abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94081374
Het vorige deel: [Slank]1391 - Voorlopig geen japans eten

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 14 maart 2011 @ 07:30:46 #2
229513 Blurred86
Live Positive
pi_94081401
Dit lijkt me een mooi moment om weer binnen te vallen! Te veel om bij te lezen, heb ik iets gemist?

Mijn weekend was vol maar fijn O+ en ik post maar geen lijstjes :')
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  maandag 14 maart 2011 @ 07:36:33 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94081447
Mijn eendaagsweekend was logischerwijs veul te kort :').

Nog ff soezelen in de trein :z.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 14 maart 2011 @ 07:37:49 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94081461
Goeiemorgen!
Niet meer actief op Fok!
pi_94081503
Morning!

Planning:
O: 250 ml soyamelk + 4 eetl muesli
T: appel
L: 2 bruine boterhammen, 1x kaas, 200 gr rauwkost
T: banaan, 150 ml yoghurt
B: 40 minuten fietsen
D: gocchi (deel 2) met 1 courgette

Heb erg "lekkere" spierpijn van gisteren :) morgen weer rustig sporten en dan woensdag weer pumpen :7
pi_94081609
Goedemooooooooooooorgen!

O+ uit eten was fijn O+

slapen ook O+

Lijstje vandaag:

O: omelet van 2 eitjes
T: roggebrood
L: kwark ofzo (even zoeken in het universiteitsrestaurant
T: ? moet nog boodschappen doen
S: hardlopen
D: fajiiiiiiiiiiiita's
Ja doei.
  maandag 14 maart 2011 @ 07:59:18 #7
331 Merel
Be here now.
pi_94081625
XM, Tink, Phaidra, bedankt voor het compliment. Ik heb het soms wel even nodig om te horen dat ik het goed doe. Het lastige ervan vind ik dat ik misschien wel goed handel, maar nog niet vanuit de juiste beweegredenen. Dus ik zit dan gezellig te kletsen niet "omdat hij de energie van het boos worden niet waard is" zoals Phaidra zei, maar omdat ik het zo gezellig vind en wil laten zien hoe leuk en lief ik nog steeds ben. Dus daar moet ik nog even aan werken 8-)

Anyway, ontbijt! Waarom is het tegenwoordig bijna onmogelijk om zuivel in de supermarkt te kopen die niet mager, light of 0% vet is?! Ik wilde gewoon volle yoghurt met een smaakje voor m'n ontbijt, want ik ben dat waterige dunne magere spul zat en van vet ga je niet dood. Gewoon onvindbaar. Dus nu zit ik aan de roomyoghurt die bij de toetjes stond. De dag beginnen met een toetje is helemaal zo gek nog niet :9
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_94082073
Goedemorgen.

Er was gister alleen nog maar witbrood in de supermartk gisteren. }:|
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_94082095
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:17 schreef Rituals het volgende:
Ik ga vanaf morgen ook weer even echt lowcarben, maximaal 20gr. KH per dag. Ik heb me nooit zo streng bezig gehouden met aantal gram KH per dag, ik at gewoon geen aardappelen/pasta/rijst/broodproducten/weinig fruit, maar zie nu dat je (ook zonder die producten) héél snel aan 20gr. KH komt.

Tot zover deze mededeling :+.

Ik ga lekker slapen. Welterusten :W.
ehh, why?

Lieve Rituals, het lijkt me voor jouw belangrijk dat je A, niet meer afvalt, en B, naar een gezond eetpatroon toe gaat. Low Carben lijkt tegen beiden in te gaan!
pi_94082365
Mogge! *O* lekkere dag vandaag, het loopt gesmeerd :9

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:42 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ehh, why?

Lieve Rituals, het lijkt me voor jouw belangrijk dat je A, niet meer afvalt, en B, naar een gezond eetpatroon toe gaat. Low Carben lijkt tegen beiden in te gaan!
Dit :) low carben klinkt helemaal niet gezond voor jou.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 14 maart 2011 @ 08:58:03 #11
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_94082427
Morning!

Ik vind het knap van je Merel! En als nou eerst het gedrag er is, komt later het gevoel of de beweegreden wel ;)
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_94082439
* motorbloempje is het eens met Jagär en Ml-etje :Y

bah, moet straks met de auto naar de uni :') want moet erna boodschappen halen :P
Ja doei.
  maandag 14 maart 2011 @ 08:58:42 #13
277802 _Calimero_
pi_94082441
En ik heb eindelijk weer eens een volle agenda, dus ik ga gauw aan het werk!

Heb weer een weekend lang genoten van mijn gezelschap O+
pi_94082482
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:58 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje is het eens met Jagär en Ml-etje :Y

bah, moet straks met de auto naar de uni :') want moet erna boodschappen halen :P
Wat vervelend nou ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_94082510
ja, vooral met die mist en dat druilerige weer :o
Ja doei.
pi_94082519
goedemorgen!

lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met muesli
L: broodje zure haring, salade
T: matze ham/kaas
T: mandarijntjes
D: bietjes (vers!) met gebakken uitjes, een stukje koe en een aardappel

Ik ga vanmiddag even overleggen met dok of die elektronische spierstimulator geschikt is voor mij en ik wil eigenlijk ook even om tafel met een diëtist over hoe het straks komt als ik op gewicht wil blijven. Heb al laten uitrekenen dat ik rond de 1400-1500 kcal moet blijven, maar tis dan ook wel handig om een goed vitaminepreparaatje erbij te pakken (doe ik nu ook en ik moet ook dagelijks een vies poedertje in water voor mn stoelgang YUCK)
Soms mis ik wel heel erg die tijd dat ik gewoon ff een uurtje meer ging sporten als ik wat meer at, dat werkte prima.

Ik zag laatst voorbij komen wat sommige meiden hier aten op de middelbare school, een halve boterham en een appel ofzo..?
Bij mij was dat een bord havermout als ontbijt, drie boterhammen als lunch, een appel tussendoor, vaak ook nog een mars tussendoor, smiddags een stuk koek bij de koffie, 2 borden warm eten en altijd een toetje en dat kon ik toen nog hebben ook :o (dawasdeverkeerdesmilie!)
pi_94082572
Oh en Merel je bent stoer!

En Rituals: doe maar niet :* Misschien moet je gewoon eens simpel beginnen met opschrijven wat je gegeten hebt, en daarna opschrijven wat je van plan bent te gaan eten.
Dan heb je het op papier (of op je scherm, wat je maar wilt) en dan heb je 1) een beetje afstand ervan en 2) beter zicht op wat je eet en wat anders kan.
Of je ze al dan niet wilt posten is een tweede, maar doe het dan op zijn minst voor jezelf.
  maandag 14 maart 2011 @ 09:21:51 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94082906
Eens met de rest wb rituals. Ik zit klaar om te gaan hardlopen maar voel me niet topfit dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan.
Niet meer actief op Fok!
pi_94082970
Goedemorgen!

Ook een met wat Jagar zei over Rituals' plan om te gaan lowcarben :)

ik moet volgende maand gewoon structureel overwerken, 3 dagen in de week 1 uur. En dat blijft de komende maanden wel zo. -O-
pi_94083017
Goeiemorgen :)
Goed merel! Je bent standvastig gebleven, dat is belangrijk.
Ook eens met de rest mbt lowcarben. Er zijn nu hier weer meer mensen die dat doen, maar dat is meer voor gewichtsverlies dan om een normaal, gezond eetpatroon te krijgen.
Wederom adviseer ik de eetmeter :P
pi_94083057
Goedemorgen! Weekend met verjaardag van lief en met schoonmams naar Amsterdam, dus niet bijgelezen maar wel meegelezen tusssendoor :). Ik zie een low-carb-hype :D ik geloof niet dat dat voor mij zou werken. Mijn O+ brood O+ is mij enigszins heilig.

Mijn lijstje van vandaag:
O - boterham leverworst, boterham kaas, beker karnemelk
T - appel
L - yoghurt met kiwi's en muesli
T - roggebrood met pindakaas
D - sperziebonen, gekookte aardappeltjes, gehaktballetjes

Weer even normaal na het gesnoep van dit weekend.
  maandag 14 maart 2011 @ 09:43:28 #22
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_94083405
@ Jagar & de rest, ik begrijp waarom jullie het me afraden, maar er zijn twee grote redenen dat ik ervoor kies wat strikter te gaan lowcarben. Ik merk namelijk dat mijn lichaam beter functioneert op eiwitrijke producten dan op KH-rijke producten. Mijn darmen reageren niet fijn op KH, ik blaas op en ik word vaak duizelig zodra ik KH-rijke producten eet. Van eiwitrijke producten krijg ik juist energie. Daarnaast let ik beter op mijn voedingspatroon zodra ik strenger ga lowcarben. Ik ben bewuster met eten bezig en eet daardoor waarschijnlijk ook wat regelmatiger/meer.
Your body. Your soul. Your rituals.
  maandag 14 maart 2011 @ 09:47:34 #23
277802 _Calimero_
pi_94083507
Als je maar wel voldoende voedingsstoffen van alles binnen krijgt Rituals!

Ik ben gister 'vastgetaped' door 't vriendje, omdat ik altijd krom zit en daardoor veel last van mijn nek en schouders heb. Als ik nu probeer krom te zitten gaat die tape keihard trekken en doet het pijn, dus ik ben gedwongen de hele dag rechtop te zitten :')
Was alleen niet zo'n goed plan om dat vlak voor het slapen erop te laten plakken, want ik kon dus ook niet lekker liggen :|W
  maandag 14 maart 2011 @ 09:49:54 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94083567
Kinky Cali! :')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 14 maart 2011 @ 09:54:50 #25
229513 Blurred86
Live Positive
pi_94083713
zou het te koud zijn om in korte broek te hardlopen?
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')