abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94736597
Punten ronde 1 FOK! Formule 1-manager 2011

De volgende race is de Grand Prix van Maleisië die verreden wordt op zondag 10 april. De komende managerronde sluit op vrijdag 8 april 2011 om 23:59 uur, dus zorg dat je voor die tijd je (gewijzigde) team opgeslagen hebt! De ronde gaat weer open op maandag 11 april 20:00 uur.


Over de strafpunten volgt hier wat meer uitleg.

Strafpunten en opvallende zaken

De coureurs van Hispania Racing Team (HRT) hebben zich niet weten te plaatsen voor de race op zondag. Dit omdat ze niet sneller waren dan 107% van de snelste tijd in de eerste kwalificatiesessie. Met de herinvoering van de 107%-regel heeft de managerspelcrew besloten dat er in een dergelijk geval helemaal geen uitslag wordt ingevoerd. Alle onderdelen van HRT ontvangen daarom geen punten, en derhalve ook geen strafpunten. Daarmee is de waardedaling van de onderdelen minder groot dan wanneer er wel enkele punten voor de kwalificatie uitgedeeld zouden zijn.

Timo Glock (Virgin) heeft minder dan 90% van de raceafstand afgelegd vanwege een lange pitstop waarbij een reparatie uitgevoerd werd, en is daarom niet geclassificeerd. Hij krijgt derhalve geen punten voor de race-uitslag. Wel is de motorwissel voor het Virgin-team bestraft.

We delen geen strafpunten uit voor Michael Schumacher (Mercedes Grand Prix) die uitviel. Hij heeft naar onze mening de lekke band opgelopen tijdens een aanrijding en reed daar mee door totdat hij kon pitten. Daardoor was zijn wagen beschadigd geraakt. Ook in de uitvalreden op f1.com (puncture damage) zien we geen reden om volgens onze puntentelling strafpunten te geven.

Ook teamgenoot Nico Rosberg krijgt geen strafpunten voor zijn uitval, die kon na een aanrijding met Barrichello niet verder.

Voor het Sauber-chassis hebben we helaas behoorlijk wat strafpunten uit moeten delen. Er bleek na de race dat de kromming van (delen van) de achtervleugels te groot was. De FIA besloot de coureurs uit de uitslag te schrappen. Dat betekent voor de F1-manager dat we de zwaarste straf op hebben gelegd voor het chassis: de diskwalificatie van beide auto's door dezelfde chassisfout. De andere onderdelen krijgen geen punten voor de race-uitslag.

De strafpunten die deze race zijn uitgedeeld:

Coureurs
- Vitantonio Liuzzi en Narain Karthikeyan (beide HRT), geen (straf)punten vanwege overschrijden 107%-regel in kwalificatie: 0 punten in totaal
- Jenson Button (McLaren), drive-throughpenalty: -15
- Rubens Barrichello (Williams), drive-throughpenalty: -15

Motoren
- Marussia Virgin-motor, Glock motor vervangen: -15
- Williams-motor, aandrijving bij Pastor Maldonado en Rubens Barrichello: -30
- Team Lotus-motor, oververhitte radiateur door waterlekkage Kovalainen: -15

Chassis
- Sauber-chassis, diskwalificatie van beide auto's door dezelfde chassisfout van team: -75
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator / Redactie Sport / Devops maandag 28 maart 2011 @ 22:34:24 #102
176766 zoem
zoemt
pi_94740358
De manageruitslag van de GP van Australie mag natuurlijk niet ontbreken :P
pi_94742331
Wat een stom systeem eigenlik, met die strafpunten. Het betekent namelijk een dubbele straf. Het diskwalificeren van Sauber kost je sowieso al een hoop punten, als je dat onderdeel in je team hebt. Ze komen immers in de uitslag niet voor, dus nul punten. Dus waarom nog eens dubbel straf door zelfs punten af te gaan trekken?

Zelfde geldt voor Button. Die drive-through heeft al geleid tot minder punten (want lager geëindigd), maar daar bovenop worden nog extra punten afgetrokken.

Waarom? Wat is de logica? De FIA gaat toch ook geen WK-punten bij Button of Sauber aftrekken? Nee, want ze hebben hun straf al gehad.
pi_94748147
Eerste plek!
Eens kijken hoe ik dat het beste kan verprutsen :P
Azwethinkweiz
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:08:22 #105
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_94750609
Klote van Button, scheelt hem een paar plaatsen en ook nog eens strafpunten. Massa :(
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_94759933
Virgin, HRT, Sergio Perez en Schumacher. Geen gelukkige combinatie :S
pi_94760171
Virgin, MercedesGP, d'Ambrosio en Luizzi. Ook geen gelukkige combinatie :')

Ik kan nu ook weer net niks kopen _O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:01:07 #108
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_94760228
Kut sauber
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_94763785
Ik zie dat ik het niet slecht doe :D en dat voor het slepen van zes onderdelen.

Teamnaam vrrroem
Huidige rank 454
Score 123
  dinsdag 29 maart 2011 @ 17:54:19 #110
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_94769229
Petrov, Perez, Lotus en Virgin... wel okee, jammer van Perez..
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:16:26 #111
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_94784841
quote:
5s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:03 schreef k_man het volgende:
Wat een stom systeem eigenlik, met die strafpunten. Het betekent namelijk een dubbele straf. Het diskwalificeren van Sauber kost je sowieso al een hoop punten, als je dat onderdeel in je team hebt. Ze komen immers in de uitslag niet voor, dus nul punten. Dus waarom nog eens dubbel straf door zelfs punten af te gaan trekken?

Zelfde geldt voor Button. Die drive-through heeft al geleid tot minder punten (want lager geëindigd), maar daar bovenop worden nog extra punten afgetrokken.

Waarom? Wat is de logica? De FIA gaat toch ook geen WK-punten bij Button of Sauber aftrekken? Nee, want ze hebben hun straf al gehad.
  woensdag 30 maart 2011 @ 17:11:03 #112
208661 waddinxvener
pitpoespooier
pi_94815223
ligt t aan mij, maar ik kan nergens zo 123 men teamsamenstelling wijzigen. voorheen zat ernog een duidelijke tabknop . ben aardig wat lijstjes afgegaan bij de f1 manager maar echt duidelijk zie ik m niet. hulp iemand?
pi_94815315
quote:
5s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:03 schreef k_man het volgende:
Wat een stom systeem eigenlik, met die strafpunten. Het betekent namelijk een dubbele straf. Het diskwalificeren van Sauber kost je sowieso al een hoop punten, als je dat onderdeel in je team hebt. Ze komen immers in de uitslag niet voor, dus nul punten. Dus waarom nog eens dubbel straf door zelfs punten af te gaan trekken?

Zelfde geldt voor Button. Die drive-through heeft al geleid tot minder punten (want lager geëindigd), maar daar bovenop worden nog extra punten afgetrokken.

Waarom? Wat is de logica? De FIA gaat toch ook geen WK-punten bij Button of Sauber aftrekken? Nee, want ze hebben hun straf al gehad.
pi_94818412
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 17:11 schreef waddinxvener het volgende:
ligt t aan mij, maar ik kan nergens zo 123 men teamsamenstelling wijzigen. voorheen zat ernog een duidelijke tabknop . ben aardig wat lijstjes afgegaan bij de f1 manager maar echt duidelijk zie ik m niet. hulp iemand?
http://managers.fok.nl/f1/f1-2011 > tab teammanagement > teammanagement. Zou 'm gewoon moeten zijn als je ingelogd bent. :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2011 @ 20:07:25 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94824003
quote:
5s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:03 schreef k_man het volgende:
Wat een stom systeem eigenlik, met die strafpunten. Het betekent namelijk een dubbele straf. Het diskwalificeren van Sauber kost je sowieso al een hoop punten, als je dat onderdeel in je team hebt. Ze komen immers in de uitslag niet voor, dus nul punten. Dus waarom nog eens dubbel straf door zelfs punten af te gaan trekken?

Zelfde geldt voor Button. Die drive-through heeft al geleid tot minder punten (want lager geëindigd), maar daar bovenop worden nog extra punten afgetrokken.

Waarom? Wat is de logica? De FIA gaat toch ook geen WK-punten bij Button of Sauber aftrekken? Nee, want ze hebben hun straf al gehad.
Bij Sauber heeft het team een fout gemaakt door niet juiste onderdelen op de auto te zetten. Daarom heeft het team voor de race nul punten gekregen. Waarom dan de minpunten? Een team behoort gewoon te rijden met een auto die aan de reglementen voldoet. Doet zij dit niet dan kan het team er oneigenlijk voordeel uit halen door bijvoorbeeld extreem hard in de kwalificatie te gaan, daar niet gecontroleerd te worden en dan na de race door de mand te vallen. Dat het niet slim is. is een tweede.

Eenzelfde situatie geldt voor de drive-through van Button. Hij kan er oneigenlijk voordeel van gehad hebben en daarom is er een straf.

Ik snap dat het voor iemand die het chassis van Sauber in het team had het een zware klap is, maar ik ga er van uit dat de Zwitserse renstal haar zaakjes voor de volgende keer wel in orde heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_94830970
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 08:36 schreef BrawnGP het volgende:
Gaaf dat het spel er weer is!!!

Word onderstaande nog bijgewerkt? Ik weet niet wie dat heeft gemaakt, maar gebruikte het altijd, dus top app!

http://www.rinzedijkstra.nl/f1calculator/index.php
Ja, er wordt aan gewerkt. Helaas ging het afgelopen weekend nog niet volgens plan. Ik hoop volgend race weekend de zaken op orde te hebben.

Tot slot nog kudo's aan de FOK! manager team, de interface is flink opgeknapt in het winterseizoen! _O_ De score overzichten en team geschiedenis pagina's zijn erg fijn! ^O^
Omke's FOK! F1-manager Puntencalculator 2010
http://rinzedijkstra.nl/f1calculator/
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:01:50 #117
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_94831366
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij Sauber heeft het team een fout gemaakt door niet juiste onderdelen op de auto te zetten. Daarom heeft het team voor de race nul punten gekregen. Waarom dan de minpunten? Een team behoort gewoon te rijden met een auto die aan de reglementen voldoet. Doet zij dit niet dan kan het team er oneigenlijk voordeel uit halen door bijvoorbeeld extreem hard in de kwalificatie te gaan, daar niet gecontroleerd te worden en dan na de race door de mand te vallen. Dat het niet slim is. is een tweede.

Eenzelfde situatie geldt voor de drive-through van Button. Hij kan er oneigenlijk voordeel van gehad hebben en daarom is er een straf.

Ik snap dat het voor iemand die het chassis van Sauber in het team had het een zware klap is, maar ik ga er van uit dat de Zwitserse renstal haar zaakjes voor de volgende keer wel in orde heeft.
Ik snap het nog steeds niet. Welk voordeel heeft Button bijvoorbeeld gehaald uit de drive-through? Ik heb nog nooit een team zien juichen om een drive-through.
pi_94835404
quote:
15s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:01 schreef hexje het volgende:

[..]

Ik snap het nog steeds niet. Welk voordeel heeft Button bijvoorbeeld gehaald uit de drive-through? Ik heb nog nooit een team zien juichen om een drive-through.
Dat vroeg ik me ook af. Als een drive-through voordeel zou opleveren, waarom doet dan niet iedereen het? :D

De vraag blijft dus staan: waarom werkt Fok! met dubbele straffen, in plaats van de straffen die de FIA toepasselijk vindt?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2011 @ 23:13:52 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94835822
quote:
15s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:01 schreef hexje het volgende:

[..]

Ik snap het nog steeds niet. Welk voordeel heeft Button bijvoorbeeld gehaald uit de drive-through? Ik heb nog nooit een team zien juichen om een drive-through.
bij een drive-through ken ik zonder na te denken al twee situaties van een rijder die er voordeel van heeft gehad.

In 2008 Rosberg in Singapore. (de race van crashgate). Hij kwam binnen in de ronde dat de safety car naar buiten kwam en mocht toen volgens de regels niet stoppen. Hij moest wel en reed door, wat hem uiteindelijk ondanks de straf een tweede plaats opleverde. (crappy regels waren hier de oorzaak van)

In 2010 Hamilton in Valencia. Hij haalde de safety car in, had hier veel voordeel van en bleef ondanks zijn straf uiteindelijk op plaats twee rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_94836015
Ach ja, iemand zal er ooit wel eens voordeel van gehad hebben (of op z'n minst geen nadeel), maar 9 van de 10 keer is dat niet zo. En als iemand door de straf niet daadwerkelijk benadeeld wordt, doet de FIA daar toch ook niks aan? Het blijft krom om in een managerspel dubbel te straffen tov de werkelijkheid. Het is toch de bedoeling dat het een beetje 'echt' lijkt?

Hou gewoon de straffen van de FIA aan. Als een auto gediswalificeerd is, wordt ie sowieso al uit de uitslag geschrapt, daar zijn geen negatieve punten bij nodig.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2011 23:19:14 ]
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:31:07 #121
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_94836734
Er gaat iets fout. :@
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:37:59 #122
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_94837079
Rosberg and Kubica were given 10 second stop-go penalties for refuelling when the pitlane was closed. The Ferrari driver served his penalty and rejoined the track still in last place. Kubica came into the pits from fourth and dropped behind Massa. After building a lead of over fifteen seconds to Trulli, Rosberg served his penalty a lap later but only lost three positions

Dus door daarna goed te racens werd Rosberg alsnog tweede. Niet Dankzij zijn stop-go penalty maar ondanks een stop-go.

Hamilton heeft er toch geen voordeel van gehad. Zijn kans op een eerste plek ging te niet. Hij wil eerste worden niet tweede. Die nare Spanjaard zat zich erover op te winden dat Hamilton op de tweede plek bleef. Dit bleef hij overigens door de drie ronden voor de drive-through flink plankgas te geven.

Nog steeds heb ik geen overtuigende redenen gehoord voor de strafpunten. Zeg dan gewoon zo vinden wij het op Fok! spannender. Maar verkoop ons geen onzin.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2011 @ 23:47:33 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94837576
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:17 schreef k_man het volgende:
Ach ja, iemand zal er ooit wel eens voordeel van gehad hebben (of op z'n minst geen nadeel), maar 9 van de 10 keer is dat niet zo. En als iemand door de straf niet daadwerkelijk benadeeld wordt, doet de FIA daar toch ook niks aan? Het blijft krom om in een managerspel dubbel te straffen tov de werkelijkheid. Het is toch de bedoeling dat het een beetje 'echt' lijkt?

Hou gewoon de straffen van de FIA aan. Als een auto gediswalificeerd is, wordt ie sowieso al uit de uitslag geschrapt, daar zijn geen negatieve punten bij nodig.
Uiteraard moet het wel wat echt lijken. Het is namelijk een spel dat gebaseerd is op echte uitslagen. De strafpunten in het spel zijn er om de straffen die door de FIA uitgedeeld zijn te benadrukken. In mijn eerste post van vandaag heb ik dat element misschien niet helemaal duidelijk gemeld.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2011 @ 23:54:39 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94837918
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:37 schreef hexje het volgende:
Rosberg and Kubica were given 10 second stop-go penalties for refuelling when the pitlane was closed. The Ferrari driver served his penalty and rejoined the track still in last place. Kubica came into the pits from fourth and dropped behind Massa. After building a lead of over fifteen seconds to Trulli, Rosberg served his penalty a lap later but only lost three positions

Dus door daarna goed te racens werd Rosberg alsnog tweede. Niet Dankzij zijn stop-go penalty maar ondanks een stop-go.
In het geval van Rosberg was het zo dat hij dankzij zijn stop volgens mij achter de safety car als eerste lag, omdat het hele veld tijdens de neutralisatie binnenkwam en toen het veld losgelaten werd een groot gat trok (met behulp van de trage Trulli) en zo behoorlijk kon klimmen in de race. Hij heeft voor het uitvoeren van de straf zoveel voordeel gehad dat hij dit resultaat kon behalen. Het was mogelijk dankzij de crappy regels.
quote:
Hamilton heeft er toch geen voordeel van gehad. Zijn kans op een eerste plek ging te niet. Hij wil eerste worden niet tweede. Die nare Spanjaard zat zich erover op te winden dat Hamilton op de tweede plek bleef. Dit bleef hij overigens door de drie ronden voor de drive-through flink plankgas te geven.
Had Hamilton achter de (op een vreemd moment naar buiten gestuurde) safety car gebleven dan had hij nooit op de tweede plaats kunnen blijven rijden, maar was hij enkele posities teruggevallen.
quote:
Nog steeds heb ik geen overtuigende redenen gehoord voor de strafpunten. Zeg dan gewoon zo vinden wij het op Fok! spannender. Maar verkoop ons geen onzin.
Maar goed, het waren voorbeelden van rijders die voordeel hadden van hun acties, maar misschien niet de juiste om het hoe en waarom van de straffen te benadrukken. Ik denk dat mijn post hierboven duidelijker is om het hoe en waarom van de strafpunten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 9 april 2011 @ 23:11:20 #125
176766 zoem
zoemt
pi_95280782
50 punten in de kwalificatie, nog lang niet zo slecht :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')