quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Chili was vannacht aan de beurt toch, rond 1 uur ofzo ?
Dit dus, wij hebben het meer over een kilometer of 10. Tegen die tijd is de energie van de straling dusdanig afgenomen dat het niet voldoende snel het lichaam zal penetreren in de juiste concentraties of heeft redelijke kans om te ontsnappen in de lucht/grond/omgeving.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:47 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik dacht vooral aan die 3 km. Als er iets goed mis gaat met de centrale lijkt me 3 km een behoorlijk klein gebied.
Beter dat het gebouw zo kan bewegen.. Als'ie dat niet kon zou hij als een lucifer afbrekenquote:
Het is niet zo dat de straling vanuit de centrale 'straalt' (zoals de zon). Het zijn de ontsnappende deeltjes die de straling veroorzaken..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:45 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ja want in zee boeit het niet.
Ik vind het artikel bol staan van zaken die mijn wenkbrauwen doen fronsen:
- Iedereen veilig want binnen 3km geevacueerd.
- Binnen 10km ramen en deuren gesloten houden. (Dat zal helpen met straling.)
- Naar zee geblazen worden... (Valt straling te blazen dan?)
- Straling binnen centrale loopt op
- Druk al enkele malen groter dan ontworpen.
En dan hoeft men zich nog niet druk te maken.... Mwaaah...
Ah mooiquote:
quote:
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:47 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waar de drie staat was het hier 07.00 uur, 21 uur later is het bij Latijns America, dus rond 4 uur zeker?
Edit: Peru is rond 1 uur.
Dank je voor de link. Wie is die man, en welke kanaal vertaalt hij precies, dat staat er niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:42 schreef Melochan het volgende:
ik kijk hier naar een jongen die al 14 uur de Japanse tv zit te vertalen en vragen beantwoord van kijkers
Goeie site idd!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:38 schreef Casah het volgende:
Wellicht een leuke site:
http://quakes.globalincidentmap.com/
Zal de komende twee weken wel zo doorgaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:54 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Goeie site idd!
Maarree er is dus een nieuwe aardbeving geweest bij Nagano, 6,2 (met een naschok inmiddels). Maar ng een nieuwe aardbeving in zee, 6,6 in het noordwesten. Twee nieuwe aardbevingen dus twee uur geleden? Dr komen ineens krachten vrij zeg...
dat wordt na vier uur vannacht duidelijk denk ik, is er al wat bekend over waar de golf nu is? Of zijn er geen meet-boeien in die regionen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:51 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Meeste energie van de beving lijkt wel richting Paaseiland en Chili te gaan... afwachten hoe erg het daar wordt
Maar 't zou ook weer heel naief zijn om een dergelijk scenario niet in 't achterhoofd te houden..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:55 schreef Elusive het volgende:
er is een grotere kans dat de mensen daaro sterven aan radiatie van de zon dan van die power plant mocht die ontploffen (wat zo goed als onmogelijk is/eigenlijk niet kan)
En waarom kan dat niet? Zelfs niet met een nog te komen naschok ?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:55 schreef Elusive het volgende:
er is een grotere kans dat de mensen daaro sterven aan radiatie van de zon dan van die power plant mocht die ontploffen (wat zo goed als onmogelijk is/eigenlijk niet kan)
Man is een vrijwilliger, woonachtig in Yokkaichi. Hij vertaald NHK, denk ikquote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:52 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dank je voor de link. Wie is die man, en welke kanaal vertaalt hij precies, dat staat er niet.
Er zijn al meer dan 90 van die nachokken geweeest sinds de beving, is dus niet zo heel gek.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:54 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Goeie site idd!
Maarree er is dus een nieuwe aardbeving geweest bij Nagano, 6,2 (met een naschok inmiddels). Maar ng een nieuwe aardbeving in zee, 6,6 in het noordwesten. Twee nieuwe aardbevingen dus twee uur geleden? Dr komen ineens krachten vrij zeg...
Ook zover van het reguliere gebied met naschokken?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zal de komende twee weken wel zo doorgaan.
Kan me herinneren dat het in 2004 een maand of twee tot drie doorging en toen kwam er nog een 8.zoveel achteraan na een maand of drie.
Dat is ook zo logisch, als er iets aan de ene zijde van zo'n breuk gebeurt is er natuurlijk druk aan de andere kant, alles moet zich dan opnieuw zetten.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zal de komende twee weken wel zo doorgaan.
Kan me herinneren dat het in 2004 een maand of twee tot drie doorging en toen kwam er nog een 8.zoveel achteraan na een maand of drie.
Volgens de jongen die de Japanse tv live 'vertaalt', ofwel samenvat, klopt het niet dat er vulkanen uitbarsten whatsoever.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:58 schreef DeRakker. het volgende:
Lees helemaal niks van de vulkaan.. volgens mij is t fake?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |