abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2011 @ 00:56:45 #151
230491 Zith
pls tip
pi_94662159
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:32 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Deze zomer lekker terug naar Koerdistan.

Grote families O+
De middagdutjes O+
De zonnepitten O+
De langwerpige watermeloenen O+
Thee en fruit op de warme zomeravonden in de tuin O+
De fruitbomen O+
De bergen O+
Avonduitjes O+
Lekker eten O+
Klinkt wel armenie... Al die culturen daar doen dezelfde dingen :{w
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_94745173
Even rechtzetten:

Araz Ozbiliz is geen Turk.
Araz Ozbiliz is Armeens.
Bel me op me 0 six
Krijg hoofd van een hoop chicks
Pak cake zie je bent boos
Wij zijn in the building jullie zijn dakloos
  dinsdag 29 maart 2011 @ 00:11:40 #153
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94745417
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 00:05 schreef Allessio het volgende:
Even rechtzetten:

Araz Ozbiliz is Armeens.
Huh.
AFC AJAX
pi_94745543
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 00:05 schreef Allessio het volgende:
Even rechtzetten:

Araz Ozbiliz is Armeens.
Wel raar dat ie een Turkse achternaam heeft en in Turkije is geboren en zelfs niet deels Turks is, dan.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 00:18:59 #155
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94745661
Koerden op FOK staat er toch of mis ik iets :{w?
AFC AJAX
pi_94745722
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wel raar dat ie een Turkse achternaam heeft en in Turkije is geboren en zelfs niet deels Turks is, dan.
genoeg ermeni in turkije

daarnaast zegt ie zelf dat ie turk is, maar dat weet Allessio misschien beter
http://www.haberler.com/a(...)iliz-2473410-haberi/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_94745745
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:18 schreef msnk het volgende:
Koerden op FOK staat er toch of mis ik iets :{w?
koerd/turk/ermeni whats the difference? :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 29 maart 2011 @ 00:30:03 #158
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94746083
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 00:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

genoeg ermeni in turkije

daarnaast zegt ie zelf dat ie turk is, maar dat weet Allessio misschien beter
http://www.haberler.com/a(...)iliz-2473410-haberi/
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)st-voor-Oranje.dhtml

:{w
AFC AJAX
pi_94746334
quote:
quote:
Özbiliz is van Armeense afkomst. Hij is geboren in Turkije, maar in een gebied dat vroeger bij Armenië hoorde.
Wanneer hoorde Bakırköy (Istanbul) bij Armenië?

:').
  dinsdag 29 maart 2011 @ 00:41:29 #160
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94746510
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 00:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

Wanneer hoorde Bakırköy (Istanbul) bij Armenië?

:').
En in de link van Slayage staat Holanda dogumlu :D Maar als ik tussen een Turkse website, Wikipedia of NRC moet kiezen ga ik toch voor het laatste.

dit kan verder beter in het Ajax-topic, zie PH voor snelle link :P
AFC AJAX
pi_94746620
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 00:41 schreef msnk het volgende:

[..]

En in de link van Slayage staat Holanda dogumlu :D Maar als ik tussen een Turkse website, Wikipedia of NRC moet kiezen ga ik toch voor het laatste.

dit kan verder beter in het Ajax-topic, zie PH voor snelle link :P
Men is het niet eens eens over z'n voornaam. :').
pi_94746793
ik denk dat ie kind is van armeense migranten uit armenie, geboren in istanbul klinkt aannemelijk
-Rabia Al-Basri
pi_94751246

Hij is Armeens.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:14:21 #164
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94752054
Ik ben ook Koerd, een nationalist wel te zeggen. In mijn familie veel Peshmerga's of gezeten, tegenwoordig zijn het de militaire strijdkrachten van de Regionale Regering van Koerdistan, de KRG. In Noord-Irak is dat dus, en het is officieel erkend. We hebben daar een eigen officiele taal, vlag, leger (apart van het centrale Irakese, ons leger is 375.000 man groot, het Irakeze ca. 150.000) een eigen regering in onze eigen Hoofdstad Erbil, we hebben een eigen cultuur, eigen schoolsystemen, een eigen (veel sterkere) economie (het gemiddeld inkomen is in de KRG $11.000 in de rest van Irak $2.500, dit blijft stijgen omdat er in de KRG mega olievelden gevonden zijn en er voor minstens 100 jaar aardolie en aardgas voorradig is). Ook zijn er internationale vliegvelden binnen de KRG, die van Erbil staat zelfs in de top 5 van de wereld voor langste banen en de KRG wordt overal op de wereld hoog geplaatst bij plekken om dit jaar te bezoeken, vanwege de mooie natuur, Westerse gezindheid (sinds de oorlog in Irak is er geen één soldaat van de coalitie omgekomen in de KRG, de beveiliging is er velen malen sterker omdat de strijdkrachten krachtig zijn en beter bewapend dan het Irakeze leger). De KRG is ook een van de weinige landen in de regio die waarschijnlijk goede contacten heeft met Israël, dit wordt niet toegegeven omdat onze buurlanden niet echt tot de meest beschaafde landen horen die Israël wel mogen.
De totale oppervlakte van de KRG = ca 76.000 km2 en er wonen iets meer dan 5.000.000 mensen. Daarnaast heeft de KRG zelfs grenzen met de rest van Irak, Arabieren worden er namelijk niet zomaar toegelaten terwijl de KRG ''officieel nog binnen de grenzen van Irak hoort''. Veel mensen zien dit snel veranderen, en vooral vanwege een actie van de Peshmerga troepen een paar weken geleden: de president v/d KRG, Massoud Barzani, stuurde troepen naar de olierijke stad Kirkuk om deze voor het grootste gedeelte in te nemen. Dit deden ze omdat het officieel bij de KRG hoort, maar de regering in Bagdad een referendum blijft uitstellen. De troepenmacht v/d KRG in Kirkuk is nu zo groot, dat de centrale regering geen tegenaanval meer wilt of durft uit te oefenen.

Paar plaatjes van ons mooie land:

Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
pi_94757345
quote:
De KRG is ook een van de weinige landen in de regio die waarschijnlijk goede contacten heeft met Israël, dit wordt niet toegegeven omdat onze buurlanden niet echt tot de meest beschaafde landen horen die Israël wel mogen.
dus jij zegt dat als je israel niet mag je geen beschaafde land bent of zeg je omdat deze landen onbeschaafd zijn ze israel niet mogen

je beweert iig dat israel en de krg beschaafde "landen" zijn of lees ik dat verkeerd?
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:15:40 #166
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94760743
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

dus jij zegt dat als je israel niet mag je geen beschaafde land bent of zeg je omdat deze landen onbeschaafd zijn ze israel niet mogen

je beweert iig dat israel en de krg beschaafde "landen" zijn of lees ik dat verkeerd?
Daarmee bedoel ik de buurlanden van de KRG die vijanden zijn van Israël en de Koerden niet mogen, al wordt dat laatste steeds minder. Ik doel voornamelijk op Iran. En dat is zeker geen beschaafd land, de bevolking kan er natuurlijk niets aandoen, maar ik heb het over de regering en elite van het land die dat land vertegenwoordigen. Constant dreigingen aan Israël, op de staatstelevisie massagraven graven en zeggen dat deze bedoeld zijn voor Amerikaanse soldaten wanneer ze ''hun heilige land'' aanvallen en op straat massa-executies uitvoeren en de familie v/d slachtoffers verplichten om de kogels en de touwen terug te betalen die gebruikt zijn voor de executie, vervolgens de lichamen niet terug geven aan de familie en ergens in een massagraf dumpen met andere tienduizenden slachtoffers van het regime. Nee, Iran is echt het laagste van het laagste en dat bedoel ik dus letterlijk. Dat land mag van mij de tyfus gebombardeerd worden zonder genade en Ahmadinajad en die moslimbaarden die daar de boel lopen te verzieken voor iedereen mogen van mij anaal vernederd worden om ze vervolgens voor schut te zetten in een dierentuin en ze aan de genade van de leeuwen en krokodillen over te laten.

Is het nu iets duidelijker? :)
pi_94760789
Israël een beschaafd land noemen.

Midden-Oostenaar, pùhlease! :').
pi_94761597
Ironisch dat een Irakese Koerd wenst dat een ander volk platgebombardeerd dient te worden.

Al heb je olie, al word je rijker... de mentaliteit moet veranderen, jongen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2011 14:38:37 ]
pi_94761617
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:15 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Daarmee bedoel ik de buurlanden van de KRG die vijanden zijn van Israël en de Koerden niet mogen, al wordt dat laatste steeds minder. Ik doel voornamelijk op Iran. En dat is zeker geen beschaafd land, de bevolking kan er natuurlijk niets aandoen, maar ik heb het over de regering en elite van het land die dat land vertegenwoordigen. Constant dreigingen aan Israël, op de staatstelevisie massagraven graven en zeggen dat deze bedoeld zijn voor Amerikaanse soldaten wanneer ze ''hun heilige land'' aanvallen en op straat massa-executies uitvoeren en de familie v/d slachtoffers verplichten om de kogels en de touwen terug te betalen die gebruikt zijn voor de executie, vervolgens de lichamen niet terug geven aan de familie en ergens in een massagraf dumpen met andere tienduizenden slachtoffers van het regime. Nee, Iran is echt het laagste van het laagste en dat bedoel ik dus letterlijk. Dat land mag van mij de tyfus gebombardeerd worden zonder genade en Ahmadinajad en die moslimbaarden die daar de boel lopen te verzieken voor iedereen mogen van mij anaal vernederd worden om ze vervolgens voor schut te zetten in een dierentuin en ze aan de genade van de leeuwen en krokodillen over te laten.

Is het nu iets duidelijker? :)
ik ben geen fan van iran, verre van

toch blijf je israel een beschaafd land noemen, ik begrijp wel dat je fan bent van israel, omdat zij de krg steunen net als de pjak (iraans koerdische rebellen), tevens zuster organisatie van de pkk, tegenwoordig steunen steunen ze zelfs de pkk zelf, op het moment dat de aanslag op de hulpkonvooi die richting gaza ging werd uitgevoerd werd gelijktijdig een pkk aanslag uitgevoerd op een turkse marine basis, dit was een hele duidelijke boodschap van israel aan turkije

de reden dat israel de krg en andere koerdische organisaties steunt is omdat ze bondgenoten nodig hebben in een vijandige regio en niet omdat ze zo fans zijn van de koerden, tot voor kort waren ze matties met de turken en hielpen ze de turken met hun strijd tegen de pkk, nu hebben ze ruzie met de turken en helpen ze de pkk
-Rabia Al-Basri
pi_94761865
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:38 schreef zarGon het volgende:
Ironisch dat een Irakese Koerd wenst dat een ander volk platgebombardeerd dient te worden.

Al heb je olie, al word je rijker... de mentaliteit moet veranderen, jongen.
En dat na al die hulp die Iran heeft gegeven aan zijn geliefde thuisland, ondankbaar rot jong. Ooow Iran en zijn geliefde KRG zijn nog steeds grote vrienden, twee maanden geleden.

quote:
Tehran, Iran (KRG.org) Prime Minister Barham Salih, who led a delegation of Kurdistan Regional Government ministers, officials and Kurdistani businesspeople on an official visit to Tehran this week, met the Islamic Republic of Irans President Mahmoud Ahmedinejad.

Prime Minister Salih also met the acting Foreign Minister, the Speaker of the Parliament, the Industry Minister and the Head of the National Security Council. He and Irans leadership discussed commercial relations and the development of a joint industrial city near Suleimaniah, close to the Iranian border.

In his meeting with President Ahmedinejad, the Prime Minister conveyed the greetings of Kurdistan's President Masoud Barzani and Iraq's President Talabani, and offered condolences on the loss of life following an accident involving an Iranian passenger plane. He also outlined the KRGs policy of having good relations with all its neighbours and hoped that the good relations between Kurdistan Region and Iran would continue, particularly in trade, culture and education.

President Ahmedinejad welcomed the delegation and said the past year had been a difficult one for the people of Iraq and he hoped that this year would be better following the formation of the Iraqi government.

Prime Minister Salih also met acting Foreign Minister Ali Akbar Salehi, who thanked the Kurdistan Regions political leadership for helping to end the long impasse in Iraqs government formation process in December. He said, The Kurds proved that their presence and actions are important in uniting Iraqi factions.

They discussed how to strengthen the Kurdistan Regions bilateral relations with the Islamic Republic of Iran. Irans Foreign Minister said, This trip is a good opportunity to become acquainted with our countrys capabilities and we are ready to share our experiences and facilities with you.

Mr Salehi asked the KRG to support Iranian companies wishing to do business or invest in the Kurdistan Region, and said that Kurdistans students would be welcomed at Irans universities.

Both recalled the historic relations between the Kurdistan Region and Iran, and the humanitarian support that Iran provided to the Kurdish people during Saddam Husseins dictatorship and in the aftermath of the 1991 Gulf War. Iran has had a Consulate in Erbil, the Kurdistan Regions capital, for several years.

The Prime Minister also met the Speaker of the Parliament Dr Ali Larijani, the Head of the National Security Council Saeed Jalili, and the Minister of Industry Ali Akbar Mihrabian.

Dr Larijani, who was accompanied by several parliamentarians and officials, described the Kurdistan Regions experience as crucial and historic and expressed his support for political, commercial, industrial, and cultural cooperation. He added that the government will encourage more Iranian companies to invest in the Kurdistan Region. Both sides agreed that they should speed up the development of a joint industrial zone on the border.

Prime Minister Salih also met Saeed Jalili, the Head of Iran's National Security Council. Dr Salih said, Protecting the border and ensuring stability and security are a concern for both sides. We are hopeful that greater efforts will be made to protect the prevailing stability and security.

In their meeting, Mr Ali Akbar Mihrabian, Irans Minister of Industry, and Prime Minister Salih agreed to proceed with the creation of a joint industrial city close to Suleimaniah in the Kurdistan Region, which will increase industrial and commercial activity and create jobs. A senior Iranian commercial and industrial delegation plans to visit the Kurdistan Region to discuss the project.

Prime Minister Salih was accompanied by the KRG Minister for Trade and Industry Sinan Chalabi, Head of the Investment Board Herish Muharram, Iraqs Ambassador to Iran Mohammed Majid Al-Shaikh, and the KRG Representative in Tehran Nazim Omar, as well as Kurdish business executives.
http://web.krg.org/articl(...)00&rnr=223&anr=38426
pi_94761940
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:19 schreef RoW_0 het volgende:
Koerden zijn arabieren :') allemaal zelfde volk.
pi_94762089
DIT IS ONZE LAND.

Maar ff alle gekheid op een stokje, chill gebied! Ziet er relaxed uit, heerlijk om in een ritme te zitten waar je niks verplicht bent om te doen. Rustig opstaan, wat eten, buiten rustig boos worden, avondeten, lachen en weer slapen. Laag-pitje-ritme.

Mensen die haten op andere culturen/mensen :') __! Tunnelvision.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 15:13:57 #173
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94762904
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:50 schreef Lindstrøm. het volgende:
DIT IS ONZE LAND.

Maar ff alle gekheid op een stokje, chill gebied! Ziet er relaxed uit, heerlijk om in een ritme te zitten waar je niks verplicht bent om te doen. Rustig opstaan, wat eten, buiten rustig boos worden, avondeten, lachen en weer slapen. Laag-pitje-ritme.

Mensen die haten op andere culturen/mensen :') __! Tunnelvision.
u bent altijd welkom
voor minder dan ¤500,- boekt u een ticket naar erbil, de hoofdstad van de krg, top 3 in de snelst ontwikkelende steden van het Midden-Oosten na Dubai en Doha
ga eens naar rawanduz - de natuur zal je zeker bevallen

en pas op voor de arabieren, die worden daar zo goed mogelijk weggehouden, want het zijn terroristen! de krg liet ze in het begin gewoon toe, 1 aanslag volgde, daarna werden ze er allemaal uitgezet en nu komen ze er maar moeilijk doorheen. wat wel opvallend was:

toen wij op vakantie waren in de KRG afgelopen kerstvakantie, moesten we door de douane v/d 2e stad van de KRG, Sulaymaniyah (elke stad heeft een eigen controlepost/douane binnen de KRG). wij mochten gewoon doorrijden (omdat we koerden zijn en omdat mijn oom veel connecties heeft en handelt tussen suli en erbil). Voor ons zien we een familie arabieren die daar de vakantie door wouden brengen (in de KRG is er mooi natuur gebied, de rest van Irak is woestijn) en die werden van top tot teen doorzocht, moesten allerlei papieren laten zien en zelfs een visum om de KRG in te komen, terwijl het officieel gewoon binnen de landsgrenzen van Irak ligt. De douanier die ons doorliet zij dat ze minstens 2 uur doorzocht worden, dit en veel andere aanwijzingen zal later als gevolg hebben een verdeling van Irak en er komt zeker een Koerdistan in het MO, dat staat volgens veel mensen (niet alleen Koerden, heel veel buitenlandse politici) vast.

:D
  dinsdag 29 maart 2011 @ 15:15:21 #174
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94762952
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:46 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Dat betekent dat veel van mijn familie tegen elkaar hebben gestreden tijdens de gewapende Koerdische revoluties van de jaren '40 tot '91 in Irak, waaronder mijn eigen pa. Wat je zegt is natuurlijk onzin, we zijn een apart volk. :)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 15:17:47 #175
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94763023
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:44 schreef Doler12 het volgende:

[..]

En dat na al die hulp die Iran heeft gegeven aan zijn geliefde thuisland, ondankbaar rot jong. Ooow Iran en zijn geliefde KRG zijn nog steeds grote vrienden, twee maanden geleden.
[ afbeelding ]

[..]

http://web.krg.org/articl(...)00&rnr=223&anr=38426
Die linker is de Koerd, Dr. Barham Saleh. Hij is zo corrupt als wat, er wordt nu gezegd dat hij meer dan 2 miljard heeft gestolen v/d KRG budget (en dat is erg veel als je kijkt naar de KRG, want er leven maar 5.000.000 mensen dus veel budget krijgen ze niet).

Maar wel logisch dat ze goede contacten willen houden met Iran, je wilt niet dat die mensen oorlog met je hebben en atoomwapens gaan gebruiken, want Iran - KRG licht tegen elkaar aan.
Is gewoon politiek. :)

..En ja, Iran steunde de Peshmerga's tegen Saddam vroeger, maar omgekeerd natuurlijk hetzelfde. Het Iraanse leger zou Irak niet ingekomen zijn zonder steun v/d Peshmerga's, hoeveel straaljagers en tanks ze ook ingezet zouden hebben. Guerilla tactiek, moraal, wilskracht en kennis van natuur en bevolking -- dat zijn o.a. dingen waardoor de PKK na 28 jaar nog steeds niet is verslagen door de straaljagers, tanks en raketten van Turkije. :)

(Wij zijn overigens niet pro PKK, maar ook niet anti. Iedereen moet het recht hebben om voor vrijheid te streden, behalve als ze daar geen recht op hebben (Palestijnen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')