Ik kan me voorstellen dat dat juist in Japan (waar meer aardbevingen voorkomen) prima voor elkaar is. Het kan echter ook zijn dat men op die 88000 komt omdat mensen op 4 of 5 verschillende plekken geregistreerd worden. Of het is een slag in de lucht, gebaseerd op het aantal inwoners van de getroffen gebieden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:42 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Jawel, maar welk systeem ken je waarop er binnen zo'n korte tijd 88.000 mensen gedocumenteerd kunnen worden? Denk je eens in, 88.000 emails, telefoontjes, etc. en hoeveel mensen je nodig hebt om die allemaal te beantwoorden.
Kunnen er met een zware aardbeving geen nieuwe breuklijnen ontstaan?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:48 schreef One_of_the_few het volgende:
breuklijn blijkt waarschijnlijk ook onder Tokio te lopen. Bij de 2004 tsunami bleken er ook breuklijnen te zijn die men nog niet kende.
Betekend dat er op meer plekken dan nu bekend zware aardbevingen zich kunnen voordoen.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:54 schreef NrTH het volgende:
De koningin is geschokt..
Is er dan niemand daar in dienst die daar even een ander woord voor verzint?
Een breuklijn is een lijn waar 2 aardschollen elkaar ontmoeten en over elkaar heen bewegen of juist uit elkaar trekken, een nieuwe breuklijn zal zich niet vormen maar hoe alles nu precies allemaal loopt weten ze volgens mij nog niet. Er kan natuurlijk wel een scheur ontstaan maar dat hoeft niet een onderdeel te zijn van een breuklijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kunnen er met een zware aardbeving geen nieuwe breuklijnen ontstaan?
In Indonesië ja.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:55 schreef utopie het volgende:
ik hoorde mijn ma iets zeggen over een vulkaan ofzo?
geen idee. maar zoals het verteld werd kwam het over dat een bekende breuklijn, waar de beving ook plaatsvond, blijkt door te lopen. Niet dat ie nieuw is.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kunnen er met een zware aardbeving geen nieuwe breuklijnen ontstaan?
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:54 schreef NrTH het volgende:
De koningin is geschokt..
Is er dan niemand daar in dienst die daar even een ander woord voor verzint?
aah bedankt. ik ben best wel bang of we ooit zo iets hier in nederland ook mee zullen makenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:56 schreef NrTH het volgende:
[..]
In Indonesië ja.
http://www.gva.be/nieuws/(...)69-754122056c5e.aspx
wij hebben ook vulkanen in de waddenzee.quote:
er schijnen wel aardbevingen te zijn binnen een plaat. Dat is dan om de spanningen door een beving weer recht te trekken. Door een beving ontstaan ruimte's, en de plaat blijft in beweging. Dus die ruimtes binnen de plaats worden langzaam dichtgedrukt, en dit kan met een klap gaan. aardbeving dan. Vaak horizontale bevingen die bijna nooit een tsunami veroorzaken. Verticale bevingen zoals deze en die van 2004 is gevaarlijker wat dat betreft.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Een breuklijn is een lijn waar 2 aardschollen elkaar ontmoeten en over elkaar heen bewegen of juist uit elkaar trekken, een nieuwe breuklijn zal zich niet vormen maar hoe alles nu precies allemaal loopt weten ze volgens mij nog niet. Er kan natuurlijk wel een scheur ontstaan maar dat hoeft niet een onderdeel te zijn van een breuklijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |