dankje voor je snelle antwoordquote:Op woensdag 16 maart 2011 22:39 schreef Agentperry het volgende:
[..]
18, bijna 19, begonnen toen ik net 18 was(8mnd nu). Minimum is dacht ik 16 bij de meeste sportscholen maar ik heb ook wel eens gelezen dat ze je aanraden niet te beginnen totdat je uitgegroeid bent.
Ookal pak je geen zware gewichten dan zou ik als ik jou was nog de basis barbell compound oefeningen doen. Met lichte gewichten heb je dan gelijk de gelegenheid de techniek goed te leren, vooral bij de power clean zal dat uiteindelijk erg veel voordeel opleveren. Apparaten zijn poep, voor elk apparaat is er wel een free weight oefening.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:44 schreef borstmelk het volgende:
[..]
dankje voor je snelle antwoord. maar als ik zo mee lees met dit topic,doen jullie dan al echt het "zware" werk,al weet ik niet echt wat nu zwaar is:P. wat ik doe is niets vergeleken met waar jullie het hier over hebben denk ik dan.
ik gebruik wel dumbells maar heel erg beperkt,en squatten daar ben ik denk ik nog niet aan toe. meestal alleen de apparaten.
zou het slim zijn om op deze leeftijd al wat fanatieker te gaan trainen? of heeft het weinig zin?
ik ben inderdaad nog niet uitgegroeid..
ik zal mij daar dan wat meer in verdiepen. Thx!quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:54 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ookal pak je geen zware gewichten dan zou ik als ik jou was nog de basis barbell compound oefeningen doen. Met lichte gewichten heb je dan gelijk de gelegenheid de techniek goed te leren, vooral bij de power clean zal dat uiteindelijk erg veel voordeel opleveren. Apparaten zijn poep, voor elk apparaat is er wel een free weight oefening.
Gewicht is niet echt belangrijk voor BB doeleinden. Maximale contractie en correcte uitvoering van de oefeningen wel. Ga sowieso squatten, deadliften en bankdrukken. Deze 3 oefeningen zullen het meest bijdragen aan het verbeteren van je fysiek.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:44 schreef borstmelk het volgende:
[..]
dankje voor je snelle antwoord. maar als ik zo mee lees met dit topic,doen jullie dan al echt het "zware" werk,al weet ik niet echt wat nu zwaar is:P. wat ik doe is niets vergeleken met waar jullie het hier over hebben denk ik dan.
ik gebruik wel dumbells maar heel erg beperkt,en squatten daar ben ik denk ik nog niet aan toe. meestal alleen de apparaten.
zou het slim zijn om op deze leeftijd al wat fanatieker te gaan trainen? of heeft het weinig zin?
ik ben inderdaad nog niet uitgegroeid..
Ketogeendieet, om te cutten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:02 schreef Agentperry het volgende:
Hmmm puur uit interesse, wat is keto?
Eet ook genoeg koolhydraten eh, tenminste als je veel wilt aankomen!quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:38 schreef stoeltafel het volgende:
Wat zou ik nog meer kunnen eten voor meer eiwitten? Kom niet verder dan een eitje/magere kwark en tonijn. Ben nu 3 weken bezig en twee weken echt serieus maar gewicht is een beetje het zelfde. Had er wel iets meer van verwacht omdat ik echt slecht heb geleefd. Slecht ontbijt, vaak in de avond nog eten. Veel bier ieder weekend en dit heb ik al een tijdje vermeden maar nog geen echte resultaten. Wel lijk ik al een stuk slanker in de spiegel, dat is ook wat waard
Best wel veel hoor, ik eet in de avond een paar handen ongezoute pinda's , die rond de 23 gram eiwitten per 100 gram bevatten.quote:
marinades kan altijd, vooral poeders kunnen wel.. kijk desnoods hoeveel koolhy erin zitten.. van die vloeibare marinades zitten meestal wel bomvol koolhydraten/suikers.quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:16 schreef stoeltafel het volgende:
Wil afvallen
Eet nu tonijn icm 2 schijven ananas, vet lekker.
Kwark eet ik in de ochtend icm müsli en in de avond gewoon kaal.
Zal wat meer vlees kopen maar waarmee kan je het eten in de cut?
Heb nu vet goede marinade gehaald voor bij de kip icm rijst en veldsla.
Ja ken ze, van die tataarkes met pepertjes eropquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:33 schreef FB-aight het volgende:
duitse biefstukken kan ik echt aanraden, 22 gram eiwitten , 5 gram vet waarvan 2,5 ovz, 1 euro per stuk bij de appie.
elke dag gewone biefstuk kost ook kapitalen.
ja je hebt ze met pepertjes, en alleen met het groene spul erop..quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:42 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Ja ken ze, van die tataarkes met pepertjes eropSmaken goed ja
Je kan een weightgainer gebruiken, dit is vaak een makkelijke manier om meer voedsel binnen te krijgen zonder een complete maaltijd extra te hoeven eten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:45 schreef marinos.. het volgende:
Mooi topic dit! Ik wil het kracht trainen ook weer aanpakken na 2 jaar niks doen, veel drinken, ziek zijn en afgevallen te zijn (10 kilo).
Trainde altijd redelijk intensief, en had ook redelijk wat opgebouwd maar das nu allemaal weg. Hoe kom ik zo snel mogelijk weer op mijn oude niveau en gewicht? Doormiddel van alleen veel eten en trainen, of is het ook mogelijk om hier iets van een weightgainer bij te gebruiken?
Eten is het belangrijkste, maar ook het moeilijkste. Een beetje met die gewichten smijten is niet eens de grootste uitdaging vind ik persoonlijk.quote:Eten is 50% , slapen 25%, trainen 25% .. de verhoudingen om groter te worden... tenminste zo zie ik het. Goed eten is gewoon het belangrijkste.
Klopt.. al is echt correct trainen(de juiste spieren gebruiken) best moeilijk in het begin... echte mind muscle connection is nodig.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:03 schreef Predacore het volgende:
[..]
Eten is het belangrijkste, maar ook het moeilijkste. Een beetje met die gewichten smijten is niet eens de grootste uitdaging vind ik persoonlijk.
Zoiets.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:52 schreef Agentperry het volgende:
Ik slaap goed, eet aardig en train aardig, haal dus maar de helft uit het trainen.
Als ik binnenkort op kamers ga kan ik eindelijk zelf bepalen wat ik eet maar wat ik me af vroeg is, is al dat correcte eten niet fucking duur? Mijn onderhoud is ongeveer 3000 dus zal er 3500 moeten eten maar heb geen idee hoe een schema in elkaar zet ik weet alleen dat brinta, kwark tonijn en kip goed voor je zijn.
Ik gebruik ook elke ochtend een whey shake en 5g creatine.
08:00 Maaltijd 1:
whey(25g eiwit)/creatine+(brinta met melk??)
10:30Maaltijd 2: 4 volkoren boterhammen met kipfilet
13:00 Maaltijd 3: Zilvervliesrijst met kipfilet of tonijn
15:30 Maaltijd 4: 4 volkoren boterhammen met pindakaas met noot
18:00 Maaltijd 5: wat de pot schaft meestal(ook als ik op kamers ga, gezamenlijk koken)
als ik dan moet koken zullen het wssl die duitse biefstukken worden die jullie net aanraadde met zilvervlies rijst
22:00 Maaltijd 6: kwark 500g
Noten tussendoor en chocomelk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |