abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94035609
Een ramp bij een kerncentrale is anders dan bij een andere vorm van energievoorziening lijkt me. Sluit jij je ogen daar voor, ook best. Ik niet.
pi_94035617
Mijn mening: Onze honger naar energie moet lager. Producten worden Zuiniger maar steeds hebben we meer nodig, dat is ziek imo.
pi_94035621
Staat je computer nog aan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_94035622
24/7
pi_94035624
Begin bij jezelf, zou ik zeggen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_94035626
Ik doe m'n best
pi_94035633
ik zet em nu uit
pi_94035636
We hebben vanwege de aardbeving bijna 12 uur zonder stroom gezeten, en toen we weer electriciteit hadden, was het wel weer erg aangenaam dat we konden douchen (waterpomp), konden internetten en konden bellen.

Ben met je eens dat het wel zuiniger mag, maar om nu te denken dat we met windmolens en zonnecellen en zuiniger gebruik dit probleem oplossen, nee, dat gaat niet lukken.
pi_94035641
Ik ook.
pi_94035657
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 06:07 schreef niels0 het volgende:
Een ramp bij een kerncentrale is anders dan bij een andere vorm van energievoorziening lijkt me. Sluit jij je ogen daar voor, ook best. Ik niet.
Goed discussiepunt wel :')
Ja, schrok je toch even he!
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 06:26:53 #161
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94035671
De pro/anti kernenergie zal nog lang gevoerd geen worden de komende tijd, hoe de uitkomst ook zal zijn. Zullen we dat niet hier doen? Open desnoods een nieuw topic met die vraag.

Ondertussen geeft google news 16,584 hits voor "meltdown"

quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Als alles goed gaat zijn we door het oog van de naald gegaan.
Dat dus :{
pi_94035694
Scherp zoals gewoonlijk NS :)
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94035702
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 06:26 schreef NorthernStar het volgende:
De pro/anti kernenergie zal nog lang gevoerd geen worden de komende tijd, hoe de uitkomst ook zal zijn. Zullen we dat niet hier doen? Open desnoods een nieuw topic met die vraag.

Ondertussen geeft google news 16,584 hits voor "meltdown"

[..]

Dat dus :{
Hoezo zijn "we" door het oog van de naald gekropen? Er is nog niets gebeurd, een paar mensen zijn gewond geraakt door de ontploffing/straling en dat is natuurlijk ernstig, maar voor de rest is er nog niets ernstigs gebeurd. Als er hier in Nederland 5 man van een steiger lazert in een kolencentrale is dat natuurlijk minder :{

[ Bericht 4% gewijzigd door Boe-man op 13-03-2011 06:56:31 ]
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 07:15:35 #164
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94035741
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 06:46 schreef Boe-man het volgende:

[..]

Hoezo zijn "we" door het oog van de naald gekropen? Er is nog niets gebeurd, een paar mensen zijn gewond geraakt door de ontploffing/straling en dat is natuurlijk ernstig, maar voor de rest is er nog niets ernstigs gebeurd. Als er hier in Nederland 5 man van een steiger lazert in een kolencentrale is dat natuurlijk minder :{
Jij weet helemaal niet wat er gebeurd is en hoe ernstig het is of nog zal worden,

Buiten dat is het extreme dat het een driedubbele klap is. Een aardbeving met een intensiteit en duur dat een van de meest zware ever is, dan een tsunami die waarschijnlijk het aantal slachtoffers met een factor of wat vermeerderd heeft en dan ook nog eens gevolgd door een nucleaire crisis.

Je mag de ernst downplayen maar dat is puur jou interpretatie. Uit alles blijkt dat de uitkomst nog allerminst vaststaat.

Als het uiteindelijk zonder grote consequenties onder controle gebracht kan worden zijn we imo wel degelijk door het oog van de naald gegaan.
pi_94035743
Inderdaad.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94035747
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 07:15 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niet wat er gebeurd is en hoe ernstig het is of nog zal worden,

Buiten dat is het extreme dat het een driedubbele klap is. Een aardbeving met een intensiteit en duur dat een van de meest zware ever is, dan een tsunami die waarschijnlijk het aantal slachtoffers met een factor of wat vermeerderd heeft en dan ook nog eens gevolgd door een nucleaire crisis.

Je mag de ernst downplayen maar dat is puur jou interpretatie. Uit alles blijkt dat de uitkomst nog allerminst vaststaat.

Als het uiteindelijk zonder grote consequenties onder controle gebracht kan worden zijn we imo wel degelijk door het oog van de naald gegaan.
Ik dacht dat je het alleen over die kernreactor had, daar slaat mijn reactie ook op.
  zondag 13 maart 2011 @ 07:22:25 #167
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94035756
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 06:46 schreef Boe-man het volgende:

[..]

Misbruik van onderbetaalde werknemers en ontduiking van veiligheidsmaatregelen gebruik jij als excuus om een gevaarlijke milieuverontreinigende industrie op te hemelen? _O-

quote:
Uranium wordt gewonnen via mijnbouw, die enorme consequenties heeft voor omwonenden (niet zelden de inheemse bevolking van een land), mijnwerkers en milieu. Uranium is niet alleen radioactief, maar ook erg giftig. Het gezondheidsgevaar zit in het verwaaien van radioactieve stof, het vrijkomen van radongas en de vergiftiging van grond- en oppervlaktewater. Deze veroorzaakt niet alleen ziekte bij omwonenden en arbeiders, maar ook een aantasting van de leefwijze van de (inheemse) bevolking.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 13 maart 2011 @ 07:23:39 #168
pi_94035757
Ik voel een kernenergie-haat-campagne opkomen.

Maak maar een mooi topic aan, Boeman. Ik zal je na de brunch daar komen terroriseren. :9
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_94035766
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 07:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Misbruik van onderbetaalde werknemers en ontduiking van veiligheidsmaatregelen gebruik jij als excuus om een gevaarlijke milieuverontreinigende industrie op te hemelen? _O-

[..]

Nee, het was alleen als voorbeeld dat 5 mensen die komen te overlijden bij onderhoud van een kolencentrale minder aandacht krijgen dan de mensen die komen te overlijden tijdens het onderhoud van een kernenergiecentrale. (Alhoewel het niet helemaal te vergelijken is in dit geval ;) )
pi_94035771
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 07:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik voel een kernenergie-haat-campagne opkomen.

Maak maar een mooi topic aan, Boeman. Ik zal je na de brunch daar komen terroriseren. :9
Ik ga eerst een slapen gek :D Maar ik zal er verder over ophouden.
  zondag 13 maart 2011 @ 07:31:46 #171
pi_94035774
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 07:15 schreef NorthernStar het volgende:
Een aardbeving met een intensiteit en duur dat een van de meest zware ever is
BBC gebruikt nu het cijfer 9.0.
pi_94035782
70% kans dat er binnen 2 dagen nog een naschok komt van ~7. Dat betekent voor ons dus een 5je.
pi_94035805
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 07:34 schreef Lyrebird het volgende:
70% kans dat er binnen 2 dagen nog een naschok komt van ~7. Dat betekent voor ons dus een 5je.
En wat is de impact bij jullie van een 5je? Wat kan ik me daarbij voorstellen?
pi_94035806
Net het bericht gehad dat we allemaal op electriciteitsrantsoen gaan deze week. Dat betekent zo'n 6 uur per dag geen electriciteit. Indiaase toestanden (collega van me uit India vertelde me dat zo'n rantsoen daar heel normaal is tegenwoordig.
pi_94035811
quote:
3s.gif Op zondag 13 maart 2011 07:45 schreef fotostarter het volgende:

[..]

En wat is de impact bij jullie van een 5je? Wat kan ik me daarbij voorstellen?
Dan schudt het huis stevig door elkaar. Na de 6+ klapper hebben we een tiental van die 5jes gehad, waaronder ook 5+ bevingen, en dat is onaangenaam, maar niet gevaarlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')