Dat is onzin, dat was vanmiddag al op Journaal24, kan best dat er wat ingevlogen wordt maar koelwater klopt niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:53 schreef remlof het volgende:
Er zou koelwater worden ingevlogen uit de VS. Wat maakt koelwater anders dan gewoon water?
Kust Ecuador is ook ontruimd.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:55 schreef SoldMayor het volgende:
Er worden golven van 2 tot 3 meter verwacht in chili.
Dat vind ik dan weer raar. In Hawaii kwamen geen noemenswaardige golven aan land, en Chili is 2x zo ver weg en daar verwachten ze ineens 2 of 3 meter hoog?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:55 schreef SoldMayor het volgende:
Er worden golven van 2 tot 3 meter verwacht in chili.
Koelingsmateriaal was het. Werd ingevlogen door de luchtmacht.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat is onzin, dat was vanmiddag al op Journaal24, kan best dat er wat ingevlogen wordt maar koelwater klopt niet.
Koelingsmateriaal kan ik me voorstellen, als er geen electriciteit is kan koelwater niet rondgepompt worden dus moet het op een andere manier gebeuren. Geen idee wat het dan is maar dat klinkt me idd beter in de oren.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:56 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Koelingsmateriaal was het. Werd ingevlogen door de luchtmacht.
Als deze 8.9 maar geen voorschok is...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:35 schreef Frutsel het volgende:
En ik maar denken dat die 7.2 van woensdag dus de hoofdbeving was, dat was gewoon een voorschok
Ah hier van Reuters live blog:quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Koelingsmateriaal kan ik me voorstellen, als er geen electriciteit is kan koelwater niet rondgepompt worden dus moet het op een andere manier gebeuren. Geen idee wat het dan is maar dat klinkt me idd beter in de oren.
quote:After Secretary of State Hillary Clinton said U.S. Air Force "assets" in Japan had delivered coolant to a nuclear plant, military officials say coolant was not provided. One U.S. official said Japan had asked the United States for the coolant but ultimately handled the matter on its own.
Ah ok, water invliegen leek mij ook al raar. Kan ook nergens vinden dat er voor het koelen van reactoren een speciale vloeistof wordt gebruikt, ze gebruiken gewoon oppervlaktewater. En dat hebben ze nu zat in Japan volgens mijquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Koelingsmateriaal kan ik me voorstellen, als er geen electriciteit is kan koelwater niet rondgepompt worden dus moet het op een andere manier gebeuren. Geen idee wat het dan is maar dat klinkt me idd beter in de oren.
Wut? Wat doe ik??quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:49 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maak er niet meer van dan het is. *Zucht
Heeft te maken met de golfstromen en getijdes misschien.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:56 schreef Fireblast het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer raar. In Hawaii kwamen geen noemenswaardige golven aan land, en Chili is 2x zo ver weg en daar verwachten ze ineens 2 of 3 meter hoog?
wou net zeggen... alles kan...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:58 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Als deze 8.9 maar geen voorschok is...
A coolant is a fluid which flows through a device to prevent its overheating, transferring the heat produced by the device to other devices that use or dissipate it. An ideal coolant has high thermal capacity, low viscosity, is low-cost, non-toxic, and chemically inert, neither causing nor promoting corrosion of the cooling system. Some applications also require the coolant to be an electrical insulator.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:58 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ah hier van Reuters live blog:
[..]
Wat bedoelen jullie met koelwater? Wat is dat?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Kernreactoren worden heet als ze in bedrijf zijn (en koelen langzaam af als ze worden uitgeschakeld), en moeten dus gekoeld worden... met koelwater.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:01 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat bedoelen jullie met koelwater? Wat is dat?
Link gejat uit OP:quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:56 schreef Fireblast het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer raar. In Hawaii kwamen geen noemenswaardige golven aan land, en Chili is 2x zo ver weg en daar verwachten ze ineens 2 of 3 meter hoog?
Dat stelt dan weer een beetje gerust...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:03 schreef Elusive het volgende:
"ontploffen" is niet mogelijk, de reactor bevat lang niet genoeg energie om de "containment chamber" te doen breken, die dingen zijn gebouwd om atoombommen te weerstaan en al helemaal aardbevingen van dit formaatJapan blijft gewoon bewoonbaar
In de nieuwe staat die andere, deze niet meer, die is duidelijkerquote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:03 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Link gejat uit OP:
[ afbeelding ]
De energie die wordt gegenereerd door zo'n enorme beving komt niet overal even hard aan, het ligt er maar net aan hoe het water aankomt, onder welke hoek bijvoorbeeld, als de vloedgolf ongestoord kan doorrollen dan verliest hij weinig kracht onderweg, het ligt er aan hoe diep de Oceaan is en of hij recht op de kust af komt of er langs veegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |