abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:44:35 #151
313006 MrEarcheese
oceans bleed into the sky.
pi_94304546
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:18 schreef RickoKun het volgende:
Hey maar 'boioz, hoe kun je ooit een andere basis vinden? :')

Die mappen worden telkens erbij gegenereerd dus moet je zoeken in een oneindige wereld. Bovendien kun je toch zo een ondergrondse basis maken?

(tenzij iemand de glitch heeft dat als je het level laad, dat ie dan zeg maar alle ondergrondse gangen ziet)
Als je op F3 klikt zie je coordinaten van de map, meestal word er afgesproken waartussen basissen worden gebouwd. Dit keer is dat geloof ik 2,000 x 2,000 (in de - én +, dus)

Je kan opzich als je goed zoekt naar sporen (bomen zonder stam, gaten in de grond, namen die door de muren zichtbaar zijn, torches, workbenches) de vijand makkelijk vinden, als je maar lang genoeg zoekt kom je ze vast wel een keer tegen
A new book comes out every 30 seconds. It would take me 15 years just to read the titles of every book ever printed. And you're going to watch tv tonight? Fair enough, I suppose.
pi_94305105
De regel over secret chesten gaat misschien nog veranderd worden, soon :)
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:27:41 #153
313006 MrEarcheese
pi_94306977
Die tunnels moeten serieus echt weg, verkloot heel de gameplay. Nu is 't gewoon 1 tunneltje doorlopen en maar leegroven als d'r niemand is.
A new book comes out every 30 seconds. It would take me 15 years just to read the titles of every book ever printed. And you're going to watch tv tonight? Fair enough, I suppose.
pi_94315632
Is er nu eigenlijk wel een freebuild survival server?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 23:08:18 #155
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_94316994
Model van het World Trade Center is bijna af _O_

Te aanschouwen op de Specialattack.net Freebuild server! :)
pi_94319395

Ik heb een filmpje gemaakt over onze creatief server. Niet heeel lang mee bezig geweest. Reactie's mogen :)
pi_94326999
Tof filmpje! :) Mooie dingen hebben we gebouwd.

Over het huidige speltype: Wat is nou precies de bedoeling? :P Ik was net alleen op de server, en zoals EarCheese al zei: ik kon leegroven wat ik wilde (niet gedaan btw).

Is een op een handel/economie/welvaart gebaseerde gameplay niet iets uitdagender? :P Helemaal als dat regelmatig wordt bijgehouden ergens. Bijvoorbeeld het (gemiddelde) goud (per inwoner) dat een kingdom in bezit heeft oid. Dit goud kan worden verzameld als belasting ofzo. Niet betalen -> uit het kingdom :').

Men kan goud verdienen door diensten te verlenen, te handelen (winkeltje openen oid) of door gewoonweg te minen. Het kingdom zelf kan het geïnde belastinggoud uitgeven aan bijvoorbeeld het vergroten van de grenzen het land, zeldzame goederen, etc.
pi_94327253
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 10:47 schreef Eierbal het volgende:
Tof filmpje! :) Mooie dingen hebben we gebouwd.

Over het huidige speltype: Wat is nou precies de bedoeling? :P Ik was net alleen op de server, en zoals EarCheese al zei: ik kon leegroven wat ik wilde (niet gedaan btw).

Is een op een handel/economie/welvaart gebaseerde gameplay niet iets uitdagender? :P Helemaal als dat regelmatig wordt bijgehouden ergens. Bijvoorbeeld het (gemiddelde) goud (per inwoner) dat een kingdom in bezit heeft oid. Dit goud kan worden verzameld als belasting ofzo. Niet betalen -> uit het kingdom :').

Men kan goud verdienen door diensten te verlenen, te handelen (winkeltje openen oid) of door gewoonweg te minen. Het kingdom zelf kan het geïnde belastinggoud uitgeven aan bijvoorbeeld het vergroten van de grenzen het land, zeldzame goederen, etc.
Yup zulke dingen zijn wel leuk. Ik denk dat zoals het nu is niet heel uitdagend is.

Ook zat ik alvast na te denken voor een nieuwe gameplay(nu nog niet, dont worry)
Er is een map die automatisch allemaal planten maakt, en daar kunnen we natuurlijk wat mee doen. Het leek me dus vet dat iedereen een planeetje mag hebben, en dan kan je ook planten van andere mensen veroveren etc.
pi_94328741
Ik kan zo genieten van inloggen en dan zien dat werkelijk elke chest volledig is leeg gehaald en de farm aan gort is geholpen. Gelukkig is de tunnel toevallig nu ook ineens onbruikbaar zodat de spullen terughalen bij de andere base geen optie is, maargoed, die spullen zitten daar toch allemaal verstopt, en zoeken naar geheime chests is verboden.

Voorstel aan mijn team: vanaf nu gaan we alles achter dichte muren doen (geen deuren meer). De tegenstander mag die toch niet kapot maken en kan dus nooit onze base inkomen. Ten minste tot de regels weer veranderd worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Drebbelman op 19-03-2011 12:02:02 ]
In the coolest little capital of the world
  zaterdag 19 maart 2011 @ 12:50:37 #160
313006 MrEarcheese
pi_94330257
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 11:54 schreef Drebbelman het volgende:
Ik kan zo genieten van inloggen en dan zien dat werkelijk elke chest volledig is leeg gehaald en de farm aan gort is geholpen. Gelukkig is de tunnel toevallig nu ook ineens onbruikbaar zodat de spullen terughalen bij de andere base geen optie is, maargoed, die spullen zitten daar toch allemaal verstopt, en zoeken naar geheime chests is verboden.

Voorstel aan mijn team: vanaf nu gaan we alles achter dichte muren doen (geen deuren meer). De tegenstander mag die toch niet kapot maken en kan dus nooit onze base inkomen. Ten minste tot de regels weer veranderd worden.
We hebben 2 chests in 't midden van de base staan, die ten alle tijden zijn gevuld. Die óók al meerdere keren leeggerooft zijn.

De tunnels zijn inderdaad dicht, omdat gisteren 3 enemies non-stop door onze basis liepen inderdaad, via de tunnel. Dan kan je weinig doen als na elke vijand die je vermoord weer na 4 minuten je basis weer aangevallen word.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrEarcheese op 19-03-2011 12:56:19 ]
pi_94330728
Mag ik dan concluderen dat we het erover eens zijn dat dit niet de ultieme gameplay is waar iedereen op gehoopt had?

Ik raad aan dat we, voor dat we een nieuw scenario beginnen, eerst eens alles goed overdenken, zodat we niet na amper een week weer iets nieuws hoeven te beginnen.

Berend, mag ik zo vrij zijn om deze vraag eens hier op het forum te werpen?

Wat willen de fokkers op minecraft?

Creatief? PvP? Survival? Griefen? Gegriefd worden? Wedstrijden? Gewoon een beetje aanmodderen? Met zijn allen tegen de mobs? Of een combi zoals creatief met mobs?

En dan bedoel ik, welk gameplay element vond je nu echt het leukst en ben je bereid om met enige serieusheid een langere tijd mee bezig te zijn?

Zelf zie ik wel iets in creatief gecombineerd met survival. Met zijn allen een stadje bouwen (of meerdere) en dat beschermen tegen de mobs van buitenaf. Misschien gecombineerd met een mini-economy (een bakker, een slager etc). Evt, met cuboid een gebied maken waar je wel pvp kan doen (de wilderness). Voorwaarde om zoiets leuk en werkend te krijgen is wel dat er genoeg mensen met enige mate van serieusheid mee bezig willen zijn.
In the coolest little capital of the world
pi_94330791
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:04 schreef Drebbelman het volgende:
Mag ik dan concluderen dat we het erover eens zijn dat dit niet de ultieme gameplay is waar iedereen op gehoopt had?

Ik raad aan dat we, voor dat we een nieuw scenario beginnen, eerst eens alles goed overdenken, zodat we niet na amper een week weer iets nieuws hoeven te beginnen.

Creatief? PvP? Survival? Griefen? Gegriefd worden? Wedstrijden? Gewoon een beetje aanmodderen? Met zijn allen tegen de mobs? Of een combi zoals creatief met mobs?

En dan bedoel ik, welk gameplay element vond je nu echt het leukst en ben je bereid om met enige serieusheid een langere tijd mee bezig te zijn?

Zelf zie ik wel iets in creatief gecombineerd met survival. Met zijn allen een stadje bouwen (of meerdere) en dat beschermen tegen de mobs van buitenaf. Misschien gecombineerd met een mini-economy (een bakker, een slager etc). Evt, met cuboid een gebied maken waar je wel pvp kan doen (de wilderness). Voorwaarde om zoiets leuk en werkend te krijgen is wel dat er genoeg mensen met enige mate van serieusheid mee bezig willen zijn.
Prima idee. :)
pi_94330814
quote:

Dat laatste is inderdaad wel goed, maar ik denk dat dat ook best snel gaat vervelen...
pi_94330875
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:07 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Dat laatste is inderdaad wel goed, maar ik denk dat dat ook best snel gaat vervelen...
Yup, dat kan inderdaad. Daarom moet er nog een afwisseling bij zitten. Toen wij de eerste server starten hadden wij dit precies zo Dreb. Een kasteel met mobs erbuiten enzovoort. Het was erg gezellig en leuk, maar op een moment werd het ineens teveel creatief :P
  zaterdag 19 maart 2011 @ 13:09:32 #165
313006 MrEarcheese
pi_94330899
quote:

Creatief, denk ik dat ik daar 't langst zoet mee blijf. Dat en een stad bouwen met misschien 1 groot team en dan op Hard mode zetten, en beschermen tegen vijandelijke mobs, inderdaad.
Dat systeem van een bakker, armor-maker, farmer, slager etc lijkt me tof.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat de gameplay van nu een tegenvalt, maar ik probeerde positief te blijven om niet wéér na een week te stoppen.
pi_94330954
Ik denk dat we het beste creatief/survival kunnen doen, zonder tp of wat dan ook. En dan met meerdere steden enz.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 13:14:52 #167
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_94331076
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 10:59 schreef Berend. het volgende:

[..]

Yup zulke dingen zijn wel leuk. Ik denk dat zoals het nu is niet heel uitdagend is.

Ook zat ik alvast na te denken voor een nieuwe gameplay(nu nog niet, dont worry)
Er is een map die automatisch allemaal planten maakt, en daar kunnen we natuurlijk wat mee doen. Het leek me dus vet dat iedereen een planeetje mag hebben, en dan kan je ook planten van andere mensen veroveren etc.
[ afbeelding ]
planten?

:') :')
pi_94331134
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:14 schreef RickoKun het volgende:

[..]

planten?

:') :')
planeten :D
pi_94332852
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:16 schreef Berend. het volgende:

[..]

planeten :D
ziet er leuk uit, maar ik vraag me af of dit speelbaar is :P

http://www.afbeeldingenup(...)1-03-19_14.17.31.png

edit: Eigenlijk is dit wel speelbaar :D, gewoon van eerst hout van het ene planeetje gebruiken en daarna van planeet naar planeet :P

[ Bericht 17% gewijzigd door maurisioo op 19-03-2011 14:48:17 ]
pi_94333718
Maar waar kom je (of je spullen) terecht als je er vanaf valt :P
pi_94333773
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:49 schreef Timwonnacott het volgende:
Maar waar kom je (of je spullen) terecht als je er vanaf valt :P
Dan spawn je (zonder je spullen :P) onder een glazen planeet waar je met water omhoog kan, van daaruit moet je dan ook gaan bouwen :)
pi_94333823
Dat is wel balen zonder spullen, dat wordt geen nachtwerk dan ben ik zo gaar dat ik overal vanaf loop :{
pi_94333867
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:51 schreef Timwonnacott het volgende:
Dat is wel balen zonder spullen, dat wordt geen nachtwerk dan ben ik zo gaar dat ik overal vanaf loop :{
probeer gewoon eens is echt leuk :P
pi_94333906
Zal het is downloaden voor de SP, heb je toevallig een link of iets dergelijks?
pi_94333959
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:54 schreef Timwonnacott het volgende:
Zal het is downloaden voor de SP, heb je toevallig een link of iets dergelijks?
ja hier: http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=89218

Ik heb degene gedaan met lucht eronder, dat is deze:

http://cid-f4a929c2025618(...).75/OpenSkyWorld.zip
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')