abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2011 @ 19:04:53 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94058345
Deeltje zoveel eigenlijk al, want het is volgens mij TRU's langstlopende reeks!
Het vorige deeltje vind je in ieder geval hier.

De bedoeling van dit topic is voor iedereen die zich daarvoor aanmeldt een lezing, een reading of wat je ook kan, gratis te doen. Het is voor iedereen die wat oefening kan gebruiken of om bekend te worden met de werking van een orakel zoals de I-ching of de Tarot bijvoorbeeld.

We houden hier de slowchat liever tot het minimum om het overzichtelijk te houden, mocht je graag een discussie willen voeren over de werking, wees dan zo aardig om een apart topic daarover te openen. Voor vragen over de Tarot kun je in ieder geval daar al terecht: Tarot: De basis II

Het huidige lijstje van wachtende
voor Bastard
=======================

kvd
Summers
rac
Vogeltjesdans
ramolino
sweetdancegirl

Het huidige lijstje van wachtende
voor MissVanity
=======================
Mousy31
Pisces29
rac
Plieniemienie
=======================

[ Bericht 0% gewijzigd door Summers op 27-09-2011 13:03:29 ]
The truth was in here.
pi_94061326
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:05 schreef Bastard het volgende:

[..]

Jazeker die heb ik .. kom er helaas vanavond niet aan toe, ik mik op morgenavond voor jou :)

Neem je tijd Bastard. Ik heb geen haast. Wilde alleen weten of ik weer iets was vergeten ;)
pi_94066220
Jeuj, deeltje zoveel *O*
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:46:00 #4
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_94076194
Gaan we weer :)
Moet maar eens over een concrete vraag nadenken, of is een open legging ook een optie?
an urge to help mankind overcomes me
pi_94077630
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:46 schreef saaw het volgende:
Gaan we weer :)
Moet maar eens over een concrete vraag nadenken, of is een open legging ook een optie?
Beetje koud he.

Maar wel geil :9
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_94086633
ben er altijd al geinteresseerd in geweest, ik wil er op zich wel een :)
  maandag 14 maart 2011 @ 13:21:14 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94090655
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:32 schreef valdikur het volgende:
ben er altijd al geinteresseerd in geweest, ik wil er op zich wel een :)
Staat er op.
The truth was in here.
pi_94096598
dank je :)
  maandag 14 maart 2011 @ 21:32:35 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94115799
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:58 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Neem je tijd Bastard. Ik heb geen haast. Wilde alleen weten of ik weer iets was vergeten ;)
Ik heb ook geen haast maar wil je wel graag helpen met je vraag ;)

Dat betekent dat ik zojuist alle kaarten goed geschud heb voor je, en mij geconcentreerd heb op je vraag of je er verstandig aan doet om je huidige werk aan te houden.

Juist, soms valt er tijdens het schudden wel eens een kaart uit het deck, en het is mijn gewoonte geworden om die kaart er bij te betrekken want kan mogelijk een bepaalde toon gaan aanslaan of een hulpmiddel wezen.
De kaart die er nu uitviel is de ridder van pentakels (sommige zeggen munten), munten hebben een aardse inslag, hebben inderdaad veelal te maken met het geld verdienen, en het uitoefenen van een ambacht, of algeheel bezig zijn met een actie.
We zien op deze kaart een ridder zitten op zijn zwarte paard, in het harnas met een grote munt in zijn hand. Het is alsof hij een beetje de munt aan het wegen is.
Deze ridder is een heel rustig type die de er van houdt de boel ovezichtelijk te houden, te plannen, voorzichtig zijn stappen te maken zodat wat hij doet ook duurzaam zal wezen en winstgevend kan zijn. Hij houdt van zijn bezittingen, de dingen die hij al verworven heeft, daar wil hij graag aan vasthouden dus zal geen gekke sprongen willen maken. Het is niet echt een prater deze ridder, als hij zou opvallen is het omdat hij op een rustige manier, betrouwbaar door blijft gaan, is loyaal, heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
Als we deze kaart een voorspellend karakter willen geven dan heeft de kaart te maken met eigendommen, banen of een financiele gebeurtenis.

Nou.. dat belooft al wat! Is deze ridder iemand die je kent, slaat deze kaart op jou karakter?
We houden de ridder er even bij, zien of we hem straks erbij kunnen halen.

De eerste kaart van de 10 geeft de nu situatie aan, wat brengt jou hier met je vraag, wat speelt er nu. En deze kaart is ook een muntenkaart, het is munten 8 ondersteboven.
We zien op de kaart een persoon op een bankje zitten, ijverig aan het werk. Hij heeft al het een en ander gepresteerd en heeft zijn werk een de muur (of is het een boomstam) opgehangen, iedereen ziet dat hij goed werk verricht. Hij hamert met een beitel de strepen in de munten, ik moet altijd denken aan "hij timmert aan de weg" want vlgs mij is dit een persoon die terwijl hij bezig is denkt aan beter werk. Je ziet hem namelijk zitten in gerafelde kleding, en ik kan mij voorstellen dat hij aan het denken is aan beter werk, dit doet hij goed maar met werken aan zichzelf kan hij verder komen.. hij timmert aan de weg, hij wil graag beter worden, een opleiding volgen denkt hij daaraan? Praktisch en doelbewust werken aan verbeteringen, motivatie is beter verdienen, beter persperctief, meer kansen maken, meer vaardigheden opdoen, meer ontplooing.
In samenwerking met de ridder die daar zo stil staat, gebeurt er nog niet veel anders dan "denken aan" De ridder weegt ook de munt en is voorzichtig. Overigens, het karakter van deze kaart ondersteboven kan wijzen op "vuile spelletjes" het uitbuiten van een persoon. Je zou een baas kunnen hebben die een beetje misbruik maakt van de situatie.. als je de ridder bent, het stille type, die vind toch alles wel best.. kan nog wel wat meer bij zonder dat je misschien er naar betaald word. Bedriegen, doen van valse beloftes, en wat vervolgens aanleiding geeft tot tobben.
Misschien vandaar ook je vraag?

Wat hebben we als tweede kaart, de hulp of belemmering. We zien daar bekers 2. Bekers staan voor gevoel, emotie, liefde. En deze 2 van evenwicht staat vaak voor een goed gesprek met een persoon die dichtbij staat. Denk aan familie, je moeder, of een goede vriendin die een goed gesprek aangaat. Kan gaan om het aanhalen van de band, ik zie deze kaart op deze positie meer als steun voor je iemand die je zou kunnen helpen om andere dingen te gaan doen. Thema van de kaart is geven en nemen, maar misschien geldt datzelfde wel voor je baas, misschien neemt hij en geef jij alleen maar dat het daarmee uit balans is.. hoeft niet zo te wezen verder.. maar ik zie deze kaart op deze positie wel als een steun in de rug, misschien net het duwtje wat je nodig zal hebben.

Zo de volgende kaart is heel mooi. De wereld uit de grote arcana. Op de positie van het verleden.
Het zou er op wijzen dat je in het verleden een voltooing van iets hebt gehad, iets hebt afgerond. Iets wat wellicht levensbepalend is geweest. Automatisch ga ik zelf ook denken "wat kan dat dan wezen" heb je misschien na veel je best gedaan te hebben ergens eindelijk een diploma voor gehaald? En werk je nu ook op een baan op je niveau? Deze kaart geetf aan, alle mogelijke lessen zijn geleerd, de voltooing is daar, het zegt zelfs dat het paradijs open is want je hebt alle beproevingen doorstaan.. geen van allen zijn lichtzinnige kaarten maar voor deze kaart heb ik altijd respect. We zien een vrouw of is het een hermaphrodiet, in de omgekeerde houding van de gehangene, het zegt je misschien niet veel .. maar op die kaart staat de wereld op zn kop, en nu is het zoals het zou moeten wezen. Ze is omhuld door een groot lauwerkrans, om maar te benadrukken dat dit een groot succes is. Voorspoed, verwezenlijken van plannen, succesvol zijn, kennen van jezelf, bereiken van materieel geluk, gelukkige familieomstandigheden, een reis om de wereld en als we een beroep noemen bij deze kaart is het gek genoeg een administratieve baan.

In het recente verleden zien we de schildknaap van staven, ik proef een beetje de eerste kaart hierin. Deze schildknaap is ambitieus namelijk. Gehuld in mooie kleding, 1 staaf op de grond geplant en ziet hoe de knoppen er in schieten. Een idee is geplant en word hier gerijpt. Dit is een moedige schildknaap, zelfs een vurige ondergrond, zien we aan het kleurgebruik op de kaart, energiek, mogelijk leiderskwaliteiten bezit. Inventief, positief persoon. Schildknapen worden meer dan eens als boodschapper gebruikt, als we denken aan een boodschap in het recente verleden denken we aan aaanmoedigen , een verhelderend telefoontje, een kennisgeving, of bij een gebeurtenis het beginnen aan een nieuw avontuur.
Ik kan deze kaart linken met de bekers 2, het goede gesprek, misschien uit dezelfde hoek, ik kan hem ook linken aan een nieuw idee, of spelen met een nieuw idee.. groei. Ook om kaart 1.

De mogelijke toekomst, de volgende kaart, al evenzo mooie kaart voor deze legging is de kaart van de Geliefden. Weer dat duo wat er terugkomt zoals we op bekers 2 ook die 2 zien.
Om kort te zijn zegt de kaart dat er een besluit genomen word met heel het hart. Vol overgave word er een stap gezet, zonder enig twijfel. Er word adam en eva afgebeeld, we zien een boom in bloei, en word hier een verbintenis aangegaan onder het toeziend oog van de genezende engel Rafael. Alle zorgen worden weggenomen, alle kleine en grote problemen verdwijnen en er word samengesmoten tussen anima en animus, een mystiek overeenkomst en we gaan voor het nieuwe doel wat gesteld is.
Sta je toevallig nu al voor een keuze? Je boom is mogelijk al geplant zien we in het recente verleden.. moet het idee nog even weken voor je? Ben je nu die stilstaande afwegende ridder? Er word op deze kaart gesproken over hogere harmonie in het leven. Het is een kaart uit de grote arcana zoals de kaart de wereld ook is, en we krijgen er zometeen nog 1.
Keuzes die er liggen of die mogelijk gemaakt worden hebben versterkende gevolgen voor jou leven, jou inzichten de dingen die je gaat verwerven.
Dit is een kaart van samensmelten, ook mentaal in evenwicht komen, twijfel verdwijnt in de mogelijke toekomst. Bijzonder mooie kaart vind ik het.

Niet geheel verrassend voor mij zien we in de nabije toekomst bekers 7, gevoelsmatig wat gaan we kiezen? De twijfel moet ik dit, zal ik dat, als ik zus doe wat ga ik daar dan laten, ja maar daar vind ik misschien wel dit, hee maar dat ben ik dat kwijt.. ik kan die twijfel haast voelen geloof ik. Ben je erg van vasthouden aan wat je kent en wat je hebt? Niet iemand van de gekke sprongen maken? Er is veel keuze op de kaart, de ene geeft rijkdom, de andere zijn beloftes, wijsheid, geld, macht.. er is slechts 1 weg te gaan op deze kaart en dat is de weg van je hart, van je ziel.. wat denk jij wat de juiste keuze is? Vast blijven zitten zoals wellicht nu met de twijfel blijven zitten dat het ergens anders ook wel leuk kan wezen. Misschien heb je inderdaad dat diploma behaald waar ik het eerder over had en maak je er nog niet ten volle gebruik van?
De nabije toekomst laat je nog even weken, laat je nog even de keuzes voor je liggen.. en je gaat zelf kiezen uiteindelijk, en als je kiest doe je dat met heel je hart.. zie ook vorige kaart!

Gerechtigheid. Op de positie van jou in de vraag. Hier worden toch knopen doorgehakt, ere wie ere toekomt.. de zaken worden eerlijk afgewogen zie ik aan de weegschaal die perfect in balans is. Het zwaard fier en loodrecht omhoog, er word niet een tikje meer hier of daar gegeven, we delen hier in eerlijkheid. Deze vrouw.. het schijnt een vrouw te zijn, is de beeltenis van de kosmische vrouwe justitia.. van bovenaf worden er wetten opgelegd, en iedereen word als gelijke behandeld. Ze zit tussen 2 pilaren, genaamd genade en strengheid, zij maakt de exacte afweging wie wat zal krijgen.
De kaart geeft aan dat er een (wederom he) gedegen besluit genomen word. Dingen worden afgewogen, een juist en rechtvaardig besluit word genomen, rechtvaardigheid in deze is vooral gericht op jou! Zie de positie. Loon naar werken. Na deze beslissing zal er stabiliteit optreden.. nogal wiedes, je neemt het besluit juist en met overgave. Hart en verstand worden op 1 lijn gezet, dan komt het besluit. Niet in de laatste plaats moet ik melden dat deze kaart (net als de eerste kaart) ook kan wijzen op onderwijs. Studie. Misschien verdere scholing, werken leren ambities?

De volgende kaart is die van de omgeving. Het thuis (bekers 6 ondersteboven) waar we fijne gevoelens voor koesteren gaan we mogelijk afscheid van nemen. Ik pas dit automatisch in je werkomstandigheden nu he, ik kan niet anders na deze voorloop aan kaarten te denken dat je je toch geliefde werkplek zal verlaten om verder te gaan, verder te groeien. Het is ook tijd om los te laten en het verleden achter je te laten.
Hou die schoonmaak maar.

Hoop en vrees.. Zwaarden 4. ondersteboven. Je vreest een conflict omtrent deze situatie. Wat zullen ze er van denken.. misschien niet geheel bij je op de voorgrond, ik heb het idee dat je meer een gevoelsmens bent maar wel 1 met een goed stel hersens. Je denkt dat door een stap te nemen dat je misschien mensen zeer doet, of je kijkt op tegen het eindgesprek. Er is een nieuwe belangstelling wat kan leiden tot gespannen situaties zegt deze kaart. boycotten, werkonderbrekingen, plunderingen, relletjes zijn dingen die onder deze kaart vallen. Ik zie een vrouw op een bed liggen met zwaarden boven dr hoofd wat mij het idee geeft dat het meer de zorgen er om zijn.. wat niet wil zeggen dat ze ongegrond zijn.
Hoop en vrees, laten we het houden op vrees met deze kaart nietwaar?

Als laatste kaart, zeker een kaart die je goed zal doen wat deze legging, in ieder geval voor mij compleet maakt voor je is wederom een muntenkaart. Munten 10.
Ik had al verteld waar munten voor staan, en de 10 staat voor de voltooing, waar de aas of 1 voor de start staat staat 10 voor de compleetheid in zijn serie. We zien een gelukkig gezin, we zien gebouwen, we zien bloeiende planten en bloemen, het gaat op deze uiteindelijke uitkomst kaart het duidelijk goed voor de wind. Keuzes die gemaakt zijn waren de juiste keuzes en hebben geen windeieren gelegd, dit was zoals we het graag voor ogen hadden gehad. Rijkdom, stabiliteit, goede familieomstandigheden, aanzien. Mogelijk ga je bij een grote firma werken, welk aanzien geniet of ga je een functie uitoefenen (leiderschapskwaliteiten zagen we al ergens) waar je aanzien zal genieten. De kaart wijst vaak op een overgang van levenskwaliteit, kan wijzen op een betere baan kan wijzen op een bruiloft, ik zie een verbintenis, meer in deze als een contract samen met de verbintenis van de geliefde.

Zo hee.. was me dat een partij positiefs voor je? Dus wat doe je nog op je huidige baan? :D Ik weet het, misschien zit ik er helemaal naast.. ik had je gevraagd geen aanvullende info te geven, maar dit is wat ik naar aanleiding van je vraag proef.
Groei is daar voor je, als je de stap zet.
"Meer nieuwe uitdagingen vormen je tot een divers mens, het kan juist zijn om nieuwe ervaringen op te doen opdat de geest kan leren zelfvertrouwen te krijgen in zijn eigen kwaliteiten. Roest je vast in gewoonten, kom je niet vooruit"
The truth was in here.
pi_94117592
poeh, wat een lap tekst, alles gelezen, nu aan mijn O+ laten lezen en alles laten bezinken.

Dank je wel Bastard en ik laat nog even weten wat het met me doet
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:51:12 #11
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_94128222
Ik ben bijna aan de beurt :{ Eng ;(
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:12:01 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94130904
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik ben bijna aan de beurt :{ Eng ;(
Niks engs aan, als het goed is vertel ik niks nieuws voor je. :)
Wendytje is voor je trouwens!
The truth was in here.
pi_94131980
Mag ik ook op de lijst? Ben geinteresseert. :)
Twiddel
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:21:29 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94132051
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:17 schreef summer2bird het volgende:
Mag ik ook op de lijst? Ben geinteresseert. :)
Check. :)
The truth was in here.
pi_94149003
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Check. :)
Dankje.
Twiddel
pi_94149752
Mag ik ook op je lijst Bastard? Ben erg geïnteresseerd.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:07:14 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94151428
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:27 schreef robert1989 het volgende:
Mag ik ook op je lijst Bastard? Ben erg geïnteresseerd.
:)
The truth was in here.
pi_94179131
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 18:07 schreef Bastard het volgende:
:)
Alvast bedankt
pi_94188615
Zou ik ook op de lijst mogen ?
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:34:08 #20
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94189265
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:14 schreef QuasaR78 het volgende:
Zou ik ook op de lijst mogen ?
Tuurlijk!
The truth was in here.
pi_94238090
Wat een interessant topic...mag ik ook op de lijst?
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:11:18 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94239942
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:24 schreef SophieL het volgende:
Wat een interessant topic...mag ik ook op de lijst?
Welja.. al zal de doorlooptijd wat lang gaan duren helaas.
Voor mij per legging anderhalf a 2 uur werk.. dat is soms lastig inplannen voor mij ;)
The truth was in here.
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:27:02 #23
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_94254945
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:11 schreef Bastard het volgende:

[..]

Welja.. al zal de doorlooptijd wat lang gaan duren helaas.
Voor mij per legging anderhalf a 2 uur werk.. dat is soms lastig inplannen voor mij ;)
Is dat niet gewoon wat kaarten trekken en hatsekidee? :{
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:16:59 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94258859
Wendytje :)

Voor jou heb ik vanavond de kaarten geschud, ik ga er even goed voor zitten en zien wat ik er uit kan halen voor je.
Ik maak altijd de legging van het keltisch kruis met 10 kaarten, dat geeft een mooi compleet plaatje, de vraag van diverse kanten bekeken.
Goed, kaart 1 de kaart ligt op de positie van nu, bekers 3 ondersteboven. we zien daar 3 vrouwen die proosten, en feest vieren met elkaar, echter ondersteboven heeft deze kaart significant een andere betekenis. Dit voelt als een ongelukkige omstandigheid waarin we verkeren, we zouden geneigd zijn om onszelf te verwaarlozen of weg te cijferen doordat we in de moeilijkheden zijn gekomen. De kaart verwijst verder, mocht het om romantiek gaan in bekers 3 een derde persoon die de boel ontwricht, denk aan ontrouw of stoken in een relatie. Met betrekking tot relaties betekent dit moeilijkheden in het algemeen. De opmerking bij deze kaart is vertrouw op je innerlijke kracht, laat jezelf niet afglijden..
Wat kruist op deze kaart, wat kan de hulp of juist belemmering wezen, daarin zien we de koningin van staven, ik vermoed dat dit een persoon zal wezen die je kent, mogelijk noem ik nu wat eigenschappen die op jezelf slaan die je juist in de gegeven omstandigheden sterk houden.
We zien op de kaart een vrouw die sterk in dr schoenen staat, ook graag de aandacht heeft en vaak een groot sociaal leven. Ze is verwant met het dierenteken leeuw, wat haar moedig maakt in haar besluiten en als leeuw voor haar directe familie zorgt en er over waakt. Wee je gebeente degene die iemand in haar nabijheid een haar wil krenken! Ze heeft veel compassie voor de mensen, heeft een goed en open hart, mogelijk trekt ze ook vaak mensen aan die 'iets hebben' zij is dan degene waar ze naar toe kunnen komen om hun hart te luchten en zachtaardig dat ze is vangt ze die mensen op ook al kan dat haarzelf wel eens belemmeren in haar eigen doen. Ik verzet die afspraak dan wel. Ze is vaak het zonnetje, ziet graag de positieve kanten in, is avontuurlijk, sportief, ondernemend, creatief in oplossingen, intens, innemend en neemt volop deel aan het gezin. Ze kan als leeuw creatief zijn in mensen om haar vinger te winden en zo dingen voor elkaar te krijgen, wie kan haar positieve uitstraling en moed nou weerstaan?
Dat zijn vermoed ik zelf de punten die wel bij jou zouden kunnen passen, gezien de positie van de kaart denk ik niet aan een derde persoon, dit zijn tevens ook de krachten die je op kaart 1 goed kan gebruiken. De wat vervelende of ongelukkige situatie waarin we verkeren, dit houdt je sterk en rechtop denk ik zomaar.

Wat zien we in het verleden liggen, de koning van kelken, zoals koninginnen vaak staan voor een afspiegeling van een vrouw zien we in de tarot een koning voor een mannelijke rol. Een daadwerkelijk persoon of een situatie die zich voorgedaan heeft. Deze koning is heer over zijn emotie, hij kan zich door zijn intelligentie te gebruiken zich voortbewegen in moeilijk en emotionele situaties. Het is een oprecht man, creatief maar bovenal heel intens en hartstochtelijk in zaken die voor hem belangrijk zijn. Het lijkt een rustige man, maar het is ook een doorzetter, meer dan eens zal blijken dat hij er eentje is van stille wateren hebben diepe gronden. Ineens blijkt dan dat hij niet zit te slapen maar alles van de situatie weet, en kan hij er hartstochtelijk mee omgaan, komt hij ineens wel in beweging. Het is een zorgzame en verantwoordelijke man, meelevend. Houdt van filosofische gesprekken, kun je wel een avondje mee doorzakken om het zo te zeggen want hij blijft praten over onderwerpen die voor hem belangrijk zijn. Kan daarin emotie en intellect goed scheiden. Emotie is vaak niet de drijfveer, er is over nagedacht.
Goed, ik kan er niet gek veel mee met de kaart, ik weet niet of het voor jou een persoon is die je in het verleden ontmoet hebt, heb je er misschien nog steeds een band mee, gezien de vraag hoe het verder in je leven zal vergaan hobbelt deze persoon daarin wel mee.

Wat zien we in het recente verleden. Munten 10 ondersteboven.Waar het opstaand zo'n mooie gelukzalige kaart is, ligt het ondersteboven net als de eerste kaart helemaal anders.
We hebben hier te maken met een grote onzekerheid, zowel in familiesfeer als in financieel opzicht kunnen we te maken hebben gehad (recente verleden) met ongunstige omstandigheden. Het kan zijn dat het zich heeft geuit tot bijvoorbeeld de verplichte verkoop van een huis, of misschien beperkt tot een financiele tegenvaller in een onverwachte aanslag van de belastingdienst, speculaties of dingen waar je op gehoopt had die zouden uitkomen zijn helemaal niet uitgekomen en je komt bedrogen uit. Financiele tegenvallers dus maar ook zeker in familiesfeer zou dit een negatieve smaak hebben, het kan zijn dat er iemand onlangs overleden is dit zeer dierbaar was, het kan zijn een scheiding.. dat is wat deze kaart eigenlijk aangeeft.. helaas.
Er zal wel veel van je gevergd zijn denk ik.. koningin van staven, om toch de positieve noot te kunnen behouden..
Wat zien we in de mogelijke toekomst..gerechtigheid. De wet van karma, krijg wat je verdient, loon naar werken. Je zou een periode kunnen gaan kennen van stabiliteit , gelijke verdeeldheid in werk en vrije tijd, rust en beweging, kalmer vaarwater. Krijg wat je kosmisch gezien toe behoort te komen want er zal evenwicht moeten gaan komen na de onrust die je in het (recente) verleden hebt gekend. De kaart wijst verder op mogelijke scholing, ook scholing op onderontwikkelde gebieden in jezelf, dingen die je van jezelf gaat inzien die je nog niet wist.
Dat vertelt de eerst kaart ook een beetje, vertrouw op innerlijke kracht he. Ga de dingen positief proberen in te zien, zeg niet "oh tuurlijk dat heb ik weer" als het tegenzit want misschien roep je het daarmee juist af over jezelf.. maar dat is een ander onderwerp. De kaart wijst op positieve beslissingen die gemaakt worden. Ik ben enigzins opgelucht dat die kaart er ligt, en ook de uiteindelijke afloop, de laatste kaart die ik zal noemen is van positiviteit kan ik verklappen.
Wat ik tevens kan zeggen, dit is een kaart uit de grote arcana, en zo heb ik nog 3 kaarten uit de grote arcana te gaan.. 4 kaarten van de 10 .. dat wijst wel op een bepaalde levenslessen die geleerd worden, bepaalde ervaringen die opgedaan moeten worden voor jezelf en misschien ook voor je directe omgeving.
Goed, de nabije toekomst.. dat is nog even aankloten om het zo te zeggen. Staven 2 ondersteboven. We zien iemand staan die uitkijkt in de verte, plannen maakt, oprecht en toegewijd werkt aan de toekomst. Het doel heeft een diepe betekenis voor deze persoon, hij kan zelfs het gevoel hebben van dit is mijn levensdoel, mijn ultieme droom, hij weegt de mogelijkheden af en wacht de kans af om de stap te gaan zetten... maar, ondersteboven bestaan die oprechte ideeen nog steeds maar is er sprake van uitstel, het is nog niet daar, er is steeds een teleurstelling te verwerken waardoor zijn geplande reis nog niet kan starten, er is sprake van teleurstelling want resultaat blijft uit. Maar het sterke verlangen blijft daar.

Wat is jou rol nu in dit vraagstuk.. en dat is een belangrijke want dit is weer zon grote arcana kaart. Dit is de gehangene. En de gehangene is een man die de wereld op zijn kop ziet, er klopt iets niet aan de kaart, als ik hem je zou geven in je handen heb je de neiging om de kaart om te draaien omdat hij ondersteboven lijkt te zijn. Dit is misschien ook zoals je de wereld soms ziet, alles staat op zn kop, we zitten in een crisis.. en tijdens een crisis word inzicht en helderheid gevraagd want we moeten de situatie helder kunnen zien waarna we helder met sommige dingen kunnen afrekenen die we niet meer nodig hebben. De kaart geeft vaak een opoffering aan, iets wat we moeten gaan opgeven om werkelijk door te kunnen gaan. Soms moeten we iets of iemand loslaten, iets moet afsterven voor het goede doel.
Zie de kaart gerechtigheid, met zijn kosmische karma, er zal verdeeld worden en gegeven worden naar wie het toekomt die mogelijke toekomst betekent dat we eerst door die crisis heen moeten die het hoofd moeten bieden en vaak ergens afstand van moeten nemen om door te gaan.
De kaart hierna in de grote arcana is niet voor niets de dood, iets is afgestorven opdat er iets nieuws geboren kan worden. Zolang we nog niet dood kunnen gaan (niet echt natuurlijk) blijven we daar gewoon ondersteboven hangen aan die levensboom, net zo lang tot het inzicht er is.
Wat het inzicht is kan ik je helaas niet vertellen.. misschien is het andere manier van denken zoals ik al zei betrek niet alles op jezelf maar probeer het positief te zien wat er gebeurt.. toch heb ik het idee ook via die koningin dat je ook een hele positieve inslag hebt dus dat zal het niet wezen, is het iets anders waar je mee moet kappen misschien?
Zijn er andere prioriteiten te stellen? De toon van de kaart is onzekrheid, frustraties, twijfels. Dat willen we graag doorbreken.

De omgeving, munten 3.. ik zie hier eigenlijk een kans liggen .. is er een promotie op je werk mogelijk, is er een mogelijkheid tot het doen van een opleiding, word je ergens bij betrokken waardoor dingen anders gaan lopen misschien. We zien op de kaart een afbeelding van een kerk, heer en meester zijn van de levensituatie, nou welkome afwisseling op de kaart van zojuist.. hou je ogen open als er een beroep op je word gedaan.. maak je niet al te veel zorgen om de randvoorwaarden daar komt dan denk ik wel hulp voor.

De volgende is hoop en vrees. De maan, heet deze kaart. en de kaart staat voor omwentelingen.. ook dat is welkom gezien de gehangene. We zien een zon en een maan tegelijk wat duidt op de omwentelingen van dagen, cyclussen, we zien een kreeft die geeft blijk van de kreeftskeering. De kaart staat voor evolutie. We zien een wilde hond of een wolf en we zien een kalme hond, we zien de zon goudkleurige snippers strooien en we zien vanuit het water waar die kreeft uitkomt een gouden pad aangelegd.
Het duidt ook weer een beetje zoals die gerechtigheid aangaf een weg naar een beter bestaan, we gaan dit doen door bewust en onbewust samen te laten gaan, voel je wat jou weg zou kunnen wezen voel je wat de juiste stap is en wanneer die zal komen, vertrouw er dan ook op dat het zo mag wezen.. denk er niet te negatief over. Zorg dat die staven 2 ondersteboven die kaart van uitstel in verwezenlijking nu eens de goede kant op gaat. Dit is kaart 18, de 1 staat voor de bewuste wil, de 8 staat voor onbewuste innerlijke kracht, wederom zeg ik dan vertrouw op jezelf en dat onbewuste gouden pad zal er wel wezen. Ik weet het, klinkt als een hoop newage gepraat maar ik heb het idee dat er toch veel goeds mag wezen voor je, en wat zich ook in de komende periode wel meer zal ontvouwen. Misschien door je neer te leggen bij de situatie dat je een stuk spanning loslaat van het verleden, die gehangene dus, die koning wellicht en meer gaat vertrouwen op de kosmische bedoelingen dat je daardoor juist wel vooruit zou kunnen komen.

Uiteindelijk zien we de keizer. De keizer is de vormgever van de grote arcana, hij bepaalt en zet de lijnen neer, maakt de dingen duidelijk, overzichtelijk.. geeft het idee dat er uiteindelijk wel overzicht is.. inzicht zal wezen, dat het allemaal ergens goed voor was misschien.. uiteindelijk. Plannen worden verwezenlijkt, succesvol beleid leidt tot succesvolle toekomst. Emotionele volwassenheid, onafhankelijkheid. Voorts duidt de keizer ook vaak op een mannelijk figuur, dit is de natuurlijke vader, gezagsfiguur, leiding geven, besluiten nemen, knopen doorhakken, trots en besturen. De keizer zit op zijn troon, dat mag hij ook na alle gedane inspanningen.

En zo zijn we door de 10 kaarten heengelopen.
Pff wat een verhaal he? Heftig verhaal ook wel moet ik zeggen, niet even een simpel "zal ik die opleiding gaan volgen" vraag en je krijgt ook niet zo'n simpel antwoord.. zie alleen al al die grote arcana kaarten die wijzen op een belangrijke vraag, levensinhoud. Dus wat dat betreft, vermoed ik dat ik hier wel in lijn ben met je vraag. Wat ik dan altijd zo jammer vind is dat ik niet concreet kan wezen he, want ik voel ergens nu met je mee, en zou dan willen zeggen volgende week woensdag gebeurt er dit en dan moet jij dat doen.. nee zo werkt het dan weer niet.
Maar ik zie wel een positieve weg liggen, ik zie ook dat het een groter doel dient wat er gebeurt en dat we ergens doorheen moeten breken, iets moeten leren of inzien om uiteindelijk de doorstart te kunnen maken.
Nou heel verhaal, ik ga een glas water drinken want heb er dorst van gekregen ;)
The truth was in here.
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:34:35 #25
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_94260185
Wat is een arcana? Dat klinkt als een duur merk bier :9
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')