Kijk, dat is nou mooiquote:Op maandag 14 maart 2011 14:47 schreef Perrin het volgende:
En wat positief nieuws:
These online social networking services can be accessed even in some of the disaster-hit regions where voice communication has become almost impossible.
Wow, als je daar een appartementje zou hebben op de 5e verdieping of hoger, dan zit je veilig. En je appartement is dan ook nog droogquote:
Heb je deze al gezien?quote:Op maandag 14 maart 2011 14:55 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wow, als je daar een appartementje zou hebben op de 5e verdieping of hoger, dan zit je veilig. En je appartement is dan ook nog droog
Het is moeilijk want het is niet echt een golf... het is een watermassa die het land op dendert, alsmaar door en hoger wordt... soms één meter.... op sommige plaatsen zou hij tien meter zijn geweestquote:Op maandag 14 maart 2011 14:57 schreef ThumpingThunder het volgende:
Zijn er ergens beelden te vinden van de golf zelf? Dat je ziet hoe groot deze is etc...
Ja die vond ik bijzonder indrukwekkend... die kerel die het gefilmd heeft mag blij zijn dat hij het heeft overleefd en zijn gebouw ookquote:Op maandag 14 maart 2011 14:57 schreef Muridae het volgende:
http://www.guardian.co.uk(...)mateur-footage-video
Ja, maar dat zijn middelhoge tot lage gebouwen van hout en maximaal 3 a 4 verdiepingen hoog (meesten lager). Je ziet dat de betonnen flats nog overeind staan. In een appartement op de 5e verdieping in een betonnen gebouw ben je in principe veilig tegen een tsunamiquote:Op maandag 14 maart 2011 14:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heb je deze al gezien?
http://www.zie.nl/video/t(...)rspoeld/m1gz10bfn9yd
Kan geen youtube linkje vinden zo, misschien is ie al gepost
Inderdaad weg met die man!!quote:Op maandag 14 maart 2011 14:36 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, schandalig. Iemand zou toch maar eens afwijkende ideeen hebben. Weg met die man!
Dat doen ze expres, is ook in bepaalde gebieden in Amerika (California).quote:Op maandag 14 maart 2011 15:11 schreef vosss het volgende:
Wat me eigenlijk nog het meeste opvalt in al die verschillende beelden van de tsunami is dat het lijkt of ze daar overal telefonie nog boven de grond hebben?!
Ik dacht dat Japan toch redelijk voorop liep qua technologie. Waarom hebben die telefonie niet onder de grond liggen zoals bij ons?
Zijn er in Nederland uberhaupt nog plekken waar de telefoon boven de grond loopt? Ik kan me niet herinneren dat ik dat hier ooit gezien heb
In Belgie heb je ook nog veel lijnen die bovengronds lopen.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:11 schreef vosss het volgende:
Wat me eigenlijk nog het meeste opvalt in al die verschillende beelden van de tsunami is dat het lijkt of ze daar overal telefonie nog boven de grond hebben?!
Ik dacht dat Japan toch redelijk voorop liep qua technologie. Waarom hebben die telefonie niet onder de grond liggen zoals bij ons?
Zijn er in Nederland uberhaupt nog plekken waar de telefoon boven de grond loopt? Ik kan me niet herinneren dat ik dat hier ooit gezien heb
Ik vermoed dat ze daar veel rots bodem hebben, dan wordt het een immens karwei om kabels in te graven. Wij hebben een zachte grond, wat ook weer zijn nadeel heeft (wij moeten heien onder de fundering).quote:Op maandag 14 maart 2011 15:11 schreef vosss het volgende:
nee snap ik, maar wij hebben geen tsunami's. Alleen af en toe een stormpje die ze in Japan vast ook wel eens hebben.quote:
Dat is lullig voor de vakkenvullers.quote:Some more footage from the recent earthquake in Japan. This coming from a local grocery store.
Eerst verklaarde ik ze voor gek, ik had al lang een veilig plekje opgezocht. Als je nu kijkt naar de voedseltekorten dan is het eigenlijk niet eens zo gek, al zal dat waarschijnlijk niet hun motivatie zijn geweest.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:27 schreef Menu_69 het volgende:
http://video.nl.msn.com/w(...)SLPl:share:permalink
[..]
Dat is lullig voor de vakkenvullers.
Al die wijn. Alsof d'r iemand is afgeslacht daar.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:27 schreef Menu_69 het volgende:
http://video.nl.msn.com/w(...)SLPl:share:permalink
[..]
Dat is lullig voor de vakkenvullers.
Nogmaals, als je vele filmpjes kijkt zie je dat voornamelijk houten gebouwen van max 3 verdiepingen wegspoelen. De betonnen flats blijven overeind staan. En als je op de 4e verdieping of hoger zit, blijf je waarschijnlijk al droog. En we hebben het hier over een tsunami van het ergste soort.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee snap ik, maar wij hebben geen tsunami's. Alleen af en toe een stormpje die ze in Japan vast ook wel eens hebben.
Zou jij zonder dijk/duin pal aan de zee gaan wonen?
quote:Game-industrie Japan houdt bij releases rekening met aardbeving
Door Luke van Velthoven, maandag 14 maart 2011 14:54, views: 5.509
De Japanse game-industrie heeft de releases van MotorStorm: Apocalypse en Yakuza: Of the End uitgesteld. Disaster Report 4 verschijnt helemaal niet meer, uit respect voor de slachtoffers van het natuurgeweld waardoor Japan is getroffen.
De in Tokio gebaseerde ontwikkelaar Irem heeft de productie van actiegame Disaster Report 4 volledig stilgezet, zo meldt Kotaku. Het spel zou deze lente uitkomen in Japan. De ontwikkelaar verontschuldigt zich tegenover medewerkers en fans. Disaster Report-games deden het in de dagen na de aardbeving overigens beter in de Japanse Amazon-charts, aldus Kotaku.
MotorStorm: Apocalypse en Yakuza: Of the End verschijnen later in Japan. Beide games hebben een apocalyptisch thema en de bedrijven achter de titels vinden het niet gepast om de games nu in de winkelrekken te leggen. MotorStorm zou op 17 maart verschijnen en Yakuza deze week, maar beide spellen krijgen nu een latere releasedatum.
Eerder werd al bekend dat Square Enix zijn Final Fantasy XI en XIV-servers tijdelijk sluit om stroom te besparen. Dit zal minimaal een week duren. Het bedrijf doet dit naar aanleiding van een oproep van de Japanse regering om spaarzaam met stroom om te gaan.
http://tweakers.net/nieuw(...)-met-aardbeving.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |