quote:
Op zondag 13 maart 2011 19:58 schreef SummerBreeze het volgende:[..]
Neem je tijd Bastard. Ik heb geen haast. Wilde alleen weten of ik weer iets was vergeten

Ik heb ook geen haast maar wil je wel graag helpen met je vraag

Dat betekent dat ik zojuist alle kaarten goed geschud heb voor je, en mij geconcentreerd heb op je vraag of je er verstandig aan doet om je huidige werk aan te houden.
Juist, soms valt er tijdens het schudden wel eens een kaart uit het deck, en het is mijn gewoonte geworden om die kaart er bij te betrekken want kan mogelijk een bepaalde toon gaan aanslaan of een hulpmiddel wezen.
De kaart die er nu uitviel is de ridder van pentakels (sommige zeggen munten), munten hebben een aardse inslag, hebben inderdaad veelal te maken met het geld verdienen, en het uitoefenen van een ambacht, of algeheel bezig zijn met een actie.
We zien op deze kaart een ridder zitten op zijn zwarte paard, in het harnas met een grote munt in zijn hand. Het is alsof hij een beetje de munt aan het wegen is.
Deze ridder is een heel rustig type die de er van houdt de boel ovezichtelijk te houden, te plannen, voorzichtig zijn stappen te maken zodat wat hij doet ook duurzaam zal wezen en winstgevend kan zijn. Hij houdt van zijn bezittingen, de dingen die hij al verworven heeft, daar wil hij graag aan vasthouden dus zal geen gekke sprongen willen maken. Het is niet echt een prater deze ridder, als hij zou opvallen is het omdat hij op een rustige manier, betrouwbaar door blijft gaan, is loyaal, heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
Als we deze kaart een voorspellend karakter willen geven dan heeft de kaart te maken met eigendommen, banen of een financiele gebeurtenis.
Nou.. dat belooft al wat! Is deze ridder iemand die je kent, slaat deze kaart op jou karakter?
We houden de ridder er even bij, zien of we hem straks erbij kunnen halen.
De eerste kaart van de 10 geeft de nu situatie aan, wat brengt jou hier met je vraag, wat speelt er nu. En deze kaart is ook een muntenkaart, het is munten 8 ondersteboven.
We zien op de kaart een persoon op een bankje zitten, ijverig aan het werk. Hij heeft al het een en ander gepresteerd en heeft zijn werk een de muur (of is het een boomstam) opgehangen, iedereen ziet dat hij goed werk verricht. Hij hamert met een beitel de strepen in de munten, ik moet altijd denken aan "hij timmert aan de weg" want vlgs mij is dit een persoon die terwijl hij bezig is denkt aan beter werk. Je ziet hem namelijk zitten in gerafelde kleding, en ik kan mij voorstellen dat hij aan het denken is aan beter werk, dit doet hij goed maar met werken aan zichzelf kan hij verder komen.. hij timmert aan de weg, hij wil graag beter worden, een opleiding volgen denkt hij daaraan? Praktisch en doelbewust werken aan verbeteringen, motivatie is beter verdienen, beter persperctief, meer kansen maken, meer vaardigheden opdoen, meer ontplooing.
In samenwerking met de ridder die daar zo stil staat, gebeurt er nog niet veel anders dan "denken aan" De ridder weegt ook de munt en is voorzichtig. Overigens, het karakter van deze kaart ondersteboven kan wijzen op "vuile spelletjes" het uitbuiten van een persoon. Je zou een baas kunnen hebben die een beetje misbruik maakt van de situatie.. als je de ridder bent, het stille type, die vind toch alles wel best.. kan nog wel wat meer bij zonder dat je misschien er naar betaald word. Bedriegen, doen van valse beloftes, en wat vervolgens aanleiding geeft tot tobben.
Misschien vandaar ook je vraag?
Wat hebben we als tweede kaart, de hulp of belemmering. We zien daar bekers 2. Bekers staan voor gevoel, emotie, liefde. En deze 2 van evenwicht staat vaak voor een goed gesprek met een persoon die dichtbij staat. Denk aan familie, je moeder, of een goede vriendin die een goed gesprek aangaat. Kan gaan om het aanhalen van de band, ik zie deze kaart op deze positie meer als steun voor je iemand die je zou kunnen helpen om andere dingen te gaan doen. Thema van de kaart is geven en nemen, maar misschien geldt datzelfde wel voor je baas, misschien neemt hij en geef jij alleen maar dat het daarmee uit balans is.. hoeft niet zo te wezen verder.. maar ik zie deze kaart op deze positie wel als een steun in de rug, misschien net het duwtje wat je nodig zal hebben.
Zo de volgende kaart is heel mooi. De wereld uit de grote arcana. Op de positie van het verleden.
Het zou er op wijzen dat je in het verleden een voltooing van iets hebt gehad, iets hebt afgerond. Iets wat wellicht levensbepalend is geweest. Automatisch ga ik zelf ook denken "wat kan dat dan wezen" heb je misschien na veel je best gedaan te hebben ergens eindelijk een diploma voor gehaald? En werk je nu ook op een baan op je niveau? Deze kaart geetf aan, alle mogelijke lessen zijn geleerd, de voltooing is daar, het zegt zelfs dat het paradijs open is want je hebt alle beproevingen doorstaan.. geen van allen zijn lichtzinnige kaarten maar voor deze kaart heb ik altijd respect. We zien een vrouw of is het een hermaphrodiet, in de omgekeerde houding van de gehangene, het zegt je misschien niet veel .. maar op die kaart staat de wereld op zn kop, en nu is het zoals het zou moeten wezen. Ze is omhuld door een groot lauwerkrans, om maar te benadrukken dat dit een groot succes is. Voorspoed, verwezenlijken van plannen, succesvol zijn, kennen van jezelf, bereiken van materieel geluk, gelukkige familieomstandigheden, een reis om de wereld en als we een beroep noemen bij deze kaart is het gek genoeg een administratieve baan.
In het recente verleden zien we de schildknaap van staven, ik proef een beetje de eerste kaart hierin. Deze schildknaap is ambitieus namelijk. Gehuld in mooie kleding, 1 staaf op de grond geplant en ziet hoe de knoppen er in schieten. Een idee is geplant en word hier gerijpt. Dit is een moedige schildknaap, zelfs een vurige ondergrond, zien we aan het kleurgebruik op de kaart, energiek, mogelijk leiderskwaliteiten bezit. Inventief, positief persoon. Schildknapen worden meer dan eens als boodschapper gebruikt, als we denken aan een boodschap in het recente verleden denken we aan aaanmoedigen , een verhelderend telefoontje, een kennisgeving, of bij een gebeurtenis het beginnen aan een nieuw avontuur.
Ik kan deze kaart linken met de bekers 2, het goede gesprek, misschien uit dezelfde hoek, ik kan hem ook linken aan een nieuw idee, of spelen met een nieuw idee.. groei. Ook om kaart 1.
De mogelijke toekomst, de volgende kaart, al evenzo mooie kaart voor deze legging is de kaart van de Geliefden. Weer dat duo wat er terugkomt zoals we op bekers 2 ook die 2 zien.
Om kort te zijn zegt de kaart dat er een besluit genomen word met heel het hart. Vol overgave word er een stap gezet, zonder enig twijfel. Er word adam en eva afgebeeld, we zien een boom in bloei, en word hier een verbintenis aangegaan onder het toeziend oog van de genezende engel Rafael. Alle zorgen worden weggenomen, alle kleine en grote problemen verdwijnen en er word samengesmoten tussen anima en animus, een mystiek overeenkomst en we gaan voor het nieuwe doel wat gesteld is.
Sta je toevallig nu al voor een keuze? Je boom is mogelijk al geplant zien we in het recente verleden.. moet het idee nog even weken voor je? Ben je nu die stilstaande afwegende ridder? Er word op deze kaart gesproken over hogere harmonie in het leven. Het is een kaart uit de grote arcana zoals de kaart de wereld ook is, en we krijgen er zometeen nog 1.
Keuzes die er liggen of die mogelijk gemaakt worden hebben versterkende gevolgen voor jou leven, jou inzichten de dingen die je gaat verwerven.
Dit is een kaart van samensmelten, ook mentaal in evenwicht komen, twijfel verdwijnt in de mogelijke toekomst. Bijzonder mooie kaart vind ik het.
Niet geheel verrassend voor mij zien we in de nabije toekomst bekers 7, gevoelsmatig wat gaan we kiezen? De twijfel moet ik dit, zal ik dat, als ik zus doe wat ga ik daar dan laten, ja maar daar vind ik misschien wel dit, hee maar dat ben ik dat kwijt.. ik kan die twijfel haast voelen geloof ik. Ben je erg van vasthouden aan wat je kent en wat je hebt? Niet iemand van de gekke sprongen maken? Er is veel keuze op de kaart, de ene geeft rijkdom, de andere zijn beloftes, wijsheid, geld, macht.. er is slechts 1 weg te gaan op deze kaart en dat is de weg van je hart, van je ziel.. wat denk jij wat de juiste keuze is? Vast blijven zitten zoals wellicht nu met de twijfel blijven zitten dat het ergens anders ook wel leuk kan wezen. Misschien heb je inderdaad dat diploma behaald waar ik het eerder over had en maak je er nog niet ten volle gebruik van?
De nabije toekomst laat je nog even weken, laat je nog even de keuzes voor je liggen.. en je gaat zelf kiezen uiteindelijk, en als je kiest doe je dat met heel je hart.. zie ook vorige kaart!
Gerechtigheid. Op de positie van jou in de vraag. Hier worden toch knopen doorgehakt, ere wie ere toekomt.. de zaken worden eerlijk afgewogen zie ik aan de weegschaal die perfect in balans is. Het zwaard fier en loodrecht omhoog, er word niet een tikje meer hier of daar gegeven, we delen hier in eerlijkheid. Deze vrouw.. het schijnt een vrouw te zijn, is de beeltenis van de kosmische vrouwe justitia.. van bovenaf worden er wetten opgelegd, en iedereen word als gelijke behandeld. Ze zit tussen 2 pilaren, genaamd genade en strengheid, zij maakt de exacte afweging wie wat zal krijgen.
De kaart geeft aan dat er een (wederom he) gedegen besluit genomen word. Dingen worden afgewogen, een juist en rechtvaardig besluit word genomen, rechtvaardigheid in deze is vooral gericht op jou! Zie de positie. Loon naar werken. Na deze beslissing zal er stabiliteit optreden.. nogal wiedes, je neemt het besluit juist en met overgave. Hart en verstand worden op 1 lijn gezet, dan komt het besluit. Niet in de laatste plaats moet ik melden dat deze kaart (net als de eerste kaart) ook kan wijzen op onderwijs. Studie. Misschien verdere scholing, werken leren ambities?
De volgende kaart is die van de omgeving. Het thuis (bekers 6 ondersteboven) waar we fijne gevoelens voor koesteren gaan we mogelijk afscheid van nemen. Ik pas dit automatisch in je werkomstandigheden nu he, ik kan niet anders na deze voorloop aan kaarten te denken dat je je toch geliefde werkplek zal verlaten om verder te gaan, verder te groeien. Het is ook tijd om los te laten en het verleden achter je te laten.
Hou die schoonmaak maar.
Hoop en vrees.. Zwaarden 4. ondersteboven. Je vreest een conflict omtrent deze situatie. Wat zullen ze er van denken.. misschien niet geheel bij je op de voorgrond, ik heb het idee dat je meer een gevoelsmens bent maar wel 1 met een goed stel hersens. Je denkt dat door een stap te nemen dat je misschien mensen zeer doet, of je kijkt op tegen het eindgesprek. Er is een nieuwe belangstelling wat kan leiden tot gespannen situaties zegt deze kaart. boycotten, werkonderbrekingen, plunderingen, relletjes zijn dingen die onder deze kaart vallen. Ik zie een vrouw op een bed liggen met zwaarden boven dr hoofd wat mij het idee geeft dat het meer de zorgen er om zijn.. wat niet wil zeggen dat ze ongegrond zijn.
Hoop en vrees, laten we het houden op vrees met deze kaart nietwaar?
Als laatste kaart, zeker een kaart die je goed zal doen wat deze legging, in ieder geval voor mij compleet maakt voor je is wederom een muntenkaart. Munten 10.
Ik had al verteld waar munten voor staan, en de 10 staat voor de voltooing, waar de aas of 1 voor de start staat staat 10 voor de compleetheid in zijn serie. We zien een gelukkig gezin, we zien gebouwen, we zien bloeiende planten en bloemen, het gaat op deze uiteindelijke uitkomst kaart het duidelijk goed voor de wind. Keuzes die gemaakt zijn waren de juiste keuzes en hebben geen windeieren gelegd, dit was zoals we het graag voor ogen hadden gehad. Rijkdom, stabiliteit, goede familieomstandigheden, aanzien. Mogelijk ga je bij een grote firma werken, welk aanzien geniet of ga je een functie uitoefenen (leiderschapskwaliteiten zagen we al ergens) waar je aanzien zal genieten. De kaart wijst vaak op een overgang van levenskwaliteit, kan wijzen op een betere baan kan wijzen op een bruiloft, ik zie een verbintenis, meer in deze als een contract samen met de verbintenis van de geliefde.
Zo hee.. was me dat een partij positiefs voor je? Dus wat doe je nog op je huidige baan?

Ik weet het, misschien zit ik er helemaal naast.. ik had je gevraagd geen aanvullende info te geven, maar dit is wat ik naar aanleiding van je vraag proef.
Groei is daar voor je, als je de stap zet.
"Meer nieuwe uitdagingen vormen je tot een divers mens, het kan juist zijn om nieuwe ervaringen op te doen opdat de geest kan leren zelfvertrouwen te krijgen in zijn eigen kwaliteiten. Roest je vast in gewoonten, kom je niet vooruit"