Exact, mij kan het dan ook geen reet schelen. Maar je ziet in dit topic (zoals je al eerder juist constateerde) zeer misplaatste superioriteits gevoelens vanuit Arabieren richting Berbers. Voor mij is Marokko een multicultureel land, waarbij eenieder zich thuis hoort te voelen, of je nu uit de Rif komt, de Chemal of uit de Westelijke Sahara. In het dagelijks leven boeit de gemiddelde Marokkaan het trouwens ook geen reet, maar Marokkanen buiten Marokko lijken meer gefocused te zijn op verschillen tussen minderheden.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:51 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik blijf het frappant vinden dat mensen nog zoveel waarde hechten aan lokale afkomst (ik kom uit dorp X en dat is het beste dorp ter wereld, yeah right). Precies dat landjepik-gedoe op micro-schaal zorgt ervoor dat een land zich nooit één zal kunnen voelen en beter kan organiseren. Wat geeft jou het recht om je beter te voelen ten opzichte van een ander omdat je (voor-)ouders uit een of andere plaats komen?
Rak 3ndek al-7akquote:Op zondag 13 maart 2011 12:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, mij kan het dan ook geen reet schelen. Maar je ziet in dit topic (zoals je al eerder juist constateerde) zeer misplaatste superioriteits gevoelens vanuit Arabieren richting Berbers. Voor mij is Marokko een multicultureel land, waarbij eenieder zich thuis hoort te voelen, of je nu uit de Rif komt, de Chemal of uit de Westelijke Sahara. In het dagelijks leven boeit de gemiddelde Marokkaan het trouwens ook geen reet, maar Marokkanen buiten Marokko lijken meer gefocused te zijn op verschillen tussen minderheden.
yess ik praat tunesisch-arabisch alleen ik weet niet zo goed hoe je het moet schrijven hahaquote:Op zondag 13 maart 2011 12:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Inta ketkelem fieh darija Tunsieya?
Hoe doe jij het dan in Marokko? Spreek je dan Frans (als je dat kan)?quote:Op zondag 13 maart 2011 13:30 schreef ntm het volgende:
[..]
yess ik praat tunesisch-arabisch alleen ik weet niet zo goed hoe je het moet schrijven haha
Aaha, tayyib! Vind jullie accent niet echt denderend, moet ik bekennen. Maar goed, alsof over het Marokkaans-Arabisch om over naar huis te schrijven is. =pquote:Op zondag 13 maart 2011 13:30 schreef ntm het volgende:
[..]
yess ik praat tunesisch-arabisch alleen ik weet niet zo goed hoe je het moet schrijven haha
Berbers zijn geen ras, nogmaals het is een overkoepelende term. En het huilen over onderdrukking was 10-15 jaar geleden zeker terecht, nu een stuk minder. Hassan II was gewoonweg slechte PR voor de "Arabische" bevolking van Marokko. Ik erger mij net zo goed aan het onafhankelijkheidsstreven van bepaalde berbergroeperingen, maar als jij zegt dat "de arabieren het land besturen en dat de Berbers maar pech hebben" begrijp ik steeds meer hun standpunt.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
Mutant, ook ik heb geen enkel probleem met het feit dat er diversiteit bestaat. Sterker nog, ik vind het prachtig. Wel erger ik me blauw aan Berbers die een eigen land willen en denken de ubermenschen onder de Marokkaantjes te zijn. Of de Rwaffa die huilen dat ze oh zo onderdrukt worden, wat best zo kan zijn, maar heb je die mensen in de Atlas eens gezien? Dat is pas onderdrukking, maar die hoor je niet. En zo kwam je net op me over, maar met je laatste bericht heb je dat inmiddels al weer rechtgetrokken.
Verder blijf ik erbij dat Jbella rasiaal gezien niet tot de Rwaffa behoren.
Ga elders de lollige Turk ( oh dat is een contradictio in terminis) uithangen.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:18 schreef msnk het volgende:
Sorry dat ik jullie wakker maak, maar Marokko moet behoren tot de Turken 14.gif
Oorzaak en gevolg omdraaien, say what? Ik hoor net zo goed van dat soort termen, maar dan afkomstig van Arabieren jegens de Berbers. Echter zal dat nooit effect hebben op mijn mening over Arabieren, daar sta ik namelijk veel te ver boven. Wellicht dat je dat ook eens moet proberen. In mijn familie zijn veel Arabieren en anderssoortige Berbers aangetrouwd, dat heeft nooit een probleem gevormd en dat zal het ook nooit worden.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
Mutant, je draai oorzaak en gevolg om. Ik ben pas sinds ik steeds maar hier van de berbers moet aanhoren dat zij ubermenschen zijn en alles wat Arabisch is, zijn vieze hoeren, op deze mening gekomen. Doe eens een rondje Den Haag... en je zal versteld zijn wat de Berbers daar uitkakken over de Arabische Marokkanen. Walgelijk! Daarom al ben ik maar te blij dat ik niet in de Randstad woon. Verder heb ik geen enkel problemen met Berbers, tenzij zij zich superieur achten, dan heb ik ze liever niet in mijn buurt.
Sorry mevrouwquote:Op zondag 13 maart 2011 19:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ga elders de lollige Turk ( oh dat is een contradictio in terminis) uithangen.
Er is er hier een omhooggevallen.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ga elders de lollige Turk ( oh dat is een contradictio in terminis) uithangen.
Was al duidelijk gezien de niet al te snuggere denkbeelden die ze erop na houdt.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:42 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Er is er hier een omhooggevallen.
Dan moet je maar naar die fototopic verhuizen, als je oh zo graag foto's van Marokkaanse vrouwen wil bewonderen.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:32 schreef Montelly het volgende:
Wat een discussie weer pffff...ik w8 nog steeds op foto's van marokkaanse chiks.
Kan je niet lezen? Marokkanen staat er. Pakistaanse mannen aanbidden ( wat valt daar te aanbidden?) doe je maar elders.quote:
Pakos, mocros zijn allemaal het zelfde, je meot nie kome hatuhquote:Op zondag 20 maart 2011 21:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Kan je niet lezen? Marokkanen staat er. Pakistaanse mannen aanbidden ( wat valt daar te aanbidden?) doe je maar elders.
Daar is viva.nl voor.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
Zijn hier trouwens geen andere Marokkaanse vrouwen? Ik heb zin om het over huishouden, koken, menstruatie en andere vrouwelijke onderonsjes te hebben. Dat kan met jullie mannen niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |