En welke drugs gebruik je dan?quote:Op zondag 13 maart 2011 14:36 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik heb heel duidelijk voor ogen welke drugs ik wel en niet gebruik. Ik weet welke hoeveelheden ik kan gebruiken met een veiligheidsmarge. Ik doe het nooit alleen (wellicht een biertje bij het eten). Ik weet wat wel en niet te combineren valt. Ik houd me aan de veiligheidsregels (zoals water drinken, binnen of juist buiten, hoe vaak e.d.)
95% van de mislukkingen bij drugsgebruik is verkeerd gebruik, de rest is botte pechquote:Op zondag 13 maart 2011 14:36 schreef Chilled het volgende:
[..]
En dat lijkt me verstandiger dan de manier waarop jij met drugs omgaat. Je hebt het over spelregels e.d..Dat is gewoon toppunt van onwetendheid.
Wat een oneliner zeg. Kan ik ontzettend veel mee..quote:Op zondag 13 maart 2011 14:37 schreef n8n het volgende:
[..]
95% van de mislukkingen bij drugsgebruik is verkeerd gebruik, de rest is botte pech
Het scheelt ook wel dat je heel erg een oordeel in je posts legt. Daar kan n8n ook vrij weinig mee.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:38 schreef Chilled het volgende:
[..]
Wat een oneliner zeg. Kan ik ontzettend veel mee..
Ik heb ooit een boek gelezen over statistieken en hoe ze gebruikt worden. Dus met dit soort rare getallen hoef je voor mij niet aan te komen zetten. Daarnaast moet je 'verkeerd' gebruik definieren. Kijk; als het mislukt is het natuurlijk verkeerd, dus... duh.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:37 schreef n8n het volgende:
[..]
95% van de mislukkingen bij drugsgebruik is verkeerd gebruik, de rest is botte pech
Ja sorry hoor, maar als iemand het over spelregels in combinatie met drugs heeft dan kan ik diegene ook niet echt serieus nemen. En als er dan vage oneliners gepost worden over "verkeerd" gebruik.. wat moet ik daarmee? Ik gaf eerder al aan dat ik de 1e spuit heroïne al verkeerd gebruik vind. Hij vindt dat niet. Dan vind ik dat ik daar een oordeel over mag geven.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:39 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Het scheelt ook wel dat je heel erg een oordeel in je posts legt. Daar kan n8n ook vrij weinig mee.
Ik vraag me af wat het uitmaakt. Maar goed ik ben benieuwd:quote:
Gebaseerd op ervaring om me heen, kan voor iedereen anders zijn.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:38 schreef Chilled het volgende:
[..]
Wat een oneliner zeg. Kan ik ontzettend veel mee..
Verkeerd is voor mij als je lichamelijke grenzen verder overschrijd dan mogelijk is (deze zin is vrij multi-interpretabel i know)quote:Op zondag 13 maart 2011 14:41 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Ik heb ooit een boek gelezen over statistieken en hoe ze gebruikt worden. Dus met dit soort rare getallen hoef je voor mij niet aan te komen zetten. Daarnaast moet je 'verkeerd' gebruik definieren. Kijk; als het mislukt is het natuurlijk verkeerd, dus... duh.
Waarom zou je een oordeel moeten geven over iemand zijn of haar mening? Ik snap dat niet. Waarom mag iemand dat niet vinden? Is het fout ofzo als iemand dat vindt en er een andere mening over heeft? Ik bedoel, ik heb ook slechte ervaringen met drugs en dergelijke, maar ik ga hem niet behandelen alsof het een dom schooljochie is.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:42 schreef Chilled het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar als iemand het over spelregels in combinatie met drugs heeft dan kan ik diegene ook niet echt serieus nemen. En als er dan vage oneliners gepost worden over "verkeerd" gebruik.. wat moet ik daarmee? Ik gaf eerder al aan dat ik de 1e spuit heroïne al verkeerd gebruik vind. Hij vindt dat niet. Dan vind ik dat ik daar een oordeel over mag geven.
quote:Op zondag 13 maart 2011 14:41 schreef ad0rable het volgende:
Ik heb ooit een boek gelezen over statistieken en hoe ze gebruikt worden. Dus met dit soort rare getallen hoef je voor mij niet aan te komen zetten. Daarnaast moet je 'verkeerd' gebruik definieren. Kijk; als het mislukt is het natuurlijk verkeerd, dus... duh.
prima, jammerquote:Op zondag 13 maart 2011 14:42 schreef Chilled het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar als iemand het over spelregels in combinatie met drugs heeft dan kan ik diegene ook niet echt serieus nemen.
"geniet, maar drink met mate"quote:En als er dan vage oneliners gepost worden over "verkeerd" gebruik.. wat moet ik daarmee?
Ik heb niet gezegd dat ik de 1e spuit heroine niet onder verkeerd gebruik schaar, voor mezelf dan. Wat een ander vind moet hij/zij wetenquote:Ik gaf eerder al aan dat ik de 1e spuit heroïne al verkeerd gebruik vind. Hij vindt dat niet.
Mag ook, vraag me wel af waarom, wat levert het jou op?quote:Dan vind ik dat ik daar een oordeel over mag geven.
Je hoeft met een beetje verstand alleen al te kijken naar de leuke bijschriften bij een antiroos reclame.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:46 schreef eleusis het volgende:
[..]Dat is ook een mooie: ooit zag ik ergens een verkeerde berekening dus alles met getallen is verkeerd.
Daar hoef je bij mij wel mee aan te komen zetten, want dan kan ik goed lachen.
Ik vind een duidelijk verschil tussen tv kijken en ingenomen drugs zoals coke dat je lichaam bij seks zelf de chemische reactie veroorzaakt, maar bij coke niet. Je zorgt voor de chemische reactie door dat spul in te nemen. Het wordt op kunstmatige wijze opgewekt, sort of.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Drugs zijn goed!
Drugs zijn lekker
Drugs zijn mooi!
ik zou niet kunnen samenleven met iemand die ontkent dat ze drugs gebruikt.![]()
(Drugs: FOK!, nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...)
quote:Op zondag 13 maart 2011 13:25 schreef Chilled het volgende:
[..]
Misschien heel goed gevonden van je, maar het gaat niet 100% op.
Algemene definitie drugs:
Alle genotsmiddelen die het gevoel, stemming en denken zodanig kunnen veranderen dat gedurende een bepaalde tijd een onterecht lichamelijke en/of geestelijk geluksgevoel (= euforie) ontstaat. Dit geluksgevoel heeft niets van doen met de werkelijkheid en kan daarom worden beschouwd als een kunstmatig.
Ik zeg niet dat iemand iets niet mag vinden, maar als diegene dat op een openbaar forum zet, is het niet zo vreemd dat andere mensen daar een andere mening over geven...quote:Op zondag 13 maart 2011 14:45 schreef Heroinjunk het volgende:
Waarom zou je een oordeel moeten geven over iemand zijn of haar mening? Ik snap dat niet. Waarom mag iemand dat niet vinden? Is het fout ofzo als iemand dat vindt en er een andere mening over heeft? Ik bedoel, ik heb ook slechte ervaringen met drugs en dergelijke, maar ik ga hem niet behandelen alsof het een dom schooljochie is.
Dat is het hele punt van een discussie hebben toch? Dat je het er niet mee eens bent.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:45 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Waarom zou je een oordeel moeten geven over iemand zijn of haar mening? Ik snap dat niet. Waarom mag iemand dat niet vinden? Is het fout ofzo als iemand dat vindt en er een andere mening over heeft? Ik bedoel, ik heb ook slechte ervaringen met drugs en dergelijke, maar ik ga hem niet behandelen alsof het een dom schooljochie is.
Helemaal mee eens. Ik haal graag een quote van psychiater Frank van Ree aan:quote:Op zondag 13 maart 2011 14:44 schreef badtripbob het volgende:
Ik vind het fijner als een meisje ook drugs gebruikt, omdat je dan elkaar beter begrijpt met bepaalde dingen en dat je ook de ervaringen die je hebt kan delen. Een persoon die nooit LSD op heeft bijvoorbeeld kan echt niet begrijpen hoe het is.
Het hoeft mij helemaal niks op te leveren. Waarom zou dat moeten? Ik geef gewoon mijn mening zoals menigeen op dit forum.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:47 schreef n8n het volgende:
Mag ook, vraag me wel af waarom, wat levert het jou op?
Iemand als idioot bestempelen levert jezelf altijd wat opquote:Op zondag 13 maart 2011 14:53 schreef Chilled het volgende:
[..]
Het hoeft mij helemaal niks op te leveren. Waarom zou dat moeten? Ik geef gewoon mijn mening zoals menigeen op dit forum.
Ja, die drogredenering benoemde ik net. Laatst zag ik trouwens een Marokkaan een vuilnisbak kapot trappen. Alle Marokkanen zijn dus crimineel, wist je dat?quote:Op zondag 13 maart 2011 14:50 schreef ad0rable het volgende:
moraal van mijn verhaal: statistieken zijn onzin
Ik vond zijn 'feit' met 95% nou niet getuigen van lastige methodologie.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:55 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja, die drogredenering benoemde ik net. Laatst zag ik trouwens een Marokkaan een vuilnisbak kapot trappen. Alle Marokkanen zijn dus crimineel, wist je dat?
Erg makkelijk in een discussie, dan hoef je het niet meer over de lastige methodologie te hebben. Maar je rijdt wel met je auto over de dijk waarvan de sterkte bepaald is met statistische methoden, en je neemt straks wel mooi je kankermedicijn dat dankzij statistiek is bewezen.
Tof om te lezen, heb zelf het idee dat het ook erna blijvend iets aan mezelf heeft toegevoegdquote:Op zondag 13 maart 2011 14:51 schreef eleusis het volgende:
Zeker als je het hebt over MDMA, heb ik het idee dat ik de lessen wel "geïntegreerd" heb, en dat het niet zo veel meer toevoegt.
Ik bestempel je niet als idioot. Met heel veel gedachtegangen die jij hebt ben ik het gewoon niet eens. En er is gewoon nog geen 1 argument naar voren gekomen die mij van gedachten zouden moeten veranderen.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:55 schreef n8n het volgende:
[..]
Iemand als idioot bestempelen levert jezelf altijd wat op
Wellicht hebben we beide in andere mate behoefte aan gestaafde feiten in deze discussie. Ik kan alleen spreken vanuit eigen ervaring en ging er van uit dat dit duidelijk over zou komen, anders had er wel een bron bij gestaanquote:Op zondag 13 maart 2011 14:56 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Ik vond zijn 'feit' met 95% nou niet getuigen van lastige methodologie.
Dus.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:58 schreef n8n het volgende:
[..]
Wellicht hebben we beide in andere mate behoefte aan gestaafde feiten in deze discussie. Ik kan alleen spreken vanuit eigen ervaring en ging er van uit dat dit duidelijk over zou komen, anders had er wel een bron bij gestaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |