Als hij 's ochtends op het werk komt met een alcohol lucht om zich heen en een zware kater en vervolgens naar een patient moet die een alcohol probleem heeft, ben je toch behoorlijk onprofessioneel bezig.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:26 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Daarom op staande voet ontslagen wordenAls ik die werknemer was was jou ex-schoonvader een flink aantal duizenden euro's lichter geweest. Je baas heeft niks van doen met de vrije tijd van het personeel, en op staande voet ontslaan is al helemaal belachelijk in dat geval. Met wederzijds toestemmen zou nog tot daar aan toe zijn.
Als je jezelf niet verliest in de drugs/drank of wat dan ook zie ik anders geen probleem, het een hoeft het ander wat mij betreft niet uit te sluiten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:10 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
In mijn beleving niet nee.Je zit mensen allemaal voor te houden dat het slecht is blablabla, maar je doet het zelf wel? Lekker hypocriet zijn we dan weer allemaal bezig zeg.
Ja, ik ben het daar gewoon niet mee eens.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:23 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Als je jezelf niet verliest in de drugs/drank of wat dan ook zie ik anders geen probleem, het een hoeft het ander wat mij betreft niet uit te sluiten.
Zolang men gewoon professioneel met het werk omgaat maakt het mij weinig uit wat hij in z'n prive-leven uithaalt.
Prima toch.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:25 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, ik ben het daar gewoon niet mee eens.
Nee, het is toch ZIJN vrije tijd.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:11 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nee, niks met de vrije tijd te maken inderdaad, maar als er uit blijkt dat diegene gewoon téveel drinkt is het niet meer dan normaal dat je daarom ontslagen wordt.
Dan is het toch geen vrije tijd meer? Dan lijd je werk er namelijk onder ook al heb je die alcohol in je vrije tijd genutigd. Je dient namelijk als een goed werknemer op je werk te verschijnen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:21 schreef Chilled het volgende:
[..]
Als hij 's ochtends op het werk komt met een alcohol lucht om zich heen en een zware kater en vervolgens naar een patient moet die een alcohol probleem heeft, ben je toch behoorlijk onprofessioneel bezig.
Iedereen is hypocriet lekker boeiendquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:10 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
In mijn beleving niet nee.Je zit mensen allemaal voor te houden dat het slecht is blablabla, maar je doet het zelf wel? Lekker hypocriet zijn we dan weer allemaal bezig zeg.
Waarom is dat een uitzondering? Ik wil geen dokter die zichzelf ieder weekend helemaal de tering in zuipt en in het ziekenhuis terecht komt hoor, sorry.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:35 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Nee, het is toch ZIJN vrije tijd.
[..]
Dan is het toch geen vrije tijd meer? Dan lijd je werk er namelijk onder ook al heb je die alcohol in je vrije tijd genutigd. Je dient namelijk als een goed werknemer op je werk te verschijnen.
Als jij elke vrijdag avond zoveel zuipt dat je in het ziekenhuis beland met elke maandag en de rest van de week perfect functioneert is dit geen reden voor ontslag. Uitzondering zou evt zijn wanneer de werknemer een publieke functie bekleedt, en dan bedoel ik meer een politie-agent of een ambtenaar en geen dokter.
Ja lekker boeiend ja, maar je hebt wel een voorbeeldfunctie. Verder vind ik trouwens, want dat was hier van tevoren al gezegd, een ervaringsdeskundige iets heel anders dan een professioneel hulpverlener.quote:
Die dokter zou dan ontslagen worden door klachten van klanten, niet om zijn functioneren. Ontslag op staande voet zou in ieder geval zeker onterecht zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:09 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Waarom is dat een uitzondering? Ik wil geen dokter die zichzelf ieder weekend helemaal de tering in zuipt en in het ziekenhuis terecht komt hoor, sorry.
[..]
Ja lekker boeiend ja, maar je hebt wel een voorbeeldfunctie. Verder vind ik trouwens, want dat was hier van tevoren al gezegd, een ervaringsdeskundige iets heel anders dan een professioneel hulpverlener.
Ik ken House hoor, ik heb een aantal seizoenen gevolgd. En hoe geweldig ik het ook vind, dat wil niet zeggen dat ik zo'n dokter in het echt wil, ook al is ie nog zo briljant. Ik ga er ook niet vanuit dat ik ooit de dingen zal krijgen die in die serie voorkomen, maar dan nog.. Ik bedoel, ik zou me er niet prettig bij voelen als mijn dokter "I NEED MORE PILLS!!!" aan het schreeuwen is en je anders niet zo goed kan behandelen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:49 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Die dokter zou dan ontslagen worden door klachten van klanten, niet om zijn functioneren. Ontslag op staande voet zou in ieder geval zeker onterecht zijn.
Om verder door te gaan over die dokter.. kijk de serie house is een keer, al is het daar niet echt meer in zin vrije tijd.
Verder mag je je mening wel geven, ben het er deels wel mee eens ik hoef ook niet zo'n dokter, maar ik heb hier meer geschreven hoe het systeem in elkaar zit en dat is maar goed ook. Iedereen op staande voet ontslaan zou niet goed zijn.
Op staande voet ontslaan = ontslag door ernstige schuld werknemer en dan krijg je dus geen uitkering. Misschien wist je dit niet?
Wat voegt het toe dan? Wat maakt iemand die drugs gebruikt dan zo'n aantrekkelijke partner?quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:11 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb er geen problemen mee als mijn vriendin soft/harddrug zou gebruiken, niet dat ze dat doet maar ik heb in het verleden wel vriendinnen gehad die niet vies waren van bepaalde drugs en experimenteren met andere drugs.
Voegde in die relaties wel wat toe, niet enkel op seksueel gebied.
Maar ik kan ook weer niet zeggen dat ik het mis in mijn huidige relatie.
Voor mij het samen gebruiken en ervaringen kunnen delen. Zoals ik al zei: Iemand die nooit LSD op heeft zal je nooit kunnen begrijpen. En samen wausen/trippen is chill!quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:54 schreef Mishu het volgende:
[..]
Wat voegt het toe dan? Wat maakt iemand die drugs gebruikt dan zo'n aantrekkelijke partner?
Ik hoef geen vriendin die vaak drugs neemt maar zo nu en dan op een festival of thuis samen een pil droppen met je vriendin =quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:54 schreef Mishu het volgende:
[..]
Wat voegt het toe dan? Wat maakt iemand die drugs gebruikt dan zo'n aantrekkelijke partner?
Drugs gebruiken != drugs misbruiken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:03 schreef Mishu het volgende:
Tja, het kan ook nadelen met zich meebrengen. Ik ken ook een drugsgebruikend stel waarbij het drugsgebruik van vrouwlief uit de hand liep en hij haar verliet aangezien ze nooit meer geld over hadden voor leuke dingen. Met jouw vriendin heb je dat niet.
En is het dan een ramp als je vriendin geen drugs gebruikt? Want ik zou er geen problemen mee hebben als mijn vriend, met mate drugs zou gebruiken. Maar ik zou er zelf nooit aan beginnen. Ben ik dan een blok aan zijn been of juist niet?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:58 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Voor mij het samen gebruiken en ervaringen kunnen delen. Zoals ik al zei: Iemand die nooit LSD op heeft zal je nooit kunnen begrijpen. En samen wausen/trippen is chill!
Nouja zij vond het niet drugsmisbruik, hij wel. Dat is subjectief. Zij vond het leuk om haar geld aan drugs te besteden, hij niet altijd of minder. En ze hadden niet zo veel geld. Dus dat zijn dan gewoon keuzes die je maakt. Elke hobby brengt kosten met zich mee en daarin moet je ook rekening met elkaar houden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:06 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Drugs gebruiken != drugs misbruiken.
Nee geen probleem. Drugsgebruik is een eigen keuze. Maar tis wel een pre.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:06 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
En is het dan een ramp als je vriendin geen drugs gebruikt? Want ik zou er geen problemen mee hebben als mijn vriend, met mate drugs zou gebruiken. Maar ik zou er zelf nooit aan beginnen. Ben ik dan een blok aan zijn been of juist niet?
Mwah, dat vind ik op zich heel apart dat het een pre is. Is het prettig om dat te delen met je vriendin? Mijn vriend gaat graag een biertje drinken met zijn maten, dat hoeft ie ook niet met mij te delen en daar heb ik ook geen ervaringen in (ik lust geen bier for that matter, als we anders weer flauw gaan reagerenquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:10 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Nee geen probleem. Drugsgebruik is een eigen keuze. Maar tis wel een pre.
Het is niet slecht om elkaar te begrijpen in een relatie, maar kunnen begrijpen is iets anders dan gedeelde ervaringen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:24 schreef badtripbob het volgende:
Het is geen must, maar een pre. Gedeelde interesses en ervaringen kunnen delen, elkaar kunnen begrijpen. Lijkt mij niet slecht in een relatie. Maar als zij dan een niet gebruiker is dan heb ik dat alsnog met genoeg andere mensen. Maar met je partner is dit soort dingen delen gewoon tof!!
!
!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |