met 30% is het verliesgevend. KPN/Reggefiber proberen nu zo snel mogelijk vezels in de grond te krijgen om zo over tien jaar de enige infrastructuur te hebben. Da's een gok inderdaad. Maar wat moet KPN anders? De huidige handel zit in de afbouwfase. Vandaar dat ik me ook niet blind wil staren op huidige dividenden/terugkopen. HOuden ze niet vol. Als ze niet groot investeren (NB. gemiddelde aansluitkosten circa 800 tot 1200 euro) zitten ze met dooie handel. Als ze wel investeren kost dat enorm veel geld. Wat Scheepbouwer de laatste vijf jaar heeft gedaan is simpelweg niet investeren en alle geld in aandeelhouderswaarde steken. Corporate annorexia is dat. Nou ja, option annorexiaquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:52 schreef jaco het volgende:
[..]
Die proefwijken hadden ze een paar jaar geleden al. Ik meen dat dit station al gepasseerd is en dat het inderdaad de bedoeling is om nu door te gaan tot heel Nederland is voorzien: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ionaal-glasnet.dhtml
We mogen aannemen dat KPN en Reggefiber zo verstandig zijn om er mee te stoppen als de aanmeldingen inderdaad zwaar tegenvallen. Ik was verbaasd over de intensiviteit van de aanleg. Er zijn in mijn gebouw zeker een man of 15 twee weken bezig geweest met boren en kabels trekken. Dat zijn zo'n 300 huishoudens.
Op de Glashart website wordt beweerd dat een wijk/stad glasvezel krijgt als 30% van de huishoudens zich heeft aangemeld voor een abonnement. Ik weiger te geloven dat dit in mijn buurt (Amsterdam) het geval is. Ik ken zelf nog niemand die het heeft.
Nieuwe technologie toepassingen hebben een 'killer app' nodig om het gebruik ervan op gang te brengen. Zoals tekstverwerking voor de pc destijds en email voor internet. Ik denk dit het probleem is van glasvezel.
misschien heeft het ook meer te makenmet het besef dat beleggen toch echt wel eens risico's inhoudt die onvoorspelbaar zijn, en je niet in de hand hebt. Ik geloof dat het afgelopen jaar risicoperspectie ongeveer nihil was geworden.....quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
In ieder geval vind ik de beeldvorming rondom de ramp niet juist. Een onwetende beurshandelaar leest "Stralingsniveau 20x hoger dan normaal", en denken te moeten verkopen omdat straks Japan uit gemuteerde zombies bestaat. In werkelijkheid stelt een 20x hoger stralingsniveau helemaal niks voor qua volksgezondheid. Echt helemaal niks. Dat weet ik als Beta meteen.
Daarom denk ik dat er ook kansen liggen. Er zijn geen nucleaire explosies, alles wat er gebeurt is dat door de hitte waterstof en zuurstof gevormd worden en dat knalt als het in de juiste verhouding bij elkaar komt.
Ik neem dat niet automatisch aan. Er zijn genoeg toepassingen zoals ISDN en de Laserdisc (als je die nog herinnert) die op de vuilnishoop zijn beland, omdat ze geen wezenlijke meerwaarde hadden voor de eindgebruiker.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:57 schreef LXIV het volgende:
Tja. Toch blijkt uit de ervaring dat uiteindelijk die app er wel komt.
Op het moment dat ik niet achter de pc zit wel. Maar jij weet ook wel dat je helemaal in financials eerst een onwijze kettingreactie aan verkopen krijgt, voordat het weer gaat stijgen. Het koopmoment is alleen erg lastig, want je wilt natuurlijk niet kopen als het aandeel weer erg snel aan het stijgen is.quote:
volgens mij gaat op dit moment alles ongegeneerd door de plee.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:24 schreef jaco het volgende:
Wat me nu opvalt is dat de DAX fors aan het inleveren is. Gisteren las ik dat dit te verklaren is doordat zich in deze index veel grote (her-) verzekeraars bevinden. Ik zie nu echter ook aandelen als Adidas en Volkswagen klappen krijgen.
Volgens mij moet KPN tóch een draad richting iedere voordeur hebben. Dan kan dat beter glasvezel zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
met 30% is het verliesgevend. KPN/Reggefiber proberen nu zo snel mogelijk vezels in de grond te krijgen om zo over tien jaar de enige infrastructuur te hebben. Da's een gok inderdaad. Maar wat moet KPN anders? De huidige handel zit in de afbouwfase. Vandaar dat ik me ook niet blind wil staren op huidige dividenden/terugkopen. HOuden ze niet vol. Als ze niet groot investeren (NB. gemiddelde aansluitkosten circa 800 tot 1200 euro) zitten ze met dooie handel. Als ze wel investeren kost dat enorm veel geld. Wat Scheepbouwer de laatste vijf jaar heeft gedaan is simpelweg niet investeren en alle geld in aandeelhouderswaarde steken. Corporate annorexia is dat. Nou ja, option annorexiaImho, he.
PS: over een paar maanden zal wel duidelijk zijn of KPN/Reggefiber kans van slagen heeft. Brabant wordt testcaseIk denk dat ze er naast grijpen, of dat ze het zwaar moeten subsidieren
Naar mijn mening kun je juist wel beter kopen op het moment dat het aandeel weer erg snel aan het stijgen is. Maar goed, meningen verschillen en dat is precies de hele markt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:19 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Op het moment dat ik niet achter de pc zit wel. Maar jij weet ook wel dat je helemaal in financials eerst een onwijze kettingreactie aan verkopen krijgt, voordat het weer gaat stijgen. Het koopmoment is alleen erg lastig, want je wilt natuurlijk niet kopen als het aandeel weer erg snel aan het stijgen is.
Ik heb overigens nog nooit uit paniek verkocht, het is wel erg makkelijk om iemand snel onder de typische belegger te plaatsen. Ik probeer alleen in de momenten dat jij bijvoorbeeld long zit, nog wat extra's mee te pikken.
Misschien is Ruconest wel een heel goed middel tegen stralingsziekte. Je weet het niet!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Pharming uiteraard ten tijde van angst en onzekerheid in het groen. Bwhehe.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naar mijn mening kun je juist wel beter kopen op het moment dat het aandeel weer erg snel aan het stijgen is. Maar goed, meningen verschillen en dat is precies de hele markt.
De reden waarom ik je de typische particuliere belegger noemde die op de bodem in paniek verkocht was dat je zelf zij: "Als het nog verder mis gaat, dan gooi ik alles eruit"! Dat is toch precies dat gedrag?
Ja oke, maar ik verkoop om uiteindelijk meer winst te genereren, niet om mijn verlies te beperken. En het voelt veiliger om te kopen als het aandeel weer aan het stijgen is, maar op dat moment ben je al erg veel 'misgelopen' helemaal in de manier hoe ik beleg. Maar inderdaad ieder zijn eigen manierquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naar mijn mening kun je juist wel beter kopen op het moment dat het aandeel weer erg snel aan het stijgen is. Maar goed, meningen verschillen en dat is precies de hele markt.
De reden waarom ik je de typische particuliere belegger noemde die op de bodem in paniek verkocht was dat je zelf zij: "Als het nog verder mis gaat, dan gooi ik alles eruit"! Dat is toch precies dat gedrag?
Dat idee van 'geld mislopen' moet je proberen te laten varen. Als je op de bodem probeert te kopen dan zal het vaak zo zijn dat je gewoon op de downtrend koopt. Mijn ervaring zegt dat het effectiever is om te wachten tot het weer stijgt dan tijdens de daling te kopen. Die paar procent die je dan misloopt maken niet uit.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:39 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
[..]
Ja oke, maar ik verkoop om uiteindelijk meer winst te genereren, niet om mijn verlies te beperken. En het voelt veiliger om te kopen als het aandeel weer aan het stijgen is, maar op dat moment ben je al erg veel 'misgelopen' helemaal in de manier hoe ik beleg. Maar inderdaad ieder zijn eigen manier.
Maar hebben ze dan nu echt zulke blunders begaan of onverantwoorde risico's genomen? Nee toch? Ze hebben zich enkel niet snel (genoeg) aangepast aan de zeer snel wisselende markt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zomaar: Een icoon van de jaren '00, Nokia, naar pakweg 5,50 euro. Auw
Dat wordt over een paar jaar een dankbaar onderwerp voor management en strategie boeken
Echt een onzinnige reactie. Net alsof de risico's in Duitsland nu ook maar iets groter zijn dan vorige week. Valt me tegen van Merkel.quote:Duitsland sluit kerncentrales
BERLIJN - Duitsland sluit voorlopig alle zeven kerncentrales die voor 1980 in gebruik zijn genomen. Dat heeft bondskanselier Angela Merkel dinsdag bekendgemaakt. De sluiting geldt in eerste instantie voor een periode van drie maanden. In die tijd wordt de veiligheid van de kerncentrales nader tegen het licht gehouden.
Dat is wel koopwaardig nu.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zomaar: Een icoon van de jaren '00, Nokia, naar pakweg 5,50 euro. Auw
Dat wordt over een paar jaar een dankbaar onderwerp voor management en strategie boeken
Waarom? Verwacht jij dat die deal met MS een succes wordt? Of dat Nokia het tij weer weet te keren met een coole gadget?quote:
Ik verwacht dat Nokia het tij weer weet te keren. Sowieso geen slechte koop nu als je het mij vraagt, al is het alleen maar als bounce play.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom? Verwacht jij dat die deal met MS een succes wordt? Of dat Nokia het tij weer weet te keren met een coole gadget?
Het hoeft ook niet ineens afgelopen te zijn. De vraag is of Nokia zijn leidende positie weer zal weten te heroveren. Dat hoeft helemaal niet het geval te zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:30 schreef Mercer het volgende:
Ik vind het ook kut telefoons, maar ik kan me niet voorstellen dat het verhaaltje nu ineens af is gelopen. Dat zie ik echt niet gebeuren.
Als ze al van plan waren de rente een tikje te verhogen, dan zullen ze dat onder deze omstandigheden vast in de ijskast zetten!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:37 schreef flyguy het volgende:
Voor de mensen die aan verkopen denken: vandaag is weer FED day dus aan het einde van de dag kan er nog wel weer een leuke correctie aankomen.
ik heb een Nokiaquote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:29 schreef macondo het volgende:
Nokia is een mooi voorbeeld van het boek van Peter Lynch (on up on wallstreet). Gebruik wat je al weet in de markt.
Ik ken niemand met een Nokia. Suf, achterhaald merk. Slechte software. Het is RIM, Apple, Samsung en HTC...
de downside is naar nul. Da's logisch, toch?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:41 schreef Mercer het volgende:
Mwah ik denk dat de kans redelijk is voor een 50% plus in Nokia. En zoniet, dan is de downside vrij beperkt lijkt me.
http://www.google.com//fi(...)ne&q=NYSE:NOK&ntsp=0
Ik verwacht een kleine minieme opwaartse correctie als de fed funds weer naar buiten komt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:37 schreef flyguy het volgende:
Voor de mensen die aan verkopen denken: vandaag is weer FED day dus aan het einde van de dag kan er nog wel weer een leuke correctie aankomen.
Onderschat niet hoezeer die Amerikanen op hun eigen markt gefocust zijn. Maar Europa zal er wel niets van meekrijgen (tenminste vandaag dan).quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik verwacht een kleine minieme opwaartse correctie als de fed funds weer naar buiten komt.
Die wielrenner kocht maar weinig horloges, net als jij weinig telefoons kooptquote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik heb een NokiaVan een jaar of acht oud. De enige telefoon die mijn capriolen overleeft, alle nieuwe telefoon gaan kaput (geloof me, genoeg ervaring inmiddels)
Ideale reistelefoon. Kan je van trucks laten afstuiteren, het is een beetje zoals dat horloge van Van Est. Zijn hart stond stil, maar zijn horloge bleef tikken...
[ afbeelding ]
Maar inderdaad, ik zie nokia ook meer als een logge hardware fabrikant. Wat is daar in te verdienen, tenzij je heeeeeel erg efficient produceert? Is Nokia daar beter in dan anderen?
daar zit wel wat in: goede degelijke producten maken is misschien wel niet het slimstequote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:55 schreef macondo het volgende:
[..]
Die wielrenner kocht maar weinig horloges, net als jij weinig telefoons kooptMaar goed, lage marge dumpen in de derde wereld. Dat lukt nog wel. Aanhaken bij de rest niet meer.
In de derde wereld lopen ze over 4 jaar ook met smartphones. Die dingen kosten intrinsiek bijna niks om te maken. In ieder geval niet significant veel meer dan een gewone telefoon.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:55 schreef macondo het volgende:
[..]
Die wielrenner kocht maar weinig horloges, net als jij weinig telefoons kooptMaar goed, lage marge dumpen in de derde wereld. Dat lukt nog wel. Aanhaken bij de rest niet meer.
correctie: maak daar maar minus 1 jaar van (als in: dat is al lang het geval). Al is het soms wel een Chinese neppert.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de derde wereld lopen ze over 4 jaar ook met smartphones. Die dingen kosten intrinsiek bijna niks om te maken. In ieder geval niet significant veel meer dan een gewone telefoon.
waar kjk ik naar, en wat betekent dit?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:19 schreef macondo het volgende:
Actueel nu : hier gaat het nu op op de beurs
http://tinyurl.com/6ygqkcr
Aftellen totdat VS opent lijkt mij?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
waar kjk ik naar, en wat betekent dit?
Realtime Geiger teller in Tokioquote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
waar kjk ik naar, en wat betekent dit?
Merckel heeft vanochtend 7 centrales van RWE gesloten. Als in definitief.....quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:23 schreef Mercer het volgende:
De europese electriciteitsreuzen en dan met name die in kernenergie doen zijn misschien ook wel interessant? E.ON RWE EDF
Ik zou zeggen doen!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:10 schreef JimmyJames het volgende:
http://www.google.com/finance?q=NTDOY
Kopen of niet?
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:28 schreef JimmyJames het volgende:
"Voor het beleggen in aandelen genoteerd aan OTC dient BinckBank de 'Overeenkomst OTC' ondertekend van u te hebben ontvangen."
De wii is echt supersterk hoor, en daarnaast heb je nog de kleinere DS / DSlight die 't onder de kleinen goed doen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:50 schreef macondo het volgende:
Nintendo is wat mij betreft net als Nokia over the hill. Mooie rebound op de Wii, maar ik geloof niet in een serieus vervolg.
http://www.gamez.nl/nieuw(...)sole-in-de-v-s-.htmlquote:Nintendo DS best verkochte console in de V.S.
Sinds de lancering van Nintendo's handheld in 2004 zijn er in de V.S. inmiddels meer dan 47 miljoen exemplaren zijn verkocht. Daarmee is het de best verkochte spelconsole in het land.
Hoewel Microsofts Xbox 360 en Nintendo's Wii populaire consoles lijken onder Amerikanen, is het uiteindelijk dus toch een mobiel gameplatform dat het best wordt verkocht. Nintendo maakt zelf althans bekend dat de DS meer dan 47 miljoen keer over de toonbank is gegaan.
Nintendo's Wii is in het derde jaar na de release van de huiskamerconsole zeven miljoen keer verkocht in Amerika, iets wat geen enkele consoles dusver heeft weten te presteren. Daarmee staat de teller van verkochte Wii's in totaal op 34 miljoen in de V.S.
Opvolgers
De president van de Amerikaanse afdeling van Nintendo is ermee in zijn nopjes. "Als we terugkijken op 2010 zien we dat consumenten zich telkens weer richten op de waarde en het plezier van onze producten. Als we vooruit kijken naar 2011 zien we nieuwe draagbare technologie en meer geweldige Wii-games", zegt Reggie Fils-Aime.
De opvolger van de DS, de driedimensionale 3DS, zal in Europa in maart worden uitgebracht. De opvolger van de Wii laat voorlopig nog even op zich wachten. Eerder suggereerde Fils-Aime dat Nintendo pas een Wii 2 zal uitbrengen als er 45 miljoen consoles zijn verkocht in de V.S. Dan moeten er dus nog 11 miljoen exemplaren worden aangeschaft in het land.
Wat is dit voor dom populistisch geneuzel? Alhoewel die kerncentrales mogelijkerwijs aan het einde van hun latijn zijn betekent het niet dat de problemen in Japan enig verband houden met de centrales hier. Er zijn hele groepen wiskundigen die de risico's volledig in kaart hebben gebracht en als je die statistieken niet kunt omarmen dan is dat toch een brevet van onvermogen voor de regering die blijkbaar hun beslissingen laten afhangen van willekeurige gebeurtenissen. Ik vind het echt een stomme beslissing.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Merckel heeft vanochtend 7 centrales van RWE gesloten. Als in definitief.....
/edit/in ieder geval 2 zijnv an RWE: http://www.fd.nl/artikel/(...)-zeven-kerncentrales
Ik vind het inderdaad best risicovolle aandelenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Uiteindelijk maar de knoop doorgehakt op Cisco @ 17.35
En une petite peu d' Wolters voor de cash flow, het dividend, en het feit dat het een leuk hapje zou zijn voor Thomson Reuters
dus de portefeuille is nu JA Holdings, Cisco, Wolters.
Wel met een beetje koud-water-vrees, dus alleen met de grote teen erin
ja, als ik overgeleverd ben aan liquiditeitsprovider, ben ik altijd de lulquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad best risicovolle aandelen. Ik vraag me alleen af waarom je Cisco dan toch in dollars hebt gekocht? Volume te laag
?
LOL, ik zou geloof ik omstreeks medio februari alles verkocht hebben, en de rest van het jaar in een hangmatje op de Andaman eilanden gehangen hebbenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:42 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
(dit is tot en met gisteren. Voor vandaag komt hij dus op de 5%!)
hangt van de spread af die ze daarvoor vragen, maar dank voor de tip, lynx en IB zaten in de planning om te bekijkenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:32 schreef Mercer het volgende:
Als je Lynx of IB gebruikt en dan aandelen in de VS koopt. Dan ga je automatisch short USD. Alleen twijfel ik soms wel aan de "veiligheid" hiervan. Gedachte daarvan is dan toch dat als de dollar omlaag of omhoog gaat dat je altijd oke zit. Is dat echt een goede manier (op langere termijn)?
Je zit niet short USD. Als je alleen die aandelen koopt en je hebt geen bestaand USD saldo, dan leen je die dollars automatisch van IB. Er zijn 2 nadelen. Ten eerste betaal je rente over die lening, maar op dit moment is dat zeer laag. Het tweede nadeel treedt op als je verlies maakt op die aandelen en je verkoopt ze weer. De opbrengst is dan niet genoeg om de lening weer af te lossen. Je moet dan je euro's in genoeg dollars wisselen om het gat te dichten tegen de dan geldende koers en die kan ongunstiger zijn als nu.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:32 schreef Mercer het volgende:
Als je Lynx of IB gebruikt en dan aandelen in de VS koopt. Dan ga je automatisch short USD. Alleen twijfel ik soms wel aan de "veiligheid" hiervan. Gedachte daarvan is dan toch dat als de dollar omlaag of omhoog gaat dat je altijd oke zit. Is dat echt een goede manier (op langere termijn)?
Vanmiddag Freeport gekocht aan $47,65quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:28 schreef JimmyJames het volgende:
Forse bewegingen in de grondstoffenhoek.
CNQ staat bijv. 4% hoger dan bij de opening:
http://www.google.com/finance?q=NYSE%3ACNQ
En freeport:
http://www.google.com/finance?q=fcx
# Range 46.53 - 50.08
Tja. Ik zal toch mijn plicht jegens het vaderland moeten vervullen. Dus kan ik net zo goed op de beurs blijven.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
LOL, ik zou geloof ik omstreeks medio februari alles verkocht hebben, en de rest van het jaar in een hangmatje op de Andaman eilanden gehangen hebben
hey, ik moet ook mijn plicht jegens het vaderland vervullen. Alleen is mijn vaderland nogal flexibel, en euuuuuh.... plicht: idem ditoquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. Ik zal toch mijn plicht jegens het vaderland moeten vervullen. Dus kan ik net zo goed op de beurs blijven.
Ik hoop op een spoedig herstel. En dat verwacht ik eigenlijk ook wel een beetje. Mijn eigen regels zeggen me niet mijn leverage nu te verhogen, dus dat doe ik dan niet.
Ik vind het anders nogal voor een natuurramp.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:15 schreef PierreBetfair het volgende:
Wat een vlakke vertoning op de beurzen buiten Japan. De 3de economie ligt zo goed als plat en er zijn maar enkele procenten vanaf. Het kan allemaal nog een heel stuk lager. AEX 280, dat lijkt me wel een leuk instapmoment om wat veilige aandelen voor lange termijn te kopen. Unilever is mijn favoriet, knakworstjes doen het altijd goed op feesten en partijtjes.
Ja, zal ik nu een Jag of een jacht kopen?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:51 schreef Bowny het volgende:
Meer mensen die vandaag verdiend hebben en er een dubbel gevoel aan over hebben gehouden?
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:50 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ja, zal ik nu een Jag of een jacht kopen?
Ik denk dat als er een kernreactor ontploft we snel weer bordjes van -10% zien. Met name omdat men er zo op gefocused is op het moment.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:15 schreef PierreBetfair het volgende:
Wat een vlakke vertoning op de beurzen buiten Japan. De 3de economie ligt zo goed als plat en er zijn maar enkele procenten vanaf. Het kan allemaal nog een heel stuk lager. AEX 280, dat lijkt me wel een leuk instapmoment om wat veilige aandelen voor lange termijn te kopen. Unilever is mijn favoriet, knakworstjes doen het altijd goed op feesten en partijtjes.
Bedankt voor je heldere uitleg Jaco!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:52 schreef jaco het volgende:
[..]
Je zit niet short USD. Als je alleen die aandelen koopt en je hebt geen bestaand USD saldo, dan leen je die dollars automatisch van IB. Er zijn 2 nadelen. Ten eerste betaal je rente over die lening, maar op dit moment is dat zeer laag. Het tweede nadeel treedt op als je verlies maakt op die aandelen en je verkoopt ze weer. De opbrengst is dan niet genoeg om de lening weer af te lossen. Je moet dan je euro's in genoeg dollars wisselen om het gat te dichten tegen de dan geldende koers en die kan ongunstiger zijn als nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |