Misschien heeft dat hun beslissing om er zeewater overeen te plonzen doen vergemakkelijken.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:32 schreef wdn het volgende:
[..]
Beide stonden op de nominatie om af te worden gebroken dus dat valt wel mee
900 km/uur bedoel jequote:Op zondag 13 maart 2011 11:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hierboven wordt 40 km/h genoemd, dat is 11 m/s en geeft volgens 1/2 rho v^2 max. 62 kPa, oftewel 0.62 bar. Oftewel een muur van 6.2 meter hoogte houdt dat tegen, elementaire mechanica. Het probleem is natuurlijk dat die muur er niet was...
Remco vergeet sowieso dat de zee erg diep is bij Japan en dat er daardoor erg veel water in beweging komt.quote:
Dat is midden op zee. Als de tsunami bij de oever komt dan remt hij enorm af. Dan is 40 km/u helemaal niet zo gek.quote:
Niks, Remcodelft is flink aan het zwetsen volgens mij.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:00 schreef Fireblast het volgende:
Dan wordt het ineens max 32000 kPa, oftewel 320 bar en dus 3200 meter hoge muur volgens de formule van remcodelft. Wat mis ik?
Dan zwetst ie toch ook niet?quote:Op zondag 13 maart 2011 16:09 schreef matthijst het volgende:
[..]
Niks, Remcodelft is flink aan het zwetsen volgens mij.
Al was die 900 denk ik bij het begin, dus idd rond de 40-60km/uur toen ie aan land kwam.
Wel met zijn berekeningetjes over muurtjes bouwen, lijkt me.quote:
Die energie bij een tsunami komt alleen niet in één keer en ook verdeeld over de hele lengte van de kust.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wel met zijn berekeningetjes over muurtjes bouwen, lijkt me.
Tenzij hij een muur van 6 meter hoog en 100 meter breed bedoelt...
In a rough guess, Harry Yeh, a professor of ocean engineering at Oregon State University, said that the earthquake on Friday pushed a section of sea floor 400 km long and 80 km wide down by an average of 1m. That resulted in billions of cubic yards of water trillions of pounds suddenly shifting position.
That energy going into the tsunami, according to Professor Yehs estimate, was a bit less than that of an exploding atomic bomb.
Misschien hadden die Jappen ook een muur om Hiroshima heen moeten zetten destijds?
Zag je dat net op Ned 1 journaal? Japanners in een klein stadje hadden eerder een tsunami van vele meters hoog. Dus ze dachten dat nooit meer, dus ze bouwden ze tien jaar lang een 2 kilometer lange betonnen wering van 12 meter hoog! Echt een groot bouwwerk. Het mocht niet baten, stadje alsnog weggevaagd..quote:
Is dan niet te hopen dat ze zich veilig geacht hebben door die wering en gebleven zijn.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:30 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Zag je dat net op Ned 1 journaal? Japanners in een klein stadje hadden eerder een tsunami van vele meters hoog. Dus ze dachten dat nooit meer, dus ze bouwden ze tien jaar lang een 2 kilometer lange betonnen wering van 12 meter hoog! Echt een groot bouwwerk. Het mocht niet baten, stadje alsnog weggevaagd..
Ja idd, dus een 8 meter hoge dam had zeker niet geholpen.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:30 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Zag je dat net op Ned 1 journaal? Japanners in een klein stadje hadden eerder een tsunami van vele meters hoog. Dus ze dachten dat nooit meer, dus ze bouwden ze tien jaar lang een 2 kilometer lange betonnen wering van 12 meter hoog! Echt een groot bouwwerk. Het mocht niet baten, stadje alsnog weggevaagd..
Misschien ook al beschadigd door de aardbeving.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:33 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja idd, dus een 8 meter hoge dam had zeker niet geholpen.![]()
Behalve dan bouwen op een andere plek misschien.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:35 schreef Bartholomaeus het volgende:... deze ramp had bijna niet voorkomen kunnen worden, want tegen deze aardsekrachten kun je haast niks doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |