Ik zou hier natuurlijk een hele verhandeling kunnen houden over fotografie en zo, maar laten we nou heel eerlijk zijn...daar zit toch niemand op te wachten?quote:Op maandag 28 februari 2011 11:11 schreef PdeHoog het volgende:
Voor de liefhebbers die naar Professional Imaging gaan begin maart: een van mijn favoriete fotografen geeft daar presentaties. Die gast is goedHij is er zondag en maandag en doet zijn verhaaltje drie keer per dag bij de Canon stand.
Weet niet, aangevuld wordt het ook nietquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:39 schreef Ynske het volgende:
sinds wanneer doen we hier aan kliekjes vaste gaste in de OP
Sinds ik hier kom iig al. En dat is net twee weken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:39 schreef Ynske het volgende:
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:39 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Sinds ik hier kom iig al. En dat is net twee weken.
Beter gebruik je die om die gast neer te knuppelenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:39 schreef Timmos het volgende:
[..]
Maar mijn 80-200 komt eraan en Mexicaantje is haar geld kwijt
Denk dat mijn 400mm wat zwaarder/harder/massiever is..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Beter gebruik je die om die gast neer te knuppelen
Van mij mag dat er ook wel uit ja, óf hij moet goed aangevuld worden want de huidige 4 slaan nergens op.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:39 schreef Ynske het volgende:
Ik weet waar het is hoor!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:39 schreef Timmos het volgende:
[..]
Maar mijn 80-200 komt eraan en Mexicaantje is haar geld kwijt
ff foto's bewerken, dan zal ik de op wel aanpassen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:48 schreef Omniej het volgende:
[..]
Van mij mag dat er ook wel uit ja, óf hij moet goed aangevuld worden want de huidige 4 slaan nergens op.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:48 schreef Omniej het volgende:
[..]
Van mij mag dat er ook wel uit ja, óf hij moet goed aangevuld worden want de huidige 4 slaan nergens op.
Ik weet alleen niet waar hij isquote:
Grappig dat ook 3/4e ervan hardcore bij de meet van vandaag zijn op komen dagenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ff foto's bewerken, dan zal ik de op wel aanpassen.
Kunnen jullie dan ff een lijstje maken met mensen die erin moeten?
Tuurlijk. Alleen jammer dat niemand zich aan de dresscode heeft gehouden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:54 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Grappig dat ook 3/4e ervan hardcore bij de meet van vandaag zijn op komen dagen
dit roepen:quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:54 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet waar hij is
Wat zal ik doen als ik hem nog eens tegenkom? Hij is namelijk regelmatig actief in Eindhoven.
Gewoon er op af stappen? Heb de indruk gekregen dat je dat wel zou durvenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:54 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet waar hij is
Wat zal ik doen als ik hem nog eens tegenkom? Hij is namelijk regelmatig actief in Eindhoven.
Stuur 'm dan maar naar mij.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:56 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ja maar hij is denkkkk ik best wel sterk. Heb geen zin om in elkaar geslagen te worden.
Je weet het verhaal niet eens.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:59 schreef Wiebeldak het volgende:
Goede avond!
Vanmiddag iets vreemds meegemaakt. Was in Eindhoven bij een maat van me geweest toen ik ineens 20,- kreeg van iemand. Nou bedankt dan maar, ik kende diegene ook niet.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:00 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Je weet het verhaal niet eens.
Je kent hem? Dacht dat het een vreemde wasquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:03 schreef Mexicaantje. het volgende:
Zal ik hem aanmelden voor een abonnementsdienst?
HDR.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:04 schreef kanovinnie het volgende:
Foto met links en rechts overbelichting, in het midden perfect.
Hoe ga ik dit ooit goedkrijgen
Voor de kenners onder ons. Genomen onder de explorebrug
Nu je het zegt ja.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:54 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Grappig dat ook 3/4e ervan hardcore bij de meet van vandaag zijn op komen dagen
Mijn versie:quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:03 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Deze van mijBaal nog wel dat die 70mm nog net iets te krap was...
[ afbeelding ]
Ik heb z'n nummer. Ook gebeld om te kijken of het echt was.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:04 schreef Timmos het volgende:
[..]
Je kent hem? Dacht dat het een vreemde was?
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:04 schreef kanovinnie het volgende:
Foto met links en rechts overbelichting, in het midden perfect.
Hoe ga ik dit ooit goedkrijgen
Voor de kenners onder ons. Genomen onder de explorebrug
Een maat van mij had een keer een filter in beeld met 10mmquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:06 schreef Omniej het volgende:
[..]
Was die 10mm zo wijd dat je beide openingen links en rechts op de foto hebt staan?Laat eens zien anders, weet niet hoe erg je overbelichting nu is?
Yep. Zal ff jpeg maken en uploaden. Moment.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:06 schreef Omniej het volgende:
[..]
Was die 10mm zo wijd dat je beide openingen links en rechts op de foto hebt staan?Laat eens zien anders, weet niet hoe erg je overbelichting nu is?
Uhm tsja euuh... Hoe?quote:
Zal ook wel fake zijn op 1 of andere manier, of gewoon een sim waar die niks mee doetquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:05 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik heb z'n nummer. Ook gebeld om te kijken of het echt was.
Dus eerst 1 onderbelicht, 1 overbelicht en 1 goed maken, die hdr mergen in photoshop?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:26 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zal ook wel fake zijn op 1 of andere manier, of gewoon een sim waar die niks mee doet.. Bel 'm om het terug te geven
?
En @Kano.. Via RAW 3 belichtingen maken ofzo?
Yep.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus eerst 1 onderbelicht, 1 overbelicht en 1 goed maken, die hdr mergen in photoshop?
Is proberen dan.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:32 schreef Omniej het volgende:
[..]
Yep.
Edit: Of alleen een onderbelichte variant maken en die mergen met je normaal belichte. Een nóg lichtere zul je waarschijnlijk toch niet nodig hebben denk ik dan...
Ligt eraan hoe duidelijk ik erop sta.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:38 schreef kanovinnie het volgende:
Bezwaar trouwens als ik een foto waar jij opstaat upload?
10 mm in de rechteronderhoek zittend op de grond kijkend naar een camera?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:40 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe duidelijk ik erop sta.
Dat is altijd moeilijk onder een brug. Ik probeer dan altijd de in en uitgang waar het lichter is te mijden in de compositie.quote:
Mijn HDR misbaksel komt er aanquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:51 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dat is altijd moeilijk onder een brug. Ik probeer dan altijd de in en uitgang waar het lichter is te mijden in de compositie.
http://farm6.static.flickr.com/5212/5520671678_b9ca1b8561_b.jpgquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:54 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
haha. Ik heb mij er ook eens mee gewaagd maar dat was ook echt een misbaksel geworden
Das toevallig! Was je ook in Arnhem?quote:
Pfff, dat is jouw foto maar dan zonder die witte overbelichte shizzle. Doh.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Das toevallig! Was je ook in Arnhem?
Ik zat je een beetje te plagenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Pfff, dat is jouw foto maar dan zonder die witte overbelichte shizzle. Doh.
Iedereen hier fixt tegenwoordig mijn foto's hier.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:59 schreef Omniej het volgende:
Ja shit, had ik ook net die foto gefixt, staat die van Paula hier al.
Bokeeehhh.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:59 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik heb nog een nieuwe straat foto online gegooid. Die man kijkt echt met zo een blik naar die opa die langs loopt van "wat kijk je, loop door".
[ afbeelding ]
I know.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zat je een beetje te plagen![]()
Hoe heb je dit zo snel voor elkaar gekregen?
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:59 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik heb nog een nieuwe straat foto online gegooid. Die man kijkt echt met zo een blik naar die opa die langs loopt van "wat kijk je, loop door".
[ afbeelding ]
Wtfquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://farm6.static.flickr.com/5212/5520671678_b9ca1b8561_b.jpg
Prachtding toch?
Show yours! Kijken hoe die van jou er uit zietquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:59 schreef Omniej het volgende:
Ja shit, had ik ook net die foto gefixt, staat die van Paula hier al.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Show yours! Kijken hoe die van jou er uit ziet
Ofwel Dodge & Burn in het engelsquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:02 schreef Puala het volgende:
[..]
I know.
Photoshop![]()
Bij mij zit de optie op deze plek:
[ afbeelding ]
Er zit niet eens zo gigantisch veel verschil inquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:03 schreef Omniej het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat stukje links is echt een hel. (bij het gras dat tegen de brug aan zit zeg maar)
Klopt, daarom zei ik ook shit.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Er zit niet eens zo gigantisch veel verschil in
Die is wel erg gaaf. Super panorama.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:05 schreef Puala het volgende:
Ik heb van vorige week nog wel een toffe foto![]()
Alleen dan even in linkje, want hij is groter dan het aantal px wat hier mag volgens mij![]()
http://puala.nl/wp-content/uploads/2011/03/Naamloos-1_klein.jpg
Ik weet dat ik engels faal. Daarom doe ik er niet aan.quote:
Ik denk dat deze op canvas afgedrukt gaat worden voor boven het bedquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:06 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Die is wel erg gaaf. Super panorama.
Vet! Ik ben (gek genoeg) ook geen held met pano'squote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:05 schreef Puala het volgende:
Ik heb van vorige week nog wel een toffe foto![]()
Alleen dan even in linkje, want hij is groter dan het aantal px wat hier mag volgens mij![]()
http://puala.nl/wp-content/uploads/2011/03/Naamloos-1_klein.jpg
Ik ben goed met Engels. Als jij mij nou photoshop leert, vertaal ik de dingetjes in photoshop voor jequote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik weet dat ik engels faal. Daarom doe ik er niet aan.
Maar de ipod van LOI is onderweg met de taalcursus en de opleiding @ werk is gestart. Straks ben ik echt een pro![]()
![]()
![]()
Je had al door dat het water rechts en links er anders uitziet dan in 't midden?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk dat deze op canvas afgedrukt gaat worden voor boven het bed
Schiet je ze wel op de goede manier? Hoe verwerk je ze in photoshop? Ik denk dat het daar aan ligtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vet! Ik ben (gek genoeg) ook geen held met pano's![]()
Ik heb een Nederlandstalige versie van photoshop, dus dat hoeft nietquote:[..]
Ik ben goed met Engels. Als jij mij nou photoshop leert, vertaal ik de dingetjes in photoshop voor je
Komt door de zon lijkt mij?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je had al door dat het water rechts en links er anders uitziet dan in 't midden?
Je ziet 1 duidelijke lijn lopen rechts waar hij heel duidelijk van licht naar donker over gaat. Voor ik hem laat afdrukken trek ik dat nog wel rechtquote:
't stitchen gaat niet echt lekker. Die pano van de sint pieter heeft 2 stich fouten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:08 schreef Puala het volgende:
[..]
Schiet je ze wel op de goede manier? Hoe verwerk je ze in photoshop? Ik denk dat het daar aan ligtCombi van beide wellicht.
[..]
Ik heb een Nederlandstalige versie van photoshop, dus dat hoeft niet
Het verandert opeens van kleur, dus ik dacht dat het een foto was met een andere instelling.quote:
Je bent geen panovinnie?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vet! Ik ben (gek genoeg) ook geen held met pano's![]()
[..]
Ik ben goed met Engels. Als jij mij nou photoshop leert, vertaal ik de dingetjes in photoshop voor je
Neuh, niet echt neequote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:10 schreef Timmos het volgende:
[..]
Je bent geen panovinnie?
Zonpano's zijn tof.
http://www.tim-koster.nl/(...)/header_images/1.jpg
Laat hem eens zien? Wie weet is het nog recht te trekkenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
't stitchen gaat niet echt lekker. Die pano van de sint pieter heeft 2 stich fouten.
Maargoed, ik ben dan ook weer te lui om het opnieuw te doen![]()
Die zag ik op je site staanquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:10 schreef Timmos het volgende:
[..]
Je bent geen panovinnie?
Zonpano's zijn tof.
http://www.tim-koster.nl/(...)/header_images/1.jpg
Hehe, ninjaedit. Ik zag 'm.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:10 schreef Puala het volgende:
godverepielekutjes, die hangjeugd is er weer met hun frans duits en andre hazes *piep* muziek![]()
Ik ga even heel lief de politie bellen![]()
![]()
Daar is mijn buurvrouw wel gevoelig voor, maar zij helaas nietquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hehe, ninjaedit. Ik zag 'm.
Ga keihard mozart draaien. Of heb je geen superdeluxemegametsuperveelwatt's stereotoren?
En als dat niet werkt een fok knok ploeg op trommelenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:10 schreef Puala het volgende:
godverepielekutjes, die hangjeugd is er weer met hun frans duits en andre hazes *piep* muziek![]()
Ik ga even heel lief de politie bellen![]()
![]()
Links zie je duidelijk een verspringing in de witte lijn, rechts ook. Daar staat iemand er 2 keer op.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:11 schreef Puala het volgende:
[..]
Laat hem eens zien? Wie weet is het nog recht te trekken
Met mijn wekenlange MMA ervaring moet dat geen probleem zijn. Laat die hangjongeren maar komenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:12 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
En als dat niet werkt een fok knok ploeg op trommelen
Dat is dan ook wel weer fijn!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Daar is mijn buurvrouw wel gevoelig voor, maar zij helaas niet![]()
De politie is wel effectief! Die staat over 10 min hier op de stoep om ze weg te sturen
Die persoon rechts is zeker weten weg te halen en die witte lijn zie ik in ieder geval niet.. Ik weet niet uit hoe veel foto's deze pano bestaat? Gezien je twee witte lijnen denk ik 3 foto's. Je moet zorgen dat ze elkaar sowieso overlappen, dus niet te krap schieten. Ik schiet altijd liever 4 meter dubbel dan dat ik een stukje misquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Links zie je duidelijk een verspringing in de witte lijn, rechts ook. Daar staat iemand er 2 keer op.
7quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:15 schreef Puala het volgende:
[..]
Die persoon rechts is zeker weten weg te halen en die witte lijn zie ik in ieder geval niet.. Ik weet niet uit hoe veel foto's deze pano bestaat? Gezien je twee witte lijnen denk ik 3 foto's. Je moet zorgen dat ze elkaar sowieso overlappen, dus niet te krap schieten. Ik schiet altijd liever 4 meter dubbel dan dat ik een stukje mis
Ik heb er al onder gereageerd op Flickrquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://farm6.static.flickr.com/5212/5520671678_b9ca1b8561_b.jpg
Prachtding toch?
Je foto's gaan met sprongen vooruit zodra je photoshop beter onder de knie hebt. Al moet ik zeggen dat ik het meeste met lightroom doe..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
7
Ik zorg voor ongeveer 20 procent overlap, of duidelijke dingen in beeld. Dan kan hij het makkelijker stitchen denk ik.
Ik moet gewoon is een keer moeite doen voor dit soort dingen. Ik zit alleen al te lang op mijn werk met grote softwarepakketten te werken waardoor ik voor photoshop niet echt veel zin heb.
Ik had 't gezien jaquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:18 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik heb er al onder gereageerd op Flickr
Dat kan ik me voorstellen ja. Misschien is ergens een boek oid vinden die uitleg kan geven.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Je foto's gaan met sprongen vooruit zodra je photoshop beter onder de knie hebt. Al moet ik zeggen dat ik het meeste met lightroom doe..
Ik doe tegenwoordig ook het meeste met Lightroom ja... Al ben ik op dit moment wel weer even aan het worstelen met een foto die ik straks waarschijnlijk nog even door PS heen ga trekken voor een betere bewerking.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Je foto's gaan met sprongen vooruit zodra je photoshop beter onder de knie hebt. Al moet ik zeggen dat ik het meeste met lightroom doe..
Je zou de foto's van mijn moeder eens moeten zien. Gebruikt geen photoshop omdat ze dat echt niet kan en bewerkt maar heel ligt met picnik.com.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Goed in de gaten houden wat je aan het dodgen of burnen bent (de highlights, midtones of shadows) en een opacity instellen die laag genoeg is om een beetje gecontroleerd te kunnen dodgen/burnen.quote:
Ik klik me het rambam, maar er gebeurt nietsquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Goed in de gaten houden wat je aan het dodgen of burnen bent (de highlights, midtones of shadows) en een opacity instellen die laag genoeg is om een beetje gecontroleerd te kunnen dodgen/burnen.
Is dat jouw moeder?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:21 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Je zou de foto's van mijn moeder eens moeten zien. Gebruikt geen photoshop omdat ze dat echt niet kan en bewerkt maar heel ligt met picnik.com.
http://www.flickr.com/photos/wwwcelinestalnl/
Ik heb haar talent van de compositie geerft denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |