abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94114966
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Verdorie, waarom is smeerworst nou weer niet goed? Dat eten die van mij heel graag. -O-
Och jee Groof, heb je dat weer gemist! :P
Het is maar wat je er zelf van vind. Het wordt afgeraden vanwege grote hoeveelheid vitamine A en zout. En ik vind het een vies idee omdat het van lever wordt gemaakt, de plek die alle gifstoffen afbreekt/opslaat, maar ik ben ook een doorgedraaide vegetarier. :P
quote:
Ik heb op het kdv aangegeven dat ze tto hun eerste verjaardag geen zoet hoeven en dat ze daarna gewoon lekker mee mogen doen met de rest. Er zit geen enkel te dik kindje ofzo in de groep en S vindt het bijvoorbeeld echt genieten als ze een keertje pizza,knakworstjes, soep of frietjes bij de lunch hebben. Dat vindt ik het alleen al meer dan waard. Ik denk altijd maar 'als de basis maar goed is'. Misschien wat naïef, maar ik voel me er prima bij en de kinders ook volgens mij. :P
Prima toch?

Wat lastig, dat het zo zwaar is Wickie en dat jullie allebei niet helemaal fit worden. Dat is echt niet fijn. :{
Ik wens jullie beterschap, dat je maar uit deze spiraal komen. Hopelijk kan de KNO-arts jullie tot steun zijn. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_94115234
Haha, ja dat is wel prima, maar alleen als die basis wel echt goed is. En niet als ik allerlei cruciale info mis. 8)7

Anyways, goed om te weten. Ik neem het mee in mijn achterhoofd. ^O^
pi_94115247
Bij ons op de kdv geven ze vegetarische smeerworst. Had het laatst voor thuis gekocht en dat smaakte best ok vond ik. Misschien een alternatief Groof?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_94115277
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:24 schreef wickie het volgende:
Bij ons op de kdv geven ze vegetarische smeerworst. Had het laatst voor thuis gekocht en dat smaakte best ok vond ik. Misschien een alternatief Groof?
:Y
pi_94115555
Haha, Claudia, was het goed te doen, jullie spontane etentje met twee kids?

Groof, die vegetarische smeerworst is prima te eten!

Geven jullie wel eens roomkaas? Nils koopt regelmatig smeerkaas en daar wil ik vanaf, maar het feit dat het smeerbaar is, is toch wel erg handig. Dus zat ik aan roomkaas met bieslook oid te denken. Zit daar minder zout in?
Geitensmeerkaas is geen optie, zowel Nils als ik vinden het niet lekker, dus we kunnen elke keer meer dan een half bakje weggooien.
pi_94115667
Daar heb ik ook weer een aversie tegen, namaakproducten. Dan geef ik liever het echte spul. :Y)

Het lastige eraan vind ik dat het kinderdagverblijf niet zomaar erbij is maar ook een belangrijk deel van de basis vormt. Ivan gaat er straks immers 3 dagen (!) naartoe. Maar wat heeft het voor nut om nu heel streng te zijn en daarmee het risico te lopen dat hij zich op een bepaald moment tekortgedaan gaat voelen? Ik denk namelijk dat dat geen succesrecept is voor een gezond eetpatroon voor de rest van zijn leven. Daarom probeer ik maar wat relaxter te zijn en hem met de groep mee te laten eten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 21:31:52 #107
5428 crew  miss_sly
pi_94115752
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:28 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, Claudia, was het goed te doen, jullie spontane etentje met twee kids?

Groof, die vegetarische smeerworst is prima te eten!

Geven jullie wel eens roomkaas? Nils koopt regelmatig smeerkaas en daar wil ik vanaf, maar het feit dat het smeerbaar is, is toch wel erg handig. Dus zat ik aan roomkaas met bieslook oid te denken. Zit daar minder zout in?
Geitensmeerkaas is geen optie, zowel Nils als ik vinden het niet lekker, dus we kunnen elke keer meer dan een half bakje weggooien.
Boursin en Philadelpia bijvoorbeeld zijn volgens mij vegetarische roomkazen :Y
Senna is gek op Boursin, die wil graag al beginnen met 'proeven' zodra ik het bakje openmaak :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94115812
Maar er zijn zoveel smeerbare dingen, Ssserpente: pindakaas, jam, appelstroop... Waarom moet het per se kaas zijn? Eten jullie zelf geen pindakaas/jam/appelstroop?

Het eten ging trouwens ontzettend makkelijk. Lena heeft lekker gedronken, geslapen en om zich heen gekeken en Ivan speelde met zijn neef.
pi_94115847
Ik geef weleens roomkaas en kruidenkaas en zuivelspread. Geen idee of het ok is (ik heb niet zo heel veel verstand van) maar wij houden wel van geitenkaas, dus dat eten we het meeste.
Maar Mette houdt erg van kaas, laatst had ze een stukje brie te pakken, zelfs dat vind ze lekker.
Het is ook 1 van de weinige semi woordjes die ze zegt 'Ka!', wat dus Kaas, nu! betekend.

Wij eten dan ook bijna geen jam (ik koop het nu soms voor Mette) en geen pindakaas. Appelstroop vind ze niet altijd lekker.
pi_94115854
Ik heb het kdv ook geen regels meegegeven, Claudia, om dezelfde reden die jij noemt. Het risico dat Lente zich achtergesteld voelt, vind ik niet opwegen tegen de nadelen van af en toe leverpastei oid. Als die er al zijn met twee dagen kdv.
pi_94116004
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met kaas en zout. Ik ben er niet zo mee bezig, producten met zo weinig mogelijk zout kiezen. Voor de hond kochten we vroeger wel zoutarme kaas. :')
pi_94116028
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
Maar er zijn zoveel smeerbare dingen, Ssserpente: pindakaas, jam, appelstroop... Waarom moet het per se kaas zijn? Eten jullie zelf geen pindakaas/jam/appelstroop?

Het eten ging trouwens ontzettend makkelijk. Lena heeft lekker gedronken, geslapen en om zich heen gekeken en Ivan speelde met zijn neef.
Ze eet ' s ochtends al een boterham met appelstroop en met pindakaas (en soms ook met jam). 's Middags krijgt ze nu een boterham met vegetarische leverpastei en met kaas, maar die eet ze eraf om d'r brood te laten liggen. Vandaar smeerbare kaas.
pi_94116109
Vanaf wanneer mag honing eigenlijk?
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 21:37:32 #114
5428 crew  miss_sly
pi_94116121
Maar appelstroop (of andere stropen, bijvoorbeeld van Frutesse zijn zonder suiker), jam en pindakaas zijn toch prima beleg?
pi_94116122
Philadelpia en Boursin zijn lekker! :9
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 21:37:42 #116
5428 crew  miss_sly
pi_94116131
Vanaf 1 jaar, wickie!
pi_94116160
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:37 schreef miss_sly het volgende:
Maar appelstroop (of andere stropen, bijvoorbeeld van Frutesse zijn zonder suiker), jam en pindakaas zijn toch prima beleg?
Ja hoor, erg gezond juist. Dat ontken ik toch ook niet? :D
pi_94116167
Heb je al eens tartex geprobeerd Sserpente? Vooral de chamignon-variant vind ik goed te doen, of beter: alleen te doen. En bij de natuurwinkel hebben ze ook eens soort hartig smeerspul wat ik best lekker vind, maar weet nu de naam niet meer. :P

Jullie kdv zit toch bij dezelfde organisatie als de onze, Claudia? En zij geven wel smeerworst? Trouwens zo achtergesteld hoeft een kind zich niet te voelen toch, er zijn genoeg andere opties.
Hoe moet een kind met allergieen zich dan wel niet voelen. Op het kdv bij ons zijn ook kindjes die soyamelk krijgen ipv melk. Ach ja...

Tip van Stiemie, even onder de grill, je boterham met kaas, dan plakt het vast. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_94116172
Van Philadelphia kun je bovendien de originele New York cheesecake maken.
pi_94116294
O echt! Ik geef dat nog steeds niet omdat ik dacht dat dat niet mocht, ik ben verslaafd aan honing geitenkaas, dan kan ze dat een keertje proberen.

Wij maken heel vaak tosti's, lekker met cherrytomaatjes ertussen enzo.
pi_94116296
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:38 schreef oeke het volgende:
Heb je al eens tartex geprobeerd Sserpente? Vooral de chamignon-variant vind ik goed te doen, of beter: alleen te doen. En bij de natuurwinkel hebben ze ook eens soort hartig smeerspul wat ik best lekker vind, maar weet nu de naam niet meer. :P

Jullie kdv zit toch bij dezelfde organisatie als de onze, Claudia? En zij geven wel smeerworst? Trouwens zo achtergesteld hoeft een kind zich niet te voelen toch, er zijn genoeg andere opties.
Hoe moet een kind met allergieen zich dan wel niet voelen. Op het kdv bij ons zijn ook kindjes die soyamelk krijgen ipv melk. Ach ja...

Tip van Stiemie, even onder de grill, je boterham met kaas, dan plakt het vast. ;)
Nope, nooit geprobeerd, Oek. Zal zaterdag eens kijken, thanks!

Lente is DOL op kaas, behalve als het gesmolten is... :?
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 21:41:04 #122
5428 crew  miss_sly
pi_94116374
Senna eet zo nu en dan graag een boterham met honing :Y soms met geitensmeerkaas en honing, ideale combi :P
pi_94116467
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:38 schreef oeke het volgende:
Oh, bij jullie geven ze dus geen smeerworst? Interessant.

Nou ja, ik denk dat een van de vervelendste dingen voor een kind met een allergie dus is dat 'ie niet lekker met de rest mee kan doen.
pi_94116517
Lieve mama's,

Finn en ik komen hier afscheid nemen. Met Finn gaat alles goed, verder wil ik er ook niet over uitweiden, maar ik moet mijn tijd en energie nu in andere dingen steken dan het forum.

Tot ziens :W wil een mod Finn uit de lijst halen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Flower-Ti-Amo op 14-03-2011 21:48:47 ]
  maandag 14 maart 2011 @ 21:45:09 #125
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_94116684
Haai :W (shit dit staat stom na het berichtje van FTA hierboven. Ik bedoel dus: haai, ik leef nog! Lang niet gezien!)

Ik heb het kinderdagverblijf ook gevraagd om Thomas geen leverworst of smeerkaas te geven, inderdaad vanwege de lever en de zouten. Maar Thomas jat zo nu en dan een hapje bij een van zijn buren uit het bakje, dus hij krijgt er wel eens wat van binnen. Maarja, dan zijn het maar kleine hoeveelheden dus ach...

We zijn een beetje aan het rommelen hier. Vrijdag weigerde Thomas pertinent om te eten. En ik had nog wel ravioli voor hem gemaakt, waar hij normaliter dol op is. Dus het was of uitproberen, of hij voelde zich niet lekker. Hij was ook zo van streek dat hij zijn toetje ook al weigerde, dus hij is zonder eten naar bed gegaan. Dat vonden mijn man en ik allebei moeilijk! Vooral omdat hij donderdag eigenlijk ook twee hapjes vlees en een klein kwarkje heeft gehad. Later die nacht heeft hij nog wel een fles melk gedronken toen hij wakker werd.
Zaterdag at hij weer prima, maar toen is hij wel heel vroeg naar bed gegaan (half 12 al) en heeft ook flink geslapen. Zondag was hij om 10 uur al helemaal op hebben we hem maar weer terug in bed gelegd. Allemaal wel signalen dat er 'iets' is. Maar is hij ziek aan het worden of heeft hij last van de doorkomende hoektanden?

Vandaag heeft hij op het kinderdagverblijf twee slaapjes gedaan en hij had ook koorts. Wel weer goed gegeten gelukkig. We hangen er dus een beetje tussenin...

Verder is hij wel gezellig en vrolijk, alleen merk je wel dat zijn incasseringsvermogen op een laag pitje staat. Zelfs een blokje dat niet snel genoeg in de vormenstoof wil kan al genoeg zijn voor een flinke huilbui.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')