Als je op F3 klikt zie je coordinaten van de map, meestal word er afgesproken waartussen basissen worden gebouwd. Dit keer is dat geloof ik 2,000 x 2,000 (in de - én +, dus)quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:18 schreef RickoKun het volgende:
Hey maar 'boioz, hoe kun je ooit een andere basis vinden?
Die mappen worden telkens erbij gegenereerd dus moet je zoeken in een oneindige wereld. Bovendien kun je toch zo een ondergrondse basis maken?
(tenzij iemand de glitch heeft dat als je het level laad, dat ie dan zeg maar alle ondergrondse gangen ziet)
Yup zulke dingen zijn wel leuk. Ik denk dat zoals het nu is niet heel uitdagend is.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:47 schreef Eierbal het volgende:
Tof filmpje!Mooie dingen hebben we gebouwd.
Over het huidige speltype: Wat is nou precies de bedoeling?Ik was net alleen op de server, en zoals EarCheese al zei: ik kon leegroven wat ik wilde (niet gedaan btw).
Is een op een handel/economie/welvaart gebaseerde gameplay niet iets uitdagender?Helemaal als dat regelmatig wordt bijgehouden ergens. Bijvoorbeeld het (gemiddelde) goud (per inwoner) dat een kingdom in bezit heeft oid. Dit goud kan worden verzameld als belasting ofzo. Niet betalen -> uit het kingdom
.
Men kan goud verdienen door diensten te verlenen, te handelen (winkeltje openen oid) of door gewoonweg te minen. Het kingdom zelf kan het geïnde belastinggoud uitgeven aan bijvoorbeeld het vergroten van de grenzen het land, zeldzame goederen, etc.
We hebben 2 chests in 't midden van de base staan, die ten alle tijden zijn gevuld. Die óók al meerdere keren leeggerooft zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:54 schreef Drebbelman het volgende:
Ik kan zo genieten van inloggen en dan zien dat werkelijk elke chest volledig is leeg gehaald en de farm aan gort is geholpen. Gelukkig is de tunnel toevallig nu ook ineens onbruikbaar zodat de spullen terughalen bij de andere base geen optie is, maargoed, die spullen zitten daar toch allemaal verstopt, en zoeken naar geheime chests is verboden.
Voorstel aan mijn team: vanaf nu gaan we alles achter dichte muren doen (geen deuren meer). De tegenstander mag die toch niet kapot maken en kan dus nooit onze base inkomen. Ten minste tot de regels weer veranderd worden.
Prima idee.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:04 schreef Drebbelman het volgende:
Mag ik dan concluderen dat we het erover eens zijn dat dit niet de ultieme gameplay is waar iedereen op gehoopt had?
Ik raad aan dat we, voor dat we een nieuw scenario beginnen, eerst eens alles goed overdenken, zodat we niet na amper een week weer iets nieuws hoeven te beginnen.
Berend, mag ik zo vrij zijn om deze vraag eens hier op het forum te werpen?
Wat willen de fokkers op minecraft?
Creatief? PvP? Survival? Griefen? Gegriefd worden? Wedstrijden? Gewoon een beetje aanmodderen? Met zijn allen tegen de mobs? Of een combi zoals creatief met mobs?
En dan bedoel ik, welk gameplay element vond je nu echt het leukst en ben je bereid om met enige serieusheid een langere tijd mee bezig te zijn?
Zelf zie ik wel iets in creatief gecombineerd met survival. Met zijn allen een stadje bouwen (of meerdere) en dat beschermen tegen de mobs van buitenaf. Misschien gecombineerd met een mini-economy (een bakker, een slager etc). Evt, met cuboid een gebied maken waar je wel pvp kan doen (de wilderness). Voorwaarde om zoiets leuk en werkend te krijgen is wel dat er genoeg mensen met enige mate van serieusheid mee bezig willen zijn.
Dat laatste is inderdaad wel goed, maar ik denk dat dat ook best snel gaat vervelen...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:04 schreef Drebbelman het volgende:
Mag ik dan concluderen dat we het erover eens zijn dat dit niet de ultieme gameplay is waar iedereen op gehoopt had?
Ik raad aan dat we, voor dat we een nieuw scenario beginnen, eerst eens alles goed overdenken, zodat we niet na amper een week weer iets nieuws hoeven te beginnen.
Berend, mag ik zo vrij zijn om deze vraag eens hier op het forum te werpen?
Wat willen de fokkers op minecraft?
Creatief? PvP? Survival? Griefen? Gegriefd worden? Wedstrijden? Gewoon een beetje aanmodderen? Met zijn allen tegen de mobs? Of een combi zoals creatief met mobs?
En dan bedoel ik, welk gameplay element vond je nu echt het leukst en ben je bereid om met enige serieusheid een langere tijd mee bezig te zijn?
Zelf zie ik wel iets in creatief gecombineerd met survival. Met zijn allen een stadje bouwen (of meerdere) en dat beschermen tegen de mobs van buitenaf. Misschien gecombineerd met een mini-economy (een bakker, een slager etc). Evt, met cuboid een gebied maken waar je wel pvp kan doen (de wilderness). Voorwaarde om zoiets leuk en werkend te krijgen is wel dat er genoeg mensen met enige mate van serieusheid mee bezig willen zijn.
Yup, dat kan inderdaad. Daarom moet er nog een afwisseling bij zitten. Toen wij de eerste server starten hadden wij dit precies zo Dreb. Een kasteel met mobs erbuiten enzovoort. Het was erg gezellig en leuk, maar op een moment werd het ineens teveel creatiefquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:07 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad wel goed, maar ik denk dat dat ook best snel gaat vervelen...
Creatief, denk ik dat ik daar 't langst zoet mee blijf. Dat en een stad bouwen met misschien 1 groot team en dan op Hard mode zetten, en beschermen tegen vijandelijke mobs, inderdaad.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:04 schreef Drebbelman het volgende:
Mag ik dan concluderen dat we het erover eens zijn dat dit niet de ultieme gameplay is waar iedereen op gehoopt had?
Ik raad aan dat we, voor dat we een nieuw scenario beginnen, eerst eens alles goed overdenken, zodat we niet na amper een week weer iets nieuws hoeven te beginnen.
Berend, mag ik zo vrij zijn om deze vraag eens hier op het forum te werpen?
Wat willen de fokkers op minecraft?
Creatief? PvP? Survival? Griefen? Gegriefd worden? Wedstrijden? Gewoon een beetje aanmodderen? Met zijn allen tegen de mobs? Of een combi zoals creatief met mobs?
En dan bedoel ik, welk gameplay element vond je nu echt het leukst en ben je bereid om met enige serieusheid een langere tijd mee bezig te zijn?
Zelf zie ik wel iets in creatief gecombineerd met survival. Met zijn allen een stadje bouwen (of meerdere) en dat beschermen tegen de mobs van buitenaf. Misschien gecombineerd met een mini-economy (een bakker, een slager etc). Evt, met cuboid een gebied maken waar je wel pvp kan doen (de wilderness). Voorwaarde om zoiets leuk en werkend te krijgen is wel dat er genoeg mensen met enige mate van serieusheid mee bezig willen zijn.
planten?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:59 schreef Berend. het volgende:
[..]
Yup zulke dingen zijn wel leuk. Ik denk dat zoals het nu is niet heel uitdagend is.
Ook zat ik alvast na te denken voor een nieuwe gameplay(nu nog niet, dont worry)
Er is een map die automatisch allemaal planten maakt, en daar kunnen we natuurlijk wat mee doen. Het leek me dus vet dat iedereen een planeetje mag hebben, en dan kan je ook planten van andere mensen veroveren etc.
[ afbeelding ]
ziet er leuk uit, maar ik vraag me af of dit speelbaar isquote:
Dan spawn je (zonder je spullenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:49 schreef Timwonnacott het volgende:
Maar waar kom je (of je spullen) terecht als je er vanaf valt
probeer gewoon eens is echt leukquote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:51 schreef Timwonnacott het volgende:
Dat is wel balen zonder spullen, dat wordt geen nachtwerk dan ben ik zo gaar dat ik overal vanaf loop
ja hier: http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=89218quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:54 schreef Timwonnacott het volgende:
Zal het is downloaden voor de SP, heb je toevallig een link of iets dergelijks?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |