dat is een beetje lastig, want ik heb geen 'dak' op mijn balkon. Ik heb mijn achtermuur, een heel klein overdakking, en uiteraard een balkonhek. zeg maar zo:quote:
| 1 2 3 4 5 6 7 | ___ | | | | | | |____________| |
jah daar heb ik naar zitten kijken, maar dat gaat dus niet... Ik kan het niet ophangen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:37 schreef ElisaB het volgende:
Mijn katten zijn nooit van het balkon gesprongen, maar het zou voor mij ook een vrees zijn. En dus: investeer een keer goed in een bijna onzichtbare maar wel sterke afzetting (een net dus).
Is dit een vooraanzicht, een zijaanzicht of een onderaanzichtquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:36 schreef BrandX het volgende:
dat is een beetje lastig, want ik heb geen 'dak' op mijn balkon. Ik heb mijn achtermuur, een heel klein overdakking, en uiteraard een balkonhek. zeg maar zo:
[ code verwijderd ]
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Is dit een vooraanzicht, een zijaanzicht of een onderaanzicht
Op te lossen met een houten frame. Netjes laten maken door een timmerman, zodat het er niet sloeberig uitziet bij jou. Best leuk; kan je er meteen een opbergkastje en iets om een klantje aan te hangen aan vastmaken
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Is dit een vooraanzicht, een zijaanzicht of een onderaanzicht
Op te lossen met een houten frame. Netjes laten maken door een timmerman, zodat het er niet sloeberig uitziet bij jou. Best leuk; kan je er meteen een opbergkastje en iets om een klantje aan te hangen aan vastmaken
Niet iets 'timmeren'.... is dat ook nader gespecificeerd door de VVE? Want eigenlijk bouw je een groot konijnenhokquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:39 schreef BrandX het volgende:
zijaanzicht.
en zie vorige post, ik mag niet timmeren
daarom ook dit topic, ik hoop stiekem op de gouden oplossing
ja dat dachten de buren van vier huizen verderop ookquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:42 schreef matchline het volgende:
En wat betreft dat timmeren; gewoon doen.. Net alsof iemand daar iets van zegt...
zolang het er maar netjes uitziet.
als je je idee (waar je dus bij moet timmeren) eerst voorlegt aan vve met de melding dat je dit wilt om te voorkomen dat je katten van het balkon springen..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:44 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja dat dachten de buren van vier huizen verderop ook
mochten dat gewoon afbreken
ja, er mag niets veranderd worden aan het uiterlijk en uitstraling van het gebouw en alle uitsparingen (lees balkons).quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:42 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Niet iets 'timmeren'.... is dat ook nader gespecificeerd door de VVE? Want eigenlijk bouw je een groot konijnenhok![]()
ben je hier serieus?quote:Ook een oplossing: een randje met zwakstroom erop, zodat ze het wel uit hun hoofd halen om in de buurt van de balkonrand te komen
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:50 schreef Like-a-Bunny het volgende:
Nog niet eens zo een gek idee om er zwakstroom op te zetten.
lk zit met dezelfde vraag als TS. Twee katten, groot apartement en een balkon. Hier is het 'opgelost' door ze alleen met mezelf erbij op het balkon te laten en bij open deur de hor altijd dicht te houden. Doe ik dat niet dan liggen ze waarschijnlijk beneden, wat bij beiden al eens gebeurd is (3 hoog).
ja precies, zelfde probleem. Ik weet hoe het gaat hier, de zoete inval. Ik moet er relatief gerust op moeten zijn dat als de katten op het balkon zijn en ik ben er even niet bij, dat ze niet gelijk beneden liggen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:50 schreef vosss het volgende:
TVP wegens ook 2 katten en een gezellig balkon in de zomer (lees: deur open, muziek aan, in en uit lopen naar de koelkast/wc, vrienden op bezoek etc etc)
Een hordeur lijkt me echt lastig om telkens open en dicht te doen
laatste keer (volgende posters, lees even het topic doorquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:58 schreef Bootje84 het volgende:
Mag je permanent niet timmeren, of hoe zit dat precies?
Anders maak je een paar "pilaren" die dienen als dragers voor dat net. Een draadje met zwakstroom lijkt me in die zin afdoende dat ze er niet op gaan zitten. Maar ja. Wat nou als ze er dan overheen springen? Heb je ook niet zo bijster veel aan je draadje..
Ja, het is er speciaal voor bedoeldquote:
Owkee, dan laat je drie half-ronde beugels maken van heel dun (bijna onzichtbaar) materiaal. Die bevestig je aan de muur en daar hang je het net overheen. Eigenlijk het idee van de koepeltentquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:48 schreef BrandX het volgende:
dit lijkt enorm op mijn balkon, mijnes is alleen groter:
[ afbeelding ]
Ik heb het hele topic doorgelezenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:02 schreef BrandX het volgende:
[..]
laatste keer (volgende posters, lees even het topic door) ik mag niet timmeren als in helemaal niet.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, het is er speciaal voor bedoeldCat22 heeft haar hele tuin ermee afgezet, zodat de poezen er niet uit (of vreemde poezen er niet in) gaan.
niet timmeren is dus niet timmeren, niet in de muren timmeren. Al zou ik er niets aan maken, ik mag niet timmeren....quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:37 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik heb het hele topic doorgelezen![]()
Ik zeg ook niet dat die palen er permanent staan. Gewoon in de zomer als het mooi weer is, dat je die palen neerzet, het net er overheen spant en de deuren open kan zetten. Zo een gek idee is het toch niet?
/edit en in de avond de palen met net weer binnenhaalt. En anders mijn andere optie..? Ik weet alleen niet of katten inventief genoeg zijn om er uiteindelijk overheen te springen? Want dan helpt het niet meer
Vraag het aan Cat; die heeft er verstand vanquote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:43 schreef BrandX het volgende:
dat klinkt briljant!
Kan je dat bij de betere dierenspeciaalzaak krijgen? Of waar anders?
ga ik doen, thanks|quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:47 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Vraag het aan Cat; die heeft er verstand van
Misschien ben ik ff niet op mn scherpst.. Maar met timmeren bedoel je toch een permanente aanpassing? Een verwijderbare constructie (lees 2 pilaren) is toch niet per sé timmeren?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:44 schreef BrandX het volgende:
[..]
niet timmeren is dus niet timmeren, niet in de muren timmeren. Al zou ik er niets aan maken, ik mag niet timmeren....
zucht....quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:51 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Misschien ben ik ff niet op mn scherpst.. Maar met timmeren bedoel je toch een permanente aanpassing? Een verwijderbare constructie (lees 2 pilaren) is toch niet per sé timmeren?
Zucht inderdaad.. Ik heb het over verwijderbare pilaren. Een beetje het idee als een vogelhuisje, alleen zonder het vogelhuisje bovenop. Die kan je toch ook verplaatsen? Precies. Met andere woorden; Je brengt nergens permanente wijzigingen aan (toe)quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:53 schreef BrandX het volgende:
[..]
zucht....
timmeren is met een hamer een spijker of nagel of aanverwant timmeren in de muur. Voor degenen die dat nog nooit gedaan hebben: daar krijg je gaten van in de buitenmuur. En dat wil de VVE dus niet hebben vanwege in het verleden fout gegane zaken.
Overigens zou ik dan moeten gaan boren (want steen) en dat is helemaal not done.
Nee dank je. Ik woon aan de kust, dat is gedoemd om te waaien / van het balkon te waaien als er in ene wind op komt zetten oid.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:04 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Zucht inderdaad.. Ik heb het over verwijderbare pilaren. Een beetje het idee als een vogelhuisje, alleen zonder het vogelhuisje bovenop. Die kan je toch ook verplaatsen? Precies. Met andere woorden; Je brengt nergens permanente wijzigingen aan (toe)
/edit
Zo een voet
[ afbeelding ]
Recente ervaring heeft geleerd dat die vlieger niet altijd opgaat.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, het is er speciaal voor bedoeldCat22 heeft haar hele tuin ermee afgezet, zodat de poezen er niet uit (of vreemde poezen er niet in) gaan.
Voila: AlCatraz (even scrollen in de OP): Hoe de kat zo veilig mogelijk naar buiten kanquote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:43 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat klinkt briljant!
Kan je dat bij de betere dierenspeciaalzaak krijgen? Of waar anders?
Uitslover.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:15 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe de kat zo veilig mogelijk naar buiten kan Hier vertelt Cat ook over haar stroomdraad
Extra info, jeweetz.quote:
Ik wil niet per se mijn gelijk halen, maar ik vond dat mijn idee heus zo gek nog niet was. Alleen was ik blijkbaar niet duidelijk genoeg of begreep jij 'em niet. Heeft niet echt te maken met het gelijk halen. Ik wilde je verder alleen maar helpen met mijn idee maar goed. Als je nu ook gered bent, ook perfect natuurlijk. Nogmaals, je weet dat ik eigenwijs ben maar van mijn gelijk halen was hier geen sprake.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:10 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nee dank je. Ik woon aan de kust, dat is gedoemd om te waaien / van het balkon te waaien als er in ene wind op komt zetten oid.
Sowieso verre van stabiel, dus dat wil ik niet.
En je had het wel over timmerenJe wil graag je gelijk halen. Why? Don't, doet afbreuk aan de persoon die ik ken.
maar laat maar verder, ik ga eerst even met Cat praten
top, denk dat het lastig gaat worden op een balkon, maar het gaasgebeuren is een optie.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:17 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Recente ervaring heeft geleerd dat die vlieger niet altijd opgaat.
[..]
Voila: AlCatraz (even scrollen in de OP): Hoe de kat zo veilig mogelijk naar buiten kan
Vroegah had ik ook een balkon zoals je benedenburen hebben. Dan kon je mooi een net of gaas tussen rand en plafond doen. Nu zou zwakstroom inderdaad een optie zijn, gecombineerd met een opstaande rand van gaas. Hoe hoog zou het max. (vanaf de grond) kunnen worden? Als het anderhalve meter is en je het gaas iets naar binnen kunt laten buigen dan is het voor hen ook al moeilijker om erover te springen.
ja kloptquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:50 schreef bl0emetjE het volgende:
Ik vond dat idee met een partytent frame ook best goed klinken. Een goedkope partytent frame zelf een beetje verbouwen zodat het op je balkon past en dat met kattennet bespannen. Dit zit niet vast aan het balkon (verwijderbaar). Dus aan het balkon zelf verbouw en timmer je niets. Het is makkelijk neer te zetten en weg te halen als dat nodig is. Eventueel maak je het met een stevig touw vast aan je balkonspijlen zodat het niet zomaar wegwaait oid.
Maar hier kan de vve niks over zeuren lijkt mij, want je timmert en verbouwt niets. Het is net als een parasol op je balkon zetten. Neem aan dat dat ook wel mag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |