HLN komt niet al te serieus over helaas...quote:Op zondag 13 maart 2011 20:09 schreef Asschen_sukar het volgende:
HLN is toch zo'n beetje de telegraaf van belgie? Ik durf dat nieuwsbericht niet serieus te nemen.
Ik wacht wel op een bericht van reuters of van IAEA
Die zijn van google earth gepakt. Ergens hier eerder vandaag was ook al een linkje.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:14 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Satellietbeelden van voor en na de ramp
Ja dusquote:Op zondag 13 maart 2011 20:15 schreef gebrokenglas het volgende:
Die zijn van google earth gepakt. Ergens hier eerder vandaag was ook al een linkje.
Dat laatste hoeft niet zo te zijn. flora en fauna doen het extreem goed nu in en rond Chernobyl. Je moet alleen niet door de struiken en bossen gaan banjeren want die slaan alle straling op.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Omdat de boel naar beneden zakt wanneer het smelt.
Daardoor koelt het wel snel af, en doorgaans stopt het na enkele meters.
Je hebt dan wel erg vervuilde grond + omgeving. De straling die erbij vrij komt is ook immens. Het hele gebied kan je dan eeuwen niet meer betreden. Grondwater is niet meer te drinken. Dieren en planten zullen er voorlopig niet meer groeien, etc.. etc..
Melding gemaakt van doodsverwensing!quote:Op zondag 13 maart 2011 18:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Had een abortusarts maar wraak genomen op je moeder, mafkees.
Wees er maar trots op jongenquote:
Dat is toch pas sinds de laatste jaren zo? In het begin zag je alleen maar dode en misvormde dieren.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat laatste hoeft niet zo te zijn. flora en fauna doen het extreem goed nu in en rond Chernobyl. Je moet alleen niet door de struiken en bossen gaan banjeren want die slaan alle straling op.
Het is er werkelijk waar gewoon geweldig! Alleen mag je er maar zo veel uur per jaar komen voordat er sprake is van directe schade en verhoogde risico's op allerlei enge ziektes. Oh, en je moet er niet graven aangezien er vlak onder de oppervlakte nog grote hoeveelheden erg radioactief materiaal zitten.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat laatste hoeft niet zo te zijn. flora en fauna doen het extreem goed nu in en rond Chernobyl. Je moet alleen niet door de struiken en bossen gaan banjeren want die slaan alle straling op.
(sterker nog, er worden zeldzame planten en dieren gevonden die buiten het gebied niet worden aangetroffen. Maar dit komt ook omdat de mens compleet afwezig is. De postieve effecten daarvan zijn groter dan de negatieve effecten van de straling.)
Niet heel vreemd, gezien je eigen post over de zogenaamde wraak van de walvissen. Alsof alle Japanners daar hun deel in hebben.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:21 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Melding gemaakt van doodsverwensing!
Er worden nog steeds relatief veel afwijkingen gevonden in de flora en fauna daar.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:24 schreef Asschen_sukar het volgende:
Dat is toch pas sinds de laatste jaren zo? In het begin zag je alleen maar dode en misvormde dieren.
Nu was ik nog iets te jong om dit allemaal actief mee te maken, maar wat ik er zo van gelezen heb was het de eerste jaren geen beste leefomgeving voor dieren.
quote:TEPCO meldt dat bij de Fukushima Daiichi centrale de zeewaterinjectie bij reactor 1 afgerond is, verder is er over die reactor geen nieuws. Over reactor 2 meldt TEPCO geen nieuwe informatie. Bij reactor nummer 3 ziet het er niet goed uit. Er is zeewater in de reactor gepompt, maar de gemeten stralingswaarde stijgt nog. Doordat het water in de reactor lange tijd heel laag heeft gestaan, kan de energiemaatschappij een ontploffing zoals zaterdag bij reactor 1 niet uitsluiten. Ze zeggen alles te doen om dit te voorkomen.
Over de situatie bij de Onagawa kerncentrale is geen nieuws bekend. Bij de kerncentrale Tokai 2 bij Ibaraki blijken er twee van de drie back-upgeneratoren dienst te weigeren. Vooralsnog werkt de laatste nog, waardoor de koeling voorlopig door kan gaan.
Eerder wraak van hun eigen achterlijkheid dat ze die dingen daar überhaupt bouwenquote:Op zondag 13 maart 2011 20:25 schreef M1stral het volgende:
[..]
Niet heel vreemd, gezien je eigen post over de zogenaamde wraak van de walvissen. Alsof alle Japanners daar hun deel in hebben.
Ik denk dat we blij mogen zijn, dat er zoveel op kernenergie draait daar. Ik wil niet weten hoe hoog de olieprijs zou zijn, als dat grotendeels oliecentrales waren. Japan heeft zelf zo goed als geen natuurlijke energiebronnen.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is er werkelijk waar gewoon geweldig! Alleen mag je er maar zo veel uur per jaar komen voordat er sprake is van directe schade en verhoogde risico's op allerlei enge ziektes. Oh, en je moet er niet graven aangezien er vlak onder de oppervlakte nog grote hoeveelheden erg radioactief materiaal zitten.
Ik hoop écht dat Japan dit bespaart blijft.
Al is het natuurlijk wel eigen schuld dikke bult, moet je maar geen kerncentrales bouwen in een land waar nogal eens een beving is....
Ja want ze hebben ook zoveel alternatieve mogelijkheden zonder welke grondstof dan ook.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Al is het natuurlijk wel eigen schuld dikke bult, moet je maar geen kerncentrales bouwen in een land waar nogal eens een beving is....
Daarom is dit zo kut. Slechte pers voor de kernenergielobby, dit.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:28 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik denk dat we blij mogen zijn, dat er zoveel op kernenergie draait daar. Ik wil niet weten hoe hoog de olieprijs zou zijn, als dat grotendeels oliecentrales waren. Japan heeft zelf zo goed als geen natuurlijke energiebronnen.
Dan stoken ze maar walvisblubber.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:28 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik denk dat we blij mogen zijn, dat er zoveel op kernenergie draait daar. Ik wil niet weten hoe hoog de olieprijs zou zijn, als dat grotendeels oliecentrales waren. Japan heeft zelf zo goed als geen natuurlijke energiebronnen.
Op het journaal werd net bevestigd dat het bij Onagawa vals alarm was. De wind had de radioactieve straling al die kant op gestuurd, waardoor daar het stralingsniveau omhoog ging.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:27 schreef Asschen_sukar het volgende:
Over de situatie bij de Onagawa kerncentrale is geen nieuws bekend.
[..]
Waanzinnig eigenlijk.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar dit komt ook omdat de mens compleet afwezig is. De postieve effecten daarvan zijn groter dan de negatieve effecten van de straling.)
Viel me ook al op idd.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:02 schreef gebrokenglas het volgende:
Die journaalknuppels hebben de plaatjes verkeerd: ze wijzen de verkeerde reactors aan.
Hm, dat vind ik nou ook niet zo'n prettige conclusie. Ze maten een drie keer zo hoge radioactiviteit bij Onagawa; dan moet er aardig wat die kant zijn opgewaaid...quote:Op zondag 13 maart 2011 20:32 schreef MTL het volgende:
[..]
Op het journaal werd net bevestigd dat het bij Onagawa vals alarm was. De wind had de radioactieve straling al die kant op gestuurd, waardoor daar het stralingsniveau omhoog ging.
Tsja maar Nederland heeft ook een kerncentrale. Een dikke beving bij ijsland en er komt een vloedgolf zo op ons afgerold.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is er werkelijk waar gewoon geweldig! Alleen mag je er maar zo veel uur per jaar komen voordat er sprake is van directe schade en verhoogde risico's op allerlei enge ziektes. Oh, en je moet er niet graven aangezien er vlak onder de oppervlakte nog grote hoeveelheden erg radioactief materiaal zitten.
Ik hoop écht dat Japan dit bespaart blijft.
Inderdaad, dan moet er toch al heul wat vrijgekomen zijn bij de fukushima reactoren... Niet te best....quote:Op zondag 13 maart 2011 20:47 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Hm, dat vind ik nou ook niet zo'n prettige conclusie. Ze maten een drie keer zo hoge radioactiviteit bij Onagawa; dan moet er aardig wat die kant zijn opgewaaid...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |