Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:57 schreef June. het volgende:
[..]
Ben er benieuwd naar de achtergrond hiervan, zeker in het laatste trimester moet het toch opvallen? Tenzij ze overgewicht/obesitas heeft, maar anders kan ik het me echt niet voorstellen..
Voor alle geïnteresseerden: https://owiwebserver.umcn.nl/prikbord/topics/view/18466/2quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:46 schreef dotKoen het volgende:
Dat eindgesprek-topic over dr. P. op het prikbord
Wat een enorme droogkloten zitten daarquote:Op woensdag 30 maart 2011 18:27 schreef June. het volgende:
[..]
Voor alle geïnteresseerden: https://owiwebserver.umcn.nl/prikbord/topics/view/18466/2
"Hoe heet een bevroren co-assistent? Een IJS co."
Oh, iets met indelingen voor de praktijkexamens van het blok waarvan ik in de organisatie zit. En het feit dat ik in Blackboard niet de 190 studenten kan selecteren waar het om gaat en daarom alle eerstejaars moet mailen ...quote:
quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:15 schreef iofn het volgende:
Om één of andere reden verzandde de WG Infectie en Afweer die ik gaf in de discussie of Down-syndromers meer seks hebben dan niet-Downers.
Vaccinaties, toen kwam ter sprake dat mensen met het syndroom van Down in aanmerking komen voor Hep B vaccinatie en toen kwam de discussie los. Nu kan je dat verwachten met een groep vol met 18-jarige bakvissen, de WG SOA was ook gezellig.quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:19 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Waar had het dan over moeten gaan?
Geef je ook infectie en afweer II? Zou relaxed zijn, aangezien onze docente alleen maar kan zeggen "tja, hier staat..." *leest docentenhandleiding voor*quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:22 schreef iofn het volgende:
[..]
Vaccinaties, toen kwam ter sprake dat mensen met het syndroom van Down in aanmerking komen voor Hep B vaccinatie en toen kwam de discussie los. Nu kan je dat verwachten met een groep vol met 18-jarige bakvissen, de WG SOA was ook gezellig.
Niemand doet dat hier ook bij die nablokken.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:35 schreef gohan16 het volgende:
Bij ons was dat toen ook zo. Dat was toen een reumat assistent die niet zoveel over infecties wist. Tweede deel van het blok wist zij dus ook veel meer.
Mooi om te zien hoe niemand de TKD voorbereid. Gelukkig blijf ik niet de enige.
Nope, helaas niet. Ik vind het ook niet kunnen dat je als docent je WG niet voorbereid....Zeker als het je vakgebied niet is en je er toch wat over moet kunnen vertellen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:09 schreef Cottontail het volgende:
[..]
Geef je ook infectie en afweer II? Zou relaxed zijn, aangezien onze docente alleen maar kan zeggen "tja, hier staat..." *leest docentenhandleiding voor*
Het is toch de bedoeling dat je zo'n WG voorbereidt als docent?
Ja, het was weer enorm zinnig allemaal. Welk onderdeel had je? Wij hadden ethiek. Ga je in de werkgroep 3 informed consent brieven zitten analyseren, flikker toch op man.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:35 schreef gohan16 het volgende:
Mooi om te zien hoe niemand de TKD voorbereid. Gelukkig blijf ik niet de enige.
We hadden begin deze maand het nablok met als thema 'culturele verschillen'. Gingen we een culturele verschillen-kaartspel spelenquote:Op donderdag 31 maart 2011 17:16 schreef iofn het volgende:
Ja, het was weer enorm zinnig allemaal. Welk onderdeel had je? Wij hadden ethiek. Ga je in de werkgroep 3 informed consent brieven zitten analyseren, flikker toch op man.
Kaartspelletjesquote:Op donderdag 31 maart 2011 17:17 schreef dotKoen het volgende:
[..]
We hadden begin deze maand het nablok met als thema 'culturele verschillen'. Gingen we een culturele verschillen-kaartspel spelen
quote:n het leven van een kind zijn de bezoekjes aan de dokter doorgaans niet de meest vreugdevolle episodes. Een kind is niet geneigd tot het maken van een vreugdesprong bij een injectie in de arm, een neusendoscopie of druppels in de ogen of oren. Zeker na een in de ogen van een kind traumatische ingreep is de spontane bereidheid tot medewerking aan een vervolgbehandeling meestal niet erg groot. Zo ook bij de 4-jarige jongen in onderstaande casus. De week daarvoor was bij hem, nota bene zonder verdoving, een kies getrokken. En alweer mocht hij zitting nemen op de stoel van de tandarts, ditmaal voor het vullen van een kies.
Dat de jongen de kaken stijf op elkaar hield en de handen voor de mond, zal een gemiddelde arts niet verbazen. Ook nadat de tandarts tien minuten op de jongen had ingepraat en de hulp van een tweede assistente had ingeroepen, bleef de jongen zich verzetten. De tandarts vond het daarop welletjes geweest. Nog voor de komst van de tweede assistente hield hij beide handen van de jongen vast om zo alsnog de ingreep te kunnen verrichten. De tandarts had er evenwel geen rekening mee gehouden dat de angstige jongen in staat was een hand los te rukken. Daarbij verdraaide de tandarts zijn duim.
De tandarts stelde daarop de vader van de jongen aansprakelijk voor het letsel. De rechter gaat hierin niet mee. De paniekreactie van de jongen was niet geheel onverwacht. Het is bovendien onduidelijk waarom de tandarts niet heeft gewacht totdat de tweede assistente was gearriveerd. De rechter vindt het voorts veelbetekenend dat de jongen zich na de komst van deze assistente zonder problemen heeft laten behandelen.
Les uit onderstaande zaak is dat u ook rekening moet houden met de gevoelens van kleine kinderen. Het geven van informatie over de behandeling, waartoe u ook bij kinderen verplicht bent, waarborgt nog geen medewerking. Daarvoor zijn andere vaardigheden vereist.
B.V.M. Crul, arts
prof. mr. A.C. Hendriks, jurist KNMG
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |