Dit. Ik ben helemaal geen voorstander van drugs, maar je bent erg naïef als je niet snap dat alcohol drugs is. Alcohol is zelfs vaak schadelijker dan echte drugs. Verder vind ik het geen probleem als mijn vriend soms een jointje rookt, vind ik zelf ook wel tof op zijn tijd. Maar ik vind zwaardere drugs over het algemeen niet zo prettig. Niet zozeer omdat ik heel veel tegen drugs heb, maar omdat ik me zelf er gewoon niet prettig bij zou voelen.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:09 schreef n8n het volgende:
[..]
Moeilijk serieus te nemen als je alcohol niet onder de noemer drugs wilt plaatsen
Gezien misschien?quote:Op zondag 13 maart 2011 14:15 schreef n8n het volgende:
[..]
Ligt er aan, als je de gevaren weet en er toch voor kiest lijkt het op een bewuste keuze.
[..]
Nee![]()
Op wat voor manier?quote:Op zondag 13 maart 2011 14:15 schreef Heroinjunk het volgende:
maar omdat ik me zelf er gewoon niet prettig bij zou voelen.
Ja, ik bij de film.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:16 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Sow, ik moest janken bij dat boek. Niet te zuinig.
Vrije wil bestaat niet vriend. Evenals hele 'bewuste, weloverwogen' keuzes.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:15 schreef n8n het volgende:
[..]
Ligt er aan, als je de gevaren weet en er toch voor kiest lijkt het op een bewuste keuze.
[..]
Nee![]()
Mwah, ik geloof niet in gebruik van drugs als een bewuste keuze, ik denk eerder aan bv. ongeremde nieuwsgierigheid, peer pressure, escapisme als psychologisch beschermingsmechanisme.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:15 schreef n8n het volgende:
[..]
Puhquote:Op zondag 13 maart 2011 14:17 schreef Lieveroos het volgende:
van die mensen die niet te zuinig gebruiken als uitdrukking
Ja, ik weet niet, kan ik niet zo goed uitleggen.quote:
Als ik weet dat voor een trein springen de dood als gevolg heeft en ik doe het toch lijkt mij dat een bewuste keuze. Vind het een interessante invalshoek maar deze is als het aan mij ligt een eigen topic waardquote:Op zondag 13 maart 2011 14:17 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Vrije wil bestaat niet vriend. Evenals hele 'bewuste, weloverwogen' keuzes.
Het gaat over kindjes van 13 die heroïne spuiten en zodoende heroïnehoertjes worden etc. Volgens mij is ook op waarheid gebaseerd.quote:
Nou en.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:17 schreef Lieveroos het volgende:
van die mensen die niet te zuinig gebruiken als uitdrukking
Ja.. maar later natuurlijk weer speculaties dat het was aangedikt. De meisjes van 14 en die vriend van haar die een afscheidsbrief had geschreven voor de overdosis over de gevaren van harddrugs ... leken me toch moeilijk overdreven.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:18 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Het gaat over kindjes van 13 die heroïne spuiten en zodoende heroïnehoertjes worden etc. Volgens mij is ook op waarheid gebaseerd.
Nieuwsgierigheid is geen keuze? Hoezo ongeremd?quote:Op zondag 13 maart 2011 14:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
Mwah, ik geloof niet in gebruik van drugs als een bewuste keuze, ik denk eerder aan bv. ongeremde nieuwsgierigheid,
Wellicht maar niet voor iedereenquote:peer pressure, escapisme als psychologisch beschermingsmechanisme.
Nee. Verstandsvernauwing.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:18 schreef n8n het volgende:
[..]
Als ik weet dat voor een trein springen de dood als gevolg heeft en ik doe het toch lijkt mij dat een bewuste keuze. Vind het een interessante invalshoek maar deze is als het aan mij ligt een eigen topic waard
Verbaast me niks maar niet relevant dusquote:Op zondag 13 maart 2011 14:18 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Het gaat over kindjes van 13 die heroïne spuiten en zodoende heroïnehoertjes worden etc. Volgens mij is ook op waarheid gebaseerd.
Waarschijnlijk om het goed te praten ofzo.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:19 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Ja.. maar later natuurlijk weer speculaties dat het was aangedikt. De meisjes van 14 en die vriend van haar die een afscheidsbrief had geschreven over de gevaren van harddrugs ... leken me toch moeilijk overdreven.
Daar lijkt het misschien op. Maar er is toch een ontzettend groot verschil tussen iets "weten" en het ook daadwerkelijk meegemaakt te hebben. Als je namelijk echt weet wat de gevaren zijn, dan zou je er niet eens aan denken om heroïne te proberen. Dan vind ik die "bewuste" keuze nog steeds naïef en onwetend.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:15 schreef n8n het volgende:
Ik zal er niet teveel over gaan mierenneuken, maar je blijft een grijs gebied houden. Ik denk dat het definieren van wat wel en geen drug is, sowieso niet eenvoudig is.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:02 schreef Chilled het volgende:
[..]
Ik snap je motivatie om het onder drugs te beschouwen. De verslaving kan namelijk geestelijk net zo heftig zijn. Het ligt voornamelijk aan een persoon zelf waar hij/zij gevoelig voor is. Maar ik vind het wel belangrijk om toch een lijn te trekken tussen middelen die je inneemt en waardoor je lichaam en geest hele andere dingen meemaken dan wanneer je nuchter bent en bijvoorbeeld bungeejumpen waardoor er adrenaline vrijkomt en je je helemaal hyper en vrolijk voelt. Ik zie hier wel degelijk een verschil tussen natuurlijke stoffen die uit jezelf komen en stoffen die je zelf moet toebrengen voordat je iets voelt.
En daarnaast zijn er dan ook nog eens stoffen waarbij het zo ontzettend snel gaat dat je lichaam en je omgeving aftakelt. Dat heb je bij 5 koppen koffie per dag niet. Daarom vind ik het vervelend dat het allemaal op 1 stapel gegooid wordt.
Ik rook en weet de mogelijke gevolgen, toch doe ik het met de mogelijkheid op tal van aandoeningen, als dat naïef is dan is dat maar zo.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:20 schreef Chilled het volgende:
[..]
Daar lijkt het misschien op. Maar er is toch een ontzettend groot verschil tussen iets "weten" en het ook daadwerkelijk meegemaakt te hebben. Als je namelijk echt weet wat de gevaren zijn, dan zou je er niet eens aan denken om heroïne te proberen. Dan vind ik die "bewuste" keuze nog steeds naïef en onwetend.
Maar als jij dalijk smerige rottende longkanker krijgt, dan ondervindt je pas de gevolgen..quote:Op zondag 13 maart 2011 14:23 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik rook en weet de mogelijke gevolgen, toch doe ik het met de mogelijkheid op tal van aandoeningen, als dat naïef is dan is dat maar zo.
Angst voor het onbekende. Geen oordeel overigens, was benieuwdquote:Op zondag 13 maart 2011 14:17 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet, kan ik niet zo goed uitleggen.Ik denk omdat ik dan de eeuwige angst zou hebben dat mijn partner meegesleurd kan worden in een verslaving. En ja, ik weet dat dat ook bij joints is, maar op de een of andere manier is dat in mijn ogen toch minder zwaar of iets dergelijks. Ik heb zelf ook totaal niet veel met alcohol op.
Een instinctieve drang om nieuwe dingen te ontdekken en te ervaren. Dat zit gewoon in je genen en vooral als je wat jonger bent schat je risico's gewoon wat minder goed in. Ik zou dat geen 'bewuste keuze' willen noemen.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:19 schreef n8n het volgende:
[..]
Nieuwsgierigheid is geen keuze? Hoezo ongeremd?
[..]
shit happensquote:Op zondag 13 maart 2011 14:24 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Maar als jij dalijk smerige rottende longkanker krijgt, dan ondervindt je pas de gevolgen..
we hebben het hier niet over gele tanden en vieze adem natuurlijk.
Hoe ben je begonnen met roken?quote:Op zondag 13 maart 2011 14:23 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik rook en weet de mogelijke gevolgen, toch doe ik het met de mogelijkheid op tal van aandoeningen, als dat naïef is dan is dat maar zo.
Ik weet heel goed wat de risico's zijn van alles wat ik gebruik. Uiteindelijk is het bij elke drugs doorslaggevend of je je aan de spelregels houdt. Bij elk middel weeg ik ook de risico's af tegen mijn nieuwsgierigheid, in dat opzicht noem ik deze niet ongeremd.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:24 schreef teknomist het volgende:
[..]
Een instinctieve drang om nieuwe dingen te ontdekken en te ervaren. Dat zit gewoon in je genen en vooral als je wat jonger bent schat je risico's gewoon wat minder goed in. Ik zou dat geen 'bewuste keuze' willen noemen.
Op dat punt ben ik het met de stelling eens, met als toevoeging dat het niet voor elke persoon, elke drugs of situatie een van de door jou genoemde punten warenquote:
Regels of geen regels, je lijf gaat er hoe dan ook kapot aan.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:25 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik weet heel goed wat de risico's zijn van alles wat ik gebruik. Uiteindelijk is het bij elke drugs doorslaggevend of je je aan de spelregels houdt.
Dit is ook weer zo ontzettend naïef. Bij bepaalde drugs zijn er heel snel geen spelregels meer. Dan is het alleen nog de vraag wie volhoudt.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:25 schreef n8n het volgende:
Ik weet heel goed wat de risico's zijn van alles wat ik gebruik. Uiteindelijk is het bij elke drugs doorslaggevend of je je aan de spelregels houdt.
Vertel, hoe gaat het in het gros van de gevallen?quote:Op zondag 13 maart 2011 14:26 schreef n8n het volgende:
[..]
Op dat punt ben ik het met de stelling eens, met als toevoeging dat het niet voor elke persoon, elke drugs of situatie een van de door jou genoemde punten waren
Verschilt per drugs, daarnaast zijn er velen andere dingen die je lijf elke dag kapot maken. Daarnaast ziet niet iedereen het zo goed mogelijk behouden van het lichaam als hoogste doel. Sterker nog, menselijke luiheid zorgt er voor dat iedereen schadelijk voor zichzelf is tot op individueel bepaalde hoogtequote:Op zondag 13 maart 2011 14:27 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Regels of geen regels, je lijf gaat er hoe dan ook kapot aan.
Ik denk dat jij maar sowieso even wat informatie over alcohol moet gaan opzoeken. Ik weet niet hoeveel jij drinkt, maar als jij zegt dat drugs geen alcohol is, dan heb je nog wat te leren.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:27 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Regels of geen regels, je lijf gaat er hoe dan ook kapot aan.
Mwah niet zozeer angst voor het onbekende. Ik weet wat drugs met mensen kan doen. Ik wil gewoon geen verslaafd vriendje.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:24 schreef n8n het volgende:
[..]
Angst voor het onbekende. Geen oordeel overigens, was benieuwd
eh, ja en daarbij vallen ze ook veel anderen lastig.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:30 schreef teknomist het volgende:
Overigens boeit het me niet of het nou een bewuste keuze is of niet, vrije wil of niet. Drugs zijn gewoon leuk en mensen die er niet mee kunnen omgaan verwijderen zich meestal vanzelf uit de genenpoel.
Dat is je eigen verantwoordelijkheid, ligt er ook aan welke regels je hanteert.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:29 schreef Chilled het volgende:
[..]
Dit is ook weer zo ontzettend naïef. Bij bepaalde drugs zijn er heel snel geen spelregels meer. Dan is het alleen nog de vraag wie volhoudt.
Dat is voor mij geen argument.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:29 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Vertel, hoe gaat het in het gros van de gevallen?
Eensquote:Op zondag 13 maart 2011 14:30 schreef teknomist het volgende:
Overigens boeit het me niet of het nou een bewuste keuze is of niet, vrije wil of niet. Drugs zijn gewoon leuk en mensen die er niet mee kunnen omgaan verwijderen zich meestal vanzelf uit de genenpoel.
Kans op verslaving is in deze ook een 'onbekende'quote:Op zondag 13 maart 2011 14:30 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mwah niet zozeer angst voor het onbekende. Ik weet wat drugs met mensen kan doen. Ik wil gewoon geen verslaafd vriendje.
Bij drugs zou ik me ook zorgen maken om je lijf, maar ook om je psyche. Want dat wordt misschien nog wel het meest fucked up.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:30 schreef n8n het volgende:
[..]
Verschilt per drugs, daarnaast zijn er velen andere dingen die je lijf elke dag kapot maken. Daarnaast ziet niet iedereen het zo goed mogelijk behouden van het lichaam als hoogste doel. Sterker nog, menselijke luiheid zorgt er voor dat iedereen schadelijk voor zichzelf is tot op individueel bepaalde hoogte
Ligt er echt aan hoe je er mee omgaat. Je kan ook niet elke soort drugs op dezelfde schaal leggenquote:Op zondag 13 maart 2011 14:32 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Bij drugs zou ik me ook zorgen maken om je lijf, maar ook om je psyche. Want dat wordt misschien nog wel het meest fucked up.
Dat sowieso. Maar als een vriendje iedere dag drugs gebruikt, spreek ik van een verslaving. Evenals dat ik vind dat mijn vader alcoholverslaafd is. En daar erger ik me aan. En ik kan er niet mee omgaan. Dus voor mij is het sowieso niet goed, omdat ik dan met mezelf in de knoop kom.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:32 schreef n8n het volgende:
[..]
Kans op verslaving is in deze ook een 'onbekende'
Waar ligt de lijn als ik vragen mag? (en dat is geen argument maar een serieuze vraag en een kans voor jou om met een argument te komen)quote:Op zondag 13 maart 2011 14:32 schreef n8n het volgende:
[..]
Ligt er echt aan hoe je er mee omgaat. Je kan ook niet elke soort drugs op dezelfde schaal leggen
Ik begrijp je overweging, indien dat niet zo was ook prima. Vervelend van je vader, dat heeft hoe dan ook invloed op hoe je met allerhande situaties omgaatquote:Op zondag 13 maart 2011 14:33 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar als een vriendje iedere dag drugs gebruikt, spreek ik van een verslaving. Evenals dat ik vind dat mijn vader alcoholverslaafd is. En daar erger ik me aan. En ik kan er niet mee omgaan. Dus voor mij is het sowieso niet goed, omdat ik dan met mezelf in de knoop kom.
En dat lijkt me verstandiger dan de manier waarop jij met drugs omgaat. Je hebt het over spelregels e.d..Dat is gewoon toppunt van onwetendheid.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:34 schreef n8n het volgende:
Ik begrijp je overweging, indien dat niet zo was ook prima. Vervelend van je vader, dat heeft hoe dan ook invloed op hoe je met allerhande situaties omgaat
Ik heb heel duidelijk voor ogen welke drugs ik wel en niet gebruik. Ik weet welke hoeveelheden ik kan gebruiken met een veiligheidsmarge. Ik doe het nooit alleen (wellicht een biertje bij het eten). Ik weet wat wel en niet te combineren valt. Ik houd me aan de veiligheidsregels (zoals water drinken, binnen of juist buiten, hoe vaak e.d.)quote:Op zondag 13 maart 2011 14:33 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Waar ligt de lijn als ik vragen mag? (en dat is geen argument maar een serieuze vraag en een kans voor jou om met een argument te komen)
Het heeft er ook enorm veel invloed op. Ik heb ook klasgenoten gewoon helemaal kapot zien gaan aan de drugs. Ik weet dat het op iedereen een andere uitwerking heeft, maar zulke dingen maken mij gewoon huiverig voor hardere drugs.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:34 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik begrijp je overweging, indien dat niet zo was ook prima. Vervelend van je vader, dat heeft hoe dan ook invloed op hoe je met allerhande situaties omgaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |