaller werkt ofzo....
En ja, dan heb je de poppen aan het dansen.
Afgelopen weekend nog, waren we op een terrasje een ijsje aan het eten (softijs) en Lars maar roepen: "die die die!!!" Ach, denk je dan, misschien gaat het ook wel goed....het gaat immers steeds beter....en toen heeft hij een paar likjes gehad....slecht plan, thuis was het helemaal mis, en pas na een zetpil pcm ging het later weer wat beter. Stomme allergie!
pi_94117693
Altijd als je stroop schrijft, denk ik dat Senna suikerstroop krijgt, Miss!
En dan schrik ik even. :@ :P

Ze zijn er hier wel oplettend mee Karin, ik hoop bij Lars ook, vooral omdat het wel van belang is. :Y

Hopelijk is Thomas ook weer gauw zijn vrolijke zelf! :* Slim om hem keus te geven, dat werkt als een tierelier inderdaad!

Misschien gewoon blijven aanbieden, is het een fase? Het kan de ene dag natuurlijk meer yoghurt zijn dan de andere. Ko eet af en toe veel yoghurt en vandaag bv helemaal niets. En verder ben ik het met Ca.ra eens.
Anders geef je eens wat blokjes kaas als tussendoor? Dat is ook zuivel.
pi_94117713
Ik kan je niet helpen, Miss. Ik zit ook nog steeds in zuiveldubio. :{

Laatst karnemelk geprobeerd, maar dat vond ze niks. Stiekem krijgt ze per etmaal best een hoop zuivel binnen: zo'n 150 cc borstvoeding; 150 cc koeienmelk, kaas en een bak yoghurt.
pi_94118040
Ik heb niet heel goed bijgelezen...

Wat vervelend dat Thijs waarschijnlijk lactose-intolerant is, hopelijk knapt hij snel op op een beperkend dieet!

Emma aan de bar in de box :D Wat een super oplossing Keshet! Dat omvallen omdat ze niet meer weten hoe ze terug moeten naar zitten is erg herkenbaar!

Ik las dat Ko het leuk had op de Kresj. Het komt vast goed tussen hem en dat jongetje, dat moest gewoon even zijn territorium verdedigen :) Over een tijdje leren ze ook beter hoe ze kunnen samenspelen.

FTA, wat jammer dat je stopt met meeschrijven. Hopelijk is er niets naars aan de hand, maar wil je gewoon niet meer zoveel tijd aan internetten besteden :* Alle liefs voor jou en Finn.

Ik ga maar naar bed, Niels wordt vast vaak wakker vannacht van de honger. Hij wilde vanavond bij het avondeten maar twee stukjes falafel en twee hapjes yoghurt. Hij lag vroeg in bed en kon toen niet slapen, we hebben hem er maar eventjes uitgehaald (want we dachten dat hij honger had) en daarna ging hij wel direct slapen gelukkig.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 22:02:38 #139
5428 crew  miss_sly
pi_94118174
haha, nee geen suikerstroop, oeke :D
wel appel-perenstroop of bananenstroop of gewone appelstroop. Vindt ze heerlijk is wel haar favo broodbeleg :Y

Ja, hier ook nog steeds zuiveldubio. Eigenlijk wil ik het niet erg vinden als ze vrijwel geen zuivel binnen krijgt en verder gezond en gevarieerd eet, maar tja...het zit er zo ingebakken he?

Karnemelk vindt ze niets :N En ik wil eigenlijk niet iets door de yoghurt doen, geen smaakjes of siroop of weet ik het. Ze krijgt al ruim voldoende fruit op een dag, dus dat hoeft er ook niet extra door. Kaas krijgt ze wel eens wat, kan ik misschien wat vaker proberen.

Nu echt slapen, dames. Het is gezellig, maar morgenvroeg heb ik weer spijt als ik te lang blijf hangen :W
pi_94118321
FTA, heel veel sterkte :*

Miss, het eerste wat ik dacht was misschien wat meer variatie in de yoghurt, misschien shakes maken met fruit wat ze lekker vindt?
En probeer anders een keer karnemelk inderdaad.
(ik lees je post net pas)

Ik heb even teruggelezen. Oeke dat klinkt als een fijne plek! En al het begin is moeilijk, fijn dat het later al beter ging tussen Ko en het jongetje.

Ivan al bijna wennen op het kdv dus! Ben benieuwd hoe Ivan het gaat ervaren. Het zal even wennen zijn maar ik denk wel dat hij het erg naar zijn zin zal hebben om lekker rond te banjeren en met alle andere kindjes te gaan spelen.

Wij hebben baby 2.0 net opgegeven op het KDV, we hopen erg dat die in dezelfde groep kan als Mette nu zit (Mette is dan al over naar de peutergroep). Ik ga het deze keer wel extra moeilijk vinden om al met 3 maanden de baby te moeten wegbrengen, ik heb me de eerste maanden echt ongelukkig geveld, vond het niet prettig zo jong al op de opvang. maar waarschijnlijk hebben we niet de financiele middelen dat ik langer verlof neem (maar dit is allemaal erg offtopic)
pi_94118391
Miss Sly, melkproducten zijn niet perse nodig, het is alleen makkelijk om op die manier voedingsstoffen binnen te krijgen. Als je goed oplet dat ze voedingsmiddelen eet waar ook calcium inzit, is er niets aan de hand. Andere voedingsstoffen, als B12, haalt ze wel uit vlees, vis en ei.

Wickie, wat rot dat jullie steeds ziek zijn. Ik kan me voorstellen dat je daar heel erg moe van wordt, je kunt gewoon niet herstellen. Ik vind niet dat je illegaal thuisgezeten hebt hoor, je had het zelf ook echt even nodig! :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94118542
Miss, je kunt het ook omdraaien: geef haar niet extra fruit door de yoghurt, maar doe eens wat yoghurt bij de fruithap! Ik doe er dan maar een klein beetje yoghurt bij zodat het vooral fruithap blijft. Heerlijk, hoor, een bak frambozen met een beetje yoghurt! Je kunt er ook wat honing bijdoen.

FTA, ik sluit me bij Twinkly aan. Hopelijk gaat alles goed en wil je gewoon minder internetten.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:08:06 #143
100412 mefke79
komt goed!
pi_94118675
FTA, ik hoop dat er niets ergs is en dat je snel weer terug bent om te schrijven!

Zuivel, dat dubio is opgelost hier. Driekus vreet kaas (klinkt stom om zo te zeggen, maar het is gewoon zo, als ie kaas ziet MOET ie het hebben) en krijgt nu weer karnemelk en melk te drinken en dat gaat prima. We blijven er voorzichtig mee, zodra ie verkouden is, krijgt ie minder. Ik lust zelf ook heel graag zuivel, dus ik vind het prima zo.

Driekus had het niet koud gehad vandaag begreep ik van het kdv. Tis gewoon geen koukleum, tot je em in het water zet, dan is het wel ineens een koukleumpje. Net zijn papa dus. En het was hier ook echt lekker weer moet ik zeggen. (geen zon helaas).

Oja, verticaal en horizontaal: Driekus zit nu horizontaal, maar hij begint zich te vervelen. Hij hoort bij de oudsten nu en zou nog tot september moeten. We hebben dus een switch naar een verticale groep aangevraagd en aangegeven dat ie van ons best met de peuters mee mag doen. Dat nemen ze ter harte en als het dus kan gaat Driekus met de peuters mee gymen enzo. Dan is ie daarna kapot en slaapt ie extra goed, maar dat is niet erg. De baby gaat straks wel weer naar een horizontale groep dat voelt gewoon beter.

En verder heb ik niets onthouden, zwanger en verkouden is geen goede combi voor het geheugen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94118910
Dank je Twinks :*
Heb het sinds ik zwanger ben een beetje gehad met het 'verplicht moeten werken', ben veel ziek en moe en de freelancer in mij komt dan toch weer naar boven, dat je je tijd zelf kan indelen..
Ik vind m'n werk echt superleuk hoor, maar creatief zijn op commando werkt even wat minder.

Ik ga zomaar eens braaf slapen, Mette heeft al een paar keer heel zielig kort gehuild in haar slaap, wie weet wat de nacht gaat brengen. R is al op de bank in slaap gevallen een uur geleden :')
pi_94119146
Ohjee, een hoop zware nachten dreigen hier. Dat morgen maar mag blijken dat het mee is gevallen voor Niels, Senna en Mette! :*
pi_94119778
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ohjee, een hoop zware nachten dreigen hier. Dat morgen maar mag blijken dat het mee is gevallen voor Niels, Senna en Mette! :*
Hier sluit ik me bij aan! :*

Ik heb Ko daarstraks in slaap geaaid over zijn wangetje. dat gebeurt niet vaak, toch even nodig blijkbaar na vandaag.
Morgen gaat P. met hem naar de psz. Ik ben benieuwd, zijn vaderlijke gevoelens kwamen naar boven toen hij het verhaal hoorde van het jongetje. Als een beschermende vaderbeer! :D O+
  maandag 14 maart 2011 @ 22:36:30 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94120956
FTA, ik heb hem eruit gehaald.
Veel geluk verder. :)
  maandag 14 maart 2011 @ 22:45:29 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94121598
MissSly, je zou ook één of twee keer in the week een smoothie voor haar kunnen maken als combi van fruit en zuivel.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:49:46 #149
100412 mefke79
komt goed!
pi_94121925
smoothies doen wij ook en dat gaat als een trein! Iets te goed zelfs, dus ik beperk het tot max 2 x per week.
pi_94130749
Ik zit er hier even doorheen.
Mart eet zo ontzettend slecht en dramt de hele dag door. Slapen gaat verder wel goed, maar een stuk korter voor zijn doen.

Pap is maar een paar happen en dan de lepel uit mijn handen slaan.
Zelf eten wilt hij ook niet, dan beland alles op de grond.

Gisteren heeft hij één boterham, half bordje pap en nog geen half potje olvarit. Zelf gemaakt wilt hij ineens helemaal niet. En met moeite een beetje yogurt. Drinken doet hij gelukkig wel.

Zeg me dat dit een fasééé is en het snel weer overgaat. Het gaat nu al een week zo, met paar dagen diarree (vanaf gisteren 15u00 geen diarree luier meer gehad, ook geen harde poep overigens hoor).
  dinsdag 15 maart 2011 @ 07:57:02 #151
100412 mefke79
komt goed!
pi_94130768
mijn kleine hummel is in zijn nieuwe zomerjas naar het kdv. Die jas is een 92 en zou toch echt te groot moeten zijn, maar nee, dat viel erg mee (of tegen). Hij wordt ineens zo groot!
Ik was emma's barre vergeten wat een komisch gezicht! Prima oplossing toch? En weer gaan zitten leert ze zo, al wordt er hier ook nog regelmatig gewoon gevallen.
fijne dag allemaal!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:15:20 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94130942
Maar Ymme... is hij dan niet gewoon nog steeds een beetje ziek/niet lekker?
Gewoon aanbieden en wat hij niet wil, weer weghalen.
Kindjes verhongeren niet snel, en zeker als hij wel drinkt is het al gauw goed.
Het trekt vanzelf wel aan. :Y

Even een *O* hier. Oscar is om half 10 bij mij op schoot in slaap gevallen en toen is hij nog heel eventjes wakker geweest toen wij naar bed gingen, maar zelf weer in slaap gevallen en om 6 uur werd ik wakker van zijn gekeuvel! *O* *pfew*
pi_94131502
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 07:57 schreef mefke79 het volgende:
mijn kleine hummel is in zijn nieuwe zomerjas naar het kdv.
Het is wel lekker zacht weer buiten, maar een zomerjas vind ik nog wel echt te koud!

Wauw, das een goede nacht BE! Wat heerlijk voor Oscar en jullie zelf

Ymme, misschien zit hij niet helemaal lekker in zn vel?
En een dreumes/peuter kan een boel hebben hoor, niet ofg nauwelijks willen eten is in deze leeftijdsfase heel normaal. En tja, wat doe je eraan? Gewoon blijven aanbieden zonder dwang zou ik zeggen.
En Mart lijkt me zo te zien/lezen qua gewicht en lengte nou ook niet een kindje wat geen reserves heeft.
Komt vast gauw weer goed!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_94131601
Goedemorgen!

Wat fijn BE, dat de nacht zo goed ging!

Ymme, hopelijk is Mart snel weer een beetje de oude.

Heb ik nog iets te vertellen? Hmm, weinig. Alles ging weer prima vanmorgen. Ik was erg vroeg op, dus ik kon lekker rustig aan doen met Isabeau. Heb een lekker eitje voor haar gekookt en weer zo'n mooi vlechtje in d'r haar gemaakt. (haartjes booi!)

Nog wel een tweetal raadsels:

* Appies (let op dit is iets heel anders dan apeis ;) )
* hibees

Vanmorgen drentelde ze om me heen in de badkamer terwijl ik mijn tanden aan het poetsen was. Ze zei steeds 'mama poetse, beaug poetse!'. Toen heb ik haar tanden ook maar even gepoetst. Ze vindt het zo leuk! Dat is ook wel anders geweest, maar ik ben nu zo blij dat ik er nooit een punt van heb gemaakt.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:00:51 #155
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_94131633
een hibees is een lieveheersbeestje gok ik. :7
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_94131643

[ Bericht 100% gewijzigd door Sorbootje op 15-03-2011 09:02:17 ]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:03:22 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94131690
Zoals beloofd een kabouterwandelfilmpje
pi_94131702
WAAROM gaat mijn hele posting altijd weg als ik edit?!

Anyway, het was dus goed buuf.

En ik wilde eraan toevoegen dat ze eerst altijd 'his' zei, maar dat ze een paar dagen geleden een upgrade heeft toegepast.
pi_94131715
Oh Asy, balen dat ik hier geen filmpjes kan kijken. Vanavond ga ik meteen kijken!
pi_94131815
aaah Asy, wat een mannetje O+ O+ hij is echt om op te vreten zo schattig!
Dat waggelend rennen (en vallen) doet Wolf precies hetzelfde! Te enthousiast zijn en dus steeds vallen :')
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_94131844
Hahaha, wat een haast heeft Harry! Superlief Asy! Wat een mooi jongetje is het toch.

Fijn zo'n goede nacht BE!

Tandenpoetsen is hier gelukkig ook altijd leuk. Dat is fijn he? Dat je die strijd niet hebt.
En Isabeau kan vandaag booi wezen op het kdv. O+

Zo. P. is de deur uit met Ko naar de psz. Ik ben benieuwd, hij was een beetje cranky dus ik hoop er maar het beste van. Niet dat hij daar enorme ruzie gaat maken ofzo :D
En ik ben benieuwd of Ko het vandaag leuker vind.
Hij is in zijn nieuwe spijkerbroekje en dat staat zo schattig! O+
Echt een jongetje. Maat 86 trouwens, Mef, dus niet te vergelijken met Driekus in maat 92! :D
pi_94132016
Zijn humeurtje knapt daar vast helemaal op Oeke. Zoveel afleiding en nieuws te ontdekken!
pi_94132065
Haha, P. zijn humeur was slecht. Ko is meestal wel goedgeluimd.
En als P. zijn humeur niet goed is dan gaat hij nogal op zijn strepen staan. Dus als Ko dan gebeten wordt oid, ben ik bang voor een scene.
Alhoewel hij zelf al zei dat hij humeurig was, dus ik hoop op het beste. :P
pi_94132184
Nou moe, ik bel net naar de Jenaplan school hier in de stad om te informeren naar de wachtlijsten.
Heeft het volgens hun al niet eens zin meer om hem op een wachtlijst te zetten want ze zitten al vol voor het schooljaar dat Wolf 4 wordt, incl dus alle wachtlijsten waarbij je geen zekerheid hebt op plaatsing
Hij is verdorie pas 15 maanden 8)7 en ik woon maar in een kleine plaats!
Van de zotte dat een 1e schoolkeuze dus nu al niet meer gaat. Mijn man en ik hebben allebei Jenaplan onderwijs gehad, dus wou hem bewust daar ook heen laten gaan.
Bah! poepzooi
pi_94132268
Nouja, dat is raar zeg! En er kunnen toch nog kinderen afvallen door verhuizingen ofzo?
Jeetje mina. Is er maar 1 Jenaplanschool daar?
He dat vind ik echt raar. -O-

Hier in Amsterdam kun je je pas inschrijven voor een school als ze 2 zijn volgens mij. Ga het ook maar even checken zeg. :{
pi_94132611
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:30 schreef oeke het volgende:
Nouja, dat is raar zeg! En er kunnen toch nog kinderen afvallen door verhuizingen ofzo?
Jeetje mina. Is er maar 1 Jenaplanschool daar?
He dat vind ik echt raar. -O-

Hier in Amsterdam kun je je pas inschrijven voor een school als ze 2 zijn volgens mij. Ga het ook maar even checken zeg. :{
Er waren heel veel broertjes en zusjes van kinderen die dus daar al op school zitten, in 2009 geboren.+ dus al een behoorlijk aantal op de wachtlijst voor het geval er kinderen afvielen.
Ik vind het ook maar vreemd hoor, het zijn bovendien 2! kleuterklassen die ze daar hebben.
pi_94132626
ik haak nog even in op dat eten verhaal ;)

met selene was ik steeds netjes voorzichtig met dingen als smeerkaas, leverworst en wat we zelf eten en met ravi laat ik het vrij ver los! die eet feitelijk gewoon met selene mee (wij ook ;) ) en krijgt dus wel eens dingen als boterhammenworst, ham, smeerkaas of roompate, maar ik let wel op dat dat niet elke dag is. tis de keuze tussen niet eten of wel eten bij ravi.

er zit echter nog wel een klein beetje meer achter: te streng en voorzichtig zijn acht ik namelijk ook niet verstandig. dat kan je toch maar tot op zekere hoogte volhouden. als je niet uitkijkt krijg je zo'n kindje wat dan zijn of haar vriendjes gaat selecteren op de beschikbaarheid van tv & snoep later O-) daarnaast vinden wij het belangrijk dat de kinderen zelf een gezonde houding leren mbt voedsel. dus dat groenten en fruit en boterhammen gewoon lekker zijn en nodig maar dat nu en dan iets lekkers in de vorm van een koekje, snoepje of sjippie best mag. gevarieerd eten dus! zelfde met toetjes trouwens: meestal gewone bigarde yoghurt, een enkele keer vla. danootjes, yokydrink, peutermelk, dat soort dingen doen we allemaal niet aan hier! behalve als oma komt, die heeft altijd danoontjes bij. doorgaans 4 stuks (dan krijgen ze er eentje en de rest flikker ik de kliko in)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94132646
Asy wat een superlief filmpje :D Wat loopt hij knap! En Timo vond het ook een leuk filmpje, vooral als er auto's in beeld waren. En toen je over een hondje begon zei hij "woefwoef" :P

Poppejans nú al? Jemig zeg :{ Ik heb wel gezocht naar scholen en heb er ook wel een paar waar ik zou willen kijken, maar ik weet nog niet eens wat mijn eerste keuze zou zijn...

Sorbo wat leuk, hibees :D

Timo is de laatste dagen druk met nieuwe woordjes leren.. Van het weekend zijn "oma" en "kokuh" erbij gekomen :) en ohw ja, "vogo" ook :D
pi_94132663
Oi Poppejans :o

Ik hoorde dat de jenaplanschool hier in de buurt (paar wijken verderop) vooral door de buurtkinderen wordt gebruikt en het is niet echt een toffe buurt :')
Even langsfietsen binnenkort!

Asy O+ Wat rent hij lekker! Wat kan je dan goed zien dat voor kinderen het buiten zijn zélf de lol is en ronddwarrelen en ze geen doel hebben (wandelen ofzo ;) )
Lekker taaltje trouwens O+
pi_94132860
In ons dorpje is maar één basisschool (en dat is al heel wat!). Geen keuze uit allerlei scholen. Natuurlijk zou ik Isabeau naar een school in Leeuwarden of Sneek kunnen doen, maar ik wil niet dat ze er om die reden niet bijhoort bij de kinderen in het dorp. Wil dat ze hier vrienden en vriendinnen krijgt.

Isabeau krijgt ook op het kdv andere dingen dan thuis (diksap, chocopasta). Thuis krijgt ze nooit diksap of limonade, maar altijd water. Kennelijk accepteert ze dat onderscheid zonder morren. Ze is dol op haar beker water! Op brood krijgt een énkele keer smeerworst, maar omdat het naar kattenvoer ruikt heb ik het zelf liever niet in huis. Van die grove boerenleverworst vind ik dan wel weer heerlijk... is ook geen lijn in te ontdekken bij mij ;)

Chan, vogo is een lief woordje!
pi_94132869
En poppejans, wat vreselijk balen!
pi_94133000
Poppejans :( Dat is ook een school waar wij wilden gaan kijken... Wat stom zeg!
We hadden het er gisteren nog over dat we eens afspraken moeten maken om bij scholen langs te gaan.

Harry O+! Wat een energie en wat loopt hij leuk met zijn handjes in de lucht! Hij luistert trouwens beter dan Niels, die zou het blaadje niet uit zijn mond halen hoor.

Hopelijk hebben Ko en P het naar hun zin op de Kresj!

Niels werd vannacht inderdaad vaak wakker met honger, dus we waren vanmorgen allemaal chagrijnig :')
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94133030
Poppejans, wat suf zeg... En ze hebben niet zodanig veel aanmeldingen dat ze er gewoon een kleuterklas bij kunnen openen zeg maar? Nou ja, dat werkt natuurlijk ook niet "zomaar" zo, snap ik ook wel, je moet er wel de ruimte en leerkrachten voor hebben. Maar toch...
Balen zeg!
Fake it till you make it...
pi_94133593
Hier in Drachten zijn wel meerdere scholen, maar ik wil niet tijden op de fiets of in de auto moeten zitten om mn kinderen naar school te brengen. En bovendien, de kinderen hier in de wijk gaan allemaal naar de school hier in de wijk. Hier in de wijk hebben we keuze uit CBS en OBS. En een wijk verderop zit een brede school die ook nog goed te fietsen is. Ook zit daar een Montessorischool. Omdat de school een wijk verderop nieuw is neig ik naar die, maar waarschijnlijk gaat Rienk gewoon lekker naar de school hier in de buurt. :Y

Van de site van de school hier in de wijk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Rienk mag nu alles wat los en vast zit. Met brood doe ik al helemaal niet moeilijk, want hij eet toch niks :')
Mn schoonmoeder mocht afgelopen zondag eindelijk een lange vinger aan hem kwijt :') Dat wil ze al vanaf hij 4 maanden is. Hij heeft er ook chips gehad, van die chipito dingen. Hij vond het heerlijk en brullen toen hij niet meer mocht. Hij heeft er zo'n 5 tot 7 gehad. Ik vind het goed hoor. Krijgt hij alleen daar zn chips. Mijn ouders geven dat gelukkig niet. Die hebben meer kindvriendlijker spul in huis. Maar wij nemen eigenlijk altijd zn eten en drinken mee.
Thuis krijgt Rienk geen chips, teneerste omdat wij het overdag niet eten en hij slaapt als wij trek hebben in dat zulks. en ten tweede omdat ik doodsbang ben dat hij alleen nog maar dat wil eten.
Hij wil alleen maar potjes, als ik een keer voor hem kook eet hij nog slechter dan uit potjes. Dus nou ja. Keuze snel gemaakt hoor :Y

Gister heeft hij dan wel weer mango gehad. Hij vond het heerlijk! Hij heeft zeker wel 6 stukjes gehad. Dat is een record! *O* Bij Sorboo had hij vorige week ook al bijna een halve banaan op!

Ik zit met een probleem. Rienk en tandenpoetsen is drama. Hij wil niet en het is elke keer een gevecht als ik poetsen moet. Hij krijgt eerst de tandenborstel, eet dan de tandpasta er af en keilt hem dan weg. Omdat hij zn hele gebit haast al heeft vind ik wel belangrijk dat ik ze goed poets en dus leg ik hem op de commode, hou met links zn handen tegen en met rechts poets ik dan gauw goed. Rechtop wil niet, omdat hij dan nog verder weg kan worstelen. Staand werkt ook niet, want dan krijg ik alleen een paar voortanden gedaan. Zijn we hier de enige met die strijd? Of is het normaal dat hij doet alsof ik hem vermoord :')
Zodra het klaar is is Rienk ook klaar met huilen trouwens. Dan is alles weer goed en springt hij zo in mijn armen. Het is echt het poetsen zelf. Dat hij zelf een tandenborstel vasthoudt werkt ook niet. (we hebben er 2)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_94133747
Jullie zijn niet de enigen met een tandenpoets-strijd hoor Vlindur :P Het gaat hier bijna precies hetzelfde.
Ik leg hem op zijn rug op mijn schoot en hou met met ene hand zijn handen tegen terwijl ik met mijn andere hand poets. Andere manieren hebben we geprobeerd, maar dan lukt het gewoon echt niet.
Ik vertel erbij wat ik doe en dat ik bijna klaar ben. Daarna mag hij zelf nog even "poetsen" voor de spiegel en is hij ook direct weer vrolijk.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:31:10 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94133766
Bij Oscar was het ook altijd dik drama, maar met een andere tandpasta was het ineens een heel ander verhaal. :Y
pi_94133800
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
Bij Oscar was het ook altijd dik drama, maar met een andere tandpasta was het ineens een heel ander verhaal. :Y
Welke tandpasta hebben jullie nu dan?
Niels vindt zijn tandpasta (Elmex) wel lekker op zich, hij zuigt het direct uit zijn tandenborstel.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:33:27 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94133820
Ik had prodent teletubbiespul, vond Sasha altijd prima.
Toen eens bij toeval een keer van de Etos meegenomen en sindsdien vind Oscar het poetsen geen probleem meer. :o :?
pi_94133893
Rienk heeft ook de oranje van Elmex. Ik wil eigenlijk niet aan een andere omdat ik die te zoet vindt :@

Ben iig erg opgelucht dat ik Rienk het niet als enige heeft. :o
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 10:42:27 #180
5428 crew  miss_sly
pi_94134081
Ik vind het al knap dat het lukt zoals jullie beschrijven, want Senna klemt haar kaken stijf op elkaar en ik kom er met de borstel amper tussen. Vind het heel moeilijk, maar ik vind haar samen in de houdgreep nemen om te poetsen dan wer net te erg. Vind het wel een lastig probleem.
wij hebben trouwens de Etos tandenpasta.
pi_94134152
Rienk huilt zo hard dat zn mond open staat *) Dan zijn we snel klaar.
Ik geef hem wel adempauzes trouwens. En zelf poetsen vind hij de bom. Met míjn tandenborstel }:|
pi_94134241
Hier is het met vlagen ook een drama geweest.. Maar nu geef ik Timo altijd óf een extra tandenborstel, of iets om mee te spelen.. En dan gaat het meestal wel goed.. Omdat ik zelf een vreselijk slecht gebit heb ben ik de strijd altijd aangegaan.. Ik vind het heel belangrijk zn tanden goed te poetsen. Soms, als hij zn kaken telkens op elkaar houdt, gebruik ik de ene tandenborstel om zn mond mee open te houden en de ander om te poetsen.. Klinkt misschien wat onaardig, maar hij vind het niet eens erg gelukkig :) En als hij écht niet wil, dan huilt hij ook zo hard dat zn mond openstaat en is het ook zo klaar :P
pi_94134395
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:44 schreef Vlindur het volgende:
Rienk huilt zo hard dat zn mond open staat *) Dan zijn we snel klaar.
Niels ook.
Hij vindt het ook reuze interessant als wij onze tandenpoetsen. Maar we mogen dan echt neit bij hem poetsen hoor. Hij vindt het wel heel erg leuk om bij ons te poetsen :D
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:53:23 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94134431
Oscar houdt echt zijn mondje open en ik doe dan een soort van lollig poetsen-poetsen-poetsen-poetsen en hij moet echt heel erg had lachen meestal. :D
pi_94134467
Tandenpoetsen vind Mart leuk. Met name door het muziekapparaatje van Tikkitik :) (www.tikkitik.nl of .com) Hij mag hem dan zelf aanzetten en geeft dan een grote smiley! Hij vind het echt leuk!

Dat Mart op dit moment niet lekker in orde is, is duidelijk. Hij ligt weer op bed met een zetpil erin. Krijsen! Rode wangen en ik hoor zn buikje af en toe. Dus wellicht ook buikpijn. Met een beetje pech hebben we samen het zelfde virusje te pakken, want ook bij mij veel buikpijn. En dat is niet handig als je zoon ook niet lekker in orde is.

Ik heb het er met manlief over gehad en we gaan maar eens een spiegel opbouwen met paracetamol. Heeft hij nog niet veel gehad, maar nu lijkt het te helpen, dus waarom niet.
Als hij zich er beter door voelt!
pi_94134492
Wat wel apart is, is dat Niels wel vrolijk naar mij toe komt als ik zeg dat we gaan tandenpoetsen en ook zijn mond vast open doet. Hij vindt alleen het poetsen zelf maar niets. Liedjes zingen en poetsenpoetsenpoetsen heb ik ook een hele tijd geprobeerd.
Gelukkig is hij direct weer vrolijk als het klaar is.
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 10:59:33 #187
5428 crew  miss_sly
pi_94134652
Bij Senna krijg ik het niet goed voor elkaar. Zal vanavond nog eens vragen hoe goed het schaap lukt. Ik heb wel eens gezegd dat ze haar tandjes goed moet aaien met de tandeborstel en dan lijkt de beweging al best wel wat, maar ze komt lang niet overal en zeker niet lang genoeg.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:03:20 #188
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_94134762
He hallo,

Ik val ook nog eens binnen, net terug van de Wibra! 8-) O+ :P
Tandenpoetsen is hier geen probleem.....totdat er een kies ofzo op doorbreken staat, dan is het huilen! Wel handig, want dan weten we dat er weer iets aan zit te komen! *)
Wij gebruiken trouwens de etos junior tandpasta.

Asy, zat je Harry achterna ofzo?! Wat een haast! Maar echt mega schattig hoe 'ie loopt rent! O+ Met die handjes in de lucht en vingertjes gespreid, cool!

Ik ben gisteren ook even met Tirza gaan wandelen. Ze wilde wel aan 1 vinger lopen, ze durfde nog niet zo goed los op haar nieuwe schoenen! O+
Ze liep maar de hele tijd "bah" "bah" "bah" bij elk steentje of moddertje of takje dat ze zag liggen!
En toen er een hond langs kwam "woe woe woe woe woe!"
Straks maar weer fijn een stukje lopen!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_94135156
Poeh wat een geluk heb ik dan als ik dat allemaal zo lees! Isabeau heeft wel tijden gehad dat ze het niet wilde en niet meewerkte. Dan liet ik haar gewoon een beetje op de borstel kauwen en probeerde her en der een beetje zelf te poetsen. Ik heb er echt nóóit een strijd van gemaakt. Ik weet niet of mijn aanpak goed is, maar mijn gedachte was dat ik liever nu een paar keer niet/slecht poetste en dat ze dan geen echte hekel aan de tandenborstel kreeg, dan dat ik haar helemaal over de zeik zou jagen door haar te dwingen. En na een paar weken begon ze het echt leuk te vinden. Nu mag ik alles uitgebreid poetsen. Ik moet wel een paar keer AAAH zeggen, zodat ze haar mond opnieuw openspert en ze wil ook altijd zelf even napoetsen. Ze begint al met ZELF roepen na tien seconden, maar als ik dan uitleg dat mama eerst even goed moet poetsen vindt ze het prima.

(stiekem vind ik het helemaal te gek dat er iets is waar Isabeau redelijker in is dan Senna :P )
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 11:18:12 #190
5428 crew  miss_sly
pi_94135269
whahaha Sorbootje :D
Ik maak er ook geen drama van, vandaar ook dat ik niet samen mt schaap wil poetsen en haar in een houdgreep nemen ofzo. Alleen heeft het nog niet echt geleid tot verbetering. Wij blijven steken in het kauwen en intussen proberen de tanden een enkele veeg te geven :')
pi_94135348
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:14 schreef Sorbootje het volgende:
Poeh wat een geluk heb ik dan als ik dat allemaal zo lees! Isabeau heeft wel tijden gehad dat ze het niet wilde en niet meewerkte. Dan liet ik haar gewoon een beetje op de borstel kauwen en probeerde her en der een beetje zelf te poetsen. Ik heb er echt nóóit een strijd van gemaakt. Ik weet niet of mijn aanpak goed is, maar mijn gedachte was dat ik liever nu een paar keer niet/slecht poetste en dat ze dan geen echte hekel aan de tandenborstel kreeg, dan dat ik haar helemaal over de zeik zou jagen door haar te dwingen. En na een paar weken begon ze het echt leuk te vinden. Nu mag ik alles uitgebreid poetsen. Ik moet wel een paar keer AAAH zeggen, zodat ze haar mond opnieuw openspert en ze wil ook altijd zelf even napoetsen. Ze begint al met ZELF roepen na tien seconden, maar als ik dan uitleg dat mama eerst even goed moet poetsen vindt ze het prima.

(stiekem vind ik het helemaal te gek dat er iets is waar Isabeau redelijker in is dan Senna :P )
_O- _O-

Ja, maar ik vind het wel belangrijk dat ie goed poetst. En we slaan ook heus wel eens een dagje over, als het heel laat is of we zijn niet thuis. Maar ja. Ik hoop maar dat ie gewoon ooit het licht ziet en dat ie stopt met drammen -O-
pi_94135411
Natuurlijk wel Vlindur. Maar dat kan gewoon nog wel even duren. Hij is vast niet de eerste en vast ook niet de laatste die er moeilijk over doet. In dat opzicht maar blij zijn dat het een melkgebit is :D
pi_94135431
volgens onze cb arts is het in deze leeftijdsgroep meer 'wennen aan tandenpoetsen' en minder 'echt effect van tandenpoetsen'. uiteraard zit daar meer achter, maar ik zie zijn redenatie wel. ravi hoeft nog geen tanden te poetsen (geen tanden nog). bij selene was het erg wisselend op deze leeftijd. soms ging het een tijdje goed, soms was het een tijdje elke keer drama. we doen altijd: eerst papa of mama even poetsen en daarna mag ze zelf.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94135553
Thijs vindt tandenpoetsen gelukkig ook niet erg!

H doet het meestal, en dan zegt Thijs na 2 minuten 'mama', en komt de tandenborstels brengen. dan biedt ie zich aan voor een kusje en loopt naar de trap. Hoezo rituelen :D

Ymme, geen aandacht aan het niet eten schenken.

Sly, ik vind het moeilijk om te zeggen, maar misschien is die houdgreep geen slecht plan. Het gaat om haar gebit, iets waar ze haar hele leven mee moet (ja, idd, want als het melkgebit slecht wordt, tast het de vaste tanden aan). Kinderen kunnen veel in te brengen hebben, maar op het gebied van tandenpoetsen ben ik toch echt de baas in huis.

En voor wat betreft broodbeleg.... de verhalen over hoe slecht smeerkaas / leverpastei / appelmoes / whatever is neem ik altijd maar met een korreltje (smelt)zout. Je moet wel zo ongelofelijk veel van dat soort dingen eten voor je een nier- of leverbeschadiging hebt, dat is gewoon niet reëel. Of eet een dreumes/peuter 4 kuipjes smeerleverworst of 4 kuipjes smeerkaas per dag leeg?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_94135601
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:22 schreef simmu het volgende:
volgens onze cb arts is het in deze leeftijdsgroep meer 'wennen aan tandenpoetsen' en minder 'echt effect van tandenpoetsen'. uiteraard zit daar meer achter, maar ik zie zijn redenatie wel. ravi hoeft nog geen tanden te poetsen (geen tanden nog). bij selene was het erg wisselend op deze leeftijd. soms ging het een tijdje goed, soms was het een tijdje elke keer drama. we doen altijd: eerst papa of mama even poetsen en daarna mag ze zelf.
Klopt, en volgens mijn tandarts moeten kinderen vanaf 2 jaar 2 keer per dag poetsen. Maar voor die tijd is poetsen ook echt wel noodzakelijk als er tanden zijn, ivm tandbederf etc.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 11:30:28 #196
5428 crew  miss_sly
pi_94135694
Dat een slecht melkgebit leidt tot een slecht vast gebit is lang niet altijd waar. Ik had een vreselij kslecht melkgebit waarin alle kiezen gevuld waren (!) en ik heb nu een dusdanig goed gebit dat mijn tandarts me bijna schriftelijk durft te garanderen dat er nooit iets hoeft te gebeuren.

Er wordt hier ook gepoetst, ze kauwt zelf op de tandeborstel en als wij poetsen wil ze vaak ook poetsen en dan krijgt ze altijd haar tandenborstel. Maar hoe belangrijk ik het ook vind, ik vind het nu nog geen houdgreep en drama nodig :N
pi_94135793
Dan heb je geluk gehad geloof ik, als ik mijn tandarts moet geloven.

En het is ook belangrijk dat de tandpasta in haar mond komt, en zo te lezen gaat dat best!
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 11:34:57 #198
5428 crew  miss_sly
pi_94135854
Ja hoor, de tandpasta vindt ze heerlijk, dus die sabbelt ze meteen op :D

Ik weet niet of ik geluk heb gehad. Mijn zusje had door het vele gebruik van peniciline ook een slecht melkgebit en heeft ook een heel sterg, goed vast gebit.

Nou ja, iig denk ik er niet licht over, hoor, maar ik wil nog niet echt aan de drama, dat vind ik nog te vroeg.
pi_94135888
Drama's lijken me averechts werken. Ik denk dat je 't goed doet Miss.
pi_94136801
Niels is duidelijk erg moe van vannacht. Hij is nu al twee keer wakker geworden maar is ook twee keer weer in slaap gevallen :o En hij ligt er al vanaf 9 uur in.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:03:44 #201
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_94136895
Hier gaat het redelijk wat tandenpoetsen betrefd, wij poetsen Roy zijn tanden 3x per dag, dit vanwege zijn medicatie (daar zit veel suiker in) altijd een kwartiertje nadat hij zijn medicijnen binnen heeft.
We poetsen het eerst zelf bij Roy en daarna geven we de tandenborstel aan Roy en zeggen dat hij nu zelf mag poetsen en dat doet hij dan ook, al knabbelend ;)

Zo sinds zondag terug van een heerlijke vakantie,Roy heeft zich prima vermaakt in de sneeuw, en tijdens wandelingen. En aandacht te over voor Roy.
Foto's volgen zodra ik alles binnen gekregen heb, zelf weinig foto's gemaakt omdat camera wat aan de grote kant is en dat niet fijn is in combi met zelf skieen en snowboarden.

Vanavond proberen hier alles terug te lezen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_94137530
Laura, baby's en dreumesen hebben een beperkte nierfunctie. En ook wanneer je niet op extra zoutinname let, krijg je, zelfs als volwassene, dagelijks al veel te veel zout binnen, oa uit brood. Daarom wil ik Lente niet bewust nog eens extra zouten uit bijv. smeerkaas geven. Alle beetjes helpen en voortaan roomkaas ipv smeerkaas kopen is erg weinig moeite.
pi_94137588
Volgens de kinderarts is het een beetje overtrokken, maar iedereen kiest toch zijn eigen weg.

Maakt niet uit, ik geloof niet dat we ruzie hoeven maken over wat we onze dreumessen wel of niet geven, toch?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:30:53 #204
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_94137849
Jawel, jawel! Rellen! *O*

Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad Bar!

Tandenpoetsen is hier ook geen feest maar ik probeer er zo relaxed mogelijk mee om te gaan.

Qua eten heb ik ook zo mijn eigen ideeën. Emma krijgt op het KDV bijvoorbeeld wel smeerkaas, thuis eigenlijk nooit. Ze eet het liefst brood met roomboter en banaan. ;)
Ik let wel op dingen zoals zout enzo maar ik probeer er niet te rechtlijnig in te zijn. Volgens mij zoals iedereen het hier doet; je leest je een beetje in en doet wat jij denkt dat het beste is voor jouw kind.

Heeft iemand trouwens nog laxerende tips voor m'n muppetje? Sinds vrijdag is het d-r-a-m-a. Ik sta op het punt om een laxeermiddel te halen bij de ha.
A grand adventure has begun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')