Ik vind dat als Ambtenaren een speciale status hebben binnen het arbeidsrecht het helemaal zo gek nog niet dat er een stakingsverbod zou gelden. Als men wil kunnen staken is dat ook prima, maar dan ook geen speciale status binnen het arbeidsrecht en dan net als normale werknemers behandelen.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:26 schreef Gia het volgende:
Ik vind ontslag wegens staking niet kunnen, maar loon inhouden bijvoorbeeld wel.
Uiteraard! Iemand die staakt, in welke beroepsgroep dan ook, moet geen recht op loon hebben voor die dagen.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind dat als Ambtenaren een speciale status hebben binnen het arbeidsrecht het helemaal zo gek nog niet dat er een stakingsverbod zou gelden. Als men wil kunnen staken is dat ook prima, maar dan ook geen speciale status binnen het arbeidsrecht en dan net als normale werknemers behandelen.
Het gaat mij om het hele package.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Uiteraard! Iemand die staakt, in welke beroepsgroep dan ook, moet geen recht op loon hebben voor die dagen.
Maar het is dan aan de werkgever om hiervoor tijdelijke krachten in dienst te nemen, zodat de klanten geen of nauwelijks hinder ondervinden van de staking. Maar helaas is dat dan weer teveel gevraagd.
Een staking breken is ook niet toegestaan. Anders heeft de sanctie geen effect.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Uiteraard! Iemand die staakt, in welke beroepsgroep dan ook, moet geen recht op loon hebben voor die dagen.
Maar het is dan aan de werkgever om hiervoor tijdelijke krachten in dienst te nemen, zodat de klanten geen of nauwelijks hinder ondervinden van de staking. Maar helaas is dat dan weer teveel gevraagd.
Soms kan en mag dat wel:quote:Op zondag 13 maart 2011 14:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Een staking breken is ook niet toegestaan. Anders heeft de sanctie geen effect.
In dit geval wordt de staking gebroken met de inzet van eigen personeel en veiligheid als armzalig excuus. Het is wel een teken dat de actie effect sorteert, in ieder geval.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Soms kan en mag dat wel:
http://www.volkskrant.nl/(...)g-schoonmakers.dhtml
Hoezo is een staking breken niet toegestaan? Wil jij zeggen dat de wetgever verplicht te staken als er een staking is uitgeroepen???quote:Op zondag 13 maart 2011 14:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Een staking breken is ook niet toegestaan. Anders heeft de sanctie geen effect.
quote:Op zondag 13 maart 2011 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoezo is een staking breken niet toegestaan? Wil jij zeggen dat de wetgever verplicht te staken als er een staking is uitgeroepen???
Het schijnt zo te zijn dat de werkgever werkwilligen niet mag toe staan te gaan werken als de vakbond achter de staking staat. Die werkwilligen krijgen in dat geval dus ook geen loon. Leuk hè?quote:Op zondag 13 maart 2011 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoezo is een staking breken niet toegestaan? Wil jij zeggen dat de wetgever verplicht te staken als er een staking is uitgeroepen???
Het is een zwaar middel, waar niet licht naar gegrepen wordt. De geschiedenis bewijst dat het nodig is geweest.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Het schijnt zo te zijn dat de werkgever werkwilligen niet mag toe staan te gaan werken als de vakbond achter de staking staat. Die werkwilligen krijgen in dat geval dus ook geen loon. Leuk hè?
In geval van een wilde staking dienen werkwilligen die het werken belemmert worden door de stakers wel doorbetaald te worden.
Het bedrijf mag geen vervangend personeel inhuren om de stakingsgevolgen te ondervangen.
Vind het ook belachelijk.
Kan daarom best begrip hebben voor deze bill. Niet dat ik ontslag goedkeur, maar begrijpen kan ik het wel.
lol, als het ook maar even tegenzit staan de bonden hier alweer te dreigen met stakingen.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is een zwaar middel, waar niet licht naar gegrepen wordt. De geschiedenis bewijst dat het nodig is geweest.
Als je niet kunt werken omdat je collega's staken, krijg je betaald uit de stakingskas. Een dag ziek zijn is duurder, dus wat dat betreft heb je geen zorgen
Denk je?quote:Op zondag 13 maart 2011 17:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
lol, als het ook maar even tegenzit staan de bonden hier alweer te dreigen met stakingen.
Ga maar eens met iemand van de vakbond praten.. Niemand heeft er belang bij om zomaar de omzet van een bedrijf te frustreren, de werkgever niet, de werknemer niet, en de bonden ook niet.quote:
Nee, daar lijkt het niet op. Maar afgaande op je paar honderd jaar, heb je je er niet echt in verdiept.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:38 schreef Boldface het volgende:
Het lijkt er inderdaad op dat ze daar een paar honderd jaar teruggaan in de tijd.
Een overheid is niet te vertrouwen, dus wil je er eentje, ookal issie kleiner.quote:Op zondag 13 maart 2011 07:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Geeft maar weer eens aan dat de overheid voor geen cent te vertrouwen is. Een kleine overheid FTW!
Volgens mij ben je er ook nooit geweest en heb je vooral vooroordelen.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De USA gaat steeds meer de kant van China op. Wat ben ik blij dat ik daar niet woon zeg.
Bij staking hoeft de werkgever ook helemaal niet door te betalen. Kan me eigen ook niet herinneren dat dat gebeurt.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |