quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:31 schreef Gwywen het volgende:
Het is Jaime, niet Jamie.
SPOILER: Cersei, JaimeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt helemaal gelijk, heb het al ge editSPOILER: BrienneOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: POVOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:07 schreef Cocu het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, heb het al ge edit
SPOILER: POVOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel![]()
Wat je in je post zegt Fingon is niet helemaal waar. Volgens GRRM loopt Dance with dragons parallel aan feast for crows tot ongeveer halverwege het boek. De rest is er voorbij.
Al met al wordt het een vrij ingewikkelde tijdlijn.. maar het was sowieso al vaag in Feast for Crows omdat de Ironborn hoofdstukken bijvoorbeeld echt al gebeuren halverwege storm of swords. Dus hoe hij dit allemaal weer gelijk gaat trekken, geen idee :p![]()
Ja inderdaad.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:26 schreef Daerion het volgende:
Wat je in je post zegt Fingon is niet helemaal waar. Volgens GRRM loopt Dance with dragons parallel aan feast for crows tot ongeveer halverwege het boek. De rest is er voorbij.
Al met al wordt het een vrij ingewikkelde tijdlijn.. maar het was sowieso al vaag in Feast for Crows omdat de Ironborn hoofdstukken bijvoorbeeld echt al gebeuren halverwege storm of swords. Dus hoe hij dit allemaal weer gelijk gaat trekken, geen idee :p
Maargoed, er zijn wel sites te vinden waar de POV's precies op chronologische volgorde staan, ik denk dat dat een nieuw projectje wordt nadat ik aDwD voor het eerst heb uitgelezen
Beneath the gold, bitter steel![]()
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:07 schreef Daerion het volgende:
De volledige PoV list valt dus ook op te maken uit de de blog post. Ik zal m hier ff posten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In zijn blog staat o.a.Wie zou hij daarmee bedoelen?quote:Tyrion, Dany, Jon and Jon Snow (...) dominate A DANCE WITH DRAGONS. Out of 73 chapters, 35 concern their exploits; sixteen viewpoints, aye, but just three of them make up almost half of the book.
The next largest chunk o' chapters belongs to an old POV character who has been missing for a couple of books, but now returns to us... rather the worse for wear.
Davos?![]()
Couple of books lijkt mij in ieder geval 2 boeken betekenen, tenzij het aSoS die in twee delen is gesplitst ook als aparte boeken rekent.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:30 schreef Gwywen het volgende:
[..]
![]()
In zijn blog staat o.a.
[..]
Wie zou hij daarmee bedoelen?
Davos?
Lijkt me duidelijk dat dat Theon wordt die zat alleen in aCoK en met ''worse for wear'' weten we wel wat dat betekent voor hem
Al hoop ik ook wel op Davos, ben echt ontzettend benieuwd wat er aan de hand is in White Harbor.Beneath the gold, bitter steel![]()
Theon zit er sowieso in, dat is wat mij betreft geen verrassing meer. Ik heb al een spoilerhoofdstuk van Theon gelezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:41 schreef Gwywen het volgende:
Theon zit er sowieso in, dat is wat mij betreft geen verrassing meer. Ik heb al een spoilerhoofdstuk van Theon gelezen.Niet onwaarschijnlijk dat GRRM zelf al vergeten was dat hij dat had gezegdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:41 schreef Gwywen het volgende:
Theon zit er sowieso in, dat is wat mij betreft geen verrassing meer. Ik heb al een spoilerhoofdstuk van Theon gelezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Hier lijstje van Westeros.org:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel![]()
Is iemand trouwens opgevallen dat Doreah het over Gerion Lannister had, toen ze met Viserys in bad zat (afl. 4)?![]()
Ben na het zien van de serie van plan om het eerste of de eerste 2 boeken te kopen voor op vakantie. Ik neem aan dat dit het eerste deel is?
Wel een mooie cover dan, met die acteur erop.360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991![]()
Correct, het tweede deel heet A Clash of Kings.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:25 schreef pugehenis het volgende:
Ben na het zien van de serie van plan om het eerste of de eerste 2 boeken te kopen voor op vakantie. Ik neem aan dat dit het eerste deel is?
[ afbeelding ]
Wel een mooie cover dan, met die acteur erop.Beneath the gold, bitter steel![]()
Oh op die manier, ik dacht dat A game of thrones de overlappende titel wasquote:Op zondag 29 mei 2011 23:28 schreef Fingon het volgende:
[..]
Correct, het tweede deel heet A Clash of Kings.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991![]()
Voor de Nederlandse lezers: de vertaling van het nieuwe boek zal helaas weer in twee delen gesplitst worden. Deel één verschijnt in november, deel twee in februari 2012. Ik moet zeggen dat ze dit keer wel redelijk rap zijn, duurde met AFFC toch iets langer.![]()
Dat wordt dus de Amerikaanse release voor mij als ze hem gaan splitsen.Please Move The Deer Crossing Sign![]()
dat andere deel wat ze hadden gesplitst had ik ook in 1 boek gelezen, in het NL. Ik weet niet of dit dan een andere uitgever zou zijn ofzo. Ik heb ze gelezen van de bieb. (ja ik weet het, ik moet me schamen dat ik de boeken nog niet heb gekocht)![]()
Ik denk dat je je dat niet meer goed herinnert, het boek is absoluut nooit in 1 deel uitgebracht. Misschien dat je bieb een of andere knutselaar had die de boeken samen heeft gebonden? (Uitgever is iig nooit veranderd, altijd Luijtingh geweest)quote:Op maandag 30 mei 2011 19:10 schreef eLiNSANIUM het volgende:
dat andere deel wat ze hadden gesplitst had ik ook in 1 boek gelezen, in het NL. Ik weet niet of dit dan een andere uitgever zou zijn ofzo. Ik heb ze gelezen van de bieb. (ja ik weet het, ik moet me schamen dat ik de boeken nog niet heb gekocht)![]()
Precies, 1 en 2...quote:Op maandag 30 mei 2011 22:47 schreef Nagil het volgende:
[..]
Ik denk dat je je dat niet meer goed herinnert, het boek is absoluut nooit in 1 deel uitgebracht. Misschien dat je bieb een of andere knutselaar had die de boeken samen heeft gebonden? (Uitgever is iig nooit veranderd, altijd Luijtingh geweest)
Blij dat ik hierin nooit begonnen ben in het Nederlands, ik heb wel eens een stukje gelezen in de boekenwinkel en dat was altijd tenenkrommend.
ik ben begonnen met de Nederlandse versies en daarna overgeschakeld naar het Engels (als je 5 jaar op een boek moet wachten, dan zijn die 6 maanden op de vertaling toch net iets teveel!). Ik vond de boeken altijd erg goed vertaald, echt niks op aan te merken. Het leukste is nog hoe ze the Late Lord Frey hebben vertaald, heer Frey Laat!quote:Op maandag 30 mei 2011 23:48 schreef Fingon het volgende:
[..]
Precies, 1 en 2...
Blij dat ik hierin nooit begonnen ben in het Nederlands, ik heb wel eens een stukje gelezen in de boekenwinkel en dat was altijd tenenkrommend.
![]()
![]()
Ja, dat grapje vond ik ook erg mooiquote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:28 schreef Nagil het volgende:
Het leukste is nog hoe ze the Late Lord Frey hebben vertaald, heer Frey Laat!
Wordt "the late" echter niet ook gebruikt voor "de pas overledene" ?
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
haha ja dat klopt, maar dat kan je van die ouwe zak nou niet bepaald zeggen, dus nog een verbetering in het Nederlands ook!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ja, dat grapje vond ik ook erg mooi
Wordt "the late" echter niet ook gebruikt voor "de pas overledene" ?![]()
Idd, die ouwe kwijlerd vindt het leven nog veel te leukquote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:30 schreef Nagil het volgende:
[..]
haha ja dat klopt, maar dat kan je van die ouwe zak nou niet bepaald zeggen, dus nog een verbetering in het Nederlands ook!
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
je hebt gelijk... ik had het ff nagezocht en het zijn inderdaad 2 boeken, 3a en 3b.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:47 schreef Nagil het volgende:
[..]
Ik denk dat je je dat niet meer goed herinnert, het boek is absoluut nooit in 1 deel uitgebracht. Misschien dat je bieb een of andere knutselaar had die de boeken samen heeft gebonden? (Uitgever is iig nooit veranderd, altijd Luijtingh geweest)
Ik ben van plan de boeken te kopen, maar weet nou niet of ik ze in het Engels wil kopen of in het NL. Ik heb ze wel al gelezen in het NL. Aangezien ik nog met een andere serie bezig ben, maakt de release datum van boek 5 niet zo veel uit, ik haal die datum(s) toch niet, aangezien ik ook eerst boek 1 t/m 4 wil herlezen, voor ik aan deel 5 begin. (ik ben niet zo'n supersnelle lezer, en kan vaak maar 1 tot 2 uur per dag lezen, dus ben ik hier nog wel even mee bezig)![]()
Ik ga deel 5 in het Engels kopen. Normaliter kan ik wel geduld opbrengen, maar nu kan ik echt niet wachten.
Ik hecht toch al niet zo aan gelijke kaften met boekenseries dus aangezien ik van deel 1 de lelijke paperbackversie heb, delen 2-3 de mooie hardcover en deel 4 de grote hardcover, past daar best een Engelstalige deel 5 bij in het toch al onooglijke rijtje.
Ik heb de boeken al zo vaak gelezen dat ik het wel aandurf in het Engels. Scheelt bovendien in tempo, ik lees in het NL veel te snel (heb al meerdere vakanties gehad waarin ik na een week door m'n leesvoer heen was).
![]()
Weet je, iedereen is daar zo vreselijk ontzet over, maar ik had dat gevoel helemaal niet zo.
Ik vondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu niet verder lopen spoileren, ik lees niet zo snel![]()
![]()
Ik zit te twijfelen welke versie van Dance ik zal bestellen.
Deze
of deze
Welke vinden jullie mooier? Prijs maakt niet uit en is allebei hardcover.![]()
Ik vind de eerste mooier, maar de tweede past beter bij de paperback boekjes die ik nu van de andere boeken heb.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Ik heb allemaal verschillende, verschillende groottes ook, paperback en hardback door elkaar![]()
Ben nooit zo secuur met series dat 't allemaal dezelfde moeten zijn.![]()
Ik vind het wel jammer ,eerst zou deze cover komen en die past perfect bij m'n andere 4 hardcoversquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:21 schreef Gwywen het volgende:
Deze
[ afbeelding ]
of deze
[ afbeelding ]
Welke vinden jullie mooier? Prijs maakt niet uit en is allebei hardcover.
Bij bookdepository verkopen ze hem wel:quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:51 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ik vind het wel jammer ,eerst zou deze cover komen en die past perfect bij m'n andere 4 hardcovers
[ afbeelding ]
http://www.bookdepository(...)Martin/9780553801477
Volgens mij zijn die andere twee van Engelse publishers?You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Dat dacht ik ook, maar als je op amazon kijkt bij die ISBN krijg je de eerste cover van Gwywen, en amazon vertrouw ik meer voor up-to-date zijn dan de bookdepositoryquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bij bookdepository verkopen ze hem wel:
http://www.bookdepository(...)Martin/9780553801477
Volgens mij zijn die andere twee van Engelse publishers?
ik vind de 2e mooier, maar die passen niet bij mijn paperbacksquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:21 schreef Gwywen het volgende:
Deze
[ afbeelding ]
of deze
[ afbeelding ]
Welke vinden jullie mooier? Prijs maakt niet uit en is allebei hardcover.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Leuk dat ze er nu al New York Times besteller op zettenquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:51 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ik vind het wel jammer ,eerst zou deze cover komen en die past perfect bij m'n andere 4 hardcovers
[ afbeelding ]![]()
![]()
Die cover is ook al 4 jaar oud ofzoquote:Op vrijdag 3 juni 2011 01:34 schreef Rahl het volgende:
[..]
Leuk dat ze er nu al New York Times besteller op zetten
Nja, hij IS met pre-order al een bestseller dus gelijk hebben ze wel
Ik vind de serie steengoed, ik denk dat ik de boeken ook ga kopen, voor als ik vakantie heb. Duurt nog wel even, maar dan heb ik ze in ieder geval bijtijds in huis.
Bij bol.com zie ik een box-set van de 4 boeken voor 27 euro. Ik denk dat ik die gewoon neem. Geen geld.![]()
Dan ben ik benieuwd wat ik binnenkrijg, ik heb deze besteld:
http://www.bookdepository(...)A-Dance-with-Dragons![]()
Dan krijg je de Engelse versie, de cover met het zwaard was namelijk de vorige versie van de Engelse hardback.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:05 schreef Young_David het volgende:
Dan ben ik benieuwd wat ik binnenkrijg, ik heb deze besteld:
http://www.bookdepository(...)A-Dance-with-Dragons![]()
ach ik ben die week van het uitkomen op vakantie in engeland, daar zou ik de engelse versie toch wel in een boekhandel moeten kunnen vinden
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Als ie al niet uitverkocht isquote:Op zondag 5 juni 2011 19:30 schreef Frag_adder het volgende:
ach ik ben die week van het uitkomen op vakantie in engeland, daar zou ik de engelse versie toch wel in een boekhandel moeten kunnen vinden
dan ga ik heel erg balenquote:
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
Forum Opties Forumhop: Hop naar: