abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94777343
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:57 schreef June. het volgende:
[..]
Ben er benieuwd naar de achtergrond hiervan, zeker in het laatste trimester moet het toch opvallen? Tenzij ze overgewicht/obesitas heeft, maar anders kan ik het me echt niet voorstellen..
Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen :7

:N :X
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_94788246
Valt me alleszins mee dat de naam van Seam nog niet genoemd is.
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:16:09 #178
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_94805558
DBC traject en overstap zorgverzekeraar (juridisch)

Misschien iemand van jullie die meer weet m.b.t. het DBC traject?
pi_94809096
Dat eindgesprek-topic over dr. P. op het prikbord :')
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:27:28 #180
208890 June.
Seriously?
pi_94818177
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:46 schreef dotKoen het volgende:
Dat eindgesprek-topic over dr. P. op het prikbord :')
Voor alle geïnteresseerden: https://owiwebserver.umcn.nl/prikbord/topics/view/18466/2

"Hoe heet een bevroren co-assistent? Een IJS co." :')
Shine bright like a diamond.
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:39:39 #181
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_94822287
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:27 schreef June. het volgende:

[..]

Voor alle geïnteresseerden: https://owiwebserver.umcn.nl/prikbord/topics/view/18466/2

"Hoe heet een bevroren co-assistent? Een IJS co." :')
Wat een enorme droogkloten zitten daar :')
Fietstas.
pi_94838062
300 studenten moeten mailen omdat je een fout hebt gemaakt ;(
  donderdag 31 maart 2011 @ 00:03:31 #183
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_94838267
Specificeer aub
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_94838454
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:03 schreef gohan16 het volgende:
Specificeer aub
Oh, iets met indelingen voor de praktijkexamens van het blok waarvan ik in de organisatie zit. En het feit dat ik in Blackboard niet de 190 studenten kan selecteren waar het om gaat en daarom alle eerstejaars moet mailen ...

[ Bericht 5% gewijzigd door dotKoen op 31-03-2011 00:12:59 ]
pi_94838784
Om één of andere reden verzandde de WG Infectie en Afweer die ik gaf in de discussie of Down-syndromers meer seks hebben dan niet-Downers. :')
pi_94838947
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 00:15 schreef iofn het volgende:
Om één of andere reden verzandde de WG Infectie en Afweer die ik gaf in de discussie of Down-syndromers meer seks hebben dan niet-Downers. :')
:')

Waar had het dan over moeten gaan?
pi_94839120
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:19 schreef dotKoen het volgende:

[..]

:')

Waar had het dan over moeten gaan?
Vaccinaties, toen kwam ter sprake dat mensen met het syndroom van Down in aanmerking komen voor Hep B vaccinatie en toen kwam de discussie los. Nu kan je dat verwachten met een groep vol met 18-jarige bakvissen, de WG SOA was ook gezellig. _O-
pi_94850956
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:22 schreef iofn het volgende:

[..]

Vaccinaties, toen kwam ter sprake dat mensen met het syndroom van Down in aanmerking komen voor Hep B vaccinatie en toen kwam de discussie los. Nu kan je dat verwachten met een groep vol met 18-jarige bakvissen, de WG SOA was ook gezellig. _O-
Geef je ook infectie en afweer II? Zou relaxed zijn, aangezien onze docente alleen maar kan zeggen "tja, hier staat..." *leest docentenhandleiding voor*
Het is toch de bedoeling dat je zo'n WG voorbereidt als docent?
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:35:14 #189
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_94857082
Bij ons was dat toen ook zo. Dat was toen een reumat assistent die niet zoveel over infecties wist. Tweede deel van het blok wist zij dus ook veel meer.

Mooi om te zien hoe niemand de TKD voorbereid. Gelukkig blijf ik niet de enige.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_94859069
Pfff, zit te lang op de psychiatrie. In elk topic hier op Fok! denk ik bij TS aan tentamen suïcide :')

Gelukkig volgende week een weekje vrij *O*
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_94861412
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:35 schreef gohan16 het volgende:
Bij ons was dat toen ook zo. Dat was toen een reumat assistent die niet zoveel over infecties wist. Tweede deel van het blok wist zij dus ook veel meer.

Niemand doet dat hier ook bij die nablokken.

Morgen nog even toets neurologisch en psychiatrisch onderzoek en dan maandag beginnen met neuro :)
pi_94861617
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:09 schreef Cottontail het volgende:

[..]

Geef je ook infectie en afweer II? Zou relaxed zijn, aangezien onze docente alleen maar kan zeggen "tja, hier staat..." *leest docentenhandleiding voor*
Het is toch de bedoeling dat je zo'n WG voorbereidt als docent?
Nope, helaas niet. Ik vind het ook niet kunnen dat je als docent je WG niet voorbereid....Zeker als het je vakgebied niet is en je er toch wat over moet kunnen vertellen.

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:35 schreef gohan16 het volgende:
Ja, het was weer enorm zinnig allemaal. Welk onderdeel had je? Wij hadden ethiek. Ga je in de werkgroep 3 informed consent brieven zitten analyseren, flikker toch op man. :')
pi_94861666
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:16 schreef iofn het volgende:

Ja, het was weer enorm zinnig allemaal. Welk onderdeel had je? Wij hadden ethiek. Ga je in de werkgroep 3 informed consent brieven zitten analyseren, flikker toch op man. :')
We hadden begin deze maand het nablok met als thema 'culturele verschillen'. Gingen we een culturele verschillen-kaartspel spelen :')
pi_94862129
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:17 schreef dotKoen het volgende:

[..]

We hadden begin deze maand het nablok met als thema 'culturele verschillen'. Gingen we een culturele verschillen-kaartspel spelen :')
Kaartspelletjes :{w In jaar 4 had je 2x per 6weeks co-schap een coachingsbijeenkomst, daarbij kwamen op een gegeven moment ook allemaal kaarten op tafel met iets er op (bijv. een meterkast, een peleton wielrenners, een oude foto) en dan moest je zeggen hoe dat gerelateerd was aan je co-schap. :')

Toen ik mijn vraagtekens bij deze (en nog meer van die vage methoden) zette kreeg ik door de docent (type gebreide trui en luisterend naar de naam Trudy) naar mijn hoofd geslingerd dat ik 'deze bijeenkomsten ontkende" en dat ik nooit een goede dokter zou worden want mijn vermogen tot reflectie was ver onder de maat. ;(
pi_94862316
Wat ik wel frappant vond aan dat culturele verschillen-onderwijs, is dat de politieke voorkeur van mijn mentor niet geheel verborgen bleef :')
pi_94865005
Nu snap ik waarom stagiaires nooit de controles alleen mogen doen. Koud kunstje zou je zeggen.
Vanochtend tijdens de visite controles van een patient, die op een kladje waren geschreven:

Tensie 120/60...netjes
Spo2 97 prct...netjes
Temp 36.7...netjes
Pols 28...pols 28?!?!?!?!

Cito ecg: totaal av blok, met ritme vanuit de bundel van His. Spoedindicatie PM, aldus de cardioloog.

Meten is dus niet altijd weten.
I feel kinda Locrian today
pi_94865356
Het staat nu ook op GeenStijl. Wat een figuur, die tandarts :')
quote:
n het leven van een kind zijn de bezoekjes aan de dokter doorgaans niet de meest vreugdevolle episodes. Een kind is niet geneigd tot het maken van een vreugdesprong bij een injectie in de arm, een neusendoscopie of druppels in de ogen of oren. Zeker na een in de ogen van een kind traumatische ingreep is de spontane bereidheid tot medewerking aan een vervolgbehandeling meestal niet erg groot. Zo ook bij de 4-jarige jongen in onderstaande casus. De week daarvoor was bij hem, nota bene zonder verdoving, een kies getrokken. En alweer mocht hij zitting nemen op de stoel van de tandarts, ditmaal voor het vullen van een kies.

Dat de jongen de kaken stijf op elkaar hield en de handen voor de mond, zal een gemiddelde arts niet verbazen. Ook nadat de tandarts tien minuten op de jongen had ingepraat en de hulp van een tweede assistente had ingeroepen, bleef de jongen zich verzetten. De tandarts vond het daarop welletjes geweest. Nog voor de komst van de tweede assistente hield hij beide handen van de jongen vast om zo alsnog de ingreep te kunnen verrichten. De tandarts had er evenwel geen rekening mee gehouden dat de angstige jongen in staat was een hand los te rukken. Daarbij verdraaide de tandarts zijn duim.

De tandarts stelde daarop de vader van de jongen aansprakelijk voor het letsel. De rechter gaat hierin niet mee. De paniekreactie van de jongen was niet geheel onverwacht. Het is bovendien onduidelijk waarom de tandarts niet heeft gewacht totdat de tweede assistente was gearriveerd. De rechter vindt het voorts veelbetekenend dat de jongen zich na de komst van deze assistente zonder problemen heeft laten behandelen.

Les uit onderstaande zaak is dat u ook rekening moet houden met de gevoelens van kleine kinderen. Het geven van informatie over de behandeling, waartoe u ook bij kinderen verplicht bent, waarborgt nog geen medewerking. Daarvoor zijn andere vaardigheden vereist.

B.V.M. Crul, arts
prof. mr. A.C. Hendriks, jurist KNMG
pi_94865526
Starla: hoe uitgebreid doe jij onderzoek van het gezichtsveld bij een algemeen neurologisch onderzoek? In ons boek staat dat dat helemaal met het afdekken van li oog van pt en re oog van onderzoeker moet (en daarna omgewisseld). Dat doe je in het echt toch niet, behalve op indicatie?
pi_94865904
Sowieso doe ik dat nooit zo. Bij centraal probleem wiebel ik met mn vingers aan beide kanten, afwisselend links en rechts van boven naar beneden en vraag ik aan welke kant ze iets zien wiebelen. Merk ik twijfel of inconsistentie dan ga ik er dieper op in door vanuit de periferie langzaam met mn vingers al wiebelend richting centraal te gaan en te vragen if ze 'ja' willen zeggen als ze iets zien wiebelen. Zo pak je regelmatig nog een kwadrantanopsie op.
Bij verdenking 'perifeer' probleem zoals een crao, aion of neuritis laat ik het goede oog afdekken. Die kan dan maar alleen voor conflicterende informatie zorgen. Mijn eigen ogen dek ik nooit af.
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 1 april 2011 @ 02:11:01 #200
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_94888447
nachtwerk..
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')