abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129602314
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 20:10 schreef RikH het volgende:
Ik zal nog eens een bijdrage leveren (hoewel ik niet kan tippen aan de foto's van Uncle :9~ ):

[ afbeelding ]
Gaaf hoor; die kleuren vind ik echt super. Enige minpuntje vind ik dat ieniemini boompje links; is voor het mooie te klein.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 17:04 schreef mug89 het volgende:
@polariteit, ziet er uit alsof het uit t buitenland komt, mooie foto! :-)

HDR - Kolhorn
[ afbeelding ]

HDR - Medemblik weilanden
[ afbeelding ]

Net dit topic gevonden, even een kick-off :P
Toffe foto's. Al vind ik bij de eerste de boom rechts niet zo geslaagd, en bij de tweede vind ik de vignettering niet geslaagd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:42 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik kom al mijn hele leven in Luxemburg dus al deze foto's komen me erg bekend voor ;)

mooi gedaan!
Dankje :)

Nog eentje uit LU:

Stairs @ Petit suisse by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
pi_129602508
over een week zit ik weer een weekend in de buurt van Larochette :Y
eens kijken of ik ook een mooie foto weet te schieten :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_129602631
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:05 schreef Leipo666 het volgende:
over een week zit ik weer een weekend in de buurt van Larochette :Y
eens kijken of ik ook een mooie foto weet te schieten :P
Moet daar vast wel lukken :P
pi_129606880
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 07:36 schreef polariteit het volgende:

[..]

Gaaf hoor; die kleuren vind ik echt super. Enige minpuntje vind ik dat ieniemini boompje links; is voor het mooie te klein.

[..]

Toffe foto's. Al vind ik bij de eerste de boom rechts niet zo geslaagd, en bij de tweede vind ik de vignettering niet geslaagd.

[..]

Dankje :)

Nog eentje uit LU:

[ link | afbeelding ]
Stairs @ Petit suisse by Marcel Tuit, on Flickr
Thnx Polariteit! Ik stond op het punt de boom te gaan kappen:) had mijn bijl als vast.. haha.
Vind je de boom echt zo storend? ik vond het op de een of andere manier ook wel wat toevoegen.
Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
pi_129612371
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:21 schreef RikH het volgende:

[..]

Thnx Polariteit! Ik stond op het punt de boom te gaan kappen:) had mijn bijl als vast.. haha.
Vind je de boom echt zo storend? ik vond het op de een of andere manier ook wel wat toevoegen.
De boom trekt zeker je aandacht, ben er nog niet over uit of ik hem storend vind of niet ;)

weet niet of dit ook onder landschap valt?
Een vistrap in de Achterhoek :)

pi_129615327
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:53 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

De boom trekt zeker je aandacht, ben er nog niet over uit of ik hem storend vind of niet ;)

weet niet of dit ook onder landschap valt?
Een vistrap in de Achterhoek :)

[ afbeelding ]
Ik vind het nogal een 'vlakke' foto :@
Er is weinig scherpte-diepte, het schaduw-groene is erg donker en de grashalmen voorin leiden me af.. Maar de locatie leent zich wel voor leuke plaatjes :Y.
dag
pi_129615872
Ik zal straks nog ff een andere plaatsen.
Zonder storende grashalmen.
Kijken of je beter vind :)

[ Bericht 32% gewijzigd door Flipmoehoe op 02-08-2013 15:38:32 ]
pi_129619730
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:26 schreef Flipmoehoe het volgende:
Ik zal straks nog ff een andere plaatsen.
Zonder storende grashalmen.
Kijken of je beter vind :)

[ afbeelding ]
die trekt mij al veel meer de diepte in ja.
dag
pi_129732387
HDR foto bij mij in de buurt genomen:

pi_129744063
@Flipmoehoe: ik sluit me aan bij Peter; de dieptewerking is vrijwel nihil en dat is erg zonde. Het lijkt me een erg mooie locatie!

@mug: het overgrote deel van de foto vind ik toch aan de donkere kant; dat is wel jammer. Het blauwe water en de lucht vind ik daarentegen erg nice.

Van mij ook weer een landschapje. Heb de BW110 10 stops filter gebruikt om een glad effect in het water te krijgen.

Tranquility @ Hook of Holland by Marcel Tuit, on Flickr
pi_129744640
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:59 schreef mug89 het volgende:
HDR foto bij mij in de buurt genomen:

[ afbeelding ]
Waarom heb je hier HDR gebruikt? Volgens mij valt de dynamic range van die plaat prima binnen de waarden die je camera in één keer kan registreren?
pi_129834577
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarom heb je hier HDR gebruikt? Volgens mij valt de dynamic range van die plaat prima binnen de waarden die je camera in één keer kan registreren?
Omdat ik met een normale foto niet de lucht met deze details kreeg, en het water/land andersom niet :)

hoe zou jij het met 1 foto doen, als ik vragen mag?
pi_129834715
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:20 schreef mug89 het volgende:

[..]

Omdat ik met een normale foto niet de lucht met deze details kreeg, en het water/land andersom niet :)

hoe zou jij het met 1 foto doen, als ik vragen mag?
Gewoon, 1 foto maken. Volgens mij zou het moeten kunnen (maar ik was er niet bij natuurlijk). Nu is de spiegeling in het water veel lichter dan de lucht zelf, plus een rare lichte vlek in het gras rechtsonder.
pi_130120518
Topic even kicken :)

Seascape @ Hook of Holland by Marcel Tuit, on Flickr

Reflections @ the Lake by Marcel Tuit, on Flickr
pi_130120607
nette platen!
pi_130125148
quote:
Prachtige foto's _O_ . Niettemin vind ik nummer 2 sterker dan de eerste foto. Mooie reflecties, mooie lucht, erg netjes ^O^ !
pi_130144703
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 07:33 schreef andreas612 het volgende:
nette platen!
Tnx!

quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:31 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Prachtige foto's _O_ . Niettemin vind ik nummer 2 sterker dan de eerste foto. Mooie reflecties, mooie lucht, erg netjes ^O^ !
Tnx! Weersomstandigheden zijn erg belangrijk bij landschapsfoto's, dat merk je alweer ;)
pi_130624037
Hoi!

Misschien is dit niet de juiste plek om het te vragen maar wilde er ook geen nieuw topic voor openen, dus probeer het toch maar even. :-) Voor m'n studie fotografie ben ik op zoek naar een landschap/natuurfotograaf die ik enkele vragen mag stellen voor een interview/onderzoeksopdracht. 't Gaat om ongeveer tien simpele vragen die per pm beantwoord kunnen worden. Iemand die me wilt helpen misschien? Thanks! :-)
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 07:50:23 #219
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130624205
Wat is je definitie van een landschapfotograaf? Ik heb wel eens wat landschappen gefotografeerd, maar ben er zeker geen expert in.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_130624356
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 07:50 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is je definitie van een landschap/natuurfotograaf? Ik heb wel eens wat landschap en natuur gefotografeerd, maar ben er zeker geen expert in.
pi_130625326
Hoeft ook zeker geen professional/expert te zijn, ben op zoek naar iemand die voornamelijk landschap/natuur fotografeert, dus iemand die daar de nadruk op legt ipv portretfotografie bijvoorbeeld. Eigen website/flickr is in principe de enige vereiste.
pi_130625991
Topic doorbladeren en diegene waarvan de je de foto's het meeste aanspreken gewoon een PM/DM sturen ;) Denk dat de meesten hier de moeite wel nemen om even serieus te antwoorden :Y
pi_130626057
Kan inderdaad, maar niet iedereen zit er op te wachten, vandaar dat ik het eerst zo vraag. Misschien is er hier ergens al wel een vrijwilliger. :-)
pi_130626102
Ook maar weer eens wat foto's plaatsen :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:57 schreef searchanddestroy het volgende:
Kan inderdaad, maar niet iedereen zit er op te wachten, vandaar dat ik het eerst zo vraag. Misschien is er hier ergens al wel een vrijwilliger. :-)
Ik wil je wel even helpen :)
Meh
pi_130626138
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:59 schreef NorgeT het volgende:
Ook maar weer eens wat foto's plaatsen :)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[..]

Ik wil je wel even helpen :)
Hoe vaak ben jij in noorwegen? :P

Toffe foto's weer :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2013 10:02:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')