Ik dacht dat het ging tot 10km landinwaarts, maar dat heb ik ook slechts van anderen. Die 10km landinwaarts is dan wel verspreid over een behoorlijk lang stuk van de kust. Geen idee hoeveel dat is in verhouding tot Nederland.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:48 schreef fespo het volgende:
kan iemand aangeven hoeveel ver in land die waterstroom is gegaan?
hebben we dan over een oppervlakte van Nederland of veel groter/kleiner?
valt me wel op aan die before/after foto's dat ze eigenlijk geen duinen en dijken hadden.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:54 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Ik dacht dat het ging tot 10km landinwaarts, maar dat heb ik ook slechts van anderen. Die 10km landinwaarts is dan wel verspreid over een behoorlijk lang stuk van de kust. Geen idee hoeveel dat is in verhouding tot Nederland.
Tegen zulke golven is geen dijk bestand.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
valt me wel op aan die before/after foto's dat ze eigenlijk geen duinen en dijken hadden.
Maar tegen kleinere tsunami's/stormen zou dat wel kunnen helpen.quote:
Kleinere tsunami's / stormen zijn hier het probleem niet.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:33 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Maar tegen kleinere tsunami's/stormen zou dat wel kunnen helpen.
Wel zonder dijk natuurlijk... computergirl spreekt van "eigenlijk geen duinen en dijken". Als er een kleintje staat zou die kleinere tsunami's dus wel tegenhouden, de deze natuurlijk wel weer niet.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Kleinere tsunami's / stormen zijn hier het probleem niet.
Dat ligt er maar net aan hoeveel straling er vrij komt, en wat de windrichting is.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:45 schreef Bastard het volgende:
Misschien een domme vraag mijnerzijds, maar er schijnt nu een "meltdown" op handen te wezen, wat gaat zoiets betekenen voor de omgeving/aarde? /verkeerde topic
Dat gebeurt ook, maar dan hoor je er hier dus niets over hequote:Op maandag 14 maart 2011 13:52 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Wel zonder dijk natuurlijk... computergirl spreekt van "eigenlijk geen duinen en dijken". Als er een kleintje staat zou die kleinere tsunami's dus wel tegenhouden, de deze natuurlijk wel weer niet.
Ik heb geen idee of dit echt is (en ik heb geen zin om het uit te zoeken), maar als het echt is dan vind ik het een grof schandaal dat iemand met dergelijke waanideeën in de PS zit.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:00 schreef Menu_69 het volgende:
Update 12:14: Willem van Hartskamp, SGP-lijsttrekker voor de Provinciale Staten in Drenthe, twittert dat de aardbeving in Japan het einde der tijden inluidt: aardbeving geeft aan: Het einde van de tijd is nabij! Geen 25 jaar meer
Het NRC berichtte erover. Ik lees net dat hij later heeft gezegd dat het allemaal niet zo bedoeld was, maar waarschijnlijk heeft hij dat alleen maar gedaan om gezeik te voorkomen.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of dit echt is (en ik heb geen zin om het uit te zoeken), maar als het echt is dan vind ik het een grof schandaal dat iemand met dergelijke waanideeën in de PS zit.
Die knakker zou per direct uit zijn functie ontheven moeten worden
Dat dus. Kreeg zeker reacties op twitter, dus dan maar snel indeken, want ooh jeh.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:34 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Het NRC berichtte erover. Ik lees net dat hij heeft gezegd dat het allemaal niet zo bedoeld was, maar waarschijnlijk heeft hij dat alleen maar gedaan om gezeik te voorkomen.
quote:Op maandag 14 maart 2011 14:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of dit echt is (en ik heb geen zin om het uit te zoeken), maar als het echt is dan vind ik het een grof schandaal dat iemand met dergelijke waanideeën in de PS zit.
Jep.. sommige delen 10 kilometer het land op... over een kustlijn van honderden kilometers... dus zeg maar 90 cm water van den helder tot middelburg dat 10 km landinwaarts alles op zijn pad verwoest.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:54 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Ik dacht dat het ging tot 10km landinwaarts, maar dat heb ik ook slechts van anderen. Die 10km landinwaarts is dan wel verspreid over een behoorlijk lang stuk van de kust. Geen idee hoeveel dat is in verhouding tot Nederland.
Er zijn mensen die op hem stemmenquote:Op maandag 14 maart 2011 14:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, schandalig. Iemand zou toch maar eens afwijkende ideeen hebben. Weg met die man!quote:Op maandag 14 maart 2011 14:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Krabbelde Jezus ook terug?quote:Op maandag 14 maart 2011 14:35 schreef msnk het volgende:
[..]
Vanmiddag tv-opnames TV Drenthe over Japan en einde der tijden. Over het hoe, wat en vooral wanneer?? Echt bijzonder allemaal!
Mensen, ik merk dat er verwarring bestaat over de genoemde 25 jaar en het vergaan van de wereld: het is slechts bij wijze van spreken!!
We kunnen niet weten wanneer Jezus terugkomt. Dus neem het niet letterlijk
En zo zijn er meer stedenquote:Hele stad weggespoeld door tsunami
Waar ben je op dit moment?
“Ik ben vandaag gearriveerd in de stad Otsuchi. Er is hier sprake van totale verwoesting. De hele stad is weggespoeld door de tsunami. Er wonen hier zo’n 16.000 mensen.”
Heb je overlevenden gezien?
“Gelukkig wel. Er zijn veel mensen op tijd geëvacueerd en opgevangen in scholen elders in de regio. Het grote probleem is dat ze niet kunnen terugkeren naar huis. Bijna elke woning in de stad is verwoest of is er gewoon niet meer.”
Hoe was de weg naar Otsuchi?
“Het was vreselijk lastig om hier te komen, om eerlijk te zijn. Het ging heel langzaam. Omdat ik met het Japanse Rode Kruis meereed lukte het met enige moeite. De weg naar het noorden is heel slecht. Er zijn veel wegblokkades. Ook was er overal brand. De brandweer is druk bezig het vuur te bestrijden. Het is heel chaotisch. Aan de kust is gewoon alles kapot. De tsunami is vrijdag wel tien kilometer landinwaarts getrokken.”
Heb je een dergelijke verwoesting eerder gezien?
“Het heeft veel weg van de tsunami in 2004 bij Indonesië. Het is hier heel erg, heel traumatisch.”
Waar richt de hulpverlening van het Rode Kruis zich op?
“Op de organisatie van de eerste hulp en de evacuatie van overlevenden. Onze medische teams rukken steeds verder op om hulp te bieden aan gewonden en zieken. Voor de slachtoffers is het vooral erg emotioneel. Ze moeten verwerken wat er is gebeurd. De reddingsoperatie gaat nog altijd door. Er zijn nog altijd afgelegen nederzettingen niet bereikt. Het duurt ook lang voor de muur van water zich heeft teruggetrokken.”
Waar is het grootste gebrek aan?
“Water en voedsel in de winkels. Om dat hier te krijgen moet de infrastructuur snel worden hersteld.”
quote:Op maandag 14 maart 2011 14:36 schreef msnk het volgende:
En hier kun je zijn (SGP-sjappie) letterlijke woorden vinden.
quote:Internet-based social media useful amid telecom trouble after quake
Twitter, Facebook and other Internet-based social media are serving as useful communication tools following last Friday's devastating earthquake and tsunami in Japan which have led to voice telecommunications difficulties.
These online social networking services can be accessed via personal computers or mobile phones with Internet capability even in some of the disaster-hit regions where voice communication has become almost impossible.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |