Het is het 1 of het ander. Als je je huis sterk genoeg maakt (en dus steviger vast maakt aan de grond) dat hij niet kan weg spoelen is ie weer heel kwetsbaar voor een aardbeving. Zo ook andersom. (Tenminste dat lijkt mij)quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Jaja, ik bedoel ook meer dat je heel erg je best doet om het ene te voorkomen, en je dan nog steeds totaal weerloos bent tegen het andere.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
244 reacties bij het filmpje en niemand die zit dat dit verdomme Nieuw Zeeland is en NIET Japan
Er zijn nog 30 Nederlanders vermist dus er is hoop?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:54 schreef wdn het volgende:
Mag ik even een domme vraag stellen?
Waar is Laura?
Ik geloof dat ik ergens tussen de wolkenkrabbers een zeilboot zag hangen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:54 schreef wdn het volgende:
Waar is Laura?
Als ze midden op zee zit, merkt ze er niks vanquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:55 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Laura Dekker? Dacht jij daar ook al aan? Ik ook al vandaag!!! Stel die zit nu op haar zeilbootje....
Even een andere vraag: die draaikolk, hoe werkt dat? Hoe ontstaat dat bij zo'n aardbeving?
Na haar bezoek aan de RAI (t/m 6 maart red.) vaart de zeilster naar de San Blas-eilanden, in de buurt van Panama. ,,Ik wil per se begin april door het Panamakanaal varen. Anders moet ik daarna te hard doorvaren om gunstige wind te houden.''quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:54 schreef wdn het volgende:
Waar is Laura?
Op zee zul je er opzich niet zoveel van merken, het waterpeil stijgt alleen maar. En die draaikolk is waarschijnlijk omdat er een gat of iets dergelijks zat op die plek waar het water inloopt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:55 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Laura Dekker? Dacht jij daar ook al aan? Ik ook al vandaag!!! Stel die zit nu op haar zeilbootje....
Even een andere vraag: die draaikolk, hoe werkt dat? Hoe ontstaat dat bij zo'n aardbeving?
lol, wtf?quote:Date 11 March 2011 (2011-03-11)
Origin time 05:46:23 UTC
(14:46 JST)
Magnitude 8.9 Mw
Depth 15.2 mi (24 km)
Epicenter location 38°1919N 142°2208E / 38.322°N 142.369°E / 38.322; 142.369Coordinates: 38°1919N 142°2208E / 38.322°N 142.369°E / 38.322; 142.369
Type Earthquake resulting in a tsunami
Countries or regions affected Japan
Total damage Unknown
Tsunami Yes
Landslides Yes
Aftershocks At least 76 (16 above 6.0 Mw)
Casualties (preliminary) at least 6,000,000 dead, 530 missing[
lolquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:58 schreef Infection het volgende:
[..]
Op zee zul je er opzich niet zoveel van merken, het waterpeil stijgt alleen maar. En die draaikolk is waarschijnlijk omdat er een gat of iets dergelijks zat op die plek waar het water inloopt.
Het zou me eigenlijk niks verbazen als het dodental oploopt tot boven de 100.000 maar die 6 miljoen lijkt me wel heel sterkquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:59 schreef SoldMayor het volgende:
Dit staat er op wiki over de aardbeving:
[..]
lol, wtf?
Ik moest ff zoeken maar dat gaat zo :quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:55 schreef Kidney_bean01 het volgende:
En het is weer weg.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:59 schreef SoldMayor het volgende:
Dit staat er op wiki over de aardbeving:
[..]
lol, wtf?
Heeft u een sterretje?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:00 schreef Outpost76 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ik moest ff zoeken maar dat gaat zo :
[ afbeelding ]
Het is gewoon weer volledig onder controle, niks verwarrends aanquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:48 schreef gerbenp het volgende:
Ja, hoe zit het nou met die kerncentrales? Eerst is het weer wel gevaar, nu weer niet... erg verwarrend allemaal..![]()
Volgens CNN bouwt de druk nog steeds op ...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is gewoon weer volledig onder controle, niks verwarrends aan
Nee. Je kunt beide doen. Je kunt je huis goed vastzetten maar met veren in de grond er voor zorgen dat het huis kan bewegen bij een aardbeving.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Het is het 1 of het ander. Als je je huis sterk genoeg maakt (en dus steviger vast maakt aan de grond) dat hij niet kan weg spoelen is ie weer heel kwetsbaar voor een aardbeving. Zo ook andersom. (Tenminste dat lijkt mij)
Hoe kan je huis nou goed verankert zijn in de grond als je m op veren zet.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:06 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee. Je kunt beide doen. Je kunt je huis goed vastzetten maar met veren in de grond er voor zorgen dat het huis kan bewegen bij een aardbeving.
Maar het water is denk ik niet het probleem. Het is de rommel die meedrijft wat erger is lijkt me.
Was een tijdje geleden op Discovery. Je maakt het huis zo dat de muren water tegen houden maar in de grond met pinnen vastzitten. Die pinnen zitten op veren en hebben een beetje speling, waardoor bij een aardbeving de schok geabsorbeerd wordt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:13 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hoe kan je huis nou goed verankert zijn in de grond als je m op veren zet.
Het grootste euvel is idd al dat puin.
Waar zien jullie die hond? Ik zie heel geen hond..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:04 schreef Gramulanion het volgende:
Die hond die probeerde te ontsnappen.
Ik wil het niet eens zienquote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:22 schreef Maitje het volgende:
[..]
Waar zien jullie die hond? Ik zie heel geen hond..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |