Goed discussiepunt welquote:Op zondag 13 maart 2011 06:07 schreef niels0 het volgende:
Een ramp bij een kerncentrale is anders dan bij een andere vorm van energievoorziening lijkt me. Sluit jij je ogen daar voor, ook best. Ik niet.
Dat dusquote:Op zondag 13 maart 2011 03:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Als alles goed gaat zijn we door het oog van de naald gegaan.
Hoezo zijn "we" door het oog van de naald gekropen? Er is nog niets gebeurd, een paar mensen zijn gewond geraakt door de ontploffing/straling en dat is natuurlijk ernstig, maar voor de rest is er nog niets ernstigs gebeurd. Als er hier in Nederland 5 man van een steiger lazert in een kolencentrale is dat natuurlijk minderquote:Op zondag 13 maart 2011 06:26 schreef NorthernStar het volgende:
De pro/anti kernenergie zal nog lang gevoerd geen worden de komende tijd, hoe de uitkomst ook zal zijn. Zullen we dat niet hier doen? Open desnoods een nieuw topic met die vraag.
Ondertussen geeft google news 16,584 hits voor "meltdown"
[..]
Dat dus
Jij weet helemaal niet wat er gebeurd is en hoe ernstig het is of nog zal worden,quote:Op zondag 13 maart 2011 06:46 schreef Boe-man het volgende:
[..]
Hoezo zijn "we" door het oog van de naald gekropen? Er is nog niets gebeurd, een paar mensen zijn gewond geraakt door de ontploffing/straling en dat is natuurlijk ernstig, maar voor de rest is er nog niets ernstigs gebeurd. Als er hier in Nederland 5 man van een steiger lazert in een kolencentrale is dat natuurlijk minder
Ik dacht dat je het alleen over die kernreactor had, daar slaat mijn reactie ook op.quote:Op zondag 13 maart 2011 07:15 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niet wat er gebeurd is en hoe ernstig het is of nog zal worden,
Buiten dat is het extreme dat het een driedubbele klap is. Een aardbeving met een intensiteit en duur dat een van de meest zware ever is, dan een tsunami die waarschijnlijk het aantal slachtoffers met een factor of wat vermeerderd heeft en dan ook nog eens gevolgd door een nucleaire crisis.
Je mag de ernst downplayen maar dat is puur jou interpretatie. Uit alles blijkt dat de uitkomst nog allerminst vaststaat.
Als het uiteindelijk zonder grote consequenties onder controle gebracht kan worden zijn we imo wel degelijk door het oog van de naald gegaan.
Misbruik van onderbetaalde werknemers en ontduiking van veiligheidsmaatregelen gebruik jij als excuus om een gevaarlijke milieuverontreinigende industrie op te hemelen?quote:Op zondag 13 maart 2011 06:46 schreef Boe-man het volgende:
[..]
Hoezo zijn "we" door het oog van de naald gekropen? Er is nog niets gebeurd, een paar mensen zijn gewond geraakt door de ontploffing/straling en dat is natuurlijk ernstig, maar voor de rest is er nog niets ernstigs gebeurd. Als er hier in Nederland 5 man van een steiger lazert in een kolencentrale is dat natuurlijk minder
quote:Uranium wordt gewonnen via mijnbouw, die enorme consequenties heeft voor omwonenden (niet zelden de inheemse bevolking van een land), mijnwerkers en milieu. Uranium is niet alleen radioactief, maar ook erg giftig. Het gezondheidsgevaar zit in het verwaaien van radioactieve stof, het vrijkomen van radongas en de vergiftiging van grond- en oppervlaktewater. Deze veroorzaakt niet alleen ziekte bij omwonenden en arbeiders, maar ook een aantasting van de leefwijze van de (inheemse) bevolking.
Nee, het was alleen als voorbeeld dat 5 mensen die komen te overlijden bij onderhoud van een kolencentrale minder aandacht krijgen dan de mensen die komen te overlijden tijdens het onderhoud van een kernenergiecentrale. (Alhoewel het niet helemaal te vergelijken is in dit gevalquote:Op zondag 13 maart 2011 07:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misbruik van onderbetaalde werknemers en ontduiking van veiligheidsmaatregelen gebruik jij als excuus om een gevaarlijke milieuverontreinigende industrie op te hemelen?
[..]
Ik ga eerst een slapen gekquote:Op zondag 13 maart 2011 07:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik voel een kernenergie-haat-campagne opkomen.
Maak maar een mooi topic aan, Boeman. Ik zal je na de brunch daar komen terroriseren.
BBC gebruikt nu het cijfer 9.0.quote:Op zondag 13 maart 2011 07:15 schreef NorthernStar het volgende:
Een aardbeving met een intensiteit en duur dat een van de meest zware ever is
En wat is de impact bij jullie van een 5je? Wat kan ik me daarbij voorstellen?quote:Op zondag 13 maart 2011 07:34 schreef Lyrebird het volgende:
70% kans dat er binnen 2 dagen nog een naschok komt van ~7. Dat betekent voor ons dus een 5je.
Dan schudt het huis stevig door elkaar. Na de 6+ klapper hebben we een tiental van die 5jes gehad, waaronder ook 5+ bevingen, en dat is onaangenaam, maar niet gevaarlijk.quote:Op zondag 13 maart 2011 07:45 schreef fotostarter het volgende:
[..]
En wat is de impact bij jullie van een 5je? Wat kan ik me daarbij voorstellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |