abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 13 juni 2002 @ 09:14:09 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_4570705
Op het moment: De poort de doods serie van Weis &Hickman.

Geweldige serie, fantasy met SF trekjes, maar niet de gebruikelijke meuk, ik vind deze reeks zeer spannend en verfrissend!

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_4570717
Ik ben net voor de 2e keer aan lotr begonnen.
Duck is terug en dat zul je merken >:)
  Admin donderdag 13 juni 2002 @ 09:16:38 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_4570719
Naar aanleiding van de film?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 13 juni 2002 @ 09:17:49 #4
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_4570727
het Bordeline Zelfhulpboek, best "eng" om te lezen omdat er zoveel herkenbaars in staat
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_4570736
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 09:14 schreef yvonne het volgende:
Op het moment: De poort de doods serie van Weis &Hickman.

Geweldige serie, fantasy met SF trekjes, maar niet de gebruikelijke meuk, ik vind deze reeks zeer spannend en verfrissend!

Een geweldige serie, die gaandeweg steeds leuker wordt, met enekele erg frappante plotchanges ...

Een van de betere idd

Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  donderdag 13 juni 2002 @ 09:21:19 #6
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_4570747
Mario - Puzzo; De Peetvader.

Het boek is nog beter dan de film

Gekloond: ♫
  FOK!fotograaf donderdag 13 juni 2002 @ 09:25:09 #7
13368 NiGeLaToR
pi_4570778
Total Control van Andy McNab.
  donderdag 13 juni 2002 @ 09:29:33 #9
22944 Breetai
....Relax....
pi_4570811
Ik heb net weer eens Terry Pratchett met ``Men at arms'' uit. Op het moment lees ik ``Zen and the art of motorcycle maintenance.'' van Robert Pirsig.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_4570814
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 09:16 schreef yvonne het volgende:
Naar aanleiding van de film?
nee omdat ik het gewoon een mooi boek vond de film heb ik nog niet gezien.
Duck is terug en dat zul je merken >:)
pi_4570893
biografie over Adolf Hitler deel 1: Hoogmoed
Duck tape is like the force; it has a dark side and a light side and it keeps the universe together
pi_4570903
Ik lees overigens Wheel of Time deel 9 weer eens.
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_4570904
Nog steeds deel 1 van George r.r. martin
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 13 juni 2002 @ 09:46:07 #14
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_4570929
Tad Williams-Anderland deel 4 (slot)

Geweldig, een echte aanrader.

P.

Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  donderdag 13 juni 2002 @ 10:23:54 #15
24177 Lorelei
Roze...omdat het moet
pi_4571254
Op dit moment lees ik dit in fokforum in het bijzonder het topic "Wat lees je nu deel 5"

En qua boeken, de ANWB taalgids FRANS

Ich weiß nicht, was soll es bedeuten...
  donderdag 13 juni 2002 @ 10:26:53 #16
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_4571280
Josie Dew - A ride in the neon sun.
Een reisverhaal, misschien geen hoogstaande literatuur, maar leest wel lekker weg.
[vrouw op fietstocht door japan]
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_4571314
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 10:26 schreef zwijntje het volgende:
Josie Dew - A ride in the neon sun.
Een reisverhaal, misschien geen hoogstaande literatuur, maar leest wel lekker weg.
[vrouw op fietstocht door japan]
Wordt er nog wat beschreven over de Japanse cultuur in dit boek? En gaat de tocht langs 'audentiek' Japanse dorpjes?
Dat soort boeken leest altijd wel leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 13 juni 2002 @ 10:32:26 #18
29415 Karana
Gang der Stormen
pi_4571339
Na een 3 weekjes bezig geweest te zijn met 'de kinderen van de dageraad' (heb ik mijn nick naar verwezen !) heb ik afgelopen week 'wolf van de dageraad' gelezen.
Vooral de kinderen van de dageraad is gewoon enorm leuk om te lezen, hoewel de verwoording van zaken af en toe wat bot is. Maar omdat het boek ,mij i.i.g., hoe noem je dat, dat ik mij fantastisch kon in- en meeleven, maakt dat eigenlijk niet zo heel veel uit.
De wolf van de dageraad heeft een enorme aanloop tot een climax, alleen die hele climax beslaat eigenlijk alleen het laatste hoofdstuk, dus ik kreeg het gevoel alsof sarabande op een gegeven moment genoeg had van het boek. Het verhaal was een beetje abrupt zeg maar vanaf een zeker punt.
Navak North, Lonit and Torka East, Manavarak West, South.
  donderdag 13 juni 2002 @ 10:33:30 #19
29820 Reus
There can be only one
pi_4571353
Ik lees op dit moment implementing a database with Microsoft SQL server 7.0
Nederlands is mijn goeiste vak dus no comment on my text bitte sehr.
  donderdag 13 juni 2002 @ 10:42:42 #20
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_4571461
Ik lees Professional PHP Programming , maar dat is niet echt literatuur nu ja wel vak literatuur

Voor de rest even geen boeken , ben te druk met verbouwen, daarna ga ik weer verder in Asimov's foundation triologie .. voor de 5e keer of zo

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  donderdag 13 juni 2002 @ 11:42:13 #21
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_4572121
Zeden en Onzeden van DrsP.

Verder ligt DOVDH al een maand te verstoffen op mijn kamer, en ben ik bezig in The Restaurant at the end of the Universe van Douglas Adams, maar dat schiet ook nog niet zo op.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 13 juni 2002 @ 11:43:58 #22
21054 -DEVON-
bedorven waar_
pi_4572142
Ik lees nu FOK! The Story
  donderdag 13 juni 2002 @ 11:49:36 #23
14708 Roel_van_Mil
The Summer king
pi_4572233
OP het moment ben ik bezig met: Zen de kunst van het motor onderhoud van Robert M Pirsig. Deze heb ik vorige week zondag op een rommelmark voor 2,50 gekocht.

Ben nu pas in Dakota. (Weinig leestijd nog) maar de combi techniek vs sociale omgang en de link die daartussen te leggen is spreekt mij zeer aan. (ben dalijk ook een Tema student dus ja...)

Daarnmaast ben ik net klaar met 'Het eiland van de vorige dag' van Umberto Eco. Iemand info over 'het eiland van de volgende dag'? deze kwam ik per abuis tegen op Bol.com

[url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=14708]"Maar eigenlijk ben je best wel stil en verlegen, dacht ik zo..."[/url]
pi_4572273
"Jezelf kunnen, willen, durven veranderen" van Jan Verhulst.
quote:

Een klein boek over het vaak moeizame verloop van veranderingsprocessen bij mensen in therapie. Waar de meeste zelfhulpboeken de lezer ferm bij de hand nemen op weg naar de beloften van geluk en succes, geeft de auteur pas in zijn slotwoord toe dat mensen wel degelijk kunnen veranderen. Als ze tenminste gemotiveerd zijn en een reeel doel hebben, dat wel. Het boek bestaat uit twee delen, het eerste gaat over niveaus van verandering en het tweede over weerstand ertegen. De diverse hoofdstukken en paragrafen zijn onder meer gewijd aan anders leren denken, voelen en gedragen, aan de zinvolheid van veranderen en de mogelijkheid tot veranderen. Weerstand tegen verandering kan blijken uit introspectie: er kan sprake zijn van afweermechanismen, ziektewinst, schuldgevoel, koppigheid, onvrede over de therapeut enzovoort. Het boek wordt vaak verluchtigd met therapievoorbeelden en een aantal keer met vragenlijstjes. Het is geen optimistisch boek, maar wel een mogelijke steun voor mensen die persoonlijke problemen willen aanpakken of mogelijkheden willen verkennen. De auteur is psycholoog.

In het kort:

Trefwoorden: Zelfhulp;Rationeel-emotieve therapie

en,

"Einsteins droom" van S.W. Hawking.
(beschouwingen over verleden en toekomst van het heelal)

quote:
Bundel essays van de wereldberoemde Britse fysicus, die vooral bekend geworden is door de bestseller 'Het heelal' ('A brief history of time'). Naast enkele autobiografische impressies bevat de bundel een tiental populair-wetenschappelijke beschouwingen over ruimte en tijd, zwarte gaten, oorsprong en toekomst van het heelal, Einsteins ontevredenheid over de quantummechanica, wetenschapsfilosofie, determinisme, alsmede een artikel over het onverwachte succes van zijn vorige boek. Uitgangspunt van de auteur is dat het heelal beheerst wordt door een orde, die wij wellicht in de toekomst zullen begrijpen. De verhandelingen, geschreven in de periode 1976-1992, vormen op zich steeds een afgerond geheel, zodat een zekere herhaling onvermijdbaar was. Steeds laat de auteur op voortreffelijke wijze zien dat basisideeen uit de theoretische natuurkunde en de moderne kosmologie weergegeven kunnen worden zonder de moeilijke theoretische wis- en natuurkundige achtergrond. Heldere stijl. Hoog niveau. Pocketeditie, kleine druk.

In het kort:

Trefwoorden: Heelal;Opstellen;Hawking, S.W.;Opstellen

Ook lees ik een werkboek van cognitieve therapie gebaseerd op het boek;

"Leven in je leven" van Young, J. & Janet Klosko.
(leer de valkuilen in je leven herkennen )

quote:
Recensie('s):

Als mensen steeds met dezelfde persoonlijke problemen te maken krijgen in hun leven, is er sprake van een chronisch patroon. Vanuit de cognitieve therapie bezien gaat het daarbij om 'schema's' die in dit boek valkuilen worden genoemd. Elf van deze valkuilen worden door de auteurs behandeld door middel van inzichten en technieken uit verschillende psychotherapeutische disciplines. Na liefst vier voorwoorden opent het boek met een overzicht van de elf valkuilen (onder andere verlatingsangst, extreme aanpassing en emotionele verwaarlozing). Er zijn drie inleidende hoofdstukken over het ontstaan, de stijlen en de veranderbaarheid van valkuilen. Dan volgen elf hoofdstukken over even zovele valkuilen. Per hoofdstuk wordt beschreven hoe je uit een valkuil kunt komen en wat de obstakels kunnen zijn. Het boek sluit af met een korte beschouwing over hoe lastig het kan zijn voor mensen om te veranderen en hoe je een en ander kunt aanpakken. Een frisse, niet-dogmatische kijk op therapie.
Dat was het zo'n beetje.

P.S. Dan lees ik ook nog de Natuur & Wetenschap en de Kijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Juup© op 13-06-2002 12:18]

donderdag 13 juni 2002 @ 11:53:07 #25
14708 Roel_van_Mil
The Summer king
pi_4572282
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 09:46 schreef Pagan het volgende:
Tad Williams-Anderland deel 4 (slot)

Geweldig, een echte aanrader.

P.

1 opmerking: Tad williams = stoer.
lees ook eens:
Memory Sorrow & Thorn. Echt een super reeks die LOTR aardig benaderd.

-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Roel_van_Mil op 13-06-2002 11:59]

[url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=14708]"Maar eigenlijk ben je best wel stil en verlegen, dacht ik zo..."[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')