Remmen moeten sowieso in orde zijn, geen handige Harry bij jou in de buurt toevallig die jou kan helpen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:53 schreef Kriegel het volgende:
Misschien. Zelf heb ik niet echt verstand van sleutelen, maar die rechter schijnt sowieso te moeten worden vervangen omdat je anders de APK niet doorkomt. Remolie lekken is überhaupt niet handig, voor je het weet doet je pedaal het ineens niet meer.
Weet ikquote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:13 schreef vannelle het volgende:
Laatste paar posts van het vorige topic gingen over remmen.
Nee, wel andersomquote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:20 schreef monsterd. het volgende:
Is het mogelijk om zelf een velg om een autoband te leggen?
Met heeeeeel veel kracht en een heeeele grote kans dat je je velg beschadigt heeft het een kans van slagen. Denk ik, geen ervaring mee want:quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:20 schreef monsterd. het volgende:
Is het mogelijk om zelf een velg om een autoband te leggen?
quote:
Ik heb een kennis die zelf al een paar jaar monteur is, die laat ik er wel even naar kijken. Maar mits het goed mis is moet die remklauw toch vervangen worden, en dan maakt het voor het bedrag weinig uit of je het door een beun of een garage laat doen, weinig arbeidsintensief maar gewoon een duur onderdeel.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Remmen moeten sowieso in orde zijn, geen handige Harry bij jou in de buurt toevallig die jou kan helpen?
Maar je krijgt hem er vaak niet zo 123 omheenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:30 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
![]()
Maar met aanstekergas schijn je een band om een velg te kunnen leggen.
Zou er zelf ook niet aan beginnen, voor 40 euro wordt het voor me gedaan incl balanceren.
Kijk eens op de sloop. Daar heb je een klauw voor 50 euroquote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:32 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ik heb een kennis die zelf al een paar jaar monteur is, die laat ik er wel even naar kijken. Maar mits het goed mis is moet die remklauw toch vervangen worden, en dan maakt het voor het bedrag weinig uit of je het door een beun of een garage laat doen, weinig arbeidsintensief maar gewoon een duur onderdeel.
M'n distributieriem laat ik wel door hem doen, denk ik, dat kan een hoop schelen.
Dan nog de grote beurt bij de garage, kan er meteen nieuwe APK op. Al met al wordt het toch een redelijk bedragje dat ik kwijt kan zijn, des te meer omdat eergisteren een bobine het begaf waardoor ik soms ineens vermogen verlies boven de 80 km/h bij een versnelling.
Voor de prijs was het te verwachten, maar er zit dus wat achterstallig onderhoud op de wagen. Ben vooral ontstemd dat die remklauwen bij de keuring niet naar voren kwamen, dat scheelt je met wat pech gewoon 500 euro. Dat wordt een boze brief.
In mijn ervaring maakt dat weinig uit. Vaak gaan die dingen heel erg veel mee, en is het kapot gaan vaak een kwestie van 'pech hebben'quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:30 schreef Kriegel het volgende:
Moet het wel een goede klauw met niet te veel kilometers zijn hè, anders kun je binnenkort weer.
Op de sloop weten ze vaak precies wat erop pastquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:30 schreef Kriegel het volgende:
En je moet er maar net eentje vinden die op je auto past, ze zijn juist zo duur omdat ze niet universeel zijn. Maar het is een idee.
Inderdaad, die zijn daar best goed inquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:32 schreef L0we het volgende:
[..]
Op de sloop weten ze vaak precies wat erop past
Zoek ook eens op marktplaats, of anders via www.onderdelenlijn.nlquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:37 schreef Kriegel het volgende:
Dan ga ik binnenkort eens de lokale slopen af. 100 i.p.v. 500 euro lijkt me de moeite wel waard.
Of op een forum/club van jouw type auto.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Zoek ook eens op marktplaats, of anders via www.onderdelenlijn.nl
Van mijn type auto? Daar zal hij geen remmen voor zichzelf vinden hoor...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:47 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Of op een forum/club van jouw type auto.
Als daar een paar knutselaars zijn hebben die wellicht ook nog wel iets liggen omdat ze zelf een remmen upgrade hebben uitgevoerd!
Zie het op volksforum in ieder geval vaak voorbij komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:26 schreef L0we het volgende:
[..]
Van mijn type auto? Daar zal hij geen remmen voor zichzelf vinden hoor...Pfff, tis vrijdag middagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:19 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Pfff, tis vrijdag middag
Ja, dan ist op zn ergst!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |